Page 2 of 3
Posted: Sun Mar 13, 2011 11:11
by Jorgan
Ei tea kuhu panin manuali. Ega muidu ei küsiks.
Posted: Sun Mar 13, 2011 11:23
by Tommikuld
Posted: Mon Mar 14, 2011 11:31
by Jorgan
Kas kellelgi on juhtunud nii nagu minu eile? Lennuk lennuajal keeras kõik servod põhja ja kolinal ta alla tuligi. Kui lennuki juurde jõutsin siis saba kõrgus tüür
käis üles alla. Kas oli viga selles,et ma ei võtnud aega kaua ma õhus olin või paar korda lumme kukkumine mõjus mootorile, kuhu pääses äkki vesi sisse?
Posted: Mon Mar 14, 2011 16:56
by Tommikuld
kas oled saatja ja vastuvõtja töökaugust katsetanud.
kui kaugele sa lennuki lasta võid.
Posted: Mon Mar 14, 2011 18:14
by Jorgan
ei. Aga see juhtus põhimõteliselt peakohal. Enne seda käis lennuk ikka päris kaugel ära ja siis toimis kõik hästi. Kas põhjus ei võind olla veel selles,et lennuki aku sai tühjaks.
Vat ma olen veel täielik algaja. Ise arvan,et lennuki aku sai tühjaks. Kuigi kas pult ei peaks sellest teada andma või mis?
Posted: Mon Mar 14, 2011 19:10
by cuprum
Jorgan wrote: Ise arvan,et lennuki aku sai tühjaks. Kuigi kas pult ei peaks sellest teada andma või mis?
Tüüpiliselt (enamus praegu kasutuses olevaid pulte) sellist luksust küll ära oota. Nemad ei oma mitte mingit "tagasisidet" lennukilt - oma aku kohta oskavad nad küll prääksuda.
Kui Sul lennuki aku tühjaks saama hakkab, siis seda tunned elektrikal jõu kadumisest, sisepõlekal aga servode "eriti uniseks jäämisest" - aga see eeldab pisut kogemust.
Kuna eelnevalt kirjeldasid ka mingit imelikku tüüride käitumist, siis julgeksin eeldada kas raadiohäiret või seda, et saatja otsustas selleks päevaks oma tegevuse lõpetada.
Posted: Mon Mar 14, 2011 19:15
by Jorgan
Samas kui laadisin veits akut ja proovisin uuesti siis viskas kõik servod ilusti nulli, nii nagu olema peaks. Kas mitte 2,4 Ghz saatiad ei peaks olema häirete kohalt lollikindlad?
Posted: Mon Mar 14, 2011 19:28
by cuprum
Jorgan wrote:. Kas mitte 2,4 Ghz saatiad ei peaks olema häirete kohalt lollikindlad?
Võiksid olla, aga lingi kadumise vastu ei ole nemadki kindlustatud. Servode "ühte äärde tõmbamine" viitaks nagu halvasti peale pandud failsafe rakendumisele (saatja signaal kadunud). Samas "tõmblemist" see hästi ei seleta. Seda võiks seletada vastuvõtja "lolliks minekuga" - põhjuseks niiskus ja eelnevalt saadud matsud.
Posted: Mon Mar 14, 2011 19:40
by Jorgan
Halvasti peale pandud failsafe rakendumisele?
Ole nii kena ja tõlgi.
Posted: Mon Mar 14, 2011 19:54
by juksrace
Failsafe=mida lennuk või kopter peab tegema, kui kaob levi. Näiteks mootori seiskama, võibolla ka tüürid nulli keerama, lootuses, et lennuk rahulikult luigleks maa poole, mitte täisgaasil horisondi poole pörutama. Cuprum ilmselt arvas, et sinu lennukil võis olla valesti progetud failsafe mis tüürid põhja keeras.
Sa võid ju proovida niimoodi, et hoia lennukit kinni näiteks 25% gaasiga ja lülita saatja välja, vaata mis lennuk teeb. Ole muidugi ettevaatlik juhul kui lennuk peaks pöörded piirajasse laskma, võimalusel kasuta kellegi abi, et ise ei peaks kahe asjaga tegelema.
Posted: Mon Mar 14, 2011 20:21
by felch
Sa oleks võinud akut laadida sellise laadijaga, mis näitab "purki sisse topitud mA/h-e". Siis oleks saanud teada, kas oli tühi või mitte. Testriga mõõtmine oleks ka midagi näidanud.
