RC Hõljuk MAX FORCE XRT-617

Arutelu kõikvõimalikest veesõidukites - paadid, kiirkaatrid, allveelaevad, jahid, purjekad, jet-skid jms
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

priitom wrote:
varustaja wrote:Täna tellisin saksast uue tõstemootori (EDF komplekt)
Andmed: EDF / Impeller Set ADF64-28M - 4500kv - 651 W - 50A -740 g
See neelab mõnuga akut, aga samas pole vaja täisgaasiga lasta puhuda. Kui kasutad kahte eraldi akut, siis pole hullu, aga kui kasutad terve masina jaoks ühte akut vea parajalt jämedad juhtmed ja kasuta 4mm kullatud bulleteid. Võib õrnalt üle koormata.
Kui kasutad väga räigeid akusid, siis ei tohiks probleeme tekkidagi, aga ma kahtlustan, et su aku(d) on max 35C-d?

Muidu on arukas lüke, kuigi video järgi vaadates ei ütleks, et õhust puudu jääb :)

Mu enda masinal on kah kaheksa labaga fan, mis on mul ise komplekteeritud. Hetkel vajab välise kesta paigaldamist ja aega selle jaoks pole.
Sellele EDFile tuleb aku max 50c. Ja mõlemad mootorid on eraldi akude pealt lisaks on vastuvõtjale veel eraldi lipo! Peaks jaguma küll. Selle Efi tellisin eelkõige hääle pärast :D
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

Sellele EDFile tuleb aku max 50c. Ja mõlemad mootorid on eraldi akude pealt lisaks on vastuvõtjale veel eraldi lipo! Peaks jaguma küll. Selle Efi tellisin eelkõige hääle pärast :D
Nüüd teed küll nalja... hääle pärast?? :D
See on rohkem ikka efektiivsuse saavutamiseks. Kasutad siis kolme akut.., aga ma ei saa kohe kuidagi aru, mille jaoks sa seda rakett-hõljukit kasutama hakkad? :o
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

priitom wrote:
Sellele EDFile tuleb aku max 50c. Ja mõlemad mootorid on eraldi akude pealt lisaks on vastuvõtjale veel eraldi lipo! Peaks jaguma küll. Selle Efi tellisin eelkõige hääle pärast :D
Nüüd teed küll nalja... hääle pärast?? :D
See on rohkem ikka efektiivsuse saavutamiseks. Kasutad siis kolme akut.., aga ma ei saa kohe kuidagi aru, mille jaoks sa seda rakett-hõljukit kasutama hakkad? :o
Nali naljaks :D ikka sellepärast jah, et ei peaks täisgaasiga koguaeg pinistama! Ümberehituse käigus tuleb raskust ka juurde ja seda see EDF kompenseeribki! Võimu olgu pigem üle kui puudu! Kasutama hakkan igapäevaselt tööl käimiseks :D
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

UUenduskuuri läbi teinud kere peale pahteldamist ja enne värvimist!Image
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Masin valmis! Image
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Isegi krobelise kruusa, käbide ja männiokaste peal liigub! Asfaldil pole veel proovinud. Originaal propeller 7x5 APC lendas katsetuse käigus tükkideks seega videod on tehtud varu propiga 5.5x4.5 APC mis jääb natsa väikseks sellisele suurele masinale
Veepeal tegin ka tiiru aga väike prop +tuul= vaevaline sõit
kruusa sõit
http://www.youtube.com/watch?v=P3IqesA-2IU

vee peal
http://www.youtube.com/watch?v=R-qbsknEn4s
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

varustaja wrote:Isegi krobelise kruusa, käbide ja männiokaste peal liigub! Asfaldil pole veel proovinud. Originaal propeller 7x5 APC lendas katsetuse käigus tükkideks seega videod on tehtud varu propiga 5.5x4.5 APC mis jääb natsa väikseks sellisele suurele masinale
Veepeal tegin ka tiiru aga väike prop +tuul= vaevaline sõit
kruusa sõit
http://www.youtube.com/watch?v=P3IqesA-2IU
vee peal
http://www.youtube.com/watch?v=R-qbsknEn4s
Hea vaadata kohe sellist suure skaala hõljukit. Ilu- ja disainiravi andis kindlasti palju juurde, aga video peal tundub jah liiga lahja. Aeglane sellise monstrumi kohta. Palju kogu kupatuse kogukaal on? Kaua ühe akutäiega sõita kannatab?

