Page 2 of 2

Posted: Mon Feb 27, 2012 21:56
by Climatix
rc groupsis soovitati typhoon 2218 mootorit , mis muidu sellel 2215 ja 2218-l vahet on?

Posted: Mon Feb 27, 2012 22:15
by Stayazz
Blade 450 3D on ka paris hea ja mitte kallis variant. Naiteks siit: http://www.fasthobbies.eu/blade-basic-p-4693.html
Spektrumi vastuvotja on juba komplekti sees.

Kasutan ise ja vaga rahul. Paris odavad detailid on siin: http://www.miracle-mart.com/store/index ... lter_id=70

Varsti nendel tuleb valja ka flybarless versioon 450X (MicroBeast-ga): http://www.bladehelis.com/Products/Defa ... Id=BLH4380

Plaanis on ka vaiksem Blade 300X ja suurem Blade 500X, molemad MicroBeastiga!

Posted: Sat Mar 31, 2012 11:17
by trebla
Algajale katsetamiseks on HK450V2 täiesti kobe tükk, kui on õigesti kokku pandud siis ei kuku sealt iseenesest imho midagi küljest ära. Mul lendab see ilma igasuguste probleemideta, välja arvatud need mis on tekkinud kehva kokkupaneku tagajärjel. Kui esimesed lennukogemused käes, võid karboneid ja alloysid juurde kruvida vastavalt maitsele.
Pearootori labad võiksid olla enam vähem korralikud näiteks http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... lades.html , odavamatega võib jama rohkem olla (aga võib ka mitte) tasakaalustamise käigus.
See jutt põhineb minu isiklikel kogemustel ja kellelegi oma arvamust peale suruda ei kavatse :)

Posted: Thu May 10, 2012 23:51
by ints
Plastdetailidel on tegelikult ainult 2 halba omadust:
- keermed kipuvad kergelt "üle keerduma", ehk aeg-ajalt vaja detaile seetõttu vahetada.
- ilma laagriteta ei pruugi koostud piisavalt kergelt käia, st. mehaanika pole "sujuvalt töötav".

Kõik teised asjad rääkivad pigem plasti poolt. Sh.:
- kui alumiiniumdetail saab löögi tuleb osta uus kallis jupp. Alati ei pruugi kusjuures detaili deformeerimist tähelegi panna. Plastdetail võtab esialgse kuju või puruneb lõplikult. Seega kiire/mugav defekteerida;
- oluliselt odavam;
- säilitab kauem kaubandusliku välimuse (ei kriimustu jms.).
- teatud koostudes on väiksem jäikus eelis.

PS. Nii alumiiniumil ja alumiiniumil kui ka plastil ja plastil on vahe... ;-)

Posted: Thu May 10, 2012 23:56
by ints
Ja esimeseks kopteriks tänapäeval on simu.

Teiseks kopteriks tasuks võtta koaksiaal (Sky Lama, Blade vms).

Kolmandaks tasuks võtta Blade mCPX.

Seejärel on 2 valikut:
- kas 600ne (elektrikana) ehk 50-ne "suur"
- või 500ne / 450ne pisike elektrikas.
Mõne tuntud kopteritootja mudel, mõistagi. Kasvõi TRex ;)

Hinnatundlikus situatsioonis on 500ne elektrikas siin selgelt parimas positsioonis (kuigi 450 jupid on odavamad, aga..). Samas, Pantera 50 (Tootja: AUDACITY, Hind: 330 usd plus SH plus km) pole üldsegi halb alternatiiv ega pruugi varuosade mõttes tulla kallim, aga juppe saab peamiselt vaid USAst (st. tasub ilmselt teine kit kohe kõrvale osta).

Igasugusest hiina saastast tasuks ennast võimalikult kaugele hoida, muidugi kui eesmärgiks pole lihtsalt enda ja teiste närvide ja aja põletamine.

Posted: Fri May 11, 2012 1:15
by titan
ints wrote:Plastdetailidel on tegelikult ainult 2 halba omadust:
- keermed kipuvad kergelt "üle keerduma", ehk aeg-ajalt vaja detaile seetõttu vahetada.
- ilma laagriteta ei pruugi koostud piisavalt kergelt käia, st. mehaanika pole "sujuvalt töötav".
Sellist kogemust Thunder Tiger`i Raptori ja Minititaniga kohanud ei ole. üldjuhul kopterit koostad korra ja järgmisel korral vahetad detaile siis, kui kruvi on mingil põhjusel (crach) murdunud, aga lahti nad tulnud mul kunagi pole. Hoolduse käigus kõik kruvid raami sisse ka ilusti tagasi läinud ja korralikult kinnitunud.
Minu isiklik kogemus, Raptor on osta kallim, aga pidada odavam :wink:
Muu firma plastiga kogemusi pole.
Pelgasin ka kunagi plast raame detaile, et murduvad ja venivad jne.
Eks Hard 3D-d lennates jääb jäikusest vajaka, aga meie lennutaseme juures pole see mingi näitaja.

Posted: Tue May 15, 2012 11:38
by Stayazz
ints wrote:Ja esimeseks kopteriks tänapäeval on simu.

Teiseks kopteriks tasuks võtta koaksiaal (Sky Lama, Blade vms).

Kolmandaks tasuks võtta Blade mCPX.
+1!

Teine samm (Coax heli) ei ole vajalik. Blade mCPx - on ise paris hea simulaator!

