Page 2 of 3
Posted: Tue Oct 27, 2009 17:21
by mrtn
Nii tegin hoopis väiksese kannapöörde ja otsustasin i hoopis selle nõrgema komplekti kasuks.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=4711
see pidi ikka olema nii sisse kui ka välja poole firewalli paigaldatav ja sellega mul raskkus paigas ja hea treenida alguses ,hiljem on siis võimalik kohe hakata juba vaatama mida paremaks teha annab. no selle combo hind lihtsalt nii super et ei ole midagi nagu kaotada. aga nüüd siis ootama kunas asjad kohal!
Posted: Tue Oct 27, 2009 23:38
by martc
Ise kasutan rihno 1750 mah akut robbe mootoriga 3535-16
lennuaeg põhjagaasiga 12 min.Vaevalt,et servo raami nihutamata 2200 aku ära mahub,mul on tugevalt taha nihutatud ja 2200 läheb napilt keresse.
Posted: Fri Nov 13, 2009 11:54
by mrtn
nii...väike transpordipaus on läbi ja asjad hongkongist kohal! niipalju sain ikka targemaks ,et mootor mis ma sealt tellisin ei sobi siiski sissepoole firewalli panna ,no saab aga jube nikerdamine ,ostsin robbe originaal mootori ja esci turult!
nüüd oleks küsimus targematele selle aileronide ühendamise kohta! Et kuidas ma saan aileronid vastuvõtjasse ühendada ?kas Y juhtmega v saan ka erinevatele kanalitele panna? puldiks futaba 7c ,sellel kanaleid kõvasti üle aga mis seadistused siis puldist tegema peab? kuidas te tavaliselt plaanerilneed aileronid ühendate?
Posted: Fri Nov 13, 2009 13:22
by cuprum
Aileronide kohta niipalju, et mina isiklikult soovitaksin panna kahte eri kanalisse (kui nagunii saatjal/vastuvõtjal neid jagub). Põhjuseks see, et siis saad neid natuke viisakamalt pärast trimmida. Ok, PÕHIMINE trimm pannakse paika mehhaanikaga, aga lendude vahepeal on puldi nuppudega mugavam majandada, kui tangide ja kruvikatega
Niipalju, kui mina KIIRE pilguga ESIMESSE võrgust leitud 7C manuali leidsin, on esimene (paremoolse!?) aileroni kanal siis #1 ja vasakpoolse aileroni võid panna kas #5, #6 või #7 kanalisse - seda kanalit saad puldil konfida. NB! vaata ISE OMA PULDI MANUALIST ÜLE - võtmesõnad võiks siis olla channel assignment, aileron & flapperon
Posted: Fri Nov 13, 2009 13:25
by mrtn
tänud , manual jube paks ja keeruline aga jah 1 kanal on kindel ja teised proovin siis välja lugeda sealt!
Posted: Fri Nov 13, 2009 13:30
by mrtn
aga aileronid peavad liikuma ju vastassuundades? vabandan löolli küsimuse pärast
Posted: Fri Nov 13, 2009 13:55
by mart63
Jah, eleronid eri suundades, koos liikumist nimetatakse flaperon (koos alla)/spoileron(koos üles).
Posted: Fri Nov 13, 2009 14:02
by mrtn
ot aga mina siis pean ikka eleronid ehk siis erisuundades liikuvad endale muretsema jah?
Posted: Fri Nov 13, 2009 14:05
by mart63
Just, vasak üles ja parem alla ning vastupidi.
Posted: Fri Nov 13, 2009 14:11
by mrtn
aga seda ju Y juhtmega ei saakski?! peaks ka veel pööratud olema aga ka nii ei saa ju? ega siis ei saa - ja + lihtsalt ümber pöörata! pean ikka puldil seadistuse selgeks saama! kui kellelgi on see selge võiks muga teadmisi jagada!
Posted: Fri Nov 13, 2009 14:26
by cuprum
Y-juhtmega saad Sa SERVODELE täpselt sama signaali.
See, kas servod selle peale samas suunas liiguvad (on olemas "vastupidiseid" servosid, samuti võib digidel suunda progeda) ja kuidas see liikumine juhtpindadele mõjub, sõltub juba mehhaanikast
+/- EI OLE niisamalihtsalt vahetatavad.
