Page 2 of 3

Posted: Tue Sep 27, 2011 18:29
by Bluesmell
Kpe wrote:Nu jah, aga lahtiseks jääb ikkagi et miks just Kopteriklubi kui ühendatakse erinevate alade mudeliste?
Pigem on siin teema selles, et kedagi ei jäeta ukse taha - Kopteriklubi on avatud kõigile. Peasuunitlus ja teadmiste kontsentratsioon oleks aga kopteripõhine. Lahtiseletatuna näiteks keegi kodanik kes hetkel tegeleb vaid paadi , auto ja/või lennukimudelismiga aga on huvitatud kopteritest, siis kindlasti saaks ta oma uuele huvile lisaväärtust Kopteriklubi näol.
Mõistan, et iga uus asi on veidi võõras ja hirmuäratav. Kopteriklubi on uus - ja meie eesmärk ei ole eralduda muudest mudelistidest vaid pigem väärtustada seda seltskonda uue klubi näol....

Posted: Tue Sep 27, 2011 18:34
by titan
MihkelP wrote:Klubi ongi asutatud selle mõttega, et ühendada harrastajaid kogu vabariigist.

Globaalsemas plaanis tuleb ka üritusi, kus kogu vabariigi mudelistid kokku saavad.

Niisiis kodanikud, selg sirgu ja pikem samm. :D
Klubi on avatud.
Minu meelest tuleks rõhku ürituste kvaliteedile panna, nagu näiteks tehnilised telgid, toitlustus jne.
Paljalt ürituste orgunnimisega läbi vast ei löö. Neid on siin paaril viimasel aastal üle vabariigi piisavalt korraldatud, enam kui käia jõuad ja korraldatakse ka edaspidi veel. Sellega just liituma ei meelita. Pole mõtet rõhuda sellele, mis juba olemas on ja ka toimib juba.
Aga kui klubi suudaks klubilistele soodsalt kütust pakkuda, varuosi hankida, servosid ja akusid turustada, siis oleks asjal juba mekk man :idea:
Laiemalt levinud akud ja servod ning muu kulumaterjalide klassi kuuluvad vidinad ja kütus võiks Eestis ka kohapeal klubilisele klubi hinnaga saadaval olla. Alustada võiks vast väiksemate tellimuste liitmisega klubi alla ja korraldada üks suur hange.
Läbi tuleks hammustada ka see, mis motiveeriks sponsoreid mõningaid kulutusi nende asjade soetamiseks tegema. Ilusate silmade eest ei anna keegi tänapäeval midagi.
Või on mul asjast vale arusaam?
Aga tuult tiibadesse ja edu! Igatahes! Kindlasti liitun, kui tunnen, et selleks valmis olen. :D

Posted: Tue Sep 27, 2011 18:49
by Bluesmell
titan wrote: Minu meelest tuleks rõhku ürituste kvaliteedile panna
Olen Sinuga 100% nõus. See on ka meie üks eesmärke. Teatavasti nõuab kvaliteet tavaliselt muude asjadele lisaks ka pappi, mida juriidilise kehana on ehk lihtsam ürituste jaoks hankida.
Ka on kindlasti plaanis suur klubi "sahtel" luua, kust vajadusel saab kiiresti jupi võtta ja siis kord kuus näiteks toimub ühine tellimine kus jupid "sahtlisse" tagasi lähevad.
Ideesid ja mõtteid on palju - oleks ka rohkem aega ning tegijaid :)

Posted: Tue Sep 27, 2011 19:33
by titan
No näe, hakkab tulema :D Aga ega palja aastamaksuga neid asju ei realiseeri nagu nii! Saad mõned paarid häid labasi ja kõik...
Eestkujuks võin tuua meie mitteametliku Raptorisõprade klubi :) , kus asjad toimivad, teeme ühiseid tellimusi ja juppide pärast enam Raptor maha ei jää :wink:
On siin tegusaid mehi, kes kütust hankisid ja hea hinnaga praegugi veel müüvad....
Aktivistide puudust nagu pole. Keegi fenomen peaks oskama ainult huvid ühendada. :wink:

Posted: Wed Sep 28, 2011 0:19
by ints
Huhh, õige aktiivseks on see thread läinud. Prooviks siis järjekorras ka enda arvamust teistega jagada...

1) Kopteriklubi sellepärast, et klubi "peasuund" on kopteriharrastus. Pealegi on teiste aladega tegelevaid klubisid juba Eestis piisavalt, aga kopteriharrastajad olid siin-seal ja sedagi eelkõige FAI litsentsi hankimise soovi tõttu. Samas, nagu Ville väga õigesti mainis, ei tahaks kuidagi kellelegi kätt ette panna, et kui lennukit ka korra elus oled lennutanud, siis päris õige kopterimees enam nagu polegi või... ;-) Seda enam, et Talvepäevadel oli päris palju ka kopterilennutajate väliselt asjast huvitatud.

Samuti, puht juriidiliselt, kuidagi narr oleks leida ennast probleemi eest, et näe, meil oleks võimalust ja tahtmist, aga lennuki (või ükskõik millise muu mudelismi ala) võistlust vms. üritust korraldada ei saa, sest see poleks olnud põhikirjajärgne tegevus...

Ja mis puutub nimesse: tulge astuge liikmeks, teeme üldkoosleku ja otsustame parema nime kasuks. Nimi ei tee klubi, inimesed teevad.

2) Mis KASU klubist on? Hmm... Pigem võiks küsida, kas mina saan kuidagi meie ühisele harrastusele kasulik olla. Tiit mainis õigesti, et tegelikult ei pea selleks ju klubi liige olema, aga... Kui me võtame kasvõi selle osavamalt juppide ostmise idee, siis selleks, et keegi teeks klubile allahindlust peaks see kuidagi sellele konkreetsele (mudelipoele) mõistlik tunduma. Näiteks tooma juurde veel 49 potensiaalset kopteripilooti kliendiks (eeldusel et klubis on 50 pilooti).

