Page 2 of 5
Posted: Fri Jun 01, 2012 0:25
by varustaja
priitom wrote:varustaja wrote:Täna tellisin saksast uue tõstemootori (EDF komplekt)
Andmed: EDF / Impeller Set ADF64-28M - 4500kv - 651 W - 50A -740 g
See neelab mõnuga akut, aga samas pole vaja täisgaasiga lasta puhuda. Kui kasutad kahte eraldi akut, siis pole hullu, aga kui kasutad terve masina jaoks
ühte akut vea parajalt jämedad juhtmed ja kasuta 4mm kullatud bulleteid. Võib õrnalt üle koormata.
Kui kasutad väga räigeid akusid, siis ei tohiks probleeme tekkidagi, aga ma kahtlustan, et su aku(d) on max 35C-d?
Muidu on arukas lüke, kuigi video järgi vaadates ei ütleks, et õhust puudu jääb
Mu enda masinal on kah kaheksa labaga
fan, mis on mul ise komplekteeritud. Hetkel vajab välise kesta paigaldamist ja aega selle jaoks pole.
Sellele EDFile tuleb aku max 50c. Ja mõlemad mootorid on eraldi akude pealt lisaks on vastuvõtjale veel eraldi lipo! Peaks jaguma küll. Selle Efi tellisin eelkõige hääle pärast

Posted: Fri Jun 01, 2012 4:21
by priitom
Sellele EDFile tuleb aku max 50c. Ja mõlemad mootorid on eraldi akude pealt lisaks on vastuvõtjale veel eraldi lipo! Peaks jaguma küll. Selle Efi tellisin eelkõige hääle pärast

Nüüd teed küll nalja... hääle pärast??
See on rohkem ikka efektiivsuse saavutamiseks. Kasutad siis kolme akut.., aga ma ei saa kohe kuidagi aru, mille jaoks sa seda rakett-hõljukit kasutama hakkad?

Posted: Fri Jun 01, 2012 4:31
by varustaja
priitom wrote:
Sellele EDFile tuleb aku max 50c. Ja mõlemad mootorid on eraldi akude pealt lisaks on vastuvõtjale veel eraldi lipo! Peaks jaguma küll. Selle Efi tellisin eelkõige hääle pärast

Nüüd teed küll nalja... hääle pärast??
See on rohkem ikka efektiivsuse saavutamiseks. Kasutad siis kolme akut.., aga ma ei saa kohe kuidagi aru, mille jaoks sa seda rakett-hõljukit kasutama hakkad?

Nali naljaks

ikka sellepärast jah, et ei peaks täisgaasiga koguaeg pinistama! Ümberehituse käigus tuleb raskust ka juurde ja seda see EDF kompenseeribki! Võimu olgu pigem üle kui puudu! Kasutama hakkan igapäevaselt tööl käimiseks

Posted: Thu Jun 07, 2012 22:06
by varustaja
UUenduskuuri läbi teinud kere peale pahteldamist ja enne värvimist!

Posted: Sun Jun 10, 2012 15:20
by varustaja
Masin valmis!

Posted: Sun Jun 10, 2012 20:12
by varustaja
Isegi krobelise kruusa, käbide ja männiokaste peal liigub! Asfaldil pole veel proovinud. Originaal propeller 7x5 APC lendas katsetuse käigus tükkideks seega videod on tehtud varu propiga 5.5x4.5 APC mis jääb natsa väikseks sellisele suurele masinale
Veepeal tegin ka tiiru aga väike prop +tuul= vaevaline sõit
kruusa sõit
http://www.youtube.com/watch?v=P3IqesA-2IU
vee peal
http://www.youtube.com/watch?v=R-qbsknEn4s
Posted: Mon Jun 11, 2012 3:18
by priitom
varustaja wrote:Isegi krobelise kruusa, käbide ja männiokaste peal liigub! Asfaldil pole veel proovinud. Originaal propeller 7x5 APC lendas katsetuse käigus tükkideks seega videod on tehtud varu propiga 5.5x4.5 APC mis jääb natsa väikseks sellisele suurele masinale
Veepeal tegin ka tiiru aga väike prop +tuul= vaevaline sõit
kruusa sõit
http://www.youtube.com/watch?v=P3IqesA-2IU
vee peal
http://www.youtube.com/watch?v=R-qbsknEn4s
Hea vaadata kohe sellist suure skaala hõljukit. Ilu- ja disainiravi andis kindlasti palju juurde, aga video peal tundub jah liiga lahja. Aeglane sellise monstrumi kohta. Palju kogu kupatuse kogukaal on? Kaua ühe akutäiega sõita kannatab?
Asi on ilmselt propelleris tõepoolest. Või kontrolli ega sa propi valesti peale ei pannud.
Vägev!

