Eespool on väga ilus pilt Belgia märklauast õhutõrje rakettidele. Planexil oli tegelikult samuti selline automaatpiloodiga "riistapuu" olemas. Tehnilise ülesnde kohaselt pidi lennuk 20 km kauguselt lähenema "rünnatavale objektile" ründenurgaga 6 kraadi ja kiirusega 300 km/h:
Mudellennus sponsoreeris Planex paljude Eestile kuuluvate maailmarekordite püstitamist ja on FUN-FLY klubi asutaja.
Nõvalt leiti tundmatu lennuk.
Taani suurtüki ja õhutõrje koolis õppides nägin kogu protsessi pealt ja võin lisada, et nemad harjutasid allatulistamist soojuse peale lendavate rakettidega. Lennuki esiosa oli plekist ja seal sees omakorda oli gaasipõleti.Enne katapuldiga õhku lennutamist süüdati gaasipõleti ja nina läks tulikuumaks siis õhkutõus ja ainult ohvitseridele teadaolevat marsruuti pidi ta lendu läks. Sõdurid siis ootasid ja sobival hetkel andsid tuld. Pärast põhjalik analüüs kiirustest, kõrgustest jne.
Huvitav kas oleks sellise langevarju kasutamine otstarbekas ka tava lennutamise juures. Muidugi kui miskit juhtub. Korra on meil juttu olnud lennuki päästmisest hädaolukorras. Me ei teadnud siis kuidas selline asjandus toimib. Kuidas toimib see antud lennukite juures? Ja ehk oleks see abiks suuremate õnnetuste ärahoidmisel ?
Mina usun siiralt, et ei Kui see oleks otstarbekas, oleks see juba ammu kasutusele võetud. Logule lennukile teeb see lihtsalt veel üle lonkava elemendi juurde ja igasugu nöörid on paljudele olnud suurte jamade allikaks.prosper wrote:Huvitav kas oleks sellise langevarju kasutamine otstarbekas ka tava lennutamise juures.
Ikka lülitist ja vajadusel automaatselt pole probleem. Selline lennuk peab suutma ühes tükis maanduda kõikjal, ka seal, kus normaalset maandumisrada pole. Pole ju kena kui 5kg raskused jurakad 150 km/h kiirusega taevast suvalises kohas pähe võivad sadada. Õigesti tehtud, toimivast langevarjust, on ikka abi. Selleks need toimimist tõestavad sertifikaadidki, et langevari ei saaks olla "pabernööridega voodilina"!Kuidas need lennukil avanesid ?