Võtame teise elulise näite. Tore oleks ju, kui meie üritustel oleks sponsirite poolt vähemalt veidikenegi toetatud auhinnafond. Kui Sa lähed selle küsimusega kellegi jutule, siis tavaliselt on esimene küsimus kandepinna kohta. Sama kehtib tegelikult ükskõiki mille kohta (sh. paljuräägitud kindlustus, milleta ei saa ühelegi välisüritusele lennutama!). Ja keegi ei anna seda sponssi eraisikust küsijale niikuinii. Keegi ei anna isegi ürituse korraldamise luba (jutt siis FAI üritustest) eraisikule, vaid on normaalne, et seda taotleb klubi, mille taga on MEESKOND inimesi. Mulle meeldiks, kui me tahaks ja suudaks Eestis korraldada F3C kopterite EMi, ja seejärel ka MMi. Või minugi pärast, olgu see F3A ;-)

End-of-day, klubi on vaja ka selleks, et keegi meie ühiste huvide eest seisaks, kohaliku omavalitsuse, riigi jne. tasandil. Kui kollase asemele keegi autotee ehitab, võib igaüks meist protesteerida, aga seda ei võeta tõsiselt. Kui oleme klubi liikmed, mis omakorda on Lennuspordi Föderatsiooni liige, siis alaliidu ametlik protest on veidi teise raskusastmega asi.

Millega mujal sellised katusorganisatsioonid on lähiajal mujal tegelenud? Näiteks Soomes võideldi metanooli eraisikutele müümise keelustamise seadusettepaneku vastu, millega oleks küll ehk vähenenud metanoolimürgitusse surnud asotsiaalide arv (klaasipesuvedelik), aga ühtlasi oleks mudelismiharrastajad saanud oma nitromootorid varna riputada. Või "diskusioon" lennuametiga, et harrastajad saaks ikkagi ka ilma torni helistamise loata õhku tõusta - ja vastava kodukorra kokku leppimine. Inglismaal võitlus teemal, et kuigi mudel teeb müra, peaks kusagil riigis olema siiski kohti, kus seda võib lennutada... jne... Ok, meil on teemad ehk veidi vähem mustvalged, aga kahtlaselt tuttavad tunduvad need ikkagi? Seegi, et Eestis on praegu 2,4GHz seadmete kasutamine ok, ja et toll tuntumaid marke ei konfiskeeri, on üsna olulisel määral ka Eesti MLÜ teene. Ja natuke saime juhuslikult kaasa aidata ka sellele, et Cisco unistus 2,4GHz mudeliraadiod Euroopas keelata läbi ei läinud...

Üks isiklikum aspekt ka: loomulikult on igaühe enda asi, kas jätkata nii nagu me seni kümmekond aastat oleme üritanud "võsalendurina" või liituda klubisse ja proovida ühist asja veidi edasi ajada. Aga juhin tähelepanu, et klubi loomisest oli päris palju arutamist Talvepäevadel. Mis näiteks mind veidi nõutuks teeb on see, et talvepäevadel olid kõik käpad ja poolt. Nüüd, kus klubi reaalselt olemas, on aga paljud tookordsed ideegeneraatorid kusagil "kadunud". Klubiga on liitunud hoopis teine seltskond. Tore, aga äkki oleks siis ka Talvepäevadel teist juttu rääkinud.... Muud pole midagi, aga kui me tookord rääkisime, et kas teeme või ei tee, siis mina näiteks mainisin, et alla paarikümne isiku pole mõtet teha, sest see oleks igaühele meist liiga suureks koormaks. Kasvõi FAI klubimaksu tasumise kontekstis, klubi aastamaksuna siis. Ja praegu me oleme täpselt sellel piiril: tegime, oli palju lubajaid, aga tulemus on 14 liiget (= 11 pilooti).

Või on siin taga mingi varjatud solvumise noot? Et oleks teinud suure koosoleku ja kõik oleks saanud asutajaliikmeks? Noh, tore, aga meil oli 5kesigi raske sobivat päeva leida. Rääkimata, kaua võttis aega kõikide dokumentide digiallkirjastamine (asutajalepingu peavad allkirjastama kõik asutajad). Ka juhatuse liikme kohad pole lukus, st. see, et suure vaevaga 4 inimest olid nõus oma aega pühendama on hea tulemus, aga kõigil oleks kergem, kui meid oleks oluliselt rohkem. Igastahes praegune moodus - et teeme väikse kambaga ära ja siis teeme liitumise - oli puhtalt minu pushitud otsus, seega siis on teada, kelle peale viha välja valada. Juhin ka tähelepanu, et juhatuse valib üldkoosolek. Seega, kõik liikmed saavad nii kandideerida kui ka valida.

3) Tegelikult on hämmastav, kuipalju "like"-sid Kopteriklubi Facebook'is lühikese ajaga saanud on. Mis värk on, seletage palun mulle ka ;)

4) See, et Ville raadiosse sattus oli tegelikult puhas juhus. Ja see, et ta nii palju suutis rääkida ilma seejuures keelt sõlme ajamata - müts maha. Jah, palju asju oleks võinud veel juurde rääkida ja ära mainida, aga hea et niigi läks. Minu meelest oli Ville esinemine super (proovige ise raadios või teles esineda!) ja tänud talle selle eest. Minge rääkide ise juurde, kui tunnete vajadust - mida tihedamalt asjast juttu tehakse seda rohkem aitab see ala propageerida. Kes tahab minna - ma usun, et ma suudan abiks olla ja eetriaja orgunnida ;-)

Posted: Fri Sep 30, 2011 22:22
by Bluesmell
Nüüd siis uus ja vingem Facebooki aadress: http://www.facebook.com/kopteriklubi

Ja ei saa mitte Laiki olla, et klikkige "Like" :)

Posted: Sat Oct 01, 2011 15:07
by titan
:arrow:

Posted: Sat Oct 01, 2011 15:36
by Stayazz
[quote="titan"]Minu meelest tuleks rõhku ürituste kvaliteedile panna/quote]

+1

Posted: Sat Oct 01, 2011 20:42
by Kpe
Mis parata aga tuleb nõustuda, sest nii need asjad juba kord on. Praktika näitab tõesti et kes on vähegi soovinud, on oma probleemid ja mured kenasti väljaspool igasugust ametlikku organisatsiooni kenasti teineteise mõistmisele ja usaldusele toetudes ära lahendada saanud.

