Page 2 of 2

Posted: Wed May 11, 2011 11:47
by Riff
seadmed on kindlasti olemas, kuid nii õhukest plekki keevitada, see on pigem probleem

Posted: Wed May 11, 2011 13:29
by Oehh
No on's see plekk nüüd nii õhuke siis?
NiMh Ja NiCd akud ju ka õhukese plekiga kokku punktitud :?
Ja ka Renovaar ei jonninud :lol: 5EEK punkt.
18Voldise aku puhul oli see juba 30x5.-EEK

Hea küll lähen sealt varsti läbi ja küsin järgi.

Posted: Wed May 11, 2011 14:02
by Riff
Pane täpsem inf Renovari kohta kirja, et kui kellegil peaks tekkima sama probleem, siis teab, kuhu minna

Posted: Wed May 11, 2011 16:44
by Oehh
Punktivad endiselt aga alumiiniumist terminali kohta ütlesid tõesti, et ega eriti ei tahaks eksperimenteerida.
Ütles, et kui veab jääb kokku ja korralikult -
kui ei vea põletab maha. Hinda unustasin üle küsida.
See 5.-EEK oli kunagi aasta-kaks tagasi (ühe ühenduse kohta)

Posted: Wed May 11, 2011 17:29
by [J]
Tallinna Kaubamajas prillide paranduses panevad laserkeevitusega metallprilliraamid nii kõvasti kokku, et koht kõvem kui enne. Äkki on Lipo ka neile lihtne?

Posted: Wed May 25, 2011 13:49
by wermecher
Nii, tore sain ühe LiPo teisepoolsusesse saadetud. Eile sain kätte saatjale mõeldud aku ning lükkasin siis kohe saatjasse ja kuna oli vaja terve päev pulti kasutada ja servosid ja muud timmida, siis juhtus nii et õhtuks saatja enam ei töödanud, põles vaid LCD valgustus ilma kirjadeta. Võtsin LiPo välja ja lükkasin pisikese testri talle balanseerimis pesasse ning näitas, et kaks purki on tühjad ja kolmas üldse ei reageeri ehk tuli ei põlenud. Mõtlesin, siis et kas tõesti nii vähe see asi kestabki, et alla päeva ja asi on jokk ja jätsin ta siis seisma hommikuni. Täna lükkasin taas lipo testri külge ja see näitab, et justkui see viimane purk ka ellu ärganud ja punane tuli põleb taga. Võtsin testri ka kätte ja kõik purgid näitavad pinget. Terve aku pinge on langenud 8.48V peale, muidugi on seda vähe, aga ma poleks arvanud, et oma ühe päeva klõbistamisega nüüd selle aku tühjaks imen, algul veel enda arust mõõtsin ja oli aku kenasti täis. Sai ju ometi ostetud ka spets selle tagamõttega, et asi kestaks.

Probleem pigem nüüd selles, et ei saa proovida teda uuesti laadida, kuna laadija ütleb aku kohta 2S ehk siis ühte purki enam ei tunnista, aga miks nii? Keegi oskab nõu anda või võin oma tutika lipoga head aega öelda?

Posted: Wed May 25, 2011 13:58
by Oehh
Pane laadija algatuseks NiMh või NiCd aku seadesse ja tõsta pinge mingi 9...10 voldini üles. Jälgi muidugi ise ka purkide pinget.

Kui pinge üles saad paned LiPo reziimiga laadima nagu peab.
Kasuta võimalikult väikest voolu.

NB! ÄRA MINGIL JUHUL UNUSTA LiPo-t NiMH või NiCd REZIIMIL LÕPUNI LAADIMA!!!

Posted: Wed May 25, 2011 20:45
by wermecher
Oehh wrote:Pane laadija algatuseks NiMh või NiCd aku seadesse ja tõsta pinge mingi 9...10 voldini üles. Jälgi muidugi ise ka purkide pinget.

Kui pinge üles saad paned LiPo reziimiga laadima nagu peab.
Kasuta võimalikult väikest voolu.

NB! ÄRA MINGIL JUHUL UNUSTA LiPo-t NiMH või NiCd REZIIMIL LÕPUNI LAADIMA!!!
Tänud, katsetan millalgi.

Täna lasin korraks NiMH režiimil ja sain purkidele pinge sisse ja tunnistas nüüd ära 3S ja sain balanseerijaga LiPo režiimile laadima, eks näis ehk ikka jääb asi töökorda.

Mis sellisele akule peaks amprid määrama ? Hetkel panin 2A peal laadima. http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=7346

Posted: Thu May 26, 2011 9:39
by Riff
LiPo ja LiFe jne akud, mitte NiMh, kuigi valem on sama

Vaata lubatud laadimise C arvu ning mahtuvust ja saad max lubatud voolu

kui aku on 2C ja 2200mAh, siis lubatud max laadimise vool on 2x2,2=4,4A
kui aku on 5C ja 2200mah, siis lubatud max laadimise vool on 5x2,2=11A

Mul endal on 2C ja 5C akud 450 kopteril, kuid laen neid tavaliselt 4A vooluga, rohkem ei taha panna.

Sinu viidatud aku siis:
Max Charge Rate (C) 2 ja 2620mAh = 2x2,620=5,24A

NB! need on max voolud, see ei tähenda, et pead max juures laadima. 3-4A on tõenäoliselt piisav väikeste akude puhul.

