Page 2 of 2

Posted: Thu Aug 19, 2010 16:40
by titan
külla aga paenduvad tiivikud sabani
Üldjuhul nad ei paindu sinna, asi selles, et kukkumisel muudab laba oma nurka labahoidjas kuni küljega vast labahoidjat läheb, sellega tekkivad lingistikku jõud, mis rootoripea täielikult tasakaalust välja ajab ja sellise juhtumi põhjustab.
Võta labast kinni ja keera ta otse labahoidjasse ning vaata, kas saab laba sellises asendis jätta jäljendi sabatorule. Siis keera laba risti labahoidjasse ning veendu, et jälg on identne laba asendi ja nurgaga.
Keermesliited peavad olema kõik liimitud keermeliimiga, mis metall - metalliga ühenduses.

Posted: Thu Aug 19, 2010 17:01
by Stroke
jälg ulatub sabal nii kaugele, et ka kõike kaugemas asendis olles on jälg kaugemal (olgugi et mõlk ilmselt edasi vajunud sealt) ja mõlgi kaugus viitab ikkagi mulle rohkem täis pikkuses.
mis põhjustab laba keskele liikumise? siis peaks mingit teist objekti tabame enne (korra ka seda juhtunud kui pallide hoidja plastik järele andis ja 1 pall tiivikusse lendas, siis ilmselt oli küll see tsenaarium, kuid muidu?)

Posted: Thu Aug 19, 2010 17:09
by titan
Raske vastata, kui pole kopterit näinud ja oletusi on palju, viga vast väga lihtne. Ei viitsi siia oletusi koos seletustega ka kõiki kirjutama hakata.
Aga üksasi ikkagi - lõtkud - lõtkud - kõik mis liigsed, peavad kadunud olema!

Posted: Thu Aug 19, 2010 17:42
by Stroke
kui pea on risti ja tiivik sellest 90* suunaga taha, siis saba puutub nii umbes 1/2cm(kumer nurk) sellest risti saba tiivast tagapool, tiiviku tagumine osa nii cm veel kaugemal, kuid reaalne kokkupuude peaks jääma sinna vahemikku.
karta on, et päris sirgu ta saba vastu ei jookse, kuid kas oma viga või ongi nii?
tiivikud on kinni suht tahkelt, kuid piisavalt, et kui ringi käib veab juba suht väikse hoo pealt sirgeks...
mille järgi võtta, kui jäigalt peavad olema?

lõtke, pead väga ei puutu, otseselt midagi ei logise, kuid algusest peale, ega ta jäik ei ole..
ilmselt mängib ka oma osa madal "head speed"?

Posted: Thu Aug 19, 2010 18:21
by aretaja
kui ühe labaga vasta maad paned, lendab teine laba inertsiga sabatorusse sisse. See on loomulik ja selle vastu aitab ainult..... mitte matsu panemine.

Posted: Thu Aug 19, 2010 18:34
by Stroke
kas sa vaevusid ka lugema pikemalt või vaatma videot millest jutt on?
paned tarka või lihtsalt norid?

Õnneks mõned ka aitavad, mitte.. niisama...

Posted: Thu Aug 19, 2010 20:16
by lauri
Mina ei saanud aru, millest siin inimesed väidetavalt aru ei saa :wink: Vaatasin video üle ja lugesin probleelmikirjeldust ka. aretaja kommentaar ju igati asjakohane. See, mis sul juhtus, on ju täiesti tüüpiline. Matsu puhul juhtubki see, et labad lendavad sabatorusse. Samal põhjusel ei asetata güro sinna rootori taha sabatoru peale - flybar sõidab selle matsu puhul tükkideks. Matsu puhul lähebki kopter katki.

Posted: Thu Aug 19, 2010 21:29
by mart63
lauri wrote:Matsu puhul lähebki kopter katki.
Aga see on okei, sest ta ei tahagi võistlustasemel lennata ja sedasi on katkise kopteriga inimeste ohustamine igati lubatud..