FAI litsents on vajalik ainult võistlustulemuste arvestamisel - õpetaks (ja õpiks ise) enne võistlemist a `la mudellennulaagrites lendama. Ja seda litsentsi saab tõesti ka teistmoodi taodelda.

Kollase plats on ainult maaomaniku armust mudelistide kasutada ja see arm võib iga hetk lihtsalt lõppeda. Ükski klubi selle eest kaitsta ei saa.

Kas meil on tõesti nii palju erinevate mudelite harrastajaid, et selles virr-varris selguse loomiseks on vaja eraldi "kopterisuunitlusega" klubi luua? Raha kogumise asemel võiks klubi tegeleda mudelismi arendamise eesmärgil algajatele ja uutele tulijatele teadmiste- oskuste jagamisega. Ja seda tasuta! Aga minu teada pole Eesti parimad kopterilennutajad -tundjad üldse klubiliikmed!!!! Nimesid ei nimeta - kõik teavad keda silmas pean. Ennast siinkohal muidugi mitte :) .

Kuigi ma talvepäevadel ise ei osalenud, kaldun arvama et need, kes alguses väga nõus olid, kujutasid seda veidi teisiti ette. Klubi mõte iseenesest pole ju paha! Olin ka ise alguses päri...

Siiani ei ole ükski üritus klubi puudumise pärast ära jäänud. Pigem on üksikisikud suure töö ja vaeva ning mõne abilisega need püsti pannud ja kõigile osalejatele unustamatuks muutnud.. Siit järeldan, et asi on inimestes mitte organisatsioonis kinni. Ja vabatahtlikke abilisi on kuulu järgi ikka olnud.

Iga normaalne inimene saab aru, et EM ja MM lihtsalt siia, Kollasele näiteks, ei tule. Ei piisa ka 50- liikmelisest Kopteriklubist. Selleks on meil vaja midagi enamat, kui klubi põhikiri, ettenäidata. Seda ei saa eesmärgiks seada.

Klubi saab ennast siiski kõige paremini reklaamida läbi korraldatud ürituste. Ehk tuleb mõni selline peatselt ja kordamineku korral peaks uute liitujate arv suurenema. Jutu peale: "Ole hea mees, loe põhikiri läbi, kirjuta avaldus ja maksa 20 EUR!", ei tule suurt keegi. Siiani on kõik ju kenasti oma arved ja kulud ürituste korraldajatele ära maksnud. Järelikult asi pole rahas - vaid selles, mille eest seda maksta. Ja põhimõtted ka sinna lisaks.... Milleks olla millegi liige, omada kohustusi ja piiranguid, aga mitte omada konkreetset, silmnähtavat, käega katsutavat, v.m.s. tulemust. Aga kui kuskil on tore üritus tulemas ja töö ei sega, siis pole ka Eesti teine ots liiga kaugel ega ööbimiskoha arve liiga suur :) .

Jään samuti ootama klubi positiivset käekäiku ja arengut. Loodetavasti tuleb juhatusel palju häid ideid, mis kaasavad klubitegevusse valdava osa Eesti mudelistidest!!!

Posted: Sat Oct 01, 2011 20:48
by ak
Hei,

poetaks ka oma nägemuse:

Mina ei oota sellelt klubilt midagi. Minu arust, klubi kui selline võiks midagi pakkuda eelkõige oma liikmetele, ja justnimelt läbi rõõmu ühistest tegevustest, ühistest jõupingutustest ja nende tulemustest.
Minu nägemuses võiks klubisse organiseeruda sarnaste huvidega inimesed sarnase eesmärgi nimel ja mõttelaad peaks olema mitte "mis ma klubilt saan" vaid "mida ma sellist (ise) teha tahan mida klubivormis oleks mõistlikum/toredam/lihtsam teha". Vastus tollelel küsimusele on igaühel individuaalne, kes leiab midagi ja kes ei leia.

Seda ka, et teiste jaoks ei ole minu arust mõtet klubi teha.

AndrusK

Posted: Sat Oct 01, 2011 21:46
by trebla
IMHO, klubile võiks ette heita vingete ürituste puudumist siis kui see oleks vähemalt aasta saanud tegutseda. Hetkel on klubi asutamisest ju ainult mõni nädal möödas.
Teiseks, liikmete arv on siiski üpris oluline, sest siis on just võimalik rohkem ja kõrgema kvaliteediga üritusi läbi viia ning seejuures ka neid suuremale publikule tutvustada.
Kolmandaks, olen ise kogenud seda, et juriidilisse isikusse (kui veidra MTÜ-ga ka tegu poleks) suhtutakse oluliselt tõsisemalt kui organiseerumata inimestesse tänavalt. Juba see fakt, et inimesed on suutnud mingi organisatsiooni tekitada, sisendab usaldust nende eesmärkide tõsiseltvõetavusse.

Kui ka keegi meist midagi materiaalselt kopteriklubist ei võidaks siis juba puht mudelistide solidaarsusest võiks ikkagi selle ettevõtmisega ühineda ja "kriitiline mass" tekitada.

Pole mina ka mingi kopterifänn, mulle meeldivad rohkem lennukid, lihtsalt kopteriga lennutamine nõuab vähem ruumi. Ja mis kõige hullem- teen stendimudeleid ka ehkki siin mõne keel ei paindu neid üldse mudeliteks nimetama.

Igatahes kavatsen mina ka klubiga liituda ja soovitan ülalpool toodut arvesse võttes seda teistelegi.

Posted: Mon Oct 03, 2011 12:34
by ints
Suured tänud Ak-le ja Treblale minu jutust tunduvalt selgema sõnastuse eest, 100% kirjutan alla, kui lubate.

Ak: ma arvan, et me ei teegi niiväga teiste jaoks, pigem üritaks teha teistega koos. Saab parem (proovitud, testitud, kindel). Samas, enda jaoks tehes on teatud komponendiks see, et kui tõuseb üldine harrastajate tase Eestis/koduplatsil, tekitab see eelduse ka enda taset kiiremini tõsta. Kambaga koos on seda ala tunduvalt kergem teha, näitab kasvõi sommide mitmekümneaastane kogemus.

Trebla: muide, kuigi klubi on vaid paar nädalat vana, siis sisuliselt, vaadates ennast ise avalikustanud liitunute nimesid, on ju Eesti ainukesed spetsiaalsed kopteriüritused juba vaikimisi Kopteriklubi tiiva alla koondunud. Kuna mitte-ainult-kopteriüritustest suurimad olid seni juba oma koduklubide tiiva all, siis on see selge vihje, et klubidesse organiseerumine annab sellelaadsele tegevusele jõudu juurde, mitte ei võta vähemaks.

Kpe:

1) FAI litsentsi saab _ainult_ läbi klubisse kuulumise. Seda on vaja ka väljaspool Eestit üritustest osa võtmiseks ja maailmarekordite kirja saamiseks. Nagu ka kindlustust (mida meil ei ole eelkõige seetõttu, et klubidesse organiseerunud harrastajate arv on liiga väike). Samas, FAI litsentsi sai ka läbi juba olemasolevate klubide, niiet see pole põhjus, miks me klubi tegemise ette võtsime.

2) Kui Kollane platas "ära kaob", oleks hea leida mõni teine plats kasutusse. Ja isegi kui ei kao, oleks platsi vaja ka teisele poole Tallinnat. Klubil on võimalus selles osas kohalike omavalitsustega paremini suhelda ja loodetavasti ka pikaajalisem lahendus leida. Kusjuures lahendus, mis kaitseks ka tehtud investeeringuid ja mis ei nõuaks maa väljaostmist mõne eraisikust sponsori poolt.

3) Klubi tegelebki mudelismi arendamisega. Eelkõige kopterimudelismi. Praegu klubisse kuuluvad harrastajad on ala juurde toonud nii mõnegi harrastaja, ja klubi loomise idee on seda tegevust loomulikult jätkata. Rahast rääkida on siinjuures kohatu: pole seni keegi selle eest raha küsinud ja klubi loomine pole kuidagi seotud sooviga kellegi käest raha küsima hakata, pigem ikka vastupidi.

Lisaks, ka mina ei tahaks personaalseks minna, aga klubisse kuulub inimesi, kes on aastaid tegelenud selle harrastuse edendamisega, seejuures tulemuslikult, ja üheks klubi loomise ideeks oligi tunnetatud vajadus, et veelgi paremaid tulemusi üksikisikutelt oodata ei saa, küll aga annaks klubi loomine selleks võimaluse. Julgen ka arvata, et parim tehniline teadmine Eestis on juba praegu kontsentreeritud klubisse läbi tema liikmete teadmiste, loodetavasti leiame ka efektiivse moe seda senisest paremini jagada. Ja loodetavasti lisandub seda teadmist klubisse ka juurde.

Lennutamisoskuse mõõtmise kohta arvaks, et kuni pole rahvusvaheliselt arvestatavat tunnustust ette näidata, liigitume kõik konkurentsitult diletant-võsalenduriteks sõltumata klubisse kuulumisest või mingist muust kriteeriumist.

Tõsi, 10 liikmega klubi jõud midagi tagant lükata on kordades väiksem võrreldes näiteks 50 liikmelise klubiga. Seega, ei maksaks oodata, et 10 vana astuvad klubisse ja kõik laheneb iseenesest.

4) "kaldun arvama et need, kes alguses väga nõus olid, kujutasid seda veidi teisiti ette" - sellepärast ma siin üldse torgingi, et ma tahaks siiralt aru saada, misasja nad veidi teisiti ette kujutasid. Eelkõige kontekstis, et kõiki asju tuleb klubis selle liikmete poolt ühtselt teha, mitte need asjad ei kuku iseenesest sülle. Ehk, mis muutus Sinu suhtumist "olin alguses päri"?

5) "Siiani ei ole ükski üritus klubi puudumise pärast ära jäänud.". Ei ole. Aga ainukese kopteriürituse ja ainukese kopterivõistluse korraldajana Eestis kaldun teadvat, mis hinnaga.

6) "Iga normaalne inimene saab aru, et EM ja MM lihtsalt siia, Kollasele näiteks, ei tule.". Seevastu minusugused ebanormaalsed inimesed oleks F3C selle aasta (2011) EMi korraldanud Itaalia asemel Eestis, kui meil oleks klubi olnud 2007-dal aastal olemas (Poola MMi ajal). Kuna klubi ei ole olnud, et ole ma julgenud üksiksikuna vastavat riski võtta. Sul on õigus, põhikirja pole tõesti ette vaja näidata. Ette on vaja näidata paarkümmend inimest, kes on nõus kaks aastat oma elust ja olulise osa oma vabast ajast pühendama sellise ürituse orgunnimisele. Isegi spetsiifiline teadmine on meil üsna suures osas juba muide olemas. Kollane plats ei puutu muide kontekstis üldse asjasse. Ja see, kas klubis hakkab leiduma selliseid inimesi, näitab aeg. Klubis kaasalöömine on ikka vabatahtlik, ka iga klubi "sisese" funktsiooni täitmine.

