Page 2 of 2

neljataktilise OS .91

Posted: Sun Feb 20, 2011 10:42
by Satel
Kakkusin nüüd mootori lahti ja kontrollisin klappide tihedust, need läbi ei lasknud.Hülsi, kolvi ja kolvirõnga tihedust raske hinnata.
Aga üks küsimus, kas see nukkidega ratas, mis haakub propi võlliga ja klappe liigutab, võib olla pisut vales asendis, nagu paari hamba võrra ühes või teises suunas nihkes?Kas keegi on seda ratast kunagi seadistanud?
Enne lahtivõtmist keerutasin propellerit näpuga ja mingit tajutavat survet küll ei tajunud (oli tõesti nagu vana kohvimasin) :( .Kas neljataktilise surve peab olema sama tugev, kui kahetaktilisel?

Tänud jällegi! :)

Posted: Sun Feb 20, 2011 11:03
by Riff
Mootori kasutusjuhendis võiks midagi selle kohta kirjas olla?

Saad ehk mõne pildi teha kolvist ning väntvõllist, saaks hea võrdluse kulumise kohta mingil määral.

Millalgi järgmine nädal peaks saabuma ka minu OS 91 2 takt koos kopteriga...

Posted: Sun Feb 20, 2011 11:08
by ik
Eks see surve sõltub mootorist - mul ASP 61 ja 91 neljataktised, 61-l on survetakt küll tunda,aga selline lahjake , 91-l on aga survetakt selgelt väljendatud, mingi niiske starteriga ei pruugi ringigi vedada.

Posted: Sun Feb 20, 2011 11:19
by Satel
Riff wrote:Mootori kasutusjuhendis võiks midagi selle kohta kirjas olla?

Saad ehk mõne pildi teha kolvist ning väntvõllist, saaks hea võrdluse kulumise kohta mingil määral.

Millalgi järgmine nädal peaks saabuma ka minu OS 91 2 takt koos kopteriga...
Mul hetkel mootori alumine ots veel koos, ülemine ots on maha võetud, aga kui väntvõlli ja muid jubinaid maha hakkan keerama, siis OK, teen pilte ka.

Posted: Sun Feb 20, 2011 12:30
by Trex
Riff wrote:
Millalgi järgmine nädal peaks saabuma ka minu OS 91 2 takt koos kopteriga...
Mis kopter selle OS 91 otsa tuleb :?: Kui saladus pole 8)

Posted: Sun Feb 20, 2011 12:33
by Riff
Trex 700n pro

Posted: Sun Feb 20, 2011 13:09
by martc
Nukkvõll PEAB olema kindlas asendis väntvõlli suhtes ehk märgis.
Nukarattal ja vändal peaks olema täpid mis peavad tavaliselt olema koos kui kolb on ÜS ehk ülemises surnudseisus ja töötakti alguses.
Ik,minu ASP-il f61 oli ka uuena kehv surve,tuli välja ,et silndri peas oleval väljalaske klapipesa ja korpuse vahel oli väike pilu :evil: kust õhk liikus klapist mõõda otse summutisse.Ei aidanud muud kui uus silindripea sai tellitud .

Re: neljataktilise OS .91

Posted: Sun Feb 20, 2011 19:13
by imm
Satel wrote: kas see nukkidega ratas, mis haakub propi võlliga ja klappe liigutab, võib olla pisut vales asendis
minu OS.70 -l on küll märgid peal, ei oska kindlalt väita ,kui ilmselt on võimalik, et valesti kokku pannes ja käivitada üritades võib tulemus olla väga kurb :cry: klapid sõidavad kolbi sisse ja tulemuseks kõverad klapid või midagi veel hirmsamat :roll:
...aga võib-olla panen ka millegiga puusse :D
parandage mind...

Posted: Fri Feb 25, 2011 20:58
by Raits
Kui kompressioon lahjaks jääb võib olla rõngaga mootoritel kolvirõngas kinni jäänud. Tavaliselt on selle põhjuseks mingi võõrkeha sattumine kolvi ja silindripea vahele ,mis needib rõnga pilusse kinni.

Re: neljataktilise OS .91

Posted: Fri Feb 25, 2011 23:25
by tarts
Satel wrote:.Kas neljataktilise surve peab olema sama tugev, kui kahetaktilisel?
Oleneb olukorrast
Kui õhu klapp on kinni ning kütust ka silindris pole on kompressioon suhteliselt vaevu märgatav. Kui natuke karbussi avad ning silinder kütusega koos, peaks teine asi olema

Posted: Sat Feb 26, 2011 1:23
by tiit
Mul 200-se O.S. nelja taktise, käima löömisel on kyll selline tunne, et lennuki kere läheb kohe pooleks.
Propp ka ees 20 tuuma.
:lol: