Page 2 of 4

Posted: Mon May 16, 2011 12:20
by Riff
Soovitan osta Stokkerist ja ainult Wera nimelist seeriat. Need on ainukesed kruvikad mis on vastu pidanud

Posted: Mon May 16, 2011 12:40
by striker
No kruvikas kruvikaks :) kuid ega need kaasas olevad kruvid ka pole teab mis kõvast materjalist, keermeliimiga kinni keerates, siis lahti annab neid keerata ikka, kipuvad need hoopis ümaraks minema!

Posted: Mon May 16, 2011 12:43
by Riff
Baltic Bolt ja 8.8 või 12.9 tugevusega poldid 8)

Posted: Mon May 16, 2011 12:44
by wermecher
Haah, vot ise olin loll ikkagi. Need kruvid ju pole Torx otsaga, vaid kuuskant ehk HEX. Pole ka ime, miks nii kiirelt oma otsa pe*se keerasin :(
Ei hakanud selle peale mõtlemagi, teades et üks hobi kruvikeerajate komplekt on olemas, sai see automaatselt sahtlist välja krabatud ja asja kallale asutud.
Aga probleem on endiselt täiesti olemas, kuna puudub üldse pisikene kuuskantide komplekt mu kogumist. Ning ilmselt seda kirumist saab veel siin teemas mõnda aega kuulata :lol:

Kas keegi teab, kust saab sellele konkreetsele mudelile manuali või mis erinevus peitub versioonides HK450V2 ning finlessi videos kasutuses olevas 450 SE vahel? Kui nad on ikkagi enamasti 1:1, siis SE manuali leidsin netist üles ja hakkan seda kasutama.

Posted: Mon May 16, 2011 14:32
by andi
wermecher wrote:Kas keegi lahke inimene oskab jagada informatsiooni, kust võiks leida soodsa summa eest korralike kruvikeerajate komplekti? Pean silmas ikka sellist, kus kõik vajalikud olemas, et mudelismiga tegeleda. On endal üks oomipoest kunagi ostetud komplekt ja sellel suutsin just hetk tagasi randid maha keerata, niipalju siis selle otsa tugevusest :roll: Ei keeranud ka mingi ime moodi, vaid täiesti vaikselt ja rahulikult ning peale paari esimest kruvi oli juba asjal randid paindes. Eks see üks odav komplekt oli, aga nüüd sooviks midagi, mis ka kestaks.
Ma olen ostnud häid tööriistu Tööriistamarketist. Järvakad teavad seda kohta, kui Tarbijate Ühistu Ehituspood, Tallinnas avati hiljuti sama keti pood Järve Keskuses. Nad müüvad IKH riistu, mis on mul aastaid vastu pidanud.

Kindlasti saab odavate hindadega tööriistu ka Bauhausist, seni ka asjalikud olnud.

Posted: Mon May 16, 2011 14:40
by wermecher
Eks tulebki lõunakeskuse kanti sõita, seal need enamused põhipoed kivi viske kaugusel. K-Rautast ilmselt võib ka läbi hüpata, seal ka vahest head ja soodsat nänni.

Posted: Mon May 16, 2011 16:33
by Riff
tööriista puhul võid ära unustada hea ja soodne

on olemas hea tööriist ja on olemas odav tööriist, üldjuhul need ei ole üks ja see sama 8)



Võin pakkuda enda K-Rauta kruvikaid, mis sobivad kauguse loopimiseks või siis naaskliks. Tegelikult olen pahane enda peale, et kohe ei ostnud korralikke tööriistu ning raiskasin nii palju raha odava kraami peale.

Posted: Mon May 16, 2011 17:00
by wermecher
Riff wrote:tööriista puhul võid ära unustada hea ja soodne

on olemas hea tööriist ja on olemas odav tööriist, üldjuhul need ei ole üks ja see sama 8)



Võin pakkuda enda K-Rauta kruvikaid, mis sobivad kauguse loopimiseks või siis naaskliks. Tegelikult olen pahane enda peale, et kohe ei ostnud korralikke tööriistu ning raiskasin nii palju raha odava kraami peale.
Just saabusin K-Rautast oma kruvika komplektiga :) Eks näis kaua kestavad.

