Page 2 of 3
Posted: Wed Feb 16, 2011 20:07
by Ufonaut22
Võimalik, et ka pearootori mootor on väsinud. Gaasi andes saba rootor lisab pöördeid nagu peaks, aga pearootor annab pöördeid vähem ja hakkabki pöörlema. Ma mõtlen, et sabamootor ei tohiks vigane olla, kui saba suudab pöörelda pearootoriga vastassuunas.
Posted: Wed Feb 16, 2011 22:31
by Andu
http://vimeo.com/20025881
Tegin siin palmisaarel ühe ebaõnnestunud video.
Alguses ja lõpus on näha, et stabiilselt hõljudes ja siis gaasi andes hakkab pöörlema. Ülejäänud video on suht ebaõnnestunud ja pöörlema on ta alati hakanud pärast seda, kui gaas täitsa maha lasta ja siis uuesti peale panna.
PS: Lõpus on kuulda kolksu, sest ei tahtnud lille siloks sõita.
Posted: Wed Feb 16, 2011 23:29
by Ufonaut22
Pearootor pöörleb paremale, saba aga läheb vasakule. Järelikult sabamootoril jõudu on. Äkki peamootor ei anna enam piisavalt pöördeid. Kui sabarootor oleks nõrk, siis peaks minu arusaama mööda kopter tiirlema pearootoriga samas suunas ja kogu aeg. Või siis lihtsalt hõljudes oleks paigal ja pöördeid andes hakkaks tiirlema pearootoriga samas suunas. Mootorite vahetamine ka natuke kallis, et niisama katseks seda teha.
Posted: Wed Feb 16, 2011 23:36
by Andu
Nope - su kahtlused on vist valed.
NB! vaatan kopterit pealt poolt e. ülevalt alla.
Kui annan gaasi, liigub saba ots paremale poole.
Kui võtan saba propi küljest ära, käib ainult paremale.
Siis ikkagi saba mootor?
Kui kellelgi on sama kopter, võiks korra proovida saba proppide vahetust, saaks teada, et kas viga selles.
Posted: Thu Feb 17, 2011 19:58
by Ufonaut22
Videos ju näha, et saba käib vastupäeva ja pearootor liigub kopteril päripäeva, seega sabarootor ei saa nõrk olla. Või siis keerutad kopterit vidos ise? Sinu viimase kirjelduse järgi ütleks, et kindlasti saba mootori viga.
Posted: Thu Feb 17, 2011 20:40
by JazZ
Kui kopter tiirleb vastu päeva, nagu videos ka näha on, siis olen 99% kindel et saba mootor hakkab väsima.
Posted: Thu Feb 17, 2011 21:12
by Andu
Kas viga ei või olla akus või saba propelleris lihtsalt?
Posted: Thu Feb 17, 2011 21:17
by JazZ
Andu wrote:Kas viga ei või olla akus või saba propelleris lihtsalt?
Nomaitea... Ma siit kuskilt lugesin, et Sa olid ju saba rootorit juba vahetanud?
Ma ei kujuta hästi ette kuidas aku sellist probleemi tekidada saab, aga teoreetiliselt on kõik võimalik muidugi.
Posted: Thu Feb 17, 2011 21:25
by Andu
Sain ostes teise rootori kaasa, aga ei ole ta konditsioonis kindel, sest vahepeal oli seljakotis, teinekord karpide all jms
.
Mõtlen, et ehk nurgad paigast vms.
Vahetasin pea rootori aeglasema kiiruse vastu (swashplate pealt lühemad punnid), saba keerutamine läks veits vähemaks, aga teeb ikkagi.
Posted: Thu Feb 17, 2011 21:41
by felch
Teoreetiliselt saab olla küll aku viga - toitepinge madal ja sabarootor ei pöörle piisava kiirusega. Midagi sarnast täheldasin Lamal ja veel mõnel kopteril. Kui aku tühjenes, muutus masin ebastabiilseks/kummaliseks.
Videolt märkasin, et kopter lendas alguses normaalselt ja siis hakkas kuidagi äkki jõnksutama sabaga. Kas äkki sabamootori juhtimises mingi viga?
Kui tester olemas, ühenda akule ja anna täisgaas. Kas pinge kukub (palju) ?
Posted: Thu Feb 17, 2011 21:42
by JazZ
Andu wrote:Sain ostes teise rootori kaasa, aga ei ole ta konditsioonis kindel, sest vahepeal oli seljakotis, teinekord karpide all jms :oops: .
Mõtlen, et ehk nurgad paigast vms.
No ei usu mina et sellel rootoril midagi viga on.