Kas kohe peale crashi proovisid akut uuesti taha ühendada - käitus samamoodi kummaliselt? Siis ilmselt oli aku päris tühi.
Posted: Mon Mar 14, 2011 22:31
by Jorgan
Jep nii ta oli läksin töökota ja võtsin aku järelt ära. Veitsa ajapärast proovisin uuesti ja tegi samat moodi. Ise olen kah seda meelt,et aku lasin ikka väga tühjaks.
Kuidas te oma lennukeid ladustate,meil on kolmele lennukile veel juurde tulemas kolm tüki. Pole varsti enam eriti ruumi. Kas on seinapeal kuidagi või laeall.
Posted: Mon Mar 14, 2011 23:53
by MihkelP
Nagid või toru seinale. Siin väike näide, kuidas ripuvad.
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?p ... ght=#33829
Loodan, et teema autor ei pahanda.
Posted: Sat Mar 19, 2011 10:30
by Jorgan
Kõikidele algajatele! Ärge ostke omale RTF kompl. Kullost. Ei suudeta tagavara osi pakkuda, aga seda suutis üks teine pood.
Mudelipood üritas meile väita,et RTF kompl. onngi ühekordne. Kui midagi katki läheb siis on aeg teine lennuk osta või juhtimis süsteem. Täielik jura. Meie seltskonnast ei osta keegi enam sealt poest.
( Kiitus sulle Aivar,et sa meiega nii pühendunult tegeled).
Ma lihtsalt jagan oma viha teistele algajatele õpetuseks.
Posted: Sat Mar 19, 2011 12:25
by Ervin2
Kogu seda nuttu ja hala kokku võttes mõtlen ma,et 1m tiivaga vahukad pole eriti kellelgi esimesest katsest lendu läinud.
Mitte ühegi firma,mitte ükski RTF ei lenda kohe karbist välja võttes ,nii nagu reklaamitakse,90% nendest vajab korralikku kontrollimist(ümberehitamist).
Enamusel on raskuskeskmed väga paigast ära,servod alla igasugust arvestust,juhikusüsteemid väga algelised ja kõverad,tiibade,stabikate kaldenurgad vildakad,nende kinnitused vajavad tõsist kontrollimist(ümberehitamist).
Muidugi on ka erandid,aga need on pisut kallimad.
Teiseks(õigemini esimeseks) - teoorija ja simulaator(kui võimalik),samuti esmalennul ikkagi kogenud piloot kõrvale - pärast on nuttu ja hala tunduvakt vähem.
Varuosad mudelipoest on muidugi eraldi teema,aga võin öelda,et pole neist kodumaistest ükski mind hätta jätnud,tuleks oma küsimus ainult õieti välja öelda!
Ja lõpuks küsimus - millise vidinaga probleem tekkis?
Posted: Sat Mar 19, 2011 12:56
by Kuno
Kõikidele algajatele! Ärge ostke omale RTF kompl.
kuldsed sõnad
Küsimus ei ole mitte kaupluses,vaid nii ongi.Ervin2 ütles põhjuse hästi välja.Kujutan ette,kui tulutu kaupmehe jaoks võiks olla nendele varuosade hankimine.RTF ongi minumeelest rahaka võhitu püüdmiseks välja mõeldud.Kui nüüd asi on ostetud,tuleb tõesti hulga vaeva näha,et see lendama õpetada ja mõned eksemplarid on sündinudki juba mittelendajatena.Omamoodi väljakutse on muidugi sellise asja toimimasaamine ja kui ta ükskord lendab on tunne väga hea
Selle failsafe koha pealt - ilmselt odavatel asjadel see ei toimi või toimib kuidagi valikuliselt.Mingi aeg tagasi oli võimalik Harkul lennata Tommikuld'ile kuuluva lennukiga (vist seesama,mis näha tema avataril).Ka see lennuk käitus väga kummaliselt - mingil kaugusel hakkas iseenesest "taevasse" trügima -ei toiminud seal mingi failsafe - lihtsalt kiired jalad päästsid olukorra - tuli lennukile järele joosta,siis juhitavus taastus.Kas nüüd on vastuvõtja asendatud
Posted: Sat Mar 19, 2011 13:23
by Ervin2
RTF mudelite kõige mõttetum ja nõrgem koht ongi APARATUUR - ääretult algeline ja mittehäirekindel.