Piisav komplekt oleks:
DX6i - pult (~140,-)
Phoenix Sim (~100,-)
Blade mCPx BNF (~150,-)

Tere

Posted: Tue Aug 27, 2013 20:29
by imre208
Tere.Sai soetatud väike helikopter http://www.klick.ee/manguasjad/udir-c-i ... eraga.html millega sai endal hammas verele aetud ja nüüd tahaks miskit järgmist ja paremat.Et kas järikord on aastatega samaks jäänd et kuidas end arendada parematele ja võimsamatele helikopteritele?Ja kui keegi viisib siis seda järiestikust uuesti välja kirjutada oleks hea.

Ette tänades.

Posted: Tue Aug 27, 2013 21:18
by trebla
Järjekord on sama: simu, mCPx, 450/500 CP kopter. Hõljutamise harjutamiseks võib esialgu mCPx taolise kopteri vahele jätta aga positsioonide, otselennu ning aerobaatika jaoks peaks ta sinna järjekorda ikka tagasi panema - kukkumised tulevad kõvasti odavamad kui suurema kopteriga.

Posted: Tue Aug 27, 2013 21:29
by henryko
Ma ise ka see aasta tulin sellele orbiidile samast kohast muide, UDI RC kaameraga ja koksiaal (seisab ise õhus). Nooh ja enne korralikku lennumasinat uurisin ning puurisin enne siin foorumis kõvasti ringi. Sa võid minu nime alt postitusi kaeda, seal on minu "tulek" siia ilusti kirjeldatud :D

However, kui 3D kopterit otsid siis tasub alustada üleüldse simulaatori ostust koos saatjaga... Siis hakka kopterit ostma. Ise soovitaksin alustada väiksemast ja minna suuremate peale (odavam lõhkuda) samas on seal üks sürrealistlik moment ka - nimelt alates 500´test kopteritest (kuna nad on raskemad) on need stabiilsemad mõneti. Aga reflekside õppimiseks on väiksemad piisavalt head alati! Odavamad ka :) Tere tulemast ka igatahes :-)!

Posted: Tue Aug 27, 2013 21:44
by imre208
Jh sinu lood on mul juba ammu läbi vaadatud ja vanematki aga see tehnika turg uueneb nii kiirelt et igaksjuhuks küsisin üle.

Posted: Tue Aug 27, 2013 21:49
by Riff
Tagasiside plasti kohta: möödunud talv andis 450-se saba labadest üks otsad, läks lihtsalt pooleks lennu ajal. Selle saan kindlasti külma ilma arvele kirjutada.

Tegemist oli neoon oranži labaga:
http://fusuno.com/product_info.php?cPat ... s_id=15635

Ei soovita külma ilmaga neid kasutada.

Posted: Tue Aug 27, 2013 21:53
by henryko
Need labad teevad saba päris nähtavaks küll muidu ja on effektne, aga vanemad piloodid siin teavad rääkida, et peaks õppima kopteri lennutamist tema nina järgi. Aga minu loogikast lähtuvalt leiab nina alati saba kaudu ilusti üles :D

Posted: Tue Aug 27, 2013 22:27
by trebla
Riff ja henryko, palun ärge ajage algajat segadusse :wink:
Kopteri juhtimine käib ikka nina järgi ning mugavam on lennata kui kabiin ilusasti kätte paistab. Kuid selle hetkeni on algajal veel tükk maad õppida, enne kui kõrgele ja kaugele lennata kus selline nähtavuse mure võib tekkida :D

Re: Tere

Posted: Tue Aug 27, 2013 22:58
by Kpe
imre208 wrote:Tere.Sai soetatud väike helikopter http://www.klick.ee/manguasjad/udir-c-i ... eraga.html millega sai endal hammas verele aetud ja nüüd tahaks miskit järgmist ja paremat.Et kas järikord on aastatega samaks jäänd et kuidas end arendada parematele ja võimsamatele helikopteritele?Ja kui keegi viisib siis seda järiestikust uuesti välja kirjutada oleks hea.

Ette tänades.
Kui oled asjast tõsiselt huvitatud, siis soe soovitus on osta vähemalt 7 kanaliga 2,4 GHz saatja (Spektrum või Futaba) ja simulaator. Simulaatoriga on võimalikud variandid.... Kopteritest tasuks mõelda 500-550 klassi. Alla selle on alguses raskem, aga remont samas odavam.
Enda jaoks peab selgeks ka selle tegema, kas nitro või elekter.

Re: Tere

Posted: Tue Aug 27, 2013 23:33
by imre208
Kui oled asjast tõsiselt huvitatud, siis soe soovitus on osta vähemalt 7 kanaliga 2,4 GHz saatja (Spektrum või Futaba) ja simulaator. Simulaatoriga on võimalikud variandid.... Kopteritest tasuks mõelda 500-550 klassi. Alla selle on alguses raskem, aga remont samas odavam.
Enda jaoks peab selgeks ka selle tegema, kas nitro või elekter.[/quote]


Nu hetkel tõsiselt.Aga mis vahe on neil nitrol ja elektril.Ei ole veel lugemis materjali sellest leidnud.Et kui keegi viicib võib viidata kus sellest juttu.Ja ma vast hoiaks hetke suunda odava remondi peale.

Posted: Tue Aug 27, 2013 23:50
by trebla
Nitrokopter on sisepõlemismootoriga ja vajab lisaks ka mootori timmimise oskusi. Elektrikopteriga on selle võrra lihtsam. Alates 600 klassi kopterist IMHO maksab kaaluda kas elektri või nitrokopter, 500-550 klassi elektrikopterid ei nõua veel väga võimsat akumajandust.