7) Millised kohustused ja piirangud Sulle seoses Kopteriklubi liikmeks olemisega kohalduksid? Konkreetselt, paluks.

8) Valdavat osa Eesti mudelistidest me Kopteriklubisse ilmselt ei tahaks, sest kaldun arvama, et Kopteriklubi ei taha olla ainukene mudelismiga (isegi mitte lennumudelismiga) tegelev klubi riigis. Õnneks on Eestis hetkel olemas veel 8 mudellennu-klubi ja neid ühendav Mudellennu Ühendus, ja ilmselt veel teatud hulk ka teiste mudelismi aladega tegelevaid, st. mudellennuga mitte tegelevaid mudelismi klubisid. Kuna viimastel puudub oma katusorganisatsioon, siis isegi nende arvu keegi kahjuks ei tea.

Kokkuvõtteks: Kopteriklubiga liitumine pole tõesti kohustuslik. Aga Trebla poolt ilmekalt välja toodud põhjustel oleks see mõistlik. Alternatiivselt võib mõistlik olla liituda ka mõne teise mudellennuga tegeleva klubiga, soovitades siin Kopteriklubi "vennasklubi" Hiiumaa Mudeliklubi, või osade praeguste kopteriklubiliste endist klubi Tallinnas (Fun-Fly Club), kellega meil on kindlasti ka tulevikus endiselt soojad koostöösuhted. Ja kahtlemata pole üldse paha mõte teha veel mõni klubi juurde ja astuda ELFi ja MLÜ liikmeks - ühise asja edendamise nimel.

Posted: Mon Oct 03, 2011 14:16
by Bluesmell
Vahelduseks teatan, et mina panin omaltpoolt klubi "varuosade sahtlisse" kopmlektse T-Rex 450SE ja ühe jupi võrra juba doonoriks olnud T-Rex 600N-i. Proovin ka kõik jupid eraldi mingisse söödavasse andmebaasi toppida', et oleks võimalik neid veebis kuvada. Eesmärgiks oleks siis tekitada "sahtel" kus on meil enimkasutatud lendavate kopterite jupid 24 tunni jooksul koha pealt kättesaadavad. Kuna klubil veel oma ruume ei ole (tegeleme sellega) siis kätte saab minu käest.

Posted: Mon Oct 03, 2011 18:23
by titan
Kuidas sa Ville selle andmebaasi üles ehitada kavatsed, paneks ka mõne portsu osi sinna ehk, kui mu staatus määravaks ei saa.

Posted: Mon Oct 03, 2011 18:48
by Bluesmell
titan wrote:Kuidas sa Ville selle andmebaasi üles ehitada kavatsed, paneks ka mõne portsu osi sinna ehk, kui mu staatus määravaks ei saa.
Kõige lahedam kui ma suudaksin tekitada midagi sarnast nagu on siin: http://www.fast-lad.co.uk/store/parts_manual.php

aga arvatavasti kasutan mingit webipoemootorit, et valid tootja/mudeli/jupi süsteemis. sealt ka siis kindlasti adminni pool - ehk kuskohast neid juppe sisestada saab...

Ära oma staatuse pärast muretse - käsi vääname niikuitnii ;)

Posted: Mon Oct 03, 2011 19:55
by [J]
Pole need Intsi mõtted sugugi ulmelised. Just sellistest, kes midagi teevad või vähemalt toetavad on suur puudus. Nõudjaid, justkui keegi oleks kohustatud neile tegema, on iga nurga peal.
Mudelautode EM oli siin alles see suvi ja ei mingit ulmet!
http://www.tallinn.ee/est/ehitus/Tallin ... istlused-2

Posted: Mon Oct 03, 2011 20:04
by Antu
Bluesmell wrote:
Kpe wrote:Nu jah, aga lahtiseks jääb ikkagi et miks just Kopteriklubi kui ühendatakse erinevate alade mudeliste?
Pigem on siin teema selles, et kedagi ei jäeta ukse taha - Kopteriklubi on avatud kõigile. Peasuunitlus ja teadmiste kontsentratsioon oleks aga kopteripõhine. Lahtiseletatuna näiteks keegi kodanik kes hetkel tegeleb vaid paadi , auto ja/või lennukimudelismiga aga on huvitatud kopteritest, siis kindlasti saaks ta oma uuele huvile lisaväärtust Kopteriklubi näol.
Mõistan, et iga uus asi on veidi võõras ja hirmuäratav. Kopteriklubi on uus - ja meie eesmärk ei ole eralduda muudest mudelistidest vaid pigem väärtustada seda seltskonda uue klubi näol....
...et kedagi ei jäeta ukse taha..... See on väga hea!
Plaanis on korraldada huvilistele kahes koolis väike lennudemo. Saaksin kõva häälega maha hõigata, et on olemas Kopteriklubi ja maksate ära maksu, saate FAI litsentsi aga mis saab noortest edasi, kes pole pultigi käes hoidnud?? Arvan, et a 30 huvilist oleks kohe võtta kes regulaarselt asjaga tahaks tegeleda. Kui asjaosalised suudaks mulle selle lahti seletada siis miks ka mitte.
Teine varjant oleks... demol võiks ju Kopteriklubi kaasa lüüa ja kohe huvilistele ära seletada mis ja kuidas nad Kopteriklubi all toimetama saavad hakata?
Kolmas varjant... ma olen millestki väga valesti aru saanud! :shock:

Posted: Mon Oct 03, 2011 20:29
by titan
[J] wrote:Pole need Intsi mõtted sugugi ulmelised. Just sellistest, kes midagi teevad või vähemalt toetavad on suur puudus. Nõudjaid, justkui keegi oleks kohustatud neile tegema, on iga nurga peal.
Mudelautode EM oli siin alles see suvi ja ei mingit ulmet!
http://www.tallinn.ee/est/ehitus/Tallin ... istlused-2
Ei ole keegi midagi nõudnud, selles ei maksa süüdistada!
Meie naudine oma hobi :wink:
Kelle jaoks see on hobi raamest väljund, pole meie probleem!