Olen kohanud versioone(käes hoidnud ja müünud) kus vastuvõtja ja ESC on ühel trükiplaadil - see on ju täielik jama.
Oma kogemustest(Graupneri Piper Cub)võin öelda,seda siinses foorumis ka juba mitmendat korda,et esimene lüli mille asendasin oli vastuvõtja ja saatja,pärast seda seadsin korda juhikud(olles eelnevalt teinud vähemalt viis korralikku avariid,kere ja tiibade taastamisega),alles peale seda sain mudeli maast õhku,nii nagu peab.
Posted: Sat Mar 19, 2011 13:25
by Tommikuld
peale vastuvõtja vahetust lendas nagu linnuke
osad vastuvõtjad pidid olema pargis lendamiseks et mitte kaugemale kui 100-150m
Posted: Sat Mar 19, 2011 13:46
by Jorgan
Lennuk on minujaoks igati aus. Mina vähemalt arvan nii. Kui minu käest tuleb inimene ostma 230.- eurist pumpa siis ma tagan ka selle,et sellele pumbale on saada varuosi. Olen nõus sellega,et vastuvõtja mitte töötamine on minu süü. Tagavara osa tahan ikkagi saada. Miks ma pean ostma omale kõrvale näiteks Futaba kompl. kui ma ei olegi veel kindel kas ma jätkan selle hobiga ka aasta pärast. Asi on põhimõttes kui müüd siis vastuta ka. Ei ole vahet kas ta on mingi kallis Futaba või odav MeritRc.
Posted: Sat Mar 19, 2011 13:53
by Jorgan
Minu lennukil oli probleem mootori paigaldus tehase poolt. Lisasin kraade juurde ja lenndab minujaoks väga hästi.
Posted: Sat Mar 19, 2011 14:06
by Jorgan
Ervin. Kas ei ole piisavalt ilusasti ja korektselt küsitud.
Soovin osta teie poest ostetud Cessna 182 MeritRc-le uut vastuvõtjat.
Muidugi nagu eelpool mainitud siis olen algaja ja täielik võhik sellel teemal veel. Vist oleks pidanud mõned täpsustavad asjad veel ütlema mille peale mina ei tulnud?
Posted: Sat Mar 19, 2011 14:45
by Kuno
Ei ole vahet kas ta on mingi kallis Futaba või odav MeritRc
on küll vahe.Ka on ilmselt vahe,kui ostad 23.- või 230.- eurose pumba - kuigi parameetrid võivad neil võrdsed olla - töökindlus ja varuosade saadavus on ilmselt mõlemal juhul väga erinev.Ilmselt tuumaelektrijaamas odavat pumpa kasutada ei ole mõistlik aga aiakastmisel ajab asja suurepäraselt ära
Kui nii võtta,siis Sinu esialgne RTF komplekt on nö "aia ära kastnud" ja Sinu otsustada on,kas teed järgmise sammu
kui ma ei olegi veel kindel kas ma jätkan selle hobiga ka aasta pärast
kas siis praeguseks momendiks polegi veel selged edasised prioriteedid
Posted: Sat Mar 19, 2011 15:25
by Jorgan
Kuno. Kas 230.- euri on ühe vahuka RTF komplekti eest vähe välja käitud summa? Kui nii siis müüa tegi lihtsalt halba tööd.
Minul ei ole vahet kas see pump maksab 23.- või 230.-euri.Mina tagan selle,et kahe aastajooksul oleks inimesel tagavara osa saadaval.
Muidugi selle 23.- eurise pumba vahetame lihtsalt üldjuhul välja.
Kui sa ostad poest mis tahes tööriista ja sellel lakkab töötamast lüliti siis sa ei ole nõus vastusega "Osta uus tööriist" või mis?
Posted: Sat Mar 19, 2011 16:27
by Ervin2
Küsimus on superkorralik ja arusaadav,aga kahjuks vastus enamal juhul tuleb EI,nagu enamuse mänguasjade puhul.
Olin ise pisut seotud mudelimajanduse köögipoolega ja tean,et väga vähestele RTF tüüpi mänguasjadele on üleüldse varuosi võimatu saada.
Ja mänguasjade puhul on ka garantii väga valuline teema.
Pilotaazi poes tegelesime mänguasjade remondiga lihtsalt vabast tahtest ja huvist asjade olemuse vastu(oli ka vaba aega külluses),paljude elektroonikaseadmete(mahapõlenud) jupid said asendatud ise Elfa poest ostetud jubinatega.