Muidugi peab tõdema, et kaasas olevad kruvid kopteri kokku panekuks on ka üsna käkid ja kehva kvaliteediga, väga kerge neil samuti rante maha keerata.

Posted: Mon May 16, 2011 17:34
by Riff
Väga oluline: kui vahetate polte tugevamate vastu, siis proovige analüüsida, kuhu tohib panna 12.9 ja kuhu mitte. Kus on dünaamilised koormused, sinna panna pigem pehmem polt 8.8, kus aga on staatilised ja mitte muutuvad koormused, sinna võib panna ka 12.9 poldi.

Posted: Mon May 16, 2011 18:05
by trebla
Pisike tähelepanek HK450 HEX peaga poltide kohta- osadele sobib hästi 1,5 mm HEX kruvikas, teistel käib see jälle ringi ja peab kasutama tollimõõdus riista 1/16". Silmaga pole midagi aru saada, peab ettevaatlikult proovima ja siis saab alles aru millega keerata tasub. Hiina kvaliteet :(

Posted: Mon May 16, 2011 19:00
by wermecher
Kust Tartus CA liimi saab? Komplektil on enamused asjad kenasti omavahel ühendatud küll, aga mitte tilkagi liimi pole sinna vahele pandud, seega tuleb sama targalt detailid lahti võtta ja tagasi liimida. Tavaline superliim ilmselt pole see õige variant, CA liim vist peaks enamvähem koheselt kivistuma? Näinud ma teda olen, aga ei tea kust leida võiks.

Hetkel manuali järgi enamasti laon teda kokku, praegu saba juures ja varsti servode juurde.

Posted: Mon May 16, 2011 19:23
by priitom
wermecher wrote:Kust Tartus CA liimi saab? Komplektil on enamused asjad kenasti omavahel ühendatud küll, aga mitte tilkagi liimi pole sinna vahele pandud, seega tuleb sama targalt detailid lahti võtta ja tagasi liimida. Tavaline superliim ilmselt pole see õige variant, CA liim vist peaks enamvähem koheselt kivistuma? Näinud ma teda olen, aga ei tea kust leida võiks.
Mina kasutan seda:
http://www.autostuudio.ee/tooted.html?p ... ory_id=141

Saad poes ise järel käia ja jääb postikulu taskusse. Tegu küll keskmise astmega liimiga, aga mina olen siiani kõik väiksed kruvid lahti saanud.

Posted: Mon May 16, 2011 19:29
by wermecher
Mul pole vaja keermeliimi, selle ma oskasin juba tellida HobbyKingist ja on mul olemas. Mul on vaja CA kiirliimi, nagu Loctite 401 näiteks.

http://www.oomipood.ee/?t=k_ki&i=FARNELL_827940 - Adhesive Type:Ethyl Cyanoacrylate

Mõtlen, et äkki mõni odavam variant oleks ka saadaval, mis teeks oma tööd kenasti ja ehk keegi oskab midagi soovitada. Kui muud üle ei jää tuleb Loctite 401te otsima hakata.

Kujutan ette, et harilik kiirliim peaks ka oma töö tegema lihtsate asjade liimimisel, aga CA kiirliimi eelis on ilmselt tema kiire kuivamine ja suur tugevus.

Posted: Mon May 16, 2011 20:08
by trebla
Kodust eemal viibides olen ostnud ka marketitest nn superliimi (või superattacki) nime all müüdavaid liime, enamus neist tsüaanoakrülaadi alusel tehtud. Osad on geelitaolised ja teised vedelad, eelistanud olen viimaseid. Metall-plast kruviliideste jaoks käib küll ja süsinikkiudu on ka parandatud.