Aga mina soovitaksin küll puldi selgeks õppida - kasvõi juba järgmise mudeli tarbeks.
Eesmärk siis niisugune:
Kangi liigutamine paremale -> Parema tiiva aileron üles, vasaku oma alla
Kangi liigutamine vasakule -> Parema tiiva aileron alla, vasaku oma üles.
Peale seda siis võiks puldi pealt sub-trim'iga sättida nii, et kang vaba tähendaks ka seda, et aileronid "peituksid tiiva kuju sisse" (loe: näiksid olema tiiva loomulik osa, ega punnitaks ei üles ega allapoole).
PS. Kui juba manuali lugemiseks läheb, siis soovitaksin ka expo koha pealt silmad lahti hoida. Alguseks muudab elu lihtsamaks.
Posted: Fri Nov 13, 2009 15:26
by primaat
Vabandused et segan aga selle lahja
mootori,kahese lipo 1450,ja 10x6 propiga läeb see asi otse üles.
Posted: Fri Nov 13, 2009 18:14
by mrtn
primaat wrote:Vabandused et segan aga selle lahja
mootori,kahese lipo 1450,ja 10x6 propiga läeb see asi otse üles.
ei saa päris täpselt aru aga...? mootor on robbe oma ja see mida robbe sinna soovitas ,aku on 3s 1350 mah
Posted: Fri Nov 13, 2009 18:55
by ak
Hei, kommenteeriks Y-kaabli ja eleronide koha pealt, et kuna ühes tiivas on servo ühtpidi ja teises teistpidi, siis liigubki üks eleron alla ja teine üles, kui servod sama signaali saavad.
Posted: Fri Nov 13, 2009 19:14
by mrtn
ahaaaaaa ...väga hea point.! siis ikkagist äkki Y kaabel kõige mõistlikum. no kui keegi annaks otsa kätte kust ma puildil näiteks kuuenda kanali saaksin esimese kanaliga koos liikuma siis muidgi oleks parem saaks häälestada puldist!
Posted: Fri Nov 13, 2009 19:14
by martc
Et siis minulgi Futaba 7C.Eleronidele tuleks kasutada ikkagi oma kanaleid
(minul 1 ja 6) saab eleronidele kasutada erinervaid käike ehk siis alla vähem kui üles,pidavat pikatiivalisel plaaneril keerata aitama ja tekib airbrake kasutus võimalus........ .Expo tuleks panna miskit 35% -40%
Mis robbe mootor on
Posted: Fri Nov 13, 2009 19:18
by mrtn
robbe 2827 -26 oli vist
aga kust ma 6 kanali saan selleks määrata? ja mis see expo oli? et tuimemaks teha kangid keskel vist jah?
Posted: Fri Nov 13, 2009 20:27
by primaat
Rääkisid et otsustasid lahjema mootori kasuks(viide hiinakale).Tolle robbe soovitatud mootoriga nõnna kenasti ei üles ei läe.
Posted: Sat Nov 14, 2009 16:12
by mrtn
jah no see hiinakas tuli välja ,et oli ikkagist keeruline hakata paigaldama sissepoole firewalli! otsustasin alguses kärab mulle see lahjem ka ,muidu lasen vabsee pilbastes kohe sele lennuki!
et originaal mootor ehk stabiilsem ja rahulikum alustamiseks! no täna tahaks simu teha paar tundi ja siis Y juhtme või puldi kanalid seadistada eleronidele .
homme läheks kuskile proovima!
nii ,et keegi siis ei oska mulle öelda kust sedaistusest ma leian Futaba 7C l selle koha kust 6 kanali saan endale vasakuks eleroniks?
Posted: Sat Nov 14, 2009 16:53
by mrtn
nii midagi leidsin! hakkas tööle! mis see airbrake teema on? kuidas seda kasutada ja mismoodi siis peaksid asjad liikuma?
Posted: Sat Nov 14, 2009 17:07
by Ervin2
Airbrake - kasutatakse lennuki(mudeli) maandamisel,kasutusel rohkem koopiaplaaneritel. Tiiva ülaosast (keskel kusagil) väljub lisaseade,mis suurendab õhutakistust päris kõvasti, st. ongi õhupidur.