Posted: Thu Feb 17, 2011 21:50
by JazZ
felch wrote:Teoreetiliselt saab olla küll aku viga - toitepinge madal ja sabarootor ei pöörle piisava kiirusega. Midagi sarnast täheldasin Lamal ja veel mõnel kopteril. Kui aku tühjenes, muutus masin ebastabiilseks/kummaliseks.
Eino, nagu ma ütlesin, siis teoreetiliselt võib see ju võimalik olla, aga minu (puuduv) loogika ütleb et lahja aku puhul ei jõuaks suurem mootor üldse piisavalt vedada, et saba paigast ära vedada.
Kaua Sa lennata saad enne kui aku tühi on?
Posted: Thu Feb 17, 2011 21:53
by Andu
3.61V oli alguses, panin käima, sain 1.01V
Laen aku täis ja proovin uuesti.
Pole vist ükski kord saanud nii lennata, et täis aku panen sisse ja tühjaga tulen alla.
Panen aku laadima ja hiljem võtan aega siis.
Posted: Thu Feb 17, 2011 22:00
by JazZ
Andu wrote:Pole vist ükski kord saanud nii lennata, et täis aku panen sisse ja tühjaga tulen alla.
Panen aku laadima ja hiljem võtan aega siis.
Mismõttes nagu? Mis takistab?
Aga üldiselt aku eluea huvides ma ei soovita mSR'iga üle 4 minuti lennata.
Posted: Thu Feb 17, 2011 23:22
by felch
Andu wrote:3.61V oli alguses, panin käima, sain 1.01V ...
??? !!!
Normaalse LiPo aku elemendi klemmipinge on 3.7V, laetuna 4,2V (seda laadija kontrollib!) !
Kui mõõtsid õigesti siis on aku juba ammu mulla all. Kahtlane siiski... selle pingega ei peaks mootorid üldse liigutama.
PS. Mul vist on mingi 3,7V element olemas. Kui leian, võiks proovida. Oleks vahva su konet testida.
PS/2. Leidsin, mahutavus ei tea, pole kirjas. Nii umbes...<200 mA/h
Posted: Thu Feb 17, 2011 23:41
by Ufonaut22
MCX-il ei püsi saba paigal, kui aku tühjaks hakkab saama. Arvatavasti ka lamaga sama. Täis akuga ei liigu pöördeid andes saba kuhugi poole, püsib õhus nagu naelutatud. Aku tühjenedes aga hakkab kergelt pöörlema, kui rohkem "gaasi" anda. Mul üks akudest on otsakorral ja taimerit sellega enam ei kasuta ja lendan lõpuni. See kopter on koaksiaal, aga msri puhul ei tohiks nii olla. Ikkagi ma ei saa aru kuidas saab saba pöörelda pearootorile vastu nagu videos näha, kui saba mootor väsinud on. Kui pöörleb samas suunas, siis rohkem variante polegi kui, et saba mootor nõrk. Kõige lihtsam oleks prooviks saba ära vahetada, kui juba elektroonika vigane, siis targem juba uus kopter osta.
Posted: Fri Feb 18, 2011 0:57
by Andu
Akud surnud.
Laadisin täis, panin kopterile järgi, Ilma gaasita näitas 4.14V alguses, iga sekundiga langes 0.01V. Kui gaasi andsin, tõmbas kõvasti maha (testri otsad ei püsinud paigal).
Kuna hetkel vaba raha keegi anda ei taha, siis jääb ostmine ilmselt tuleviku. Kui kellelgi on aku, millega proovida saaks, oleks hea.
Posted: Fri Feb 18, 2011 21:46
by felch
On aku proovimiseks aga pole päris kindel kas sobib (1S küll kuid voolu kohta ei tea/mäleta enam). Ära ei tahaks anda - läheb omatehud digiossi toiteks. Astu läbi, proovime.
Posted: Fri Feb 18, 2011 22:04
by Andu
Kunas tulla võin? Ja kuhu? Energeetika majas või füüsikute koridoris?
Ega ei tahagi endale saada, saaks lihtsalt aru, kus suunas liikuma pean.
Posted: Sat Feb 19, 2011 11:50
by felch
Füüsikute juurde jah. Ise olen kohal peale ühte.
Posted: Sun Feb 27, 2011 21:48
by MihkelP
Ufonaut22 wrote: Ikkagi ma ei saa aru kuidas saab saba pöörelda pearootorile vastu nagu videos näha, kui saba mootor väsinud on.
Kopteriaabitsas kõik ilusti kirjas, mis jõud kuhugi mõjuvad ja mis suunas.
http://www.heli-web.com/aabits2.html
Posted: Thu Mar 10, 2011 16:26
by Andu
Nii. Talvepäevad tõid tahtejõu tagasi ja katsusin selgusele jõuda, mis mu kopteril siis õieti viga on.