Asi on ilmselt propelleris tõepoolest. Või kontrolli ega sa propi valesti peale ei pannud.

Vägev! 8)
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

priitom wrote:
varustaja wrote:Isegi krobelise kruusa, käbide ja männiokaste peal liigub! Asfaldil pole veel proovinud. Originaal propeller 7x5 APC lendas katsetuse käigus tükkideks seega videod on tehtud varu propiga 5.5x4.5 APC mis jääb natsa väikseks sellisele suurele masinale
Veepeal tegin ka tiiru aga väike prop +tuul= vaevaline sõit
kruusa sõit
http://www.youtube.com/watch?v=P3IqesA-2IU
vee peal
http://www.youtube.com/watch?v=R-qbsknEn4s
Hea vaadata kohe sellist suure skaala hõljukit. Ilu- ja disainiravi andis kindlasti palju juurde, aga video peal tundub jah liiga lahja. Aeglane sellise monstrumi kohta. Palju kogu kupatuse kogukaal on? Kaua ühe akutäiega sõita kannatab?

Asi on ilmselt propelleris tõepoolest. Või kontrolli ega sa propi valesti peale ei pannud.

Vägev! 8)
Kogukaal on umbes 2.5kg -3kg see sõit tundub video peal aeglasem kui tegelikult on, jooksma peab kui järgi tahad jõuda. Arvatavasti asfaldi peal teeb hullu sõitu. Raskust võib peale laduda ikka väga palju see võimas EDF annab ikka niipalju tõstejõudu, et masinat naljalt käega vastu maad ei vajuta.
User avatar
Sven
Posts: 286
Joined: Sat Aug 27, 2011 11:31
Location: Tar2

Post by Sven »

Tubli töö veelkord. :)
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Tegin tõstejõu katsetuse 10 kiloga ja ilma pingutseta sõidab sellise koormaga! Panin peale 2x5kg hantlid.
http://www.youtube.com/watch?v=72qR4KLn ... e=youtu.be
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Praeguseks hetkeks on kõik tõukemootorid läbi küpsenud :D
See outrunneri ja propellerikombo ei õigusta ennast sellise masina puhul. Tolm tapab ära need mootorid. Peab panema mingi 1000w+ inrunneri ja suure EDF-i siis saab asjast asja!
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

Ega neid EDF-e väga suuri ju ei toodeta. Ja kui tehaksegi, siis on need tohutu kallid. :?

Üldiselt toimub sul miskit kahtlast. Mina küll ei usu, et tolm ära tapab. Pigem on propeller liiga väikse läbimõõduga antud mootorite jaoks.
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

priitom wrote:Ega neid EDF-e väga suuri ju ei toodeta. Ja kui tehaksegi, siis on need tohutu kallid. :?

Üldiselt toimub sul miskit kahtlast. Mina küll ei usu, et tolm ära tapab. Pigem on propeller liiga väikse läbimõõduga antud mootorite jaoks.
Propeller pigem liiga suur! 8x6 kõrvetas kaks mootorit ära! Vaatasin ebayst saab 200$ 90mm EDF tõukejõuga 4,9 kg ja 22.2 voldi pealt
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

varustaja wrote:
priitom wrote:Ega neid EDF-e väga suuri ju ei toodeta. Ja kui tehaksegi, siis on need tohutu kallid. :?

