Page 2 of 3
Posted: Tue Mar 15, 2011 21:04
by Marek
Nii, prop on nüüd tasakaalus, sain raskema poole tagakülge veidi lihvida (piisas lakikihi eemaldamisest) ja kergemale poole liimisin tagaküljele ühe kihi läbipaistvat isoleeri.
Lennuki raskuskese on päris taga, ütleks, et viimane piir. Täis paagiga, ehk nihkub veidi edasi. Õnneks saan aku paigutusega veel veidi mängida. Nüüd mõtlen, et kui ma oleks kõrgustüürile kaks servot pannud, siis oleks asi ikka väga kriitiline.
Kütuse kiirlaadimise ventiili panin ka külge. Mootorikate on peal ja õhutusauk lõigatud. Mootorikatte ja kokpiti kupli poltidele panin kummist seibid, et vibraga lahti ei tuleks. Kõik mis vähegi veel tähtsat lahti võiks vibraga end keerata on pisikese liimitilgaga kokku tehtud.
Lennuk on ikka super ilus, ei raatsigi õue viia
Homme ostan õli ära ja siis peab lendama minema. Mootori sissetöötamiseks ongi hea seda lennates teha, nii on õhutus parem. Poole gaasiga lennata ei peaks olema probleemi.
Nii et esmalend on lähedal!!!
Posted: Tue Mar 15, 2011 21:17
by ik
räägi natuke sellest kiirlaadimisventiilist..
Posted: Tue Mar 15, 2011 21:19
by Matsa
Pühapäevaks lubab ka mega lennuilma.
Posted: Tue Mar 15, 2011 21:20
by Matsa
Posted: Tue Mar 15, 2011 21:31
by tiit
Posted: Tue Mar 15, 2011 22:03
by Marek
See eelviimane on ka minul, peaks ka bensiini kannatama.
Posted: Tue Mar 15, 2011 22:27
by mart63
Sissetöötamise alguses tuleks ikka heat-cyclingut. Praegu õues lennates ei saavuta mootor ilmselt üldse täis-töötemperatuuri..
Posted: Sat Mar 19, 2011 20:17
by Marek
Sbach tegi täna urr urr urrrr. Kaks paagitäit sai auto sabas ära töristatud. Ühtlasi sai vibratsioonitest tehtud. PVA liim, mis seni mind hästi teeninud ei sobi ikka Sbacile, stap tuli lahti. Ootame lume sulamist.
Posted: Sat Mar 19, 2011 21:34
by prosper
Marek nagu ma aru saan siis kõik see urr uurr toimus maa peal. Ja stap tuli liimist lahti. Johhaidii siis ju vedas ropult , et õhus ei juhtunud.
Posted: Sat Mar 19, 2011 22:13
by Ropka
mul tegi ka uus mootor eile urr uur ja selt edasi tekkis päris mitu küsimust....mis edasi saab
kas mu lennuk selle kolli küljes üldse vastu peab, mootor suutis ühe mootorikinnituspulga (see alupulk) keerme maha tõmmata ja testpuki (suusakujulise)suht sirgeks venitada
High kruvi jäigi seadistamata, sest väga hirmus hakkas mootori taga askeldades täistuuridel...seda eelnevalt kogedes, mil üks 50cc mootor ennast ära lõhkus sama puki vahel.
Posted: Sat Mar 19, 2011 22:31
by prosper
Need on vist üsna õnnelikud hetked kui maas kõik vead välja tulevad ja mõtled ,et mis see kõik seal üleval kaasa oleks toonud. VEDU ! Aga eks neid vigu jätku sinna ülessegi. Ja kui nii läbi mõtlen siis ehk Kuno Ekstra on see kõige õnnelikum lennuk. Nii kaua ja õnnelikult on üle elanud väga pikad lennumiilid ja tunnid, ning üsna keerulised ilmaoludki nii talvel kui suvel. "ÕNNESEEN" Ekstra. Ei taha küll küüneviha sisse ajada aga veest starti pole veel ekstraga näinud.
(ja vette ka mitte
)
Posted: Sat Mar 19, 2011 23:03
by lauri
Mõtlesin minagi neid Mareki lennuki pilte vaadates, et kuidas selline sõrestik bensuka sabas vastu peab, aga mõtlesin küsimata jätta. Ju siis peab vastu pidama...