Posted: Thu Aug 19, 2010 22:57
by titan
paned tarka või lihtsalt norid?
Sorry sõbrake, aga Sa võiks nüüd mujal edasi areneda!
Kui Sulle seletatakse ja paistab, et Sa asja summagi ei jaga ja aru ei saa, siis pole mõtet teisi nõelata.
MOTT

Posted: Thu Aug 19, 2010 23:28
by felch
titan wrote:...
Võta labast kinni ja keera ta otse labahoidjasse ning vaata, kas saab laba sellises asendis jätta jäljendi sabatorule. Siis keera laba risti labahoidjasse ning veendu, et jälg on identne laba asendi ja nurgaga....
Tähendab...E-taeva :) Belt CP kopteril tuli küll jälgida, et stardil oleksid labad hoidjas kenasti otse. Viltu (ligikaudu risti) olles kippusid sabatorul olevasse stabilisaatori moodi nipsasjakesse kinni jääma. Tehase labamutrid olid tavalised, mitte nylock ja muidugi andsid järele. Laba peaks olema niivõrd kinni keeratud, et oma raskuse all ei vajuks kuhugi. Samas jälle piisavalt vaba et pööreldes suudaks võtta õige asendi (otse).
Võimalikud lõtkud linkides teevad muidugi asja vaid hullemaks ja halvendavad juhitavust (hea näide - Kyosho Caliber, seda ei suutnudki taltsutada).
Kui saba vastu maad puutub, pidurdab see ilmselt ka rootorit (kui just rihm libisema ei hakka) kuid labad jätkavad liikumist ja keeravadki end hoidjas risti. Ja siis juhtub asju...
Profid, kas see oletus võib õige olla?

Posted: Thu Aug 19, 2010 23:42
by titan
Olukordi on erinevaid, aga üks lihtsamaid ja tavapärasemaid näiteid:
Näed, et kopter hakkab kukkuma, suurendad pichi ja throttlet, aga ei vea välja. Labaots läheb vastu maad pichi positiivse nurgaga all, labaots saab aeglustava liikumise, samas rootor pöörleb täis võimsusega edasi, mis juhtub labaga, mis vastu maad läks?
Ta muudab oma nurka labahoidjas. Kuna pichi nurk on positiivne, siis keerab labaots ennast norm labaringist allapoole ja ainukene asi, mida ta oma teel kohtab on sabatoru.
Seega oleks ehk vahest mõtekas kukkumisel pich alati nulli panna. :wink: Kui selleks veel aega jääks.
Üks põhjus võib veel olla ka see, kui algajal rootoripöörded madalad ja ette nähes kukkumist lükkab järsku pichi põhja, aga laba oma väikse inertsiga ei suuda rootoripea kiirendusega kaasa minna (on ju elektrikad suht võimsad kiirendama, samas pich ja throttle sama kangi all) ja õhutakistus murrab ta positiivse nurga all labahoidjasse risti...mis on tulemus....suht nukker taas...kõver sabatoru ja siis alles crach :shock:
Kui saba vastu maad puutub, pidurdab see ilmselt ka rootorit (kui just rihm libisema ei hakka) kuid labad jätkavad liikumist ja keeravadki end hoidjas risti. Ja siis juhtub asju...
See on kindlasti võimalik, kui saba maad puutumise momendil on labanurgad negatiivsed ja rootoril on sellest tulenevalt aeglustuv liikumine ja labad oma inertsiga liiguvad rootorist ette.

