Page 2 of 3
Posted: Thu Jan 07, 2010 15:52
by lauri
LiPo "buffi" hääl käis minust 3m kaugusel selja taga. Oli selline konkreetne ja äratutav
Lõppudelõpuks oli õnnelik õnnetus, kuid kerged põletused näol ja kätel andsid selle tõsidusest aimu...
LiPo-ndus on niipalju arenenud, et nüüd rangelt kohustuslik võistlustel ja trennides akusid LiPo-kotis laadida. Või kui mõtlema hakata, vist oli ka siis juba...
Posted: Thu Jan 07, 2010 15:59
by mrtn
jajah vaatasin ka youtube videosid kus meelega lasti ,ikka 6s on korralik viitsütikuga süütepomm kui see kellegile äraminnes riidekappi vale programmiga laadime jätta!
aga no niisama nad ikka vist ei lähe põlema ,pigem ikka vale laadimise tagajärjel! no igatahes panin nad sahtlist kohvipurki elama!
Posted: Thu Jan 07, 2010 16:58
by tulnuk
Olen umbes 4 aastat tagasi olnud juures, kui liiga tühjaks laetud lipo süttis põlema ja seda kohvris, kus oli ka peotäis püssirohust raketimootoreid. Kohver oli omakorda mikrobussi pakitud koos muu tavaari ja reisiseltskonnaga.
Õnneks jõuti kohver masinast välja visata ja kahju said vaid lipo ja kohver ning selle sisu.
Praeguseks on regulaatorid ja ka akud ise niivõrd kaugele arenenud, et selliste süttimiste oht on õnneks oluliselt vähenenud.
Posted: Fri Jan 08, 2010 0:14
by Oehh
mrtn arvas, et:
aga no niisama nad ikka vist ei lähe põlema ,pigem ikka vale laadimise tagajärjel!
Aga just niisama kogemata paned teinekord kiirustades vale akutüübi, laadimisvoolu või mis iganes. Näiteks külmaga klikkad kiiresti menüüs aga LCD on aeglane - enne kui jõuab õiget asja kuvada jooksed ise järgmist parameetrit seadma - lõpuks vajutad Start ja keerad selja - ja ongi "niisama" tuli taga.
Suitsuandur salongi ja ... aken pisut lahti siis tuleb põlemiseks õhku ka
tegelt ma nii õel ei ole.
Näe siin keellegil kott üle:
http://foorum.hpi.ee/viewtopic.php?t=4740
Oehh
Posted: Wed Feb 03, 2010 23:29
by Wreckie
Ei hakanud uut teemat tegema,
Endal oleks ka vaja laadida 3S 25C Li-Po't. Nimelt, sooviksin, et saaks laadida ka vooluvõrgust, on see võimalik?
Posted: Thu Feb 04, 2010 1:49
by Ervin2
Posted: Thu Feb 04, 2010 7:09
by Wreckie
Ok, väga hea. Kas Hobbykingi valikus on ka midagi? Kuna sealt veel üks tellimus, siis saaks ühe shippinguga.
Posted: Thu Feb 04, 2010 13:19
by Ervin2
Posted: Fri Mar 05, 2010 20:33
by Wreckie
Nii, sai ostetud Turnigy laadija, aga nüüd tekkis kohe teine küsimus. Kui ma laen 3S Li-Pot, siis seal on 2 juhtme otsa: balance ja output, kas ma pean laadimise ajal mõlemad otsad taha lükkama või ainult outputi?
Sama küsimus ka kopteril ühendamise kohta, et tal on balance ja power juhtmed, kas need peavad mõlemad ühendatud olema?
Posted: Fri Mar 05, 2010 21:35
by titan
Ei saanud täpselt sinu küsimusest aru, aga "nitromehena" maakeeles püüan väita, et LiPo`l pakist tulemas kaks punti juhtmeid, ühed on laadimisel balanseerimiseks, mis tavaliselt peenema ristlõikega ja kaks tarbija ehk peamootori toitejuhtet, mis tavaliselt hulka jämedamad.
