Page 2 of 3
Posted: Thu Aug 25, 2011 18:04
by Jorgan
Bixlerit soovitame sellepärast,et väikese rahalise kuluga saaks sinu käsi kindlaks. Mis jutt see on,et ei taha ise aretada. See käib hobiga kaasas.
Muidugi ei ole mina see kõige õigem mees kes võiks sulle õpetus sõnu jagada. Olen ise ka ikka veel algaja. Selle pärast tellisingi omale Floater Jeti,et saaks kuidagi käesse selle lennuki valdamise.(Väikeste kuludega).
Olin kah alguses kõva mees kohe cessnaga lenndama ,aga ei tulnud see hästi välja. Kalliks läks, odavam tuleb see lennuk tellida.
Posted: Thu Aug 25, 2011 18:09
by Oehh
See Cessna 1m tiivaga on ikka sigaraske oma 1,5 kiloga.
Lennu- ja ka maandumiskiirus on ikka karm. Sellise massi ja kiiruse korrutamisel ei päästa ka kõrge ja tihe rohi eriti palju.
Posted: Thu Aug 25, 2011 18:10
by eestikas
nii et cessna oli siis sinu esimene lennuk
aga mis sul siis valesti läks et nii kalliks läks kohe
loodan et nii valesti ei läinud

>>>
http://www.youtube.com/watch?v=O6M_Fyzc ... re=related
Posted: Thu Aug 25, 2011 18:25
by Jorgan
Minu jaoks oli ta liiga tundlik ja kuna ma olen aru saanud siis sa tahad veel RTF. Kas nendel saab servo efektiivsust maha keerata vist ei saa.
Servo õlast vist ikka saab?
Muidugi minul oli selle kolme rattalisega väga suured maandumis probleemid. Mootoreid ja proppe läks nagu sooje saiu.
Lennadamisega saab hakkama aga jah kui maadligi oled siis suht äkilised liigutused.(Muidugi viga ka minus kuna ei tunnetanud veel pulti).
Soojalt: Vali midagi muud,ära seda 1M-st kolme väikese rattaga Cessnat osta.
Kuskil siin mainiti ka Multiplex Mentorit. Sõber ostis selle kellegi käest, tiiba 1,6m. Tema oli ülirahul, sartimisega ja maandumisega ei ole mingeid probleeme. Õhus pidi kah olema väga rahulik.
Posted: Thu Aug 25, 2011 18:36
by eestikas
ega mul üldse plaan rattad kohe maha võtta sest seal kus ma lennutan pole neil küll mõtet. need rattad pididki olema ühed lennuki lõhkujad eriti kui ei oska ratastele maanduda
peale selle pidid need ka juhtuma vahest ära kukkuma ja kaduma nii et suht useless
suurtemate mudelite puhul on see aga vajalik
Posted: Thu Aug 25, 2011 18:41
by Oehh
Nii suure pinnakoormatusega mudelit on raske käest startida.
Sellelt videolt oli näha, et "stardijooksu" ajal oli pult teises käes ja eleronide kang ilmselt nurka surutud. Sellest ka ilmselt üle tiiva ja maha hundiratast viskama.
Posted: Thu Aug 25, 2011 18:46
by eestikas
no õnneks lennutan mina seal kus nõgesed,hein ja kulu on küünarnukkideni
Posted: Thu Aug 25, 2011 20:43
by eestikas
floater jet oleks tegelt päris hea, selle ma isegi ostaks aga pärast cessnat sest pool plaanerilt üle minna peaaegu samasugusele on nagu igav
sestap tahakski cessnat et vahetada väheke tüüpi
Posted: Thu Aug 25, 2011 21:36
by Ervin2
Tegelt osta se cessna junn ära,proovid järgi pärast ostad uue ja parema.
Esimene lennuk
Posted: Thu Aug 25, 2011 21:37
by aviaator
Anna teada kus sa elad, juhul kui Tartu kandis siis annaks sulle pihku lennuki mida raske lõhkuda ja võibolla oskame lennuplatsil nõu anda ,
juhul kui oled mujalt siis proovi külastada lennutamisi ( toimuvad pea kogu aeg kusagil, jälgi foorumit)
Vahetu suhtlemine lennuplatsil annab häid ideid ja mõtteid
Tartus hetkel pakkuda sõber Jaanil (Uueke) purunematu Cessna koos puldiga 50 euru eest, töötavad kõik tüürid ja lendab väga hästi, IK on tunnistajaks.
Aivar
Posted: Thu Aug 25, 2011 21:43
by trebla
Mina pole küll purunematut lennukit näinud

