Page 2 of 5

Posted: Mon Jul 02, 2012 0:14
by Scoop
Tõnu 9X õnneks ei lähe käimagi, kui kepid vales asendis :D

Posted: Mon Jul 02, 2012 0:32
by Oehh
Aga selle eeest on Turnigy 9x-il nii palju vilesid ja kellasid võrreldes minu Futaba T6x-ga, et manuali läbilugemine võtab nädala. :lol:

Aga arvestades nullist alustajaga on seni päris hea tulemus.

props puru

Posted: Mon Jul 02, 2012 18:29
by tonu.tootsen
nüüd jään hk-st tellitud propse ootama, 1 vasaku käe oma 9x4,7 läks puru :(
Ja kõige hullem, mootoril on nüüd lõtk ka sees, lõtk on vertikaali pidi

Posted: Mon Jul 02, 2012 21:20
by freestyle
Ei lugenud kuskilt välja, mis mootoreid sa kasutad, aga pikilõtk võib olla sellest, kui rootor(mootori magnetitega pöörlevat osa mõtlen) nihkub võlli peal ja hakkab laagrite sees liikuma.
Bell-tüüpi mootoritel on rootor tavaliselt kruviga võllile fikseeritud ja peale kräšši kipub ka võllil liikuma. Kui asi selles on, siis keera kruvi lahti(hex tavaliselt) ja säti rootor nii, et loksu ei oleks.

Posted: Mon Jul 02, 2012 21:29
by tonu.tootsen
freestyle wrote:Ei lugenud kuskilt välja, mis mootoreid sa kasutad, aga pikilõtk võib olla sellest, kui rootor(mootori magnetitega pöörlevat osa mõtlen) nihkub võlli peal ja hakkab laagrite sees liikuma.
Bell-tüüpi mootoritel on rootor tavaliselt kruviga võllile fikseeritud ja peale kräšši kipub ka võllil liikuma. Kui asi selles on, siis keera kruvi lahti(hex tavaliselt) ja säti rootor nii, et loksu ei oleks.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 200kv.html
sellised mootorid

mooto lõtk

Posted: Mon Jul 02, 2012 21:33
by tonu.tootsen
proovin juba ei tea mitmendat korda aga lõtku välja ei saa, tundub et laagris on lõtk sees

Posted: Mon Jul 02, 2012 22:42
by trebla
Ja kui suur see loks sees on? Ega laager väga palju loksuda anna.

Posted: Mon Jul 02, 2012 22:53
by tonu.tootsen
trebla wrote:Ja kui suur see loks sees on? Ega laager väga palju loksuda anna.
no nii palju et mootoor teeb vähe teistsugusemat häält

Posted: Mon Jul 02, 2012 22:57
by k3rpzor
Kindel et laagrid loksuvad? Kui laagrid logisevad siis teevad mootorid tavaliselt koormuse all kriginat. Aga äkki loksuvad mootorid hoopis seal jala sees. Need sisekuuskant seadekruvid soovitaks ära vahetada, sest need pehmed ja kuuskant kulub kiiresti ära. Kindlasti panna kruvid keermelukuga kinni.

Posted: Mon Jul 02, 2012 23:04
by trebla
Kas selle mootori võll on fikseeritud niisuguse ühest küljest avatud seibiga? Võta see ära ja sikuta rootor välja. Siis saad lähemalt laagreid uurida. Kui sisemised liuad liiga palju diagonaalselt liikuda annavad või ringi ajades krõgisevad siis peaks nad välja vahetama. Aga võib-olla on odavam mootor välja vahetada kui siin laagreid osta. Hobikingas on ka mingeid laagreid müüa, vaata kopterite ja mootorite juurest.

Posted: Tue Jul 03, 2012 0:01
by Oehh
Mind hakkab ka juba tõsiselt huvitama nende mootorite kvaliteet.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 200kv.html

Oli plaanis ka endale need tellida kuna voolu ja propsi taluvus tundus nii väikese mootori kohta väga hea olema.

Aga nüüd kaldun ikka jälle nende mootorite poole vaatama:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=18967

Omal sama "sarja" TR2830 1050 üle elanud ca 3...4 plaaneri nina lappimist ja korra ka 45-kraadise rünnaku kuivanud hõredasse põldu nii, et aku deformeerus vastu mootorit kolatades, aga mootoril ei mingeid hädasid - isegi võlli (3,17mm) pole kõveraks saanud.