Posted: Mon Jun 11, 2012 6:44
by varustaja
priitom wrote:varustaja wrote:Isegi krobelise kruusa, käbide ja männiokaste peal liigub! Asfaldil pole veel proovinud. Originaal propeller 7x5 APC lendas katsetuse käigus tükkideks seega videod on tehtud varu propiga 5.5x4.5 APC mis jääb natsa väikseks sellisele suurele masinale
Veepeal tegin ka tiiru aga väike prop +tuul= vaevaline sõit
kruusa sõit
http://www.youtube.com/watch?v=P3IqesA-2IU
vee peal
http://www.youtube.com/watch?v=R-qbsknEn4s
Hea vaadata kohe sellist suure skaala hõljukit. Ilu- ja disainiravi andis kindlasti palju juurde, aga video peal tundub jah liiga lahja. Aeglane sellise monstrumi kohta. Palju kogu kupatuse kogukaal on? Kaua ühe akutäiega sõita kannatab?
Asi on ilmselt propelleris tõepoolest. Või kontrolli ega sa propi valesti peale ei pannud.
Vägev!

Kogukaal on umbes 2.5kg -3kg see sõit tundub video peal aeglasem kui tegelikult on, jooksma peab kui järgi tahad jõuda. Arvatavasti asfaldi peal teeb hullu sõitu. Raskust võib peale laduda ikka väga palju see võimas EDF annab ikka niipalju tõstejõudu, et masinat naljalt käega vastu maad ei vajuta.
Posted: Mon Jun 11, 2012 22:30
by Sven
Tubli töö veelkord.

Posted: Tue Jun 12, 2012 12:35
by varustaja
Tegin tõstejõu katsetuse 10 kiloga ja ilma pingutseta sõidab sellise koormaga! Panin peale 2x5kg hantlid.
http://www.youtube.com/watch?v=72qR4KLn ... e=youtu.be
Posted: Sun Jun 17, 2012 11:35
by varustaja
Praeguseks hetkeks on kõik tõukemootorid läbi küpsenud

See outrunneri ja propellerikombo ei õigusta ennast sellise masina puhul. Tolm tapab ära need mootorid. Peab panema mingi 1000w+ inrunneri ja suure EDF-i siis saab asjast asja!
Posted: Mon Jun 18, 2012 22:02
by priitom
Ega neid EDF-e väga suuri ju ei toodeta. Ja kui tehaksegi, siis on need tohutu kallid.
Üldiselt toimub sul miskit kahtlast. Mina küll ei usu, et tolm ära tapab. Pigem on propeller liiga väikse läbimõõduga antud mootorite jaoks.
Posted: Tue Jun 19, 2012 11:31
by varustaja
priitom wrote:Ega neid EDF-e väga suuri ju ei toodeta. Ja kui tehaksegi, siis on need tohutu kallid.
Üldiselt toimub sul miskit kahtlast. Mina küll ei usu, et tolm ära tapab. Pigem on propeller liiga väikse läbimõõduga antud mootorite jaoks.
Propeller pigem liiga suur! 8x6 kõrvetas kaks mootorit ära! Vaatasin ebayst saab 200$ 90mm EDF tõukejõuga 4,9 kg ja 22.2 voldi pealt
Posted: Tue Jun 19, 2012 16:30
by priitom
varustaja wrote:priitom wrote:Ega neid EDF-e väga suuri ju ei toodeta. Ja kui tehaksegi, siis on need tohutu kallid.
Üldiselt toimub sul miskit kahtlast. Mina küll ei usu, et tolm ära tapab. Pigem on propeller liiga väikse läbimõõduga antud mootorite jaoks.
Propeller pigem liiga suur! 8x6 kõrvetas kaks mootorit ära! Vaatasin ebayst saab 200$ 90mm EDF tõukejõuga 4,9 kg ja 22.2 voldi pealt
Need mootorid ajavad ju originaalis ringi kopterite labasid.. see on suur.
5kg tõukejõudu pole paha, aga sellega jääb su hõljuk ikkagi kohaltvõtul üsna uimane.
Posted: Tue Jun 19, 2012 21:57
by varustaja
priitom wrote:varustaja wrote:priitom wrote:Ega neid EDF-e väga suuri ju ei toodeta. Ja kui tehaksegi, siis on need tohutu kallid.
Üldiselt toimub sul miskit kahtlast. Mina küll ei usu, et tolm ära tapab. Pigem on propeller liiga väikse läbimõõduga antud mootorite jaoks.
Propeller pigem liiga suur! 8x6 kõrvetas kaks mootorit ära! Vaatasin ebayst saab 200$ 90mm EDF tõukejõuga 4,9 kg ja 22.2 voldi pealt
Need mootorid ajavad ju originaalis ringi kopterite labasid.. see on suur.
5kg tõukejõudu pole paha, aga sellega jääb su hõljuk ikkagi kohaltvõtul üsna uimane.
Helikopteri labasi ajavad nad ringi läbi ülekande hammasratastega, see teeb asja lihtsaks. Ja 90mm 1300w edf-iga ei jää päris kindlasti kohaltvõtt uimaseks. Nähes mida see peaaegu 800w edf teeb oma õhusurvega ei ole mul kahtlustki.
Posted: Thu Jun 21, 2012 21:26
by varustaja
Murran pead, kas äkki panna tõukemootoriks hoopis nitromootor