Posted: Mon Oct 03, 2011 20:32
by titan
Mul oleks Intsule mõned küsimused, mis aitaks nii mul, kui ka ehk mõnel teisel hobilenduril otsust ehk langetada.
1 Väidad, et FAI maksudeks kulub vähemalt 15 - 20 liikme liikmemaks, kasutavad seda vaid 2-3 liiget, siis tekib küsimus, milleks seda vaja on, kui Eestis võimalus olemas juba. Ei ole küll minu otsustada, aga kas poleks algul seda raha kuidagi otstarbekamalt võimalik kasutada, ei pea ju kohe oma litsents olema.
2. Kas pole siin tehete järjekord vale, kui klubil on juba asutamisest alates plaanis EM, MM ja pagan teab veel mis. Ennem tuleks ehk omad mehed välja koolitada, kes sellele valule vastu kestaks, eel kõige nad veel leida.
3.Kuidas on planeeritud noorte järeltuleva põlve aitamine kopterimudelismis? Andrus võiks Kesk Eestist kahe kooli huvilisi kokku ajada, aga mis nendega edasi saab, kui kõik 20€ näpus klubisse tahavad tulla ja klubi abile loodavad? Nendest kellegist võib tõesti klubi abil MM meister saada. Millele nad võiksid tulles loota?
4. Kuidas on planeeritud väljaspoolt Tallinnat ja Harjumaad elavate klubilistega suhtlemine, kokkusaamine. Keegi siin küsis ka juba, aga vastust pole.

Posted: Mon Oct 03, 2011 21:11
by Bluesmell
Antu wrote:
Bluesmell wrote:
Kpe wrote:Nu jah, aga lahtiseks jääb ikkagi et miks just Kopteriklubi kui ühendatakse erinevate alade mudeliste?
Pigem on siin teema selles, et kedagi ei jäeta ukse taha - Kopteriklubi on avatud kõigile. Peasuunitlus ja teadmiste kontsentratsioon oleks aga kopteripõhine. Lahtiseletatuna näiteks keegi kodanik kes hetkel tegeleb vaid paadi , auto ja/või lennukimudelismiga aga on huvitatud kopteritest, siis kindlasti saaks ta oma uuele huvile lisaväärtust Kopteriklubi näol.
Mõistan, et iga uus asi on veidi võõras ja hirmuäratav. Kopteriklubi on uus - ja meie eesmärk ei ole eralduda muudest mudelistidest vaid pigem väärtustada seda seltskonda uue klubi näol....
...et kedagi ei jäeta ukse taha..... See on väga hea!
Plaanis on korraldada huvilistele kahes koolis väike lennudemo. Saaksin kõva häälega maha hõigata, et on olemas Kopteriklubi ja maksate ära maksu, saate FAI litsentsi aga mis saab noortest edasi, kes pole pultigi käes hoidnud?? Arvan, et a 30 huvilist oleks kohe võtta kes regulaarselt asjaga tahaks tegeleda. Kui asjaosalised suudaks mulle selle lahti seletada siis miks ka mitte.
Teine varjant oleks... demol võiks ju Kopteriklubi kaasa lüüa ja kohe huvilistele ära seletada mis ja kuidas nad Kopteriklubi all toimetama saavad hakata?
Kolmas varjant... ma olen millestki väga valesti aru saanud! :shock:
Anna aga teada, milla demo plaanis on ja ma olen kindel, et võimaluse korral tulen mina ja/või keegi teine kopteritega kohale ning proovib asja läbiviimisel abiks olla. Klubisse kuulumist ja papi küsimist küll ei oleks mõtet sellisel üritusel propageerida. Pigem anda ikka noortele suund ja eks nad ise tulevikus otsustavad mis ja kuidas (muide noortele on teine number kui 20 euri) . Klubivärk on hetkel alles lapsekingades ja selle eesmärk on anda kopteriharrastusele lisaväärtusi.
Proovime nii ja naa - andke aega atra seada - ärge kohe jalgadega selga sõitke...

Posted: Mon Oct 03, 2011 21:32
by titan
andke aega atra seada - ärge kohe jalgadega selga sõitke...
tead sõbrake, palju kehvem on olukord, kui suvalises hõlmaseades kogu põllupinna ringi keerad ja siis tuleb üks taat ja ütlen, et anna siit üks ja pool pööret järele ja anna otsast minna taas :lol: siis mõtled, kus ta krt varem oli 8)
Aga praegu jääb mulje, et teme litsensi ja lähme maailama vallutama.... :?

Posted: Mon Oct 03, 2011 22:12
by eestikas
segan vahele ja panen korraks teemast mööda et kas klubi poolt on ka mingi transport lennuplatsidele või midagi sellist

Posted: Mon Oct 03, 2011 22:39
by Bluesmell
eestikas wrote:segan vahele ja panen korraks teemast mööda et kas klubi poolt on ka mingi transport lennuplatsidele või midagi sellist
See läheb juba tiba häälteostmiseks - aga anna privas number - kui kollasele minek võin helistada ja sind näiteks Sõle Statoili juurest peale võtta.
titan wrote:Aga praegu jääb mulje, et teme litsensi ja lähme maailama vallutama....
Uhh - ikka see litsentsimull - see on lisaoptsioon (võibolla liiga ülerõhku saanud) - point on ju ikkagi huviliste ühenduses ja maailma vallutame enivei...