Posted: Tue Jul 03, 2012 10:41
by trebla
Kasutan mõlemat sorti mootoreid, punase korpusega on küll mul 28-12 aga konstrukstioon ju sama. Ka mitu korda vastu maad tulnud ninaga ja ükskord lausa nii kõvasti, et lennuki nina puru, mootril häda midagi. Kasutaja kyylik kaebas ükskord küll, et neil mootoritel kuluvat see fiksaatorseib võlli otsas ära ja siis paneb rootor udjama :)

Aga need kuldset karva mootorid on minuarust küll täiesti korraliku kvaliteediga, kasutan ise mitmel lennukil.

Posted: Tue Jul 03, 2012 21:01
by aretaja
neid punaseid mul 2 tükki lennukitel kasutuses, siiani pole õnnestunud ära lõhkuda. kukkumisi ei saa vist isegi kahekäe sõrmedel kokku lugeda, kõik on siiamaani üle elanud.

Aju on tuhjaks voolanud

Posted: Tue Jul 03, 2012 21:22
by tonu.tootsen
Miskit tegin valesti ja nüüd on aju kutu :(

aju

Posted: Tue Jul 03, 2012 23:16
by tonu.tootsen
selles suhtes läheb õnneks, uue aju saan neljapäevaks kätte, enam väga näppida ei julge, äkki keegi Tatust saab mind aidata, et kopteril regud ära balanseerida.

Re: aju

Posted: Tue Jul 03, 2012 23:44
by tommi
tonu.tootsen wrote:selles suhtes läheb õnneks, uue aju saan neljapäevaks kätte, enam väga näppida ei julge, äkki keegi Tatust saab mind aidata, et kopteril regud ära balanseerida.
Seda saad ise edukalt täitsa teha:
(This is for many ESC's including DiyDrones, Turnigy, Hobbywing and others, check your ESC documentation if unsure)

Make sure your transmitter end points are set at +100%/-100% if using a programmable transmitter.

Safety First! Remove the prop from the motor you're calibrating, or at least give it lots of room--it may spin up!

1. With NO BATTERY CONNECTED, plug the three-wire plug of the ESC you want to calibrate into the throttle channel of your RC receiver.
2. Turn on your transmitter and push the throttle stick to full up.
3. Plug the ESC into the LiPo battery
4. You will hear a musical note and then 2 beeps. After the two beeps drop the throttle to full down. You will then hear a number of beeps (3 beeps for 3 cell LiPo, 4 for 4 cell, etc) and then a single longer beep indicating the end points have been set and the ESC is calibrated and ready to fly. You may now disconnect your LiPo.
5. Repeat for the other three ESCs.
6. If it appears that the ESC's did not calibrate then the throttle channel on the transmitter might need to be reversed.

http://code.google.com/p/arducopter/wiki/AC2_ESC

Posted: Sat Jul 07, 2012 10:25
by Aredx
kuna enne pm töötas kenasti videodes, aga kuda siis järsku siis läbi lõi?

kopter koos kuid siiski mõned probleemid

Posted: Sat Jul 28, 2012 1:29
by tonu.tootsen
kopteri aju sai uuendatud kõige uuema softiga
http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... stcount=73
probleem lühidalt, kui annan gaasi siis hakkavad algul 3 mootorit korraga tööle törts gaasi juurde, siis hakkab alles 4. mootor tööle.
Sai mitu korda esc-id kalibreeritud ja midagi ei ole aidanud, Oehh soovitas mõtta kõigil regude signaali pistikutelt ära +juhe ja panna pingeregulaator 7805, ja ühendada + ja - juhe vaba mootori pistikusse ajul. Sama jama, 3 mootorit hakkavad korraga tööle ja siis alles neljas.

Posted: Sat Jul 28, 2012 6:07
by Aredx
Isiklikult arvan, et viga on ikkagi throttle seadistuses, nagu minulgi. Loe esci manuaalist , kuda täpsemalt seda seadistada.



*saatja gaas peale
*Saatja sisse
*Aku taha
*oota alguspiiksud ära, ja koheselt lükka kang alla

Minul see aitas, tänaks fetchi selle eest.[/i]

Posted: Sat Jul 28, 2012 7:41
by tonu.tootsen
Aredx wrote:Isiklikult arvan, et viga on ikkagi throttle seadistuses, nagu minulgi. Loe esci manuaalist , kuda täpsemalt seda seadistada.