Üldiselt toimub sul miskit kahtlast. Mina küll ei usu, et tolm ära tapab. Pigem on propeller liiga väikse läbimõõduga antud mootorite jaoks.
Propeller pigem liiga suur! 8x6 kõrvetas kaks mootorit ära! Vaatasin ebayst saab 200$ 90mm EDF tõukejõuga 4,9 kg ja 22.2 voldi pealt
Need mootorid ajavad ju originaalis ringi kopterite labasid.. see on suur. :roll:
5kg tõukejõudu pole paha, aga sellega jääb su hõljuk ikkagi kohaltvõtul üsna uimane.
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

priitom wrote:
varustaja wrote:
priitom wrote:Ega neid EDF-e väga suuri ju ei toodeta. Ja kui tehaksegi, siis on need tohutu kallid. :?

Üldiselt toimub sul miskit kahtlast. Mina küll ei usu, et tolm ära tapab. Pigem on propeller liiga väikse läbimõõduga antud mootorite jaoks.
Propeller pigem liiga suur! 8x6 kõrvetas kaks mootorit ära! Vaatasin ebayst saab 200$ 90mm EDF tõukejõuga 4,9 kg ja 22.2 voldi pealt
Need mootorid ajavad ju originaalis ringi kopterite labasid.. see on suur. :roll:
5kg tõukejõudu pole paha, aga sellega jääb su hõljuk ikkagi kohaltvõtul üsna uimane.
Helikopteri labasi ajavad nad ringi läbi ülekande hammasratastega, see teeb asja lihtsaks. Ja 90mm 1300w edf-iga ei jää päris kindlasti kohaltvõtt uimaseks. Nähes mida see peaaegu 800w edf teeb oma õhusurvega ei ole mul kahtlustki.
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Murran pead, kas äkki panna tõukemootoriks hoopis nitromootor
:?:
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Miks küll?! Elektriga saad kordades rohkem võimsust. Ja pakun, et su sõiduriist ei kestaks nitromootori käivitamistki ära. Pole mitte mingit pointi selles suunas mõelda.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

lauri wrote:Miks küll?! Elektriga saad kordades rohkem võimsust. Ja pakun, et su sõiduriist ei kestaks nitromootori käivitamistki ära. Pole mitte mingit pointi selles suunas mõelda.
Miks ei peaks käivitamistki ära kannatama? Vibratsiooni pärast?
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

http://www.youtube.com/watch?v=ZrpSbd5OVJU#t=3m5s (suvaline video, mis ette jäi)

+ seisepõlemismootoriga ei saa sa kunagi paigale jääda, koguaeg on "vedu taga" ju
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

Nitromootor kaalub ju kordades rohkem, kui BL + ESC. Aku kaalu võib võrdsustada kütusepaagiga.
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

priitom wrote:Nitromootor kaalub ju kordades rohkem, kui BL + ESC. Aku kaalu võib võrdsustada kütusepaagiga.
Nagu sa mu videost võisid näha, siis kaal pole probleemiks :wink:
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

lauri wrote:http://www.youtube.com/watch?v=ZrpSbd5OVJU#t=3m5s (suvaline video, mis ette jäi)

+ seisepõlemismootoriga ei saa sa kunagi paigale jääda, koguaeg on "vedu taga" ju
Nitro jääb ära :)
primaat
Posts: 414
Joined: Sat Dec 22, 2007 9:45
Location: võrumaa

Post by primaat »

Kaal pole probleemiks! :D Hakkad siis hõljukiga poes käima või puid tuppa vedama?Ära solvu aga huvitaks miks peab kandejõudu nõnna palju olema? Üldiselt on nii et suurtel hõljukitel,millele ikki ise ka saab peale istuda,on tõukemootor ikka palju võimsam kui padja mootor.Suurte all ma mõtlen just hobisõidukeid mitte mingeid paarkümnetonniseid sõjaväe omasi.Uuem trend on muidugi ühe mootoriga ja tagurpidikäiguga. Suuremat padja mootorit on tarvis sellisel juhul kui jubka(ma ei oska seda riidest toru seal allääres kuidagi eesti keeles nimetada)moodustatakse õhujugadega........ja kohapeal seistes kui padja mootor töötab ei pea hõljuh maast lahti olema sest liikudes ta tõuseb maapimmast kõrgemmale.Näiteks kui padja mootor tõstab masina kohal seistes 2cm,siis liikudes on hõljuk maapinnast 3-3,5 cm maapinnast kõrgemal.
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

