Page 2 of 4
Posted: Thu Feb 17, 2011 21:00
by JazZ
Posted: Mon Feb 21, 2011 11:08
by JazZ
Posted: Tue Mar 01, 2011 23:04
by JazZ
Nüüd siis Blade mCP X varuosade hinnad ka FH lehel nähtaval:
http://www.fasthobbies.eu/helikopterite ... 2_192.html
Enamus varuosasid jõudis täna HH EU lattu ja kuna ma ei tahtnud riskida sellega et need kopterite saabumise ajaks otsa saavad, siis tellisin varuosad juba ära. Seega esimene kogus Blade mCP X varuosasid on juba teel Eesti poole ja seda lausa 363 euro väärtuses.
Ega need kopteridki enam kaugel pole...
Posted: Thu Mar 03, 2011 12:53
by JazZ
Esimesed mCP X'id on poodides! Seekord on siis Austraalia see koht kus need esimesena poodidesse jõudsid. Seega varsti peaks saama välismaa foorumitest lugeda millega tegelikult tegu on ja kuidas ta lendab.
Bert Kammerer kommentaar mCP X'i kohta
http://www.youtube.com/watch?v=Z9CHJBcX154
Helifreak'ist esimene kasutaja review:
In short, this is the most impressive micro heli I have ever flown!
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=284477
Posted: Fri Mar 04, 2011 20:29
by JazZ
Blade mCP X kopterid on ka meie poole teele pandud, seega kolmapäev või neljapäev peaksid kohal olema.
Posted: Sat Mar 05, 2011 11:17
by JazZ
Bert having fun with the Blade mCP X at work!
http://www.youtube.com/watch?v=KIon9WJYJ_E
Kes järgi teeb?
Posted: Sat Mar 05, 2011 13:26
by lauri
Sellisega annaks hula-rõngastest moodustatud raja läbilendamise võistlusi korraldada
Oleks päris huvitav ja varuosasid läheks ka vaja...
Posted: Sat Mar 05, 2011 15:56
by JazZ
lauri wrote:Sellisega annaks hula-rõngastest moodustatud raja läbilendamise võistlusi korraldada ;) Oleks päris huvitav ja varuosasid läheks ka vaja...
Ma arvan et reaalsuses oleks mCX sellise võistluse jaoks parem kopter, meil lihtsalt pole vist kuigi palju neid kes mCP X'iga selle raja läbiksid, kuigi majanduslikult oleks mCP X'i võistlus mu ärile kindasti tasuvam ;)
Aga hula-rõngastest moodustatud rada on tõesti hea mõte...
Posted: Sat Mar 05, 2011 16:47
by Ufonaut22
lauri wrote: Oleks päris huvitav ja varuosasid läheks ka vaja...
JazZ toob kogu varuosapargi kohale
JazZ wrote:
Ma arvan et reaalsuses oleks mCX sellise võistluse jaoks parem kopter, meil lihtsalt pole vist kuigi palju neid kes mCP X'iga selle raja läbiksid, kuigi majanduslikult oleks mCP X'i võistlus mu ärile kindasti tasuvam
Aga hula-rõngastest moodustatud rada on tõesti hea mõte...
Huvitav, kui vastupidav MCP-X üldse on?
MCX on küll väga vastupidav, aga MCP-X kaalub rohkem ja lendab ka kiiremini ja igas asendis. Tagurpidi vastu maad lennata on vist tükid taga, peab olema päris kogenud, et lendamisega hakkama saada.
Posted: Sat Mar 05, 2011 16:50
by JazZ
Ufonaut22 wrote:lauri wrote: Oleks päris huvitav ja varuosasid läheks ka vaja...
:lol:
JazZ wrote:
Ma arvan et reaalsuses oleks mCX sellise võistluse jaoks parem kopter, meil lihtsalt pole vist kuigi palju neid kes mCP X'iga selle raja läbiksid, kuigi majanduslikult oleks mCP X'i võistlus mu ärile kindasti tasuvam ;)
Aga hula-rõngastest moodustatud rada on tõesti hea mõte...
Huvitav, kui vastupidav MCP-X üldse on?
MCX on küll väga vastupidav, aga MCP-X kaalub rohkem ja lendab ka kiiremini ja igas asendis. Tagurpidi vastu maad lennata on vist tükid taga, peab olema päris kogenud, et lendamisega hakkama saada.
Siiani võib Helifreak foorumist vastupidavuse kohta üsna positiivset lugeda. Throttle hold on abiks, muidugi selleks et sellest kasu oleks, peab kiire reaktsioon olema.