Veel on ka flaperonid - suht suured pinnad tiibade alaosas (peaaegu samasugused kui eleronidki),töötab pidurina ja suurendab ka tõstejõudu.
Posted: Sat Nov 14, 2009 17:11
by mrtn
aga kas mingite settingutega ma ei saa endale neid õhupidureid? et eleronid äkki lähvad mõlemad koos ala vms? puldil nagu on mingisugune airbrake mix???
Posted: Sat Nov 14, 2009 18:39
by mrtn
nii saingi airbrake paikka! et tõstab elevatorit ja langetab mõlemat eleroni.
kas siis selle lülitan enne maandumist sisse?
oioi naja hakkab saama homme
teen video ka. huvitav kui juppideks see lennuk mul homme õhtuks on?
ni kas kellelgi on veel mingeid trikke soovitada , et kas näiteks kõik tüürid peavad liikuma samapalju alla kui üles v. on seal ka mingi erisetting?
Posted: Sat Nov 14, 2009 19:08
by cuprum
mrtn wrote:
oioi naja hakkab saama homme
teen video ka. huvitav kui juppideks see lennuk mul homme õhtuks on?
Kisub vägisi kurb/halenaljakaks niimoodu see tegevus.
Soojalt soovitan mõne teadjama tegelase enne esimest lendu ligi kutsuda. Kasvõi selleks, et teeks kõikse elementaarsema kontrolli ära Su mudelile. Muidu võib lend kesta ka pool sekundit.
PS. Kus kandis seda lendu plaanid teha?
Posted: Sat Nov 14, 2009 19:17
by mrtn
elan pirital ,ma arvan et lähen muugale liivakarjääri ,seal mägine ,saab mõne künka otsast startida ,kuidas liiva cräshida on? äkki liiga kõva ,peaks ikka heinamaale minema kuskile hoopis ?
Posted: Sat Nov 14, 2009 19:35
by Ervin2
alguses ära hakka nende airbrakede ja muude kellade ja viledega jamama!
Katsu kõik tüürid õigetes suundades liikuma saada - piisab korralikust eleronide ja kõrgustüüri tööst esialgu - aga korralikust.
Kui sa ei saa hakkama,astu minu juurest poest lennukiga läbi,aitan sul tüürid õieti liikuma saada.
Ervin - Liivalaia 20A (kolmap mind ei ole)
Posted: Sat Nov 14, 2009 19:44
by mrtn
tänan abi eest! kas ma alguses peaksin ringe tegema st. pöörama rohkem sabatüüriga v. eleronidega? kummaga alustajale lihtsam on?
ja kui palju ma elevatorit sabas peaksin reguleerima et koguaeg oleks kergelt ülesse suund jah? kuskilt lugesin et võiks niimoodi olla reguleeritud et kui käed lahti siis kergelt koguks kõrgust koguaeg!? kui palju siis seda eleroni sabas trimmima pean ? mitu kraadi vms.? hetkel olen käed lahti positsioonis kõik asjad täiesti otse pannud ehk siis ilma ühegi pidurita.
Posted: Sat Nov 14, 2009 19:58
by cuprum
Kui nagunii Tlnas oled, siis teeks pigem nõnna, et homme kell 12:00 hoopis Kollasel?
Oleksin siis ise kah sealkandis sõjalindu ja muid loomi põristamas.
Miks liivamäed ja muu selline paha on - kui käest visates rohu sisse on kummumine (horisontaalkiirus) 1.5-2 meetrit, siis mäe otsast... mõtle ise
Posted: Sat Nov 14, 2009 20:15
by mrtn
ok tulen homme 12.00 kollasele! kus see asub täpsemalt?
oli vist harku tagant keila poole sõitta ,brc st mõne km pärast kust keerab paremale tabasalu poole sealt paremale vist jah ja siis vasakule kuskile sinna jääb? ma uurin foorumist ,oli vist isegi gps koordinaadid antud!
Posted: Sat Nov 14, 2009 20:22
by cuprum
Yep.
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=1277 peaks andma nii pealt, kui alt vaate
Tasub muidugi tähele panna, et praegu tasub Vatsla poolt sisse tulla - porine tee küll natukene pikem, aga kandvus loomkatsetega tõestatud