Posted: Sun Aug 22, 2010 11:46
by Stroke
idee, milles üldse küsimus ongi:
kui tiivik maasse lendab, ei kurda selle üle, et midagi juhtub, kuid probleem selles, et 2 korda on maandumisel "natuke" liiga suure taha kaldumisega tiivik sabasse lennanud, ehk siis saba puutub pallidega samal ajal või hetk varem maad j pildiks see, et tiivik jookseb videos: Esimene puude tiivikul ONGI saba mitte maa!!!
vaevalt, et saba tiivik niipalju peaks suutma hoogu peatada, kuna ta ise väiksem ja ei ole jäigemalt kinni kui suured, ehk siis maad puutudes peaks igal juhul ennem saba tiivik ennast "kokku pakkima". tean küll, et saba tiivikul jõu ülekanne, kuid lugege lõik otsast peale kui vaja...

hetkel tundub tõesti, et:
"Üks põhjus võib veel olla ka see, kui algajal rootoripöörded madalad ja ette nähes kukkumist lükkab järsku pichi põhja, aga laba oma väikse inertsiga ei suuda rootoripea kiirendusega kaasa minna (on ju elektrikad suht võimsad kiirendama, samas pich ja throttle sama kangi all) ja õhutakistus murrab ta positiivse nurga all labahoidjasse risti...mis on tulemus....suht nukker taas...kõver sabatoru ja siis alles crach "
kõige tõenäolisem, aitäh kaasa mõtlemast.

Posted: Sun Aug 22, 2010 13:55
by Trex
Stroke: Kust kandi mees oled :?: Tule mõnele kokkusaamisele ja vaatame
su kopteri üle. Mis siin oletada :?:

CRASH

Posted: Sun May 22, 2011 0:37
by Stroke
Niih, hetkel siis ajateenistuses ja ilusate ilmadega nädala vahetusel sai ikka lendama mindud, ilmad olid sellised - keegi teine lennata ei tahtnud, samas endal pold palju valida... kas lendan täna või loodan, et järgmisel linnaloal parem ilm on - tulemus siis:
sain mingi 2x aku ära sõita, kui mingil hetkel puude ümber tiireldes midagi juhtus ja saba ei saanud enam enda poole ("nose in" lendu ei kannata teha..), ei tea kas tuul lihtsal puu taha tulles piisavalt tugev (pöörded madalad ja tuule käes ikka pidevalt vaeva, et saba oleks minu poole, mitte nagu "tuulelipp" - kang tihti ka täies määras siis vastu tuult suunatud), või siis mingi tehniline probleem.
Igatahes sai maasse ninaga sõidetud ja katki läks vähemalt:
Kere paindes
Tiivikud ribadeks
aku sai löögi, hetkel tundub töötavat, kuid vajab tähelepanu ja kontrollimist
landing gear - pallid jäid terveks
hoovastikust päris palju juppe... ei hakka nimetamagi

Servod jms paistab terve olevat
vb hiljem panen ka video, eks näis

Posted: Sun May 22, 2011 11:24
by Riff
Ma vist kordan teiste poolt esitatud küsimust/soovitust, kuid kas sa simu kasutad? Kui ei kasuta, siis investeeri remontimisele kulunud aeg ja raha simule.

Posted: Sun May 22, 2011 11:48
by Stroke
1 crash, mingi viimase 10-20 aku jagu lendamise peale... ja seegi rasketes ilmastiku oludes... ei tea, muidugi annaks arendada ennast, kuid pole veel niihead simu kätte saanud, mis tunduks ka aitavat (piisavalt reaalne).
Siit ka küsimus, milline simu on hea, ei kavatse hinge hinnaga osta

Posted: Sun May 22, 2011 12:13
by Trex
Minul on küll simu piisavalt reaalne ja ilma simuta jalad taevapoole lendamist selgeks küll ei saa :idea: Simu on RealFlight

Posted: Sun May 22, 2011 18:03
by Bluesmell
Trex wrote:RealFlight
+1
Kullost saab

Posted: Sun May 22, 2011 18:08
by Kpe
Phoenix on ka väga hea variant algajale et puldi kangid selgeks saada. Uue versiooniga ka hulk uusi kopterivalikuid ja isekujundamise võimalus.