Posted: Sat Mar 05, 2011 16:57
by Ufonaut22
Selles videos ja ka mõnes teises olen märganud, et vertikaalne tagatiib on ära võetud, ei tea kas ilma tiivata on näiteks pöörded kiiremad või midagi. MCX-i juures panin tähele, et ilma tagatiivata hakkab kohati värisema, nagu oleks kopteril külm. Täitsa huvitav.
Posted: Mon Mar 07, 2011 23:50
by Cado
Huvitav kaua aku vastu peab ja mis laadimis aeg on tal?
Mitu RTF kompleti saabub lattu ,et kas kõik tellitult või mõni "vaba" ka veel?
Posted: Tue Mar 08, 2011 0:34
by JazZ
Välismaa foorumitest olen lugenud et 3:30 3D lendamist või 4:30 niisama lendamist peaks reaalne olema.
Laadimisaega ei oska kahjuks kommenteerida veel.
Nii RTF kui ka BNF komplekte on esimesest saadetisest mõned vabad, küll peab tunnistama et vaid mõned üksikud. Kui on kindel huvi, siis võta võimalikult kiiresti ühendust või vormista tellimus internetis.
Ei antud meile neid isegi nii palju (või vähe) kui ma tellisin, järgmist saadetist lubatakse märtsi lõpus.
Järjest rohkem paistab nii, et esimesed Blade mCP X'id jõuavad Eestisse juba kolmapäeval.
Posted: Wed Mar 09, 2011 16:14
by JazZ
Kopterid kohal! Kõik eeltellimused jõudsid täna SmartPOST'i, nii et homme peaks kõigil olema põhjust oma lähim SmartPOST'i automaat ülesse otsida.
Mul juba esimene lend tehtud, peab ütlema et üle ootuste stabiilne asi on. Lendab täitsa nagu CP helikopter lendama peaks. Video postitan õhtul, mitte et seal midagi vaadata oleks, pigem on näha seda et isegi see kes pole 2 aastat CP kopteriga lennanud saab sellega hakkama.
Aga harjutamine pidi meistriks tegema. Akud juba laevad... ja varuosad on ka riiulis olemas.
Posted: Wed Mar 09, 2011 22:57
by Andu
Meistriks sünnitakse, harjutamine teeb harjutajaks siiski.
Enne suurt kopterit on ilmselgelt mõtekas osta see miniatuursem versioon?
Või on ta nö. mõttetu etapp (ei tahtnud nii halvustavalt öelda), kui väikseid koptereid, mitte küll 3D mudeleid, on varem lennutatud?
Posted: Wed Mar 09, 2011 23:50
by JazZ
Andu wrote:Enne suurt kopterit on ilmselgelt mõtekas osta see miniatuursem versioon?
Või on ta nö. mõttetu etapp (ei tahtnud nii halvustavalt öelda), kui väikseid koptereid, mitte küll 3D mudeleid, on varem lennutatud?
Ütleme nii et selle miniatuurse remont on kindlasti kordades odavam kui näiteks 500 klassi kopteri oma. Esiteks ei purune ta iga matsu peale ja teiseks on varuosad odavamad.
Mis nüüd võrdlusesse teiste väikeste kopteritega puutub, siis neid ei anna väga võrrelda. See mCP lendab pigem 450 klassi kopteri kui mSR'i moodi. Ausalt öeldes ma olen täiesti imestunud kui stabiilne ja samas hästi juhitav see kopter on. Seega mina jätaks pigem mSR'i vahele. Kui kangid käpas, siis arvan et algaja saab mCP'ga sama hästi hakkama kui 450 klassi kopteriga aga raha kulub varuosadele palju vähem.
Üks eeldus muidugi on, mCP X'iga väikses toas ei lenda kui Sul just asi päris käpas pole.
Posted: Thu Mar 10, 2011 0:17
by Ufonaut22
Kas see mcpx suudab samaga hakkama saada nagu 500 klassi koptergi?
On need nagu lennuomadustelt ja võimekuselt samad, mõõtmed ja kaalud muidugi on teine teema. Ma arvan ka, et algajale väga hea variant. Varuosad on palju odavamad ja kopter ise ka.
Posted: Thu Mar 10, 2011 0:42
by JazZ
Ufonaut22 wrote:Kas see mcpx suudab samaga hakkama saada nagu 500 klassi koptergi?