Laadijasse tuleb ühendada mõlemad kimbud. Ühed, mis peenemad, balansserisse ja teised üldlaadimispistikusse.
Kopteriga ühendatakse ainult jämedamat juhtmed osta kopteri toiteks.
Peenemad juhtmed ainult balansseri jaoks, et kõik purgid võrdselt täis saaks laetud.
Ehk elektrikamehed parandavad mind
Posted: Fri Mar 05, 2010 22:01
by Wreckie
A asi selles, et mu regul on nii toite kui ka balance otsik, reguks on Turnigy Sentry 40A
Posted: Fri Mar 05, 2010 22:03
by mart63
Seal ühendad mõlemid (kuigi ei pea) ja siis ta jälgib iga üksiku lipo purgi pinget ja cut-offib juba siis, kui ühe purgi pinge liiga madal, isegi siis, kui terve paki pinge veel normis. Väike turvatunde tõstja lihtsalt..
Posted: Fri Mar 05, 2010 22:05
by cuprum
Wreckie wrote:A asi selles, et mu regul on nii toite kui ka balance otsik, reguks on Turnigy Sentry 40A
Nu sellele *võid* ühendada balansseri otsad kah külge. *väidetavalt* oskab ta siis ka akust voolu kasutades purgid tasakaalus hoida. Samas, mina isiklikult ei näe selleks ühendamiseks erilist põhjust. Pole seda siiani teinud, kuigi ka minu "arsenalis" on paar balansseriotsalist Turnigy't
Posted: Sat Mar 06, 2010 23:25
by mrtn
kui 2200mAh akule läheb sisse 1583 mAh ,kas see tähendab ,et oleks võinud pikemalt tegelikult sõita? mis oleks tervislik 2200 akule ? või on jutt voltidest?
11,3 volti oli kui löpetasin lennu!
Posted: Sat Mar 06, 2010 23:54
by cuprum
mrtn wrote:kui 2200mAh akule läheb sisse 1583 mAh ,kas see tähendab ,et oleks võinud pikemalt tegelikult sõita? mis oleks tervislik 2200 akule ? või on jutt voltidest?
11,3 volti oli kui löpetasin lennu!
Põhjusmõtteliselt oleks võinud pisut veel sõita küll, kuid mina isiklikult selle üle eriti ei põeks. Täiesti tühjaks sõitmine pole kuigi tervislik, ei lennukile ega ka akule. Ok, LiPo akut suudab tark regu ehk enam-vähem kaitsta, kuid kui see kaitse rakendub, siis võib piloodil ikka päris higi lahti olla - isegi praeguse külma ilmaga.
100%-list tühjakssõitmist on ajaliselt ikka väga raske ette ennustada. Kasvõi gaasikasutuse ja ka õhutemperatuuri tõttu. Seepärast jäta pigem paarkümmend protsenti ohutusvaruks, kasvõi selle pärast, et vananedes aku maht väheneb.
Isiklikult sõitsin täna oma jetil mõlemad akud kuskile 50% peale (üks oli täpselt 50, teine 46% särtsu "kirjade järgi" ) - kuid väga hästi oli tunda, kui tõmme tagant ära hakkas kaduma.
Yep. Lõpuks taandub kõik ikkagi voltidele. Nii akupaki tühjenemise, kui ka laadimise/täisolemise mõõtmine ju sisuliselt voltmeetriga käib. Vahel (laadimisel) võetakse ka ampermeeter appi, kuid ilma Voldita ei ole tema näidul ikka seda õiget mekki küljes.
Posted: Tue Mar 09, 2010 21:35
by Wreckie
Üks küsimus siin targematele.
Laen
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh ... er/Chargerselle laadijaga 2200mAh Li-Po akut. Toiteks kasutan mingit vana veneaegset toiteplokki, mis annab välja 1A.