Posted: Tue Oct 04, 2011 8:03
by ints
titan wrote: 1 Väidad, et FAI maksudeks kulub vähemalt 15 - 20 liikme liikmemaks, kasutavad seda vaid 2-3 liiget, siis tekib küsimus, milleks seda vaja on, kui Eestis võimalus olemas juba. Ei ole küll minu otsustada, aga kas poleks algul seda raha kuidagi otstarbekamalt võimalik kasutada, ei pea ju kohe oma litsents olema.
2. Kas pole siin tehete järjekord vale, kui klubil on juba asutamisest alates plaanis EM, MM ja pagan teab veel mis. Ennem tuleks ehk omad mehed välja koolitada, kes sellele valule vastu kestaks, eel kõige nad veel leida.
3.Kuidas on planeeritud noorte järeltuleva põlve aitamine kopterimudelismis? Andrus võiks Kesk Eestist kahe kooli huvilisi kokku ajada, aga mis nendega edasi saab, kui kõik 20€ näpus klubisse tahavad tulla ja klubi abile loodavad? Nendest kellegist võib tõesti klubi abil MM meister saada. Millele nad võiksid tulles loota?
4. Kuidas on planeeritud väljaspoolt Tallinnat ja Harjumaad elavate
klubilistega suhtlemine, kokkusaamine. Keegi siin küsis ka juba, aga vastust pole.
1.Väitsin enda meelest, et seoses katusorganisatsiooni liikmemaksuga (kuulumine ELFi) mis kyll jah kulub Eesti liikmemaksu tasumiseks FAIs, ning TEISTE KLUBI OPEREERIMISE KULUDEGA (regimine, domaininimi, raamatupidamine jms.) ei teki ilmselt probleeme kui meil on 10..20 liiget.
Või õigemini, sellisel juhul ei ole liikmemaks eriti koormav, täisliikmele 10 eur ja noorliikmele 2 aastas tunduvad ju vastuvõetavad?

FAI margimaks on isiklik LISATEENUS/MAKSE, seda maksab AINULT see, kes litsentsi tahab. Muide, litsentsi omavad hetkel vähemalt 50% klubi pilootidest, ja ilmselt osad lisanduvad 2012. Ja seda ka edaspidi personaalset lisamaksu tasudes. Mudellennuklubi ilma ELFi kuulumiseta paraku erilist mõtet ei oma ja oleks igal juhul väga arusaamatu. Niiet seetõttu see katusorganisatsiooni liikmemaks oleks möödapääsmatu isegi juhul, kui MITTE ÜKSKI klubi liikmetest ei ole huvitatud FAI margist.

Muide, FAI mark iseenesest on samas külll asi, mida oleks igal harrastajal ilus omada. AGA SEE POLE KOHUSTUSLIK. Meie Kristjaniga seevastu oleme maksnud vähemalt 4 aastat, kusjuures see aasta oli esimene kord, kus see meile kuidagigi kasulikuks/vajalikuks osutus (esimese Esivõistluse tulemuse kirja saamine, mulle võistleja, Kristjanile ühe etapi kohtuniku rollis). Eks see ole pigem meie väikene panus Eesti mudelismi arendamisesse, mitte isiklik soov võistelda.

Niiet, ma ei saa hästi sellest FAI liikmemaksu alasest paanikast aru.

Klubi liikmete arv muide väga suurt peavalu enam ei valmista,
st. kümme on ammu täis ja 20 pole enam kaugel. Samas, tore oleks ikkagi kõik aktiivsed mudelistid sellele teekonnale kaasa kutsuda.

2. loomulikult mitte. Kas on vale/halb, kui kodust väljudes tead, kuhu suundud, kuigi saabumise eel tuleb teha mitusada sammu?

Võibolla on hea lahti rääkida ka, miks oleks EM Eestis hea. Ja ega see tingimata pea olema EM/MM, see võib olla ka 3DX etapp, või minu poolest ka rahvusvahelisel tasemel tipppiloodi demoesinemine. Kõik need annavad meeletult momenti juurde - et tekiks rohkem harrastajaid ja et olemasolevate tase paraneks. Kogemust, innustust jms.

Olgu mainitud, et Eestis on seni toimunud sarnastest sündmustest 2xTapa lennupäevad (10+ aastat tagasi), Vesa-Pekka Murtovaara demolend ja sommide F3C etapp Helicampi raames. Rohkem paraku kopterialaseid ja seejuures rahvusvahelise maiguga mainimist väärivaid sündmuseid (ok, peale Helicampi enda) aga mitte.

Loomulikult oleks neid tore korrata, aga astuks ka sammu-paar edasi.

3. ja 4. eeldab mõttetalguid, kui eeldame originaalseid lahendusi. Ville vastas üldjoontes juba ka. Eks veeb ja muu ole abiks ja iga uus liige saab oma värsked ideed lauale panna.

Muide, enne siin küsiti, et mis saab näiteks Tartust. Noh, Tartus on algrakuke juba olemas ja eks palju sõltub ju seltskonnast, mis Tartus
klubi liikmetest moodustub.

Ja eks omavahelise suhtlemise jaoks on mitmeid viise - nii elektroonnsed keskkonnad kui füüsiline kokkusaamine. Milline neist paremini toimima hakkab sõltuma ikka eelkõige klubiliikmete aktiivsusest ja ettevõtlikkusest.

Kuidas algajatele abiks olla? Oleme ju seni aidanud neil kopterit timmida ja esimese lennu korda saata, oleme seni proovinud (sh. kirjalikult = sh. Kopteriaabits) kogemust jagada, oleme seni käinud demolende tegemas.

Ma usun, et Kopteriklubi aitab ka tulevikus nendele tegevustele kaasa, mitte ei pärsi neid. Pigem, suurem kogus ühendatud ajupotensiaali aitab kindlasti kaasa uute originaalsete ja heade mõtete tekkimisele ja suurem kogus ühise eesmärgi eest väljas olevaid oraniseerunud inimesi annab jõudu ja kindlust nende realiseerimiseks.

I.

Posted: Tue Oct 04, 2011 18:54
by Oehh
Mulle tundub, et klubi "värbamisstrateegia" on tugevasti puusse pannud.