Posted: Thu Aug 25, 2011 21:52
by eestikas
tõsi... kõik nad lähevad varem või hiljem

Purunematu
Posted: Thu Aug 25, 2011 21:53
by aviaator
Võibolla ma ei leidnud õiget väljendit aga selline ta on, :vahust, teibitud,
tugevdatud jne , sealjuures lendab stabiilselt ja ilusti.
Kukkunud põhiliselt kõrgesse heina ja näeb välja nagu lennuk.
Viimasel ajal on tema käesolev omanik omandanud lennuoskused ja juhitamatuid langemisi pole ette tulnud.
Selle nädala algusest piloteerib Jaan edukalt Cessna 182 te tiivaga 180 sm
15cc bensukat.
Seega peaks peaks sobima õppelennukiks
Aivar
Posted: Thu Aug 25, 2011 22:04
by ik
vähemalt see konkreetne on "väga parandatav". Eks sõltub ka mis teha, täisgaasiga asfalti kannatavad väga vähesed asjad, maandumisel üle nina ajamist juba rohkemad.
Aga mine tõesti kuhugi kus lennatakse, minuarust on kogu eesti kaetud inimestega,kes kogu siin loetletud asjadega lennata suudavad (Tallinnas vist kogu meie f3a paremik, ida pool Keks, ridalis käib Marek tihti, tartus meie Aivariga, Hiiumaal Prosper jne jne), Kõrvalt näeb hulga paremini,kui hästi või halvasti keegi lendab ja see on jube kasulik. Äkki saad cessna vahele jätta ja midagi põnevamat võtta, või selgub,et see 1m pole kõige mõistlikum hetkel.
Posted: Thu Aug 25, 2011 22:55
by eestikas
tsjah miks mitte. ainuke koht kus mina tean et lennutatakse on hüürus see nn kollane
aga kaua ma enam ei lennuta sest kool surub peale. lennutama saab minna vahest mõni nädalavahetus ja siis võtan ka viimast
peale mudelistide leiab üle eesti ka mudelistide lennukeid(päris jõhker tunnen kaasa)
aga mis cessnasse veel puutub siis see on juba päris kindel plaan, varem või hiljem
Posted: Fri Aug 26, 2011 16:13
by eestikas
aga kuidas eristatakse algajat teistest . millal saab algajast kogenud piloot?
Posted: Fri Aug 26, 2011 16:50
by Ervin2
Vahe on väga lihtne - algaja rohkem parandab kui lendab,edasijõudnu juba rohkem lendab kui parandab,kogenud piloot enamus ajast lendab,vajadusel seadistab ja ehitab ümber,muidugi ka neil juhtub - ikkagi tehnikasport.
Posted: Fri Aug 26, 2011 16:59
by ArdiK
eestikas wrote:floater jet oleks tegelt päris hea, selle ma isegi ostaks aga pärast cessnat sest pool plaanerilt üle minna peaaegu samasugusele on nagu igav
sestap tahakski cessnat et vahetada väheke tüüpi
Minumeelest pole cessnal plaaneriga midagi ühist..peale selle, et nad mõlemad tõesti lendavad. Iseasi kas cessna pealt plaaneri peale üleminek väga pinget pakub. Ise lendan floater jet-iga ja olen väga rahul. Enam kukkumisi ei tule aga esimesed kukkumised ja puuotsa sõitmised pidas hästi vastu. Ja kui lihtne lennutamine muutub igavaks siis saab ka kaamera külge panna ja lennu videosid või aerofotosi teha. Üsna stabiilne lennumasin selleks.
Posted: Fri Aug 26, 2011 17:14
by eestikas
Posted: Fri Aug 26, 2011 18:14
by eestikas
aga endisel ripub õhus küsimus et kuidas eristatakse algajat teistest . millal saab algajast kogenud piloot?
Posted: Fri Aug 26, 2011 18:29
by ArdiK
Ervin2 wrote:Vahe on väga lihtne - algaja rohkem parandab kui lendab,edasijõudnu juba rohkem lendab kui parandab,kogenud piloot enamus ajast lendab,vajadusel seadistab ja ehitab ümber,muidugi ka neil juhtub - ikkagi tehnikasport.
Muidu igati õige aga mina lisaks selle, et edasijõudnu suudab lennata iga lennukiga ja ka maapeale tervelt tagasi tuua lennukid. Mina oma plaaneriga ka juba rohkem lendan, kui parandan. Samas lendab see plaaner ju praktiliselt ise ja ei saa kuidagi öelda, et ma oleks edasijõudnu.