Posted: Sat Mar 19, 2011 23:16
by Marek
Lendu läheb ikka peale korralikke katsetusi maas selline lennuk
Täna sai põristades ka kaugusetest tehtud väga edukalt. Järgneb põhjalik kontroll (mootor maha, vaadata kuidas vibra kõikjale mõjus jne jne). Kere on tõesti hõre aga pole veel mujal maailmas nurisetud. Prop ja kok peavad olema tasakaalus, siis vibra väiksem.
Posted: Sun Mar 20, 2011 0:08
by Marek
Esimene kord kokkupanduna õues:
Posted: Sun Mar 20, 2011 1:39
by mart63
Ka minu DLE30 tegi täna urr-urri, esimest korda. Kaua testida ei saanud, garaaz läks ruttu väga vineseks.. Käivitub kenasti, tühikäik on stabiilne, tõmme tundub olevat vägev ning Hyde mount toimib sajaga.
Posted: Sun Mar 20, 2011 3:22
by tarts
Vibra on vägev jah. Üritan enda lennukile ka midagi pehme kinnituse moodi välja mõelda aga mitte päris Hyde mount. Eks pärast on näha kuidas töötab. Peamiselt teeb muret see, kuidas servod sellele vastu peavad.
Posted: Sun Mar 20, 2011 10:43
by mart63
Vibra pidavat tunduvalt vaiksemaks jääma sissesõiduga ning hiljem kruvisid vaesemaks keerates samuti, tehasesättung on suht rikas. Mis propiga teie käiasite? Ma kruvisin 18x8't ja kõrvajärgi kuskil 7500rpm, kui korraks proovisin. Pole paha 2min käinud mootori kohta..
Posted: Sun Mar 20, 2011 11:39
by prosper
Oi kuidas selline lause mulle meeldis - kõrvajärgi kuskil 7500rpm,
Kui Sa veel helistiku ka ütleksid siis
Nagu ka talvepäevadel oli näha. Muusika ja mudellend käivad vägagi kõrvuti. Ja nüüd tabasin ,et kollasel see "müra" probleem on lihtsalt muusikalise kuulmise puudumises
Mareki lennukit on niiiiiiiiiii hea vaadata ,sest lausa iludus. Vaieldamatult kuluks fotosessioon ära ja iluajakirja kaanepoiss on sündinud.
Posted: Sun Mar 20, 2011 11:48
by mart63
No tegelikult ma lindistasin moblasse heliklipi ja pärast toonigeneraatoriga otsisin klappiva sagedusega tooni, selle sagedust teades polnud rpmi raske arvutada.. Kõrvajärgi sellegipoolest.
Posted: Tue Mar 22, 2011 2:09
by Marek
Tegin korraliku ülevaatuse lennukile peale mootori käivitamist. Vibra mõjus õnneks vaid stapile ja kehvale PVA kasutamisele. Stap saab tagasi pandud kahekomponentse liimiga. Jama oli ainult kütusepaagiga, õigemini selle sisuga. Kork ei pea bensiinile vastu ja sisemine voolik läks punni ja venis välja, nii pikaks, et voolik ei käinud enam paagis ringi nii nagu peab kui seda pöörata. Päris ära siiski ei sulanud. Korgilt aga koorus kummikiht lahtivõtmise käigus. Kuskilt peab nüüd õige korgi saama, 17 mm läbimõõduga. Krt Dubro kirjutas pakendile, et bensiinipaak.
Mootori sissetöötamiseks otsustasin kasutada kohe täissünti. Õli millele lõpuks jäängi. Castrol siis. Sissetöötamise ajal lihtsalt on kontsentratsioon suurem. 1:25. Käin 5-10 liitrit nii läbi ja siis saab sama õli aga 1:35. Ridalis suristasime 2 paagitäit maas ära. Kui stapi tagasi liimin, siis proovin veel 1-2 paagitäit maas ja timmin mootori lennuks valmis. Eks näis mis saab
Bensiiniks kasutan 95te.
http://www.purilend.ee/v/users/kati/2011_004/
Posted: Tue Mar 22, 2011 9:07
by Ropka
sul on vaja seda sama punni Lindingerist, mis mullegi tellisid
Posted: Tue Mar 22, 2011 10:59
by martc
Tegelikult kuuldavasti ei tohi süntõlidega sissetöötada ,olevat silindri poleerumis oht ,mis lõppeb mootori kinnikiilumisega hiljem.