Testisin nii:
Kui gaas oli poole peal, liigutasin saba rootorit vasakule - paremale, kõrvaga kuulda, kuidas pöörded üsna suures raadiuses muutusid.
Kui gaas oli kolmveerandi peal, jätkasin sama katsetusega, samamoodi oli kuulda pöörete muutumist, kuid nüüd oli juba üsna suur vahe sees: saba rootori pöörded läksid madalamaks küll, aga kõrgemaks enam mitte nii palju.
Lõpetuseks surusin gaasi kangi täitsa peale ning nüüd läksid pöörded ainult madalamas, aga kõrgemaks enam mitte.
Kas selle võib siis ikkagi aku kaela ajada?
Posted: Thu Mar 10, 2011 17:25
by kyylik
ma kyll ei tea midagi kopterist,aga kas mõni juhe esc ja akuvahel ei või olla halb,v.siis esc ei suuda toita mootorit(nt.kas pole saanud vee kahjustust?
kui minu masin oli saand naty lund siis läx kaldtüür segi,gaas põhja ja kaldtüür hakkas ise oma elu elama:D
NB! ega akul mõni pütt vms tagant pole ära???
Posted: Thu Mar 10, 2011 17:44
by Andu
Noo kogu elektroonika escid jms asjad siin sees:
http://www.fasthobbies.eu/5in1-control-unit-p-2137.html
Vee kahjustust ei ole saanud. Kord lendasin küll jõuluprae sisse ja kopter sai natukene rasvaseks, aga pärast seda on veel korralikult lennanud.
Aku pottide kohta....
http://www.fasthobbies.eu/lipo-120mah-p-3333.html
Sellised akud ja kuna ta õhku tõuseb ja lendab, siis oletan, et akus endas kõik korras, aga on nõrgaks jäänud lihtsalt.
Posted: Thu Mar 10, 2011 19:45
by kyylik
kui juhtmed nt väga kuumaks ei lähe siis kõige odavam ja lihtsam moodus mida teha on:
otsida siit foorumist kedagi kellel samasugused akud vms.ja korrax lihtsalt proowida.
ahjaaa.. Aga kas on võimalik seadmeid lahti ühendada?kui proowida nii et ühenda kõik lahti.pane aind mootor järgi.proowi siis...muidugi mitte õhku tõusta!:D kui viga ei kordu ühenda ükshaaval servod järgi.ehk mõni neist nt lühises vms.ja sööb koguwoolu ära.ma ei tea kas se võimalik aga proovida tasuks ma arvan.
Posted: Thu Mar 10, 2011 20:41
by Andu
Ma saan ideest aru, aga
Minul küll nii väikest otsa kolvile istutada ei ole, et seal plaadil saaks jootma hakata.
Pigem loodan, et leian kellelgi, kellel samasugused akud ja saaks lihtsalt proovida. Felch oli juba väga vastutulelik, aga kuna ma ise ei viitsinud / tahtnud juhtmeid lõikuma ja jootma hakata, siis jäi tema poolt pakutud akuga proovimine ära.
Posted: Thu Mar 10, 2011 20:48
by JazZ
Andu wrote:Ma saan ideest aru, aga :D
Minul küll nii väikest otsa kolvile istutada ei ole, et seal plaadil saaks jootma hakata.
Pigem loodan, et leian kellelgi, kellel samasugused akud ja saaks lihtsalt proovida. Felch oli juba väga vastutulelik, aga kuna ma ise ei viitsinud / tahtnud juhtmeid lõikuma ja jootma hakata, siis jäi tema poolt pakutud akuga proovimine ära.
Kui Pärnu satud, siis tule poest läbi ja saab proovida.
Posted: Thu Mar 10, 2011 21:54
by felch
Heh, eks öelnud, et sul kolbi pole. Astu läbi, joodame sips otsad külge ja teed proovi. Siis joodab tagasi. Termorüüž on mul ka olemas. Lisaks oleks maru põnev korra tolle masina rooli taha istuda
Mul oli täna maru kiire ja ei jõudnud pikalt mõtlema hakata, muidu ehk oleks ise ka selle peale tulnud et kõigil ei pruugi Wellerit (tööl) laua peal vedeleda...
Posted: Thu Mar 10, 2011 21:57
by Andu
Kolb on olemas küll, aga ots on selle töö jaoks ma kardan liiga jäme (et plaadi pealt otsad lahti joota), aga aku juhtmeid saab vabalt joota.
Kurja. Enne ma midagi 5in1 plaadi küljest lahti jootma ei hakka, kui mõne teise akuga on proovitud.
Posted: Thu Mar 10, 2011 22:46
by JazZ
felch wrote:Lisaks oleks maru põnev korra tolle masina rooli taha istuda :)
Proovi parem Blade mCP X'i!