*saatja gaas peale
*Saatja sisse
*Aku taha
*oota alguspiiksud ära, ja koheselt lükka kang alla

Minul see aitas, tänaks fetchi selle eest.[/i]
myl on nati teised regud ja kalibreerimine ei aidanud

Posted: Sat Jul 28, 2012 8:21
by Aredx
tee ica esc uuesti üle.

Millised escid siis?

Posted: Sat Jul 28, 2012 8:39
by tonu.tootsen
Aredx wrote:tee ica esc uuesti üle.

Millised escid siis?
Ma kalibreerisin esc-id vist vähemalt 5 korda, alati hakkab see mootor tööle, mis on aju küljes oleva m4 pistikus.

Posted: Sat Jul 28, 2012 12:24
by Climatix
tonu.tootsen wrote:
Aredx wrote:tee ica esc uuesti üle.

Millised escid siis?
Ma kalibreerisin esc-id vist vähemalt 5 korda, alati hakkab see mootor tööle, mis on aju küljes oleva m4 pistikus.
Mul oli algul sama jama, tegin ise nii aga pole kindel kas see just aitas kuna proovisin igast asju.

5. Clear all settings [servo & stick centering]

- Set Roll, Pitch & Yaw gain pots to zero.

- Power on.
- Wait a few seconds.
- Power off.
- Restore gain pots.

Posted: Sat Jul 28, 2012 12:54
by tonu.tootsen
Climatix wrote:
tonu.tootsen wrote:
Aredx wrote:tee ica esc uuesti üle.

Millised escid siis?
Ma kalibreerisin esc-id vist vähemalt 5 korda, alati hakkab see mootor tööle, mis on aju küljes oleva m4 pistikus.
Mul oli algul sama jama, tegin ise nii aga pole kindel kas see just aitas kuna proovisin igast asju.

5. Clear all settings [servo & stick centering]

- Set Roll, Pitch & Yaw gain pots to zero.

- Power on.
- Wait a few seconds.
- Power off.
- Restore gain pots.
Saatja sisse ja kangid keskele, poted keerasin 0 asendisse, kopterile aku külge, led hakkas ja jäigi vilkuma, algul ootasin mõned sekundid, vb isegi liiga pikaltt kuna led ei jätnud vilkumist järgi. siis tõmbasin toite kopterilt maha, toide kopterile tagasi ja jälle hakkas led vilkuma, tõmbasin jälle kopteril toite ära, siis jälle kopterile toide peale, tegi sisselülitus heli, armisin ja andsin gaasi, ei aidanud, ikka 4-s mootor hakkas hiljem tööle, ma isegi proovisin kõik 4 mootorit korraga kalibreerida, ühendades kõik regu signaali pistikud rööbiti vastuvõtjasse, läbi vastuvõtja 4 mootorit hakkavad korraga tööle aga läbi aju ei hakka.

Posted: Sat Jul 28, 2012 13:05
by Climatix
tonu.tootsen wrote:
Climatix wrote:
tonu.tootsen wrote: Ma kalibreerisin esc-id vist vähemalt 5 korda, alati hakkab see mootor tööle, mis on aju küljes oleva m4 pistikus.
Mul oli algul sama jama, tegin ise nii aga pole kindel kas see just aitas kuna proovisin igast asju.

5. Clear all settings [servo & stick centering]

- Set Roll, Pitch & Yaw gain pots to zero.