Posted: Mon May 16, 2011 20:12
by wermecher
trebla wrote:Kodust eemal viibides olen ostnud ka marketitest nn superliimi (või superattacki) nime all müüdavaid liime, enamus neist tsüaanoakrülaadi alusel tehtud. Osad on geelitaolised ja teised vedelad, eelistanud olen viimaseid. Metall-plast kruviliideste jaoks käib küll ja süsinikkiudu on ka parandatud.
Vist vedas ja saan Loctite 480 kiirliimi ja saan täna juba edasi askeldada. Peaks kõlbama küll, aga vist veidikene aeglasem mõju, kui 401el.

Tänud kiirete vastuste eest :wink:

Posted: Mon May 16, 2011 22:37
by wermecher
Kuda te need servod küll sinna kere külge/sisse pärast saate? Mitte mingi nipiga ei mahu ta sinna omale kohale ilma kere laiali lammutamata. Kas siis tõesti on servod nii eri suurusega ja Finless Bobil siis oma videos miskid tiba lühemad ja pisemad servod, et lihtsalt sisse neid vupsas sinna? :roll: Päris härja jõuga nagu ei taha küll seda kere painutama hakata, et servo kuidagi viisi omasse auku libiseks. Manualis jälle üldse räägib, et servod panna sisse väljast poolt ning siis niiöelda saba ees, aga jällegi minu kasutuses olevatel servodel tagumine külg palju laiem ning sedaviisi üldse ei mahu auku. Ainuke viis neid monteerida oleks nagu nii, et suskad nad algul kere sisse ja siis tõmbad pea kere seest välja.

Posted: Mon May 16, 2011 22:47
by Bluesmell
wermecher wrote:Kuda te need servod küll sinna kere külge/sisse pärast saate?
Lastel on sellised mänguasjad, et erinevate kujuga klotse tuleb erinevatesse aukudesse pista. Aga jah kui servo ei mahu siis tuleb sipa kereplaatide kruvisid lahti lasta ja siis pisut punnitada. Pole kuigi keeruline. Natuke nuputad saad hakkama...

EDIT: Just vaatsin, et minu 450-el on kõik servod välajst poolt külge lükatud - st. sisse pole midagi vaja saada....

Posted: Mon May 16, 2011 22:55
by wermecher
Bluesmell wrote:
wermecher wrote:Kuda te need servod küll sinna kere külge/sisse pärast saate?
Lastel on sellised mänguasjad, et erinevate kujuga klotse tuleb erinevatesse aukudesse pista. Aga jah kui servo ei mahu siis tuleb sipa kereplaatide kruvisid lahti lasta ja siis pisut punnitada. Pole kuigi keeruline. Natuke nuputad saad hakkama...

EDIT: Just vaatsin, et minu 450-el on kõik servod välajst poolt külge lükatud - st. sisse pole midagi vaja saada....
Sa siis viilisid raami metallist servo ääred üle? Raami servo aukude nurgad on kumerad ja need just takistavadki neid sinna minemast, kui kumerused ära viilida, siis läheks küll.

Posted: Wed May 18, 2011 13:44
by trebla
Mina küll ei riskiks auke viilima hakata kui hammakad-mootorid- laagrid sealsamas kõrval, peaks ikka enne paneeli lahti võtma. Metallipuru hävitab mootori kiiresti. Kasulik enne kõik servod ja augud (ka kinnitusaugud) nihikuga täpselt üle mõõta enne kui midagi kardinaalset ette võtta.

Posted: Wed May 18, 2011 14:13
by mart63
See on tühiasi, kaks-kolm lüket kandilise muukviiliga igale nurgale.

Posted: Wed May 18, 2011 14:30
by Riff
Pane siis magnet või tolmuimeja ots lähedusse, kui kardad puru sattumist igale poole. :wink:

Posted: Wed May 18, 2011 14:36
by mart63
Raam ju alumiiniumist. 8)

Posted: Wed May 18, 2011 14:45
by wermecher
Juba viilitud ja servod kenasti paigas, muud polnud vaja viilida, kui vaid ümarad nurgad maha tõmmata. Tolmuimeja ja pintsliga puru minema ja hea küll. Eile õhtul said põhi hammasrattad koos peaga ka sisse tõstetud ja hetkel on enamasti nagu aru saan jäänud veel elektroonikat peale toppida (güro,mootor,esc,vastuvõtja ja nipet näpet kere kallal veel nokitseda). Üritan manuaali ja mõttevõime abil teda kokku panna, aga eks esimene kord võid ikka aia taha minna. Eks ta paras puzzle ole.