Posted: Thu Jun 21, 2012 21:27
by lauri
Miks küll?! Elektriga saad kordades rohkem võimsust. Ja pakun, et su sõiduriist ei kestaks nitromootori käivitamistki ära. Pole mitte mingit pointi selles suunas mõelda.
Posted: Thu Jun 21, 2012 22:01
by varustaja
lauri wrote:Miks küll?! Elektriga saad kordades rohkem võimsust. Ja pakun, et su sõiduriist ei kestaks nitromootori käivitamistki ära. Pole mitte mingit pointi selles suunas mõelda.
Miks ei peaks käivitamistki ära kannatama? Vibratsiooni pärast?
Posted: Fri Jun 22, 2012 0:12
by lauri
http://www.youtube.com/watch?v=ZrpSbd5OVJU#t=3m5s (suvaline video, mis ette jäi)
+ seisepõlemismootoriga ei saa sa kunagi paigale jääda, koguaeg on "vedu taga" ju
Posted: Fri Jun 22, 2012 3:19
by priitom
Nitromootor kaalub ju kordades rohkem, kui BL + ESC. Aku kaalu võib võrdsustada kütusepaagiga.
Posted: Fri Jun 22, 2012 3:28
by varustaja
priitom wrote:Nitromootor kaalub ju kordades rohkem, kui BL + ESC. Aku kaalu võib võrdsustada kütusepaagiga.
Nagu sa mu videost võisid näha, siis kaal pole probleemiks

Posted: Fri Jun 22, 2012 3:32
by varustaja
Nitro jääb ära

Posted: Fri Jun 22, 2012 10:13
by primaat
Kaal pole probleemiks!

Hakkad siis hõljukiga poes käima või puid tuppa vedama?Ära solvu aga huvitaks miks peab kandejõudu nõnna palju olema? Üldiselt on nii et suurtel hõljukitel,millele ikki ise ka saab peale istuda,on tõukemootor ikka palju võimsam kui padja mootor.Suurte all ma mõtlen just hobisõidukeid mitte mingeid paarkümnetonniseid sõjaväe omasi.Uuem trend on muidugi ühe mootoriga ja tagurpidikäiguga. Suuremat padja mootorit on tarvis sellisel juhul kui jubka(ma ei oska seda riidest toru seal allääres kuidagi eesti keeles nimetada)moodustatakse õhujugadega........ja kohapeal seistes kui padja mootor töötab ei pea hõljuh maast lahti olema sest liikudes ta tõuseb maapimmast kõrgemmale.Näiteks kui padja mootor tõstab masina kohal seistes 2cm,siis liikudes on hõljuk maapinnast 3-3,5 cm maapinnast kõrgemal.
Posted: Fri Jun 22, 2012 17:13
by varustaja
primaat wrote:Kaal pole probleemiks!