Posted: Tue Mar 22, 2011 12:08
by Marek
Neid kuuldusi on mitmeid, lugesin netist ja uurisin kohalikelt tegijatelt. Eelmise mootoriga tõesti kasutasin mineraalõli alguses ja siis läksin sünteetikale üle aga seekord otsustasin teisiti.
Posted: Tue Mar 22, 2011 13:42
by mart63
Sa teed kõik meelega valesti.
Posted: Tue Mar 22, 2011 15:08
by lauri
Iga mees on oma saatuse (mootori) sepp ja oma õnne valaja.
Nii palju, kui on inimesi, on ka sissetöötamise tarkusi.
Posted: Tue Mar 22, 2011 18:43
by Kuno
olevat silindri poleerumis oht ,mis lõppeb mootori kinnikiilumisega hiljem
kuidas sellest aru saada - ma ei tahaks uskuda,et hiljem midagi kinni kiilub.Ainuke häda hea õli puhul on see,et silindri ja kolvirõnga sobitumine võtab rohkem aega,ehk tuleb kauem oodata seda suuremat võimsust.Oma DL 50-l lasin esimene kord ühe galloni kütust mineraalõliga läbi,peale kolvigrupi vahetust ei viitsinud mängida - läks kohe sünt õli sisse - ei saanud aru,et oleks mingisugust erinevust märgata.Kolvigrupi vahetuse põhjustas kolvisõrme laagri separaatori purunemine ja tükkide pudenemine silindrisse - ja nii kaks korda
Viimane laager tundus väliselt vähe teisest materjalist separaatoriga olevat ja hetkel on ta juba kauem kestnud,kui esimesed kaks.Samas on õnneks hiina mootori tükid piisavalt odavad,et kannatab remontida küll
Posted: Tue Mar 22, 2011 20:58
by martc
Poolerunud silindri ja kolvi vahel jääb õlikile liiga õhukeseks ja katkeb kergemini nii et,hiljem pikalt täie gaasiga ia suurel koormusel jookseb kinni...........
Posted: Wed Mar 23, 2011 0:41
by Marek
Sain Keksi varudest paagi korgi ja sisemise vooliku. Keksi varud tuleb taastada ja varsti tellingi portsu neid bensiinikindlaid korke. Kui keegi tahab samuti seda korki, siis andke märku PSis.
Posted: Wed Mar 23, 2011 8:02
by ik
Seal peab ikka mingi muu põhjus olema nendel kinnijooksmistel - hilisem vilets õli või puudulik jahutus. Mina kardaks ka pigem kepsulaagrite pärast ja kasutaks täissünti ja lepiks sellega,et rõngad veidi hiljem sisse töötavad.
Minu jaoks ongi sügavalt arusaamatu, miks ei suudeta neid lennukimootoreid veidigigi korralikumalt teha, et neid ei peaks 2galloniga sisse töötama. Konstruktsioonilt äärmiselt lähedaste ehitusega mootorsaagide mootorite puhul lastakse ju tavaliselt paremal juhul paagitäis läbi tiksuda ja antakse tuld, ja käivad aastaid oluliselt suurema intensiivsusega kui 99% lennukitel kasutatavatest mootoritest.
Posted: Wed Mar 23, 2011 12:55
by Kuno
Ameerikas soovitavad DL50 selliselt sisse töötada:
Break in running should be done with regular gas mixed with a high quality petroleum based 2 cycle oil at a ratio of 30:1. The engine should be run installed in the airframe with wings attached, on the ground for 2hrs at 2500rpm. Ground running should be done with a 22X8 prop and with the cowl off to promote good cooling. The engine should never be run in a test stand as they do not allow vibration energy to be properly dissipated.
When the 2hrs of ground running is complete, the carburetor should be adjusted and the engine should be flown at light load and varying speed for enough time to have 3 gallons of gas mixed with high quality petroleum based 2 cycle oil run through it. The prop you use should allow the engine to run at between 6700 and 7200rpm.
The oil should be switched to full synthetic 2 cycle mixed at a ratio of 45:1after that. Note that when you switch to synthetic 2 cycle oil, it is likely that the carburetor mixture and idle speed will need to be adjusted.
ma nii küll ei viitsinud teha.....ühe paagitäie käis maas ja ühe galloni lennutasin mineraalõliga..edasi läks juba sünt õli peale.