Selle asemel, et kutsuda kõikki lihtsalt klubiga liituma
peaks hoopis teatama, et klubisse saab läbi kahe või kolme staazika liikme soovituse või midagi sellist... :wink:

Siis tekib kohe selline tunne, et tahaks ka klubisse ja olla väärika kommuuni liige. :wink:

Ja ei tekiks küsimustki mis ma klubilt saan või midagi sellist.

Kuhu niisama lihtsalt ei saa sinna tahetakse ikka enam :wink:

Posted: Tue Oct 04, 2011 20:16
by trebla
Kui klubis liikmeid rohkem siis pole ju väga keeruline korraldada üritusi mõne kooli või huviklubi kutsel, et tutvustada lennuvahendite konstruktsiooni ja aidata lennukoolituse alustamisega. Enamasti oleme ju kõik mingi töö või õppimisega hõivatud ning praegu on väga keeruline 3-4 inimest korraga kuhugi Eesti asulasse kokku saada. Suurema seltskonna puhul on ka see tõenäosus suurem, et piisavalt asjatundjaid korraga kättesaadavad on.

Lihtsalt minu nägemus Kopteriklubi ühe missiooni elluviimise praktikast.

Posted: Tue Oct 04, 2011 21:43
by prosper
Seltsis on segasem, öeldi vanasti. Koos tegutsemine on tore, lihsam ning lõbusam. Paljudele võin öelda, et egas see organisatsiooni loomine polegi käkitegu. Üsna palju mässamist sellega, et ratas ümmargune saaks ja veerema hakkaks. Tähelepanekud sellel teemal oleks nii, et esiteks oli sahin ja teated, et selline klubi on loomisel. Paljudele tundus ,et elu läheb huvitavamaks ja ongi lahe, kui üks teguderohke klubi juures Eestimaal. Siis oleks kõik võinud oma sõna öelda, mida nad ootavad ja kuidas võiks teha. Ja loomulikult on see võimalus ka praegu. Aga öelda nüüd, et millegagi on puusse pandud pole sobilik. Klubi pole veel hoogu sissegi saanud, Härrased. Ma saan aru, et kriitika on samuti edasiviiv jõud ja paneb vaid paremini tegutsema. Kuid öelge palun nii näiteks , mul on üks soovitus klubile, et liikmeid juurde saada võiks olla nii, et klubisse saab läbi kahe või kolme staazika liikme soovituse või midagi sellist...
Juba arutelu käigus kooruski välja, et pole klubi vaid liikmemaksu kogumiseks ja FAI litsentsiks. Teie kõigi huvitavad mõtted ja ideed viivad mudelismi edasi . Ärge palun pidurdage seda küünilise kriitikaga, vaid andke palun nõu nii mitte ainult sellele klubile vaid kõigile. Võtke lahti MLÜ leht ja vaadake kui palju alasid seal on.
Ja klubidega mitteliitujad pole veel teine Eesti. Väga toredad inimesed on aidanud meid näiteks Hiiumaal Linnumäe Lennupäevi korraldada. Tean et 60% il pole litsentsi ja 80% neist pole veel liitunud ühegi klubiga. SUPER inimesed kõik. Mullegi on antud nõu ja soovitusi ning nende järgi ongi kokku pandud tore kokkusaamine. Meil Eestis on juhtiv ja maailmas tunnustatud vabalennu seltskond, kes meile kõigile eeskujuks oma võistluste tulemustega. F3A superpiloodid näitavad klassi ja innustavad teisigi tegudele. Tean ja tunnen isiklikult väga häid kopteri piloote, keda võiks vabalt püünele panna. Automudelism on tähti täis. Valige oma ja tegutsege. Hädaldada oskame me kõik, aga see tekitab ju piiri inimeste ja inimeste vahele. Olgem abivalmid Härrased.(Ei pea olema meil uus vanasõna ,et kus viga näed laita seal tule ja laida).

Posted: Wed Oct 05, 2011 14:27
by Oehh
Ma ei tahtnud sugugi küüniline olla. See oli ikka naljana öeldud.

Eks meist paljud taevad minevikust kui meil oli üks suur "klubi" kuhu sai samuti läbi soovitajate. Kuhu küll eriti vabatahtlikult ei mindud.
Vaatamata sellele oli paljudel selle klubi punaste kaantega tunnistus, ja ka mina kuulusin mingi aeg sinna "noorte klubisse".
:wink:

See siis ka nüüd naljaks öeldud.

Posted: Wed Oct 05, 2011 16:11
by arvid123
tahaks teada, et kas litsensi tegemine ka midagi maksab

Posted: Wed Oct 05, 2011 19:16
by prosper
:) Väga hea et pole kurjast öeldud :) Meie klubi püüab oma tegemisi küll kopteriklubiga siduda. :) Ma isegi ei valda infot kõigi klubide tegemiste kohta. Loomulikult on Pistik üks koht aga sealt Ida Eestist on ka ju tegusaid klubisid keda pole siin näha olnud. MLÜ koosolekul nad olid ja niipalju ma tean et on super õhuvõitlejad. Ehk tõesti on vahemaa nii pikk meie vahel aga huvitav oli siis kuulda ja teada et nad teiselpool piirigigi kõvad tegijad.
Ütlen veel MTÜ vormis klubidele. Euroopast ja ka kohalikest kanalitest on tegelikult päris palju võimalusi meile antud kõiksugu projektidide näol. Eks ka paljudel juhtudel öeldakse EI, sest projektid ei ole hästi välja kirjutatud ja põhjendatud. Proovida tasub kindlasti. Ja mitte esimese EI peale mossitada. Aga selleks et kõik õnnestuks ongi vaja INIMESI kes ühiselt parimad mõtted paberile paneks ja selle ka teoks teeks. Tavaliselt kukkub see nii välja , et kõik on huvilised aga asju peab ikka ajama 1-2 juhtoinast ning ülejäänud ootavad ning küsivad millal meile antakse. Paraku tekib siis pinge ja rahulolematus mis pärsib tegevust. Uskuge ühiselt on palju kergem tegutseda.