Hakkad siis hõljukiga poes käima või puid tuppa vedama?Ära solvu aga huvitaks miks peab kandejõudu nõnna palju olema? Üldiselt on nii et suurtel hõljukitel,millele ikki ise ka saab peale istuda,on tõukemootor ikka palju võimsam kui padja mootor.Suurte all ma mõtlen just hobisõidukeid mitte mingeid paarkümnetonniseid sõjaväe omasi.Uuem trend on muidugi ühe mootoriga ja tagurpidikäiguga. Suuremat padja mootorit on tarvis sellisel juhul kui jubka(ma ei oska seda riidest toru seal allääres kuidagi eesti keeles nimetada)moodustatakse õhujugadega........ja kohapeal seistes kui padja mootor töötab ei pea hõljuh maast lahti olema sest liikudes ta tõuseb maapimmast kõrgemmale.Näiteks kui padja mootor tõstab masina kohal seistes 2cm,siis liikudes on hõljuk maapinnast 3-3,5 cm maapinnast kõrgemal.
Kandejõudu on selleks, et juhuks kui peaksin tahtma näiteks raskemaid akusid peale panna. Igaljuhul sain enamvähem aru mida sa üritasid seletada, kuid midagi uut sealt teada ei saanud. Järgmine projekt ongi mul päris hõljuk UH-10F Entry Level jooniste järgi.
Posted: Sat Jun 23, 2012 2:02
by priitom
varustaja wrote:primaat wrote:Kaal pole probleemiks!

Hakkad siis hõljukiga poes käima või puid tuppa vedama?Ära solvu aga huvitaks miks peab kandejõudu nõnna palju olema? Üldiselt on nii et suurtel hõljukitel,.
Kandejõudu on selleks, et juhuks kui peaksin tahtma näiteks raskemaid akusid peale panna. Igaljuhul sain enamvähem aru mida sa üritasid seletada, kuid midagi uut sealt teada ei saanud. Järgmine projekt ongi mul päris hõljuk UH-10F Entry Level jooniste järgi.
... need nö "päris hõljukid" ehk 1:1 koopiad on üldjuhul alati kõik tohutult uimased ja just seetõttu, et realistliku välimuse hind ongi KAAL

Posted: Sun Jun 24, 2012 20:42
by varustaja
Otsustasin 90MM EDF-i kasuks. Tellisin ära EDF koos esc-ga. Väheke tehnilist juttu:
Main Specification:
Weight:103g [3.63oz.]
Propeller Qty:5-Blade
Maximum Temperature Limit: 170ºC
Motor Shaft Diamete:5.0mm
Motor Diameter:35mm
About Motor B3553-1750KV:
Item No.: F90131
Main Specification:
No.Of cells: 6S(22.2V)
Shaft diameter: 5.0mm
Weight: 202g(7.12oz.)
RPM/V:1750
Output Power :1500w
Max Current(<60s): 63A
Thrust: 2800g(98.77oz.)
Recommended model weight: 1600-2400g
Recommended model fans: ∮90mm Fans
About ESC:
85A ESC with 5A swithch mode BEC
Posted: Sun Jun 24, 2012 23:17
by priitom
Päris kobe, aga kas sa hakkad seda siis tõesti 22v toitma?
Sa ikkagi otsustasid lõppeks kiirenduse kasuks.

Posted: Mon Jun 25, 2012 2:45
by varustaja
priitom wrote:Päris kobe, aga kas sa hakkad seda siis tõesti 22v toitma?

Muud varianti vist pole kui 22v

Posted: Sat Jul 14, 2012 18:24
by varustaja
Turbiin küljes ja esimesed 4 crashi ka juba tehtud.
Tõukejõud ja kiirus on võimas. Pole veel lõppkiirust saanud proovida kuna kõik läheduses olevad platsid on liiga pisikesed! Liigub muru peal küngaste peal, ühesõnaga igalpool. Veerand gaasiga liigub umbes 40-50kmh. Kui tõstemootorit mitte käima panna siis liigub ikkagi. Kõik pöörded ja manöövrid on üliäkilised ja täpsed. Varsti proovin mingi video ka nikerdada kui masin selleks ajaks pilbasteks pole sõidetud

Posted: Sun Jul 15, 2012 20:53
by varustaja