Posted: Fri Aug 26, 2011 18:47
by cuprum
eestikas wrote:aga endisel ripub õhus küsimus et kuidas eristatakse algajat teistest . millal saab algajast kogenud piloot?
Kui Sa tahad täpset rajajoont teada, siis eks peame spetsiaalselt Sinu jaoks välja mõtlema miskitsuguse "ekvaatoripeo" - a kardan, et sinnamaani läeb veel nii aastake - kaks. Seega, hakka aga usinasti raha koguma, et sellel peol võiksid siis Vanad Kalad(tm) Sinu kulul end täis tõmmata
Aga tõsisemalt, minu meelest ei ole konkreetset piiri lihtsalt olemas. Mõni saab lendamise kiiremini käppa, mõni ei saagi. Samuti ei saa aluseks võtta ka muid kogemusi. Kui alaga natukene rohkem tegelema hakkad, siis leiad, et ühesuguse probleemiga on kasulik kellegi kodanik X poole põõrduda, teise probleemiga jälle Y-il nõõbist haarata.
Võibolla võid ennast kogenud piloodiks lugeda siis, kui ühel hetkel avastad, et algajad põõrduvad Sinu poole abipalvete/nõu küsimistega; ning oh üllatust, suudadki neid tõsiselt aidata

Posted: Fri Aug 26, 2011 19:22
by ussimuna
MA olen ja jään kohe hea meelega algajaks. Siis ei saa vähemasti keegi öelda, et näeh, ise kogenud piloot ja sõitis oma lennuki nüüd sedamoodi pilbasteks

Ja paganama hea on teisi oma küsimustega painata (mitte küll nagu Prosper Tartus viimati, et kui kõrgele lendab ja palju maksab ja oot-oot ei saanud aru ..

)
Posted: Fri Aug 26, 2011 19:33
by eestikas
ok sain natuke selgust vb on tõesti parem algaja olla
ja see et edasijõudnu rohkem lendab kui parandab ja suudab erinevaid lennukeid üles viia on minu arust täiesti õige jutt.
Posted: Fri Aug 26, 2011 23:28
by prosper
Ma Cuprumiga ühte keelt räägin ja eriti seda viimast lõiku pean silmas. Esimene meeldib mulle ka

. Siim kuule need on ju tüüpilised kontroll küsimused et eristada tegijat algajast. Nii ma siis kontrollisin seal kõiki

Kõik olid tegijad. Mait andis mulle vähemalt kümme korda samad vastused ja see tähendabki et ei ajanud pada. See peab peas olema nagu 1x1

.
Ja Sulle eestikas ütlen et oled juba edasijõudnud,sest tegeled alaga mis Sulle meeldib. Algaja on see kes sellest veel unistab
Ja selle cesnaga Sa ära unista, too koju, lenda ja siis räägid teistele ka et vaat oleks ikka pidanud teisi kuulama või mitte kuulama. Kui Sul on kinnisidee siis pole ehk vajagi ostu kohta nõu küsida. Küsi parem nii et kuidas ma ta lendama saan ?:) Või kuidas seadistada? Arvan et kuuleme sellest varsti

Jõudu Sulle

Posted: Sat Aug 27, 2011 10:16
by eestikas
aitäh aitäh aitäh. telliks lennuki ära aga on praegu backorder'is nii et läheb aega
Posted: Sat Aug 27, 2011 11:20
by eestikas
aga kui tellida siis kuidas? tellin esimest korda ja ei tea kuidas see käib. äkki keegi kes on tellinud oskab aidata
Posted: Sat Aug 27, 2011 11:37
by Jorgan
Kas sul krediitkaart on? Kui on siis tee Paypal-konto omale. Edasine on juba lihtne. Muidugi kui ostu sooritad, siis on olemas ka koht kus sa saad määrata oma paki maksumust. Ära pane üle 21 euri.- Maksad kohe tollimakksu. Mina unustasin selle ära.
Posted: Sat Aug 27, 2011 11:39
by eestikas
21 euri???!? aga mis ilma tollimaksuta tuleks?
Posted: Mon Aug 29, 2011 8:41
by Jorgan
Kle ma müün sulle oma Cessna ära. Puudu on ESC, Saatja ja vastuvõtja.
Tiivaulatus on 1,3m. 60eur-i