Mitte päris. Keerukamate ja rohkem võimsust nõudvate manöövritega mCP X hakkama ei saa. Samas ei saa mina nendega hakkama ka 500 klassi kopteriga... nii et minu jaoks isiklikult tundub mCP X täiesti piisav hetkel. Mul pole lihtsalt nii palju aega ja viitsimist et iga paari lennu pärast kuskile platsile sõita. Nüüd on vähemalt võimalik rohkem harjutada ilma kuhugi sõitmata.
Posted: Thu Mar 10, 2011 11:54
by JazZ
Niih, RTF komplektid otsas. Välismaalased tegid ühe päevaga lageraie, nagu ma kartsin.
Mõned BNF komplektid on veel alles...
Järgmist partiid lubatakse märtsi lõpuks.
Neile kes täna paki saavad, mõned näpunäited:
Helifreak foorumis on mitmel labad küljest ära lennanud, seega enne igat lendu kontrollige et blade grip'id lahti poleks tulnud. Väidetavalt on osadel blade grip'id juba karbist võttes lahti olnud, minul küll seda probleemi polnud.
Karbist võttes on küljes nö 3D labad. Soovitaks need kohe nende "junnidega" labade vastu vahetada, alguses on nendega tuntavalt kabedam lennata ja ma ei usu et keegi kohe flip'e tegema hakkab. Teine põhjus on see et neid 3D labasid pole siiani veel EU lattu jõudnud, seega kui kaasas olevad ära lõhute, siis võib uute saamine aega võtta.
Posted: Thu Mar 10, 2011 14:52
by Bluesmell
Nii,
Pakk käes ja esimesed 2 akutäit toas tiirutatud.
Enne lendu vahetasin labad nagu Jazz soovitas. kuigi manualis on nagu kirjas, et need labad, mis kohe peal on toas sõitmiseks ja need junnidega on õues kihutamiseks (ENG manual lk.5).
Aku sisse pistmisega tekkis küsimus, et kas tõesti tuleb see aku lõpuni pesasse lükata nagu manual näitab? Sõidu ajal nagu kaldus ettepoole.
Pisut lennust. Kuna tegemist on FBL kopteriga siis tuleb ta maast kiiresti õhku tõsta , et ei tekiks mingit lolli vibrat. Õhus hõljudes tundub juba täitsa stabiilne. Tunnetuse saamine võttis omajagu aega - sest olen harjunud sõitma ilma EXPO-de ja D/L-idetta. Aga seekord sättisin raadio täpselt manuali järgi k.a. EXPO ja D/L -i . See aga põhjustab selle, et sipa kange liigutades tundub asi eriti uimane olevat . Samas kui kang põhja lükata siis liigutab päris äkiliselt see putukas ennast. Sellega mahub toas tiirutama küll kui tunnetuse kätte saab. Tagurpidi ei proovinud veel keerata kuna mõtlesin, et rumal on asi esimese lennuga pilbasteks sõita.
Tühjema akuga hakkas kohalhõljumisel tekkima sabal üles-alla vibra.
Kui tuul vaiksemaks jääb lähen kindlasti proovin õues ka.
Kui aku tühjaks sõita (manuaalis näidatud 4 min) siis laeb aku peale seda u. pool tundi enne kui jälle täis on. Selge siis see, et peale 8 minutilist lõbu tuleb tunniajane laadimise paus. Akusid on kindlasti juurde vaja. Palju aku maksab ja milline on nende saadavus?
EDIT: leidsin
SIIT Suhteliselt kirves tundub...
Posted: Thu Mar 10, 2011 16:52
by JazZ
Labadest, ma pean tunnistama et ma pole lehekülge nr 5 siis lugenud. Küll aga vaatasin HH videot tootest kus rääkis selle mCP arendaja ja tema väitis et need "junnidega" labad teevad asja stabiilsemaks ja seetõttu on nad head ka kiiresti lendamiseks. Neid originaalis küljes olevaid labasid nimetas ta 3D labadeks.
Mina proovisin mõlemaid ja mulle tundub et need "junnidega" labad on stabiilsemad.
Maast lahti saamisest, lugesin ka Helifreak'ist soovitust kiiresti tõusta. Samas ma ise olen täiesti rahulikult tõusnud ja pole mingit probleemi. Ainuke asi et alus peab horisontaalne olema ja enne tõusmist peab asjal natuke seista laskma.
EXPO'st, mina olen eluaeg natuke Expo't kasutanud, samas manualis soovitatud 30% tundub paljudele palju, Helifreak'is soovitati 25% ja seda kasutan ka mina.