Üldiselt ma võiks seda teemat,varuosad ja garantii - see on müstika, arendada kusagil pikemalt,istudes õlleklaasi taga.
Posted: Sat Mar 19, 2011 16:52
by Jorgan
Egast ma ei nõuagi garantiid. Ma tahatsin lihtsalt uut vastuvõtjat. Üldjuhul läheb klient ikka murega sinna poodi kust ta toote soetas. Lihtsalt arusaamatuks jäi see kus üks pood ütleb,et ei ole võimalik ja teine pood vastab miks ei saa saab ikka.
Aga peab vist suveks ostma korraliku Futaba puldi.
Posted: Sat Mar 19, 2011 16:54
by Ervin2
Ma kuulen lõpuks ka õigeid noote,aga võta Jazzi käest Spektrum
Posted: Sat Mar 19, 2011 17:07
by Jorgan
Miks Spektrum?
Mis tal laine ulatus on?
Pulti lähevad 4 aa patareid võrreldes Futabaga 8AA vastu, kas on kestvuse vahe väga suur?
Posted: Sat Mar 19, 2011 19:09
by cuprum
Jorgan wrote:Miks Spektrum?
Mis tal laine ulatus on?
Pulti lähevad 4 aa patareid võrreldes Futabaga 8AA vastu, kas on kestvuse vahe väga suur?
Spektrum tundub siinmail olema laiemini levinud kvaliteetsüsteem (ärgem võrdlemisel kaklema läeme, ok).
Laine ulatust kahjuks ei oska õelda - töökaugus sõltub ka vastuvõtjatest, kuid korraliku vastuvõtjaga on see *piisav* - tunduvalt enne kui levi kaob kaotad ise mudeli silmist või vähemasti orjentatsiooni => Sina ei suuda juhtida.
Kui aus olla, siis mina hoiduksin mudelitest/saatjatest, mis kasutavad AA või AAA patareisid. Akupakk olgu korralikult kinni joodetud.
Posted: Sat Mar 19, 2011 19:10
by ik
rtf-idest- see konkreetne merit rc oma on ju päris korralik asi, vähemalt paar aastat tagasi liikusid neile varuosad ka..
Posted: Sat Mar 19, 2011 19:29
by JazZ
Kuno wrote:Selle failsafe koha pealt - ilmselt odavatel asjadel see ei toimi või toimib kuidagi valikuliselt.Mingi aeg tagasi oli võimalik Harkul lennata Tommikuld'ile kuuluva lennukiga (vist seesama,mis näha tema avataril).Ka see lennuk käitus väga kummaliselt - mingil kaugusel hakkas iseenesest "taevasse" trügima -ei toiminud seal mingi failsafe - lihtsalt kiired jalad päästsid olukorra - tuli lennukile järele joosta,siis juhitavus taastus.Kas nüüd on vastuvõtja asendatud :?:
Pea nüüd hoogu, ärme kõiki RTF ka nüüd ühte potti paneme, teeme mõned asjad selgeks enne...
See lennuk millest Sa räägin oli E-flite Apprentice ja see on vägagi korralik lennuk algajale. Olen ise selle RTF versiooni karbist võtnud ja see lendas paremini kui ükski teine mida mina lennutanud olen.
See mida teie seal lennutasite oli ostetud PNP versioonina, ehk siis ilma saatja ja vastuvõtjata. Kuigi kasutusel oli ka Spektrum DX6i saatja ja AR6100 Microlite Park Flyer vastuvõtja, mida ei soovitata kasutada suurematel lennukitel. Sellest hoolimata on sellel vastuvõtjal failsafe ja teie poolt kirjeldatu põhjal julgeks mina väita et tegu ei olnud side katkemisega vaid millegi muuga. Kui side kaob, siis võtab vastuvõtja failsafe asendi ja see ei väljendu kohe mitte suvaliste kanalite tõmblemises. Seega põhimõtteliselt oli selle teema juures 2 varianti, kas see vastuvõtja on lihtsalt praak või tekitas selle probleemi miski muu asi (näiteks selle DX6i potekas, mis hiljem selgus et vigane on). Ma ütlesin ka selle lennuki omanikule, et ta võiks seda vastuvõtjat korra veel testida ja kui ta suudab samad sümptomid esile kutsuda, siis on selge et see vastuvõtja on vigane ja see saab välja vahetatud. Siiani pole viitsitud seda vist teha või vähemalt pole mulle teada antud et oleks tehtud.