primaat wrote:Kaal pole probleemiks! :D Hakkad siis hõljukiga poes käima või puid tuppa vedama?Ära solvu aga huvitaks miks peab kandejõudu nõnna palju olema? Üldiselt on nii et suurtel hõljukitel,millele ikki ise ka saab peale istuda,on tõukemootor ikka palju võimsam kui padja mootor.Suurte all ma mõtlen just hobisõidukeid mitte mingeid paarkümnetonniseid sõjaväe omasi.Uuem trend on muidugi ühe mootoriga ja tagurpidikäiguga. Suuremat padja mootorit on tarvis sellisel juhul kui jubka(ma ei oska seda riidest toru seal allääres kuidagi eesti keeles nimetada)moodustatakse õhujugadega........ja kohapeal seistes kui padja mootor töötab ei pea hõljuh maast lahti olema sest liikudes ta tõuseb maapimmast kõrgemmale.Näiteks kui padja mootor tõstab masina kohal seistes 2cm,siis liikudes on hõljuk maapinnast 3-3,5 cm maapinnast kõrgemal.
Kandejõudu on selleks, et juhuks kui peaksin tahtma näiteks raskemaid akusid peale panna. Igaljuhul sain enamvähem aru mida sa üritasid seletada, kuid midagi uut sealt teada ei saanud. Järgmine projekt ongi mul päris hõljuk UH-10F Entry Level jooniste järgi.
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

varustaja wrote:
primaat wrote:Kaal pole probleemiks! :D Hakkad siis hõljukiga poes käima või puid tuppa vedama?Ära solvu aga huvitaks miks peab kandejõudu nõnna palju olema? Üldiselt on nii et suurtel hõljukitel,.
Kandejõudu on selleks, et juhuks kui peaksin tahtma näiteks raskemaid akusid peale panna. Igaljuhul sain enamvähem aru mida sa üritasid seletada, kuid midagi uut sealt teada ei saanud. Järgmine projekt ongi mul päris hõljuk UH-10F Entry Level jooniste järgi.
... need nö "päris hõljukid" ehk 1:1 koopiad on üldjuhul alati kõik tohutult uimased ja just seetõttu, et realistliku välimuse hind ongi KAAL :roll:
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Otsustasin 90MM EDF-i kasuks. Tellisin ära EDF koos esc-ga. Väheke tehnilist juttu:

Main Specification:

Weight:103g [3.63oz.]

Propeller Qty:5-Blade

Maximum Temperature Limit: 170ºC

Motor Shaft Diamete:5.0mm

Motor Diameter:35mm

About Motor B3553-1750KV:

Item No.: F90131

Main Specification:

No.Of cells: 6S(22.2V)

Shaft diameter: 5.0mm

Weight: 202g(7.12oz.)

RPM/V:1750

Output Power :1500w

Max Current(<60s): 63A

Thrust: 2800g(98.77oz.)

Recommended model weight: 1600-2400g

Recommended model fans: ∮90mm Fans

About ESC:

85A ESC with 5A swithch mode BEC
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

Päris kobe, aga kas sa hakkad seda siis tõesti 22v toitma? :shock:

Sa ikkagi otsustasid lõppeks kiirenduse kasuks. :wink:
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

priitom wrote:Päris kobe, aga kas sa hakkad seda siis tõesti 22v toitma? :shock: :wink:
Muud varianti vist pole kui 22v :roll:
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Turbiin küljes ja esimesed 4 crashi ka juba tehtud.
Tõukejõud ja kiirus on võimas. Pole veel lõppkiirust saanud proovida kuna kõik läheduses olevad platsid on liiga pisikesed! Liigub muru peal küngaste peal, ühesõnaga igalpool. Veerand gaasiga liigub umbes 40-50kmh. Kui tõstemootorit mitte käima panna siis liigub ikkagi. Kõik pöörded ja manöövrid on üliäkilised ja täpsed. Varsti proovin mingi video ka nikerdada kui masin selleks ajaks pilbasteks pole sõidetud :x
Image
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Post Reply