- Power on.
- Wait a few seconds.
- Power off.
- Restore gain pots.
Saatja sisse ja kangid keskele, poted keerasin 0 asendisse, kopterile aku külge, led hakkas ja jäigi vilkuma, algul ootasin mõned sekundid, vb isegi liiga pikaltt kuna led ei jätnud vilkumist järgi. siis tõmbasin toite kopterilt maha, toide kopterile tagasi ja jälle hakkas led vilkuma, tõmbasin jälle kopteril toite ära, siis jälle kopterile toide peale, tegi sisselülitus heli, armisin ja andsin gaasi, ei aidanud, ikka 4-s mootor hakkas hiljem tööle, ma isegi proovisin kõik 4 mootorit korraga kalibreerida, ühendades kõik regu signaali pistikud rööbiti vastuvõtjasse, läbi vastuvõtja 4 mootorit hakkavad korraga tööle aga läbi aju ei hakka.
Aga oota kauem ? mina jätsin endaarust throttle kangi alla.
Äkki on asi seotud gürodega, proovi kõike teha tasasel kohal. Ja kui ei tööta siis kontrolli kas kõik töötab õiget pidi ja kas güro kompensatsioonid on õiged. Siis proovi korra õhku tõusta ja vaata kas tahab ümber keerata ennast. Rc groupsis oli kellegil sama jama ja ütles et tõstis kopteri kiiresti õhku ja kõik töötas ilusti.

Posted: Sat Jul 28, 2012 13:14
by trebla
Kas throttle kang ei peaks ka 0 asendis olema mitte keskel? Sellest juhendist võib nii aru saada.

Posted: Sat Jul 28, 2012 13:20
by tonu.tootsen
Climatix wrote:
tonu.tootsen wrote:
Climatix wrote: Mul oli algul sama jama, tegin ise nii aga pole kindel kas see just aitas kuna proovisin igast asju.

5. Clear all settings [servo & stick centering]

- Set Roll, Pitch & Yaw gain pots to zero.

- Power on.
- Wait a few seconds.
- Power off.
- Restore gain pots.
Saatja sisse ja kangid keskele, poted keerasin 0 asendisse, kopterile aku külge, led hakkas ja jäigi vilkuma, algul ootasin mõned sekundid, vb isegi liiga pikaltt kuna led ei jätnud vilkumist järgi. siis tõmbasin toite kopterilt maha, toide kopterile tagasi ja jälle hakkas led vilkuma, tõmbasin jälle kopteril toite ära, siis jälle kopterile toide peale, tegi sisselülitus heli, armisin ja andsin gaasi, ei aidanud, ikka 4-s mootor hakkas hiljem tööle, ma isegi proovisin kõik 4 mootorit korraga kalibreerida, ühendades kõik regu signaali pistikud rööbiti vastuvõtjasse, läbi vastuvõtja 4 mootorit hakkavad korraga tööle aga läbi aju ei hakka.
Aga oota kauem ? mina jätsin endaarust throttle kangi alla.
Äkki on asi seotud gürodega, proovi kõike teha tasasel kohal. Ja kui ei tööta siis kontrolli kas kõik töötab õiget pidi ja kas güro kompensatsioonid on õiged. Siis proovi korra õhku tõusta ja vaata kas tahab ümber keerata ennast. Rc groupsis oli kellegil sama jama ja ütles et tõstis kopteri kiiresti õhku ja kõik töötas ilusti.
hoopis teine tera, kui gaasi kang on all siis vilgub tõesti mõned sekundid ainult et pärast gaasi andes rahulikult käivituvad 2 eesmist mootorit korraga ja kui järsku tõsta kopter maast lahti siis hakkavad 4 mootorit tööle.

Nüüd üritan kuidagi fail safe paika saada, karjääris saab täna proovida

ei ole ikka hea

Posted: Sat Jul 28, 2012 14:17
by tonu.tootsen
proovisin kopterit käes hoides, üks mootor ei taha ikkagi tuure üles võtta

Posted: Sat Jul 28, 2012 14:33
by trebla
Tundub, et sul mingid valed seaded ikka veel kuskil. Proovi otsast peale kõik seaded uuesti panna ja ära katseta mitut varianti korraga, pärast ei saa enam järje peale mis seade mida mõjutas.

Re: ei ole ikka hea

Posted: Sat Jul 28, 2012 14:35
by Climatix
tonu.tootsen wrote:proovisin kopterit käes hoides, üks mootor ei taha ikkagi tuure üles võtta
hmm. Rcgroupsist üks soovitas veel seda:
if you have done esc calibration via the board and some still spin slower than others then try using the trims to balance the motor startup. If you can't trim it out and want to stick with v4.7 then you may have to switch to a modded version of it linked to above (1540 version).

Peaaegu kasutasin seda moditud versiooni kuid sain kõik õieti tööle enne.
Igastahes siin on see link kust saad selle versiooni:
http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... count=2076
See esimene fail peaks õige olema.
Flashi ära ja vaata mis siis teeb.