Enda saatja akut olen laadinud 2A juures, las laeb rahulikult. Mul on sama aku, mis sul viidatud. Kuid üks oluline asi, ma ei ole saatja akut kunagi 100% täis laadinud, laen kuni 12V ja mitte rohkem.

Posted: Thu May 26, 2011 9:55
by wermecher
Tänud, ise olen tavaliselt lähtunud mAh numbrist ehk kui aku 2200mAh, siis laen teda 2.2A peal.

Panen tähele, et laadijal on End Voltage 12,6V. Kas on võimalus seda muuta ka 12V peale, kui soovin teine kord just seda saatja akut laadida? Et siis ei peaks pidevalt piilumas käima. Storage funktsioon peaks vist laadima manuaali järgi iga purgi 3,85V peale ehk siis laeb aku 11.55V peale. Samas vaatan et laadija ise ei näita ka päris täpset hetke voolu, testriga saan väiksemad pinged mõõdetud. Laadija järgi peaks olema 12V, tester näitab 11.7V

Hetkel nüüd mõõtsin peale laadimist akut ning sain 11.55V, aga balanseerijaga laadides näitas laadija purkide kogu pingeks 12V ja siis saigi Stop vajutatud, aga peale aku tagant võtmist ikka pole ta nii palju.

Posted: Thu May 26, 2011 15:10
by Oehh
Mina laadisin uusi 1300 mAh akusid esimesed kolm korda 600 mA-ga.
Ja üldse kui vähegi aega on laen ka NiMh akusid 14-16h 0,1C-ga.
1C-2C on siiski välitingimustes.

Posted: Thu May 26, 2011 15:29
by Riff
Oehh jutt on siin LiPo akudest, kus C arv on suurem. NiMh jne akud tahavad jah saada 0,5A jne ning laadimise kestvus on sigapikk - mina ei jaksanud oodata...

wermecher selle täpsusega pole eriti midagi peale hakata ehk pead lihtsalt teadmiseks võtma. Mul enda laadijal on ka mingid ligilähedased numbrid testriga mõõtmisega võrreldes, kuigi summaarne pinge on mul sama, mis testriga mõõtes. Lõpp-pinge muutmist pead uurima oma laadija manuaalist.

Posted: Thu May 26, 2011 17:57
by Oehh
Pisut ebatäpne postitus sai :oops:
Minu esimene rida räägib 1300 mAh LiPo-dest
ja edasi mainin oma NiMh akude laadimisest

Samas laen siiski ka LiPo-sid pärast lennutamist alles kodus.
Ega ma neid siis päris ise lae -- laadija laeb ja valvab. :lol:

Posted: Wed Aug 03, 2011 1:32
by FPVmarko
Riff wrote:Enda saatja akut olen laadinud 2A juures, las laeb rahulikult. Mul on sama aku, mis sul viidatud. Kuid üks oluline asi, ma ei ole saatja akut kunagi 100% täis laadinud, laen kuni 12V ja mitte rohkem.
Riff, miks 12v? Akule parem? Või saatja pärast mures?
Saatjad peaks kõik kannatama kenast AA patareidega töötamist, seega 8 x 1.6v = 12,8v. 13v ei tohiks mingi probleem olla?
Olen ka kuulnud, et kõrgem vool tähendab gramm suuremat saatevõimsust.

EDIT: netiavarustes liigub erinevaid seisukohti kuid ülevolti pole vist mõtet jah anda kuna pultidel sees pingeregulaatorid mis kuumaks minnes võivad ise hävida või mõne komponendi pensile saata.
Mõni peab ka 12.0v liiga paljuks, et mõtetult kuumaks ajab kogu kompoti ja kasu ei midagi. Liigub ka soovitus enne lipot takisteid lisada, et täis 3s lipost 1.4v maha saada.

Millegipärast pidasin MHz sageduse puhul saatja tiba kõrgemat volti levi suhtes paremaks aga ilmselt polegi vahet kas 9.5v või 12v. Piiraja puldi sees teeb ikka oma tööd ja saatjamoodulil koguaeg üks ja sama pinge.

Posted: Wed Aug 10, 2011 10:05
by Riff
Kuna DX7-l on piirajaks 12V, siis ma ei taha seda pinget ületada. Parem karta kui kahetseda.

Võrdle aku ja puldi omavahelist hinda... lihtne järeldusi teha.

Posted: Wed Aug 10, 2011 11:24
by [J]
8 NiMh-d, "kurguni täis" on teinekord, olenevalt tüübist, rohkemgi 12,6V LiPost. Selle pinge kartmisest mina loobusin.Probleem on mingil määral, et "kurguni täis" LiPo pikal seismisel kaotab mahtuvust (pikal seismise oleks hea umbes 75% täis).
Päris täis laadin seetõttu vahetult enne lennutamist ja esimese töötunniga saab sealt "kurguni täis" tsoonist enamvähem minema.
Hoiatuseks, et päris tühjaks saab LiPo väga kiiresti ja tuleb olla tähelepanelik, et nii ei juhtuks saatjaga lennu ajal.

Posted: Wed Aug 10, 2011 13:22
by mart63
DX7 laseb "salamenüüst" muuta akualarmi kõlamise piirpinget.

Posted: Wed Aug 10, 2011 13:46
by Riff
teame 8)