Page 2 of 2
Posted: Tue Nov 14, 2006 0:05
by mart
f3-modellbau.de on täiesti arvestatav pakkuja.
Olen sealt mitmeid asju ostnud ja köik on korras olnud.
Viimati ostsin kere viskekale.
Soovitan soojalt.
Tiibadest
Posted: Sat Dec 16, 2006 20:15
by Ervin2
Kas tiivasõrestiku valmistamisel kasutatakse ka praegu veel kodumaist puitu,nagu mänd ja pärn.
Mõtlesin ,tugevuse huvides,teha mõningad tiivaliistud männipuust.
Nt.10x6 balsa asemel panna 8x3 mänd tiiva taladeks,esiserv ja tagaserv nagu ikka balsast,muidugi ka tiiva ülaosa esimese kolmandiku ulatuses katta 1,5mm balsga,ja nii edasi.
Posted: Sun Dec 17, 2006 0:01
by [J]
Tiivatalad on alati korralikust männist käinud. Nüüd minnakse võistluslennukitel üle söetaladele.
Balsatalasid on kasutatud ainult väga paksu tiivaprofiili ja lühikeste tiibade puhul.
Õhukese tiivaprofiili korral kasutati vanasti palju pärnast ribisid. Kaasajal tugevdatakse balsaribid söeliistakutega (pildil).
Posted: Wed Feb 14, 2007 16:57
by Ervin2
Sai täna natuke edasi ehitatud uut kahemeetrist.Vahepeal lõppesid ideed otsa,täna leidsin paljudele konstruktsiooniprobleemidele uued lahendused.
Loobun ilmselt T-tail versioonist ,teen klassikalise,seega muutub ka kiilu kuju ja juhikud saavad paremini liikuma,joonised veel pooleli.
Probleemid kabiini tegemisega,kellel on kogemusi,millest ja kuidas kabiini vormida.
Ise mõtlesin,et plastpudel,puidust vorm ja föön ?!
Panin ka mõned fotod juurde:
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... 2M-plaaner
Posted: Wed Feb 14, 2007 18:53
by lauri
Vot-vot... omalgi olnud mõttes, et kuidas küll midagi "plastist" või lexanist vormida. Pole absoluutselt tehnoloogia selles osas kursis. Lexanit (plastik) on lehtedena täiesti saada, seega peaks olema võimalik seda ka vormida. Tihtipeale ei sobi klaas-, söe- või kevlarkiud materjalist jubinad, kuna nad pole eriti elastsed. Telepurgist erinevatest saadetest näinud igasugu huvitavaid kuuma abil tehtavaid nippe plastikutega. Näiteks negatiivne vorm kuumutatud plastik "plaadist", mis tõmmatakse detaili peale ja hoitakse jahtumiseni vaakumi all.
Posted: Wed Feb 14, 2007 19:19
by tarts
Kavatsesin isegi oma cap 232le plastikust(PVC-st) kabiini ehitada ja leidsin sellise lehekülje:
http://www.translate.google.com/transla ... uage_tools
Siin on täpselt kirjas kuidas ise tolmuimeja abil vaakumvormi teha ja kuidas ahjus PVC kuumaks ajada. Videod on ka.
Posted: Wed Feb 14, 2007 22:14
by lauri
Vot see Thermo-moulding ongi täpselt asi, millest ma rääkisin
Abiks link! Nüüd vaja ainult ahi veel omale osta ja odavalt PVC-d kuskilt ehituspoest leida.
Posted: Thu Feb 15, 2007 14:52
by Ervin2
Hakkasid tekkima ketserlikud mõtted,et paneks ikka mootori ka ninasse.
Selline pisemat sorti Dymond BL-1300,diameter 28 mm , lenght 48 mm, weight 132 g,7-12V , shaft 3,17mm , 1300 rpm/V.Suggested propeller 8x5 ja LiPo-akud 11.1V.
Kuigi sellest mudelist tuleks seljuhul vist ainult masin tüüpi "for fun",muud rakendust talle poleks.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... 2M-plaaner
Posted: Mon Feb 19, 2007 23:31
by kurikoer
Kas uuel hooajal keegi 2M plaaneriga võistlustele ka plaanib minna?
Oleks tore kui osavõtjate arv kasvaks. Esimene võistlus peaks toimuma juba mai kuus. Võistlusmäärustik on nagu ikka siin:
http://www.mudellend.ee/
Loodan, et ma väga teemast välja ei läinud.
Posted: Wed Nov 14, 2007 18:30
by Ervin2
Pime aeg tagasi,jälle sai ehitama hakatud tasapisi.
Sellest saabki ikkagi elektrikas.
Ja saba on hetkel selline.
Posted: Tue Apr 08, 2008 14:16
by Ervin2
Nagu ma aru olen saanud on võimalik laseri abil lõigata kõikvõimalikke puitdetaile,seda ka eestis.
Mida peaks algatuseks tegema,kelle poole pöörduma,et saada mõningad tiivariibid?