Kui panen laadima, aku seaded panen paika, aku voolutugevuseks 2.2A, siis hakkab laadima ja korraga viskab pildi tasku. Kui aga panen aku voolutugevuseks 1A, siis laeb ilusti. Kas probleem võib olla liiga nõrgas toiteplokis? Kas ma saan sellel laadijal kuskilt laadimistugevust ka sättida?Ette tänades!
Posted: Tue Mar 09, 2010 21:43
by rallikas
Arvan, et probleem on toiteplokis, kuna kasutan ka mingit sinist nene toiteplokki ning kui olen proovinud laadida tugevama vooluga (kui toiteplokk välja annab), viskab see korra pildi tasku.
Posted: Wed Mar 10, 2010 8:55
by felch
Loomulikult on see toitekas liiga nõrk. Ütled, et tahad laadida 2A vooluga aga blokk annab vaid 1A ! TEgelikult peaks blokk olema veelgi võimsam - sissselülitades tekib mõnikord päris tugev voolutõuge.
Posted: Wed Mar 10, 2010 15:50
by Wreckie
Ma saan aru küll, aga valides 2.2A valin ma ju aku mahutavuse, mitte laadimistugevuse. Kas kuskilt saab sättida ka seda, et kui kiiresti ta laeks? Tahaks 2200mAh akut 1A'ga laadida.
Posted: Wed Mar 10, 2010 16:00
by mrtn
ei accucell küsib su käest justnimelt max. laadimis amperaasi minumeelest!
Posted: Wed Mar 10, 2010 16:10
by Wreckie
Ei saa aru jah.. Ta laeb selle tugevusega, mis ma sisse annan.. Aga samas, kui panen aku mahutuvuseks 1A, siis ta 1000mAh juures teatab, et aku täis, kuigi aku ise 2200mAh.
Posted: Wed Mar 10, 2010 16:16
by mrtn
ei no see 1000mAh näitab ,et akusse läks antud laadimistsüklil 1000mAh ehk siis kui sul 2000mAh aku siis tähendab ,et oli pool täis enne kui laadima hakkasid.
ja enne laadima asumist küsib su käest mis on max laadimisvool millega tahad laadida ja sinna pead panema max . selle mis su toitekas välja annab!
seda kui suure mahtuvusega aku on seda saab ta ise aru. ma vabandan elektroonikute ees kui panin mööda nüüd terminitega nagu vool,pinge,jne.jne
Posted: Wed Mar 10, 2010 17:07
by cuprum
mrtn wrote:
ja enne laadima asumist küsib su käest mis on max laadimisvool millega tahad laadida ja sinna pead panema max . selle mis su toitekas välja annab!
seda kui suure mahtuvusega aku on seda saab ta ise aru. ma vabandan elektroonikute ees kui panin mööda nüüd terminitega nagu vool,pinge,jne.jne
Nu mina olen niipalju aru saanud, et lihtsamatel laadijatel on võimalik määrata ainult voolu, millega konkreetset akut maksimum piinatakse. Olen näinud ka asisemaid laadijaid, kelledel sai eraldi max TOITE võimsust ette anda, ning isegi protsent määrata, kui palju millisesse (paraleelselt laetavasse) akusse võis ära kasutada.
Seda, kui suure mahtuvusega aku on, laadija kohe kindlasti ISE aru ei saa (BID chip ja pojad jätame kõrvale). Laadija saab aru sellest, kui palju ta on akusse sisse "lükanud", ja ka sellest, kui aku täis saab. Aku mahtuvus (või siis sellest tuletatav laadimisvool - tüüpiline 1C) tuleb ikka LiXX akude korral ette õelda.
PS. Algsesse küsimusse tagasi - liiga väikese võimsusega toiteblokk võib põhjustada väga mitmesuguseid anomaalijaid - kõige paremal juhul katkeb laadimine lihtsalt ära veateatega, et laadimisaku on tühi (kui toitekas suudab vastavalt koormusele oma pinget langetada). Halvimal juhul võib asi lõppeda toiteka ära sulamisega (kui vool kaitset läbi ei kõrveta, aga võimsus on piisav jääksoojusest mittevabanemiseks).
Posted: Wed Mar 10, 2010 17:27
by mrtn
no vot ma arvasin ,et panen mööda millegagi aga siiski põhimõte oli õige .
Alguses tuleb sisestada need amprid millega max .akut laadida lubad ja all servas näed mAh mis akusse sisse on läinud. Sry jah aku mahtuvuse annad ette talle!
Posted: Wed Mar 10, 2010 20:09
by Wreckie
A, et siis on nii, et need A'd mida ta enne laadimist küsib, ongi max laadimistugevus, millega laadida tahan?
Posted: Wed Mar 10, 2010 20:20
by -Ilmar-
Hei!
Minul on Accucell-6 ja selle menüü ühtib vast accucell-8 omaga.
Valid kõigepealt PROGRAM SELECT SAVE DATA pressid "Enter"
Edasi valid endale meelepärase pesa SAVE[01] pressid "enter"
Vilgub paremas üleval nurgas "LiPo" või miski muu, saad seda muuta "+-"kuni tuleb "LiPo" pressid "Enter" vilgub all vasakus nurgas "voldid"
Pane sinna nurka aku voldid, edasi "Enter" vilgub paremal all nurgas mAh valid sinna aku mahtuvuse mis on kirjas aku peal.
Edasi hoiad "Enter" nuppu kuni teeb -piiks-
Üleval paremas nurgas vilgub tärn!
Alguses saad muuta seda CHARGE kirja kas BALANCE, FAST CHG, STORAGE, DISCHARGE igale sellele protsessile saad määrata laadimisvoolu.
Vali endale sobiv.
Edasi vajutad "Enter", vilgub vasakul all laadimis vool, vali see selline, et oleks 1C laadimisvool akule.
edasi vajutad "enter", vilgub aku pinge vali selline mis vaja 1S,2S,3S...
Edasi hoiad jälle nuppu "Enter" kuni käib -puuks-
Järgmine kord saad selle aku seaded valida LOAD DATA ja sealt sobiv mälu. Kui laadimist alustad saad eelnevalt laadimisvoolu muuta kas-või 1A, ehk ei lae 1C vooluga.
Kuhu ma tegelikult jõuda tahtsin.... Siis tegelikult laadimise alguses vasakus nurgas on laadimisvool, millega hakkab laadima.
Kui nüüd midagi kahesilma vahele ei jäänud siis
Parimat soovides,
-Ilmar-
Posted: Wed Mar 10, 2010 21:00
by Wreckie
Mul näitab aku, et Max Charge Rate on 2C, mitu A on 1C? 2C'ga laadimine kurnab aku vist kiiresti ära?
Posted: Wed Mar 10, 2010 21:02
by -Ilmar-
Hei!
Soovitav on laadida 1C vooluga!
1C = 1 korda aku mahtuvus.
1800mAh akut laed 1.8A vooluga.
-Ilmar-
Posted: Wed Mar 17, 2010 23:36
by mrtn
Nii mul uus probleem ! seoses uue lennuki soetamisega ja seega uue akutüübiga ( 4s) hakkas mul ka input vol errorit andma.
Kuna 4s aku on ise 14,8V siis laadimiseks vaja kohati 16,5V aga mul toitekas max 16V. seega accucelil saan amprid panna vastavalt toiteplokile kuid see ,et Volte puudu jääb? selle peale poleks tulnudki ,nüüd teise alternatiivina oli plaanis teha arvuti toitekast aga see ju vabsee 12V.
Hobbykingis kalleim toitekas 39 usd ja 16A aga ka aint 14V.
Mis ma nüüd teen?
Posted: Thu Mar 18, 2010 0:08
by lauri
Täitsa nii see asi ei tohiks käia. Laadijad on muretult võimelised 13.8V sisendpinget tõstma ja laadima 4S või 6S või 10S akut (kuni 42V). Sinu mure ehk selles, et toiteplokk ei ole piisavalt võimas ja seetõttu väljundpinge langeb. Lae akut madalama vooluga ning ennustan, et siis seda madala pinge hoiatust sa enam ei näe.