Posted: Wed May 18, 2011 15:10
by Riff
ega mina ei tea, millest tema raam oli tehtud, selleks 2 varianti :roll:

Kuni kardeti puru sattumist mootorisse, siis ma eeldasin, et on vaja ferriitset metalli viilida :shock:

Posted: Wed May 18, 2011 15:59
by mart63
Kopteriraamid ju söest või alumiinist, kumbagi magnet ei võta. :)
*norimise lõpp*
sry

Posted: Wed May 18, 2011 16:15
by Riff
einojah, kes se terast ikka paneb. Kui aga kardetakse, et puru satub mootorisse, siis saab see sinna sattuda ainult sinna puistates või siis kui puru oleks terasest ja hakkab magneti külge (ferriitne metall). Ma eeldasin, et keegi ei hakka otse mootorisse võõrkehi puistama, seega jäi viimane variant - järelikult viiliga töödeldav materjal on tehtud terasest ja satub mootorisse magneti tõttu... :lol:

mis sa ikka vabandad, minu mõttekäik oli selline - tundub loogiline või mis

8)

Või siis teine variant inimesed viilivad nii, et mootor jääb täpselt viilimise koha alla, et iga üksik gramm satuks alati mootorisse.

Nüüd läks vist üle võlli, kerge kammimise isu on peal. Ei ole plaanis kedagi solvata, kui aga nii tunnete, siis... vabandused.

Posted: Wed May 18, 2011 17:30
by trebla
Aga noh HK450 kaks kõnealust servoavaust ongi täpselt mootori kohal :)

Ma olen lihtsalt siuke ettevaatlik inimene, keda elu palju peksnud omaenda hooletuse tõttu :lol:

Posted: Mon May 23, 2011 13:22
by wermecher
Ei ole siin viimasel ajal saanud tegeleda asjaga, aga nüüd hakkasin uuesti uurima ning tundub, et nüüd on see kõige keerulisem moment käes. Nimelt on vaja nüüd pea ja servo vahelised lingid ära ühendada, aga ei kujuta ette kas see pea on tehase poolt juba sedasi kokku pandud, et pole vaja midagi muuta või on vaja kõik lingid üle käia ja timmida? Versioon SE manuaalis on linkide pikkused ära toodud, aga need ei klapi küll hetkel olevate pikkustega. Vardad ise on sama pikad, aga seadistused ei ole samad ehk mõõtes tuleb teine number. Seega kas peaks kõik lahti kakkuma ja lingid kruttima samaks, mis SE manuaalis kirjas või jätan nii nagu on pea tehase poolt kokku pandud ? :roll:

Siin sai rõõmuga ostetud ka selline tööriist nagu Swashplate leveler, aga ei tea kas seda vaja lähebki.

Posted: Mon May 23, 2011 14:46
by Riff
"Usalda, kuid kontrolli!" Ega sul muud üle ei jää, kui manuaalist järge ajada ning üle kontrollida. HeliFreak.com lehel on palju juhendeid, kuidas kokku panna õigesti.

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=11373

Posted: Mon May 23, 2011 16:26
by wermecher
Riff wrote:"Usalda, kuid kontrolli!" Ega sul muud üle ei jää, kui manuaalist järge ajada ning üle kontrollida. HeliFreak.com lehel on palju juhendeid, kuidas kokku panna õigesti.

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=11373
Mul need videod jah kõik olemas, aga pigem tahtsin teada kas manuaal räägib ikka tõtt või võib sellel versioonil midagi teisiti olla. Manuaali järgi peaks kõik lingid üle timmima, et saavutada neid numbreid, mis ette antud.

EDIT: Just need videod olid kenasti silma vahele jäänud, nüüd sain jaole ja seletab kenasti õiget osa mulle. 8)