Pitch'i soovitati Helifreak'is 85% (manualis on 75%), aga see 85% oli minu jaoks ilmselgelt palju, kuidagi liiga tundlikuks läks see ülesse alla kangi liigutamine. Samas ma olen siiani normal modes ainult lennanud, ehk on siis asjad teisiti kui idle up'i kasutada, kuna tehase seadetes on throttle curve idle up'is palju väiksemate vahedega kui normal modes.
Mis akude hinda puutub, siis kõik mCP X'i osad on mul HH EU poolt ette antud hinnaga, seega ma ei usu et neid on võimalik kuskilt EU'st odavamalt saada, sest odavamalt ei ole neid lihtsalt võimalik müüa (arvestades kui palju transport siia maksab).
Kui Sa nüüd võrdlesid nende akude hinda teiste E-flite micro kopterite akude hinnaga, siis võib tõesti suur vahe olla, sest mul on vist kõik teised E-flite micro akud veel vana hinnaga (veebruaris tõsteti nende hindasid EU's)
Mis flip'i puutub, siis seda pole julgenud mina ka veel proovida... kuigi hirmus tahtmine on. Helifreak'ist olen lugenud (ja videosid vaadanud), et selleks peab jube käpas asi olema, et see edukalt lõpeks.
Aga teeks nii et vaatame kes Eestis esimesena sellega hakkama saab, paluks videot ka! :)
Posted: Thu Mar 10, 2011 21:18
by JazZ
Nagu lubatud sai, video >
http://www.youtube.com/watch?v=3kkfZwnx9V8
Mitte et seal midagi erilist vaadata oleks, aga see peaks näha olema et isegi mina püsin õhus sellega.
Praeguseks hetkeks olen ma muidugi ta juba 2x vastu seina lasknud (päris hea hooga kusjuures). Ühel korral tulid 2 linki küljest ära, aga katki pole ma veel midagi saanud.
Igaljuhul viitsin ma jälle poes passida ;)
Posted: Fri Mar 11, 2011 12:50
by JazZ
Mis aku paigutusse puutub, siis tundub et manual on puus natuke. Mina ei lükka akut nii sisse kui manual näitab, lükkan täpselt nii kaugele et aku külgedel need mustad ääred vastu aku pesa lähvad. Lendab väga hästi.
Teine viga manualis on kompuuter raadioga seotud: "Move the trainer switch on the transmitter. The swash plate will move up and down to confirm the helicopter is in computer mode."
Trainer nupu asemel tuleb Hold nuppu liigutada et veenduda et kopter on õiges seades. See on siis kompuuter raadiote kohta, mitte kaasas oleva DX4e kohta.
Posted: Fri Mar 11, 2011 23:19
by JazZ
Ametlik hoiatus lendavate labade kohta ehk Supplemental Pre-Flight Checklist
http://www.bladehelis.com/ProdInfo/File ... lletin.pdf
Posted: Sat Mar 12, 2011 14:19
by JazZ
Ütleme nii et pool flip'i sai tehtud (no ei andnud rahu noh), kusjuures üsna väikses alas, aga tagurpidi alla tulla ma ei soovita. Esimene kulu on kadunud link ja katkine kuul laba küljes.
Posted: Sat Mar 12, 2011 19:07
by lauri
Homme Saue võimlasse onroadi trenni kõrvale lennutama äkki
? Suures kossusaalis õhuruumi rohkem.
Posted: Sat Mar 12, 2011 22:44
by JazZ
lauri wrote:Homme Saue võimlasse onroadi trenni kõrvale lennutama äkki ;) ? Suures kossusaalis õhuruumi rohkem.
Kui Tallinnas on huvilisi kes seda näha tahaks, siis ehk isegi tuleks... Mitte et minu lendamises midagi vaadata oleks.
Kuda ma varem selle peale ei tulnud?
Posted: Mon Mar 14, 2011 11:17
by JazZ
Krt ma ei oska õiget pidi nii hästi lennata kui see vend tagurpidi...
http://www.youtube.com/watch?v=R6exyyLYjSU
Posted: Mon Mar 14, 2011 21:03
by lauri
(kustutasin siit ufo tekitatud läbu ära)
Posted: Wed Mar 16, 2011 15:26
by businessman
Peaks mainima, et minu kopter vist küll ei tööta või saan ma lihtsalt asjast valesti aru. Igatahes täna oli lõpuks vaba päev ja mõtlesin, et prooviks ka esimest korda kopterit tööle panna, küll aga läheb kohe see elevator servo üsna alumisse asendisse ja jääb oma häälitsusi tegema.
Labad jäävad sellisse asendisse, kuigi eeldan et peaksid olema paralleelsed mitte nurga all: