Page 2 of 2

Posted: Thu Jul 05, 2012 17:12
by tonu.tootsen
felch wrote:
rreims wrote:...Aga kas saatja ikka jäi terveks? Too ju saab ka plaadilt toite, mis läbi küpses...
Mõtlesid vist vastuvõtjat.
Vastuvõtja on korras, kasutaja Tommi õpetas mulle kuidas regusid kalibreerida, siis selgus et vastuvõtja korras, terve aju sain kätte. Kui täna saan Tommiga kokku, siis saan lühemaid nailon polte, siis ei jää muud kui raam kokku. Aga praegu ikka endiselt 3 propsi, vasaku käe oma läks puru. Ja kuna mul õnnestus eelmisel ajul soft uuendada, siis vasti mõtlen, et peaks tervel ajul ka uuendama. Aga kui ei uuenda siis oleks vaja aju reguleerida x mode peale.

Posted: Thu Jul 05, 2012 17:19
by striker
Softi uuenduse koha pealt, imelik, et ma pole suutnud mitte ühtegi X formaadis peale lasta, et tööle ka hakkaks! Lisaks 4.7 versioon ei tööta + ega x :)
4.5 olen ainukesena tööle saanud korralikult.
Proovinud olen 3 erineva boardiga!
Peale lähevad ilusti, kuid ei tööta nii nagu vaja.

Posted: Thu Jul 05, 2012 18:02
by Scoop
Minul töötab 4.7_X väga korralikult algusest peale, polnud ühtegi probleemi :?

suur jama

Posted: Thu Jul 05, 2012 18:24
by tonu.tootsen
Kohe väga häbi tunnistada aga suur s***, täna tahtsin üle kontrollida igaksjuhuks aju, nii siis ühendasin ühe mootori regu pistiku aju plaadil olevasse mootori pistikusse, siis ühendasin vastuvõtja juhtme kolmandast kanalist aju gaasi pistikusse, pult sisse ja aku ja mis te arvate mis juhtus? Mida ma valesti tegin? Aga paks suits tuli ajust ja regu põles maha, nüüd ma ei julge ühtegi tervet asja puutuda, väljaarvatud testriga :(

Posted: Thu Jul 05, 2012 18:52
by Oehh
Kui nüüd aju suitsu välja lasi jääb mulje, et ESC-is olev BEC oli vigane
ja lasi ajule kogu aku pingev peale??

Äkki peaksid soetama mingi sellist laadi vidina:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... FUBEC.html
ja kõikide ESC-ide toiteotsad pistikutest lahti ühendama.

Aga see eraldi BEC või SBEC või UBEC või kuda teda ka ei nimetata peaks olema Switched tüüpi.

Kas aju saab muidu toidet kõigilt neljalt regult korraga või kuidas?

Posted: Thu Jul 05, 2012 19:25
by tonu.tootsen
Oehh wrote:Kui nüüd aju suitsu välja lasi jääb mulje, et ESC-is olev BEC oli vigane
ja lasi ajule kogu aku pingev peale??

Äkki peaksid soetama mingi sellist laadi vidina:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... FUBEC.html
ja kõikide ESC-ide toiteotsad pistikutest lahti ühendama.

Aga see eraldi BEC või SBEC või UBEC või kuda teda ka ei nimetata peaks olema Switched tüüpi.

Kas aju saab muidu toidet kõigilt neljalt regult korraga või kuidas?
pärast asja lähemalt asja uurides oli regu see, mis suitses.

Posted: Thu Jul 05, 2012 20:08
by trebla
Kui kopteril on mitu regu millel on BEC siis tuleb kindlasti kõigil teistel ,peale ühe mis elektroonikat toitma jääb, + juhe (pistikus keskmine) pistikutest välja tõmmata ja soovitavalt temokahaneva toruga isoleerida. Siis ei teki sellist jama kus üks BEC püüab teist üle trumbata ja lõpuks maha põleb.

Posted: Thu Jul 05, 2012 20:19
by tonu.tootsen
trebla wrote:Kui kopteril on mitu regu millel on BEC siis tuleb kindlasti kõigil teistel ,peale ühe mis elektroonikat toitma jääb, + juhe (pistikus keskmine) pistikutest välja tõmmata ja soovitavalt temokahaneva toruga isoleerida. Siis ei teki sellist jama kus üks BEC püüab teist üle trumbata ja lõpuks maha põleb.
seda mulle alguses soovitatigi ja nii tegin, aga täna ma tahtsin üle kontrollida kas ikka aju on vigane. Nimelt ühendasin ühe mootori toite pistikud plaadiga, siis ühendasin mootori regu pistiku ajuga ja juhtme vastuvõtja ja aju vahele(+- ja signaal), lükkasin saatja sisse ja ühendasin aku ja siis tuli väga palju tossu, nagu oleks kerisele leili visanud, algul tundus, et see oli aju, aga tegelt regu pistiku miinus juhe oli korralikult põlenud. Nüüd ei ole muud kui oodata uut regu, terve aju käes, kuna ühel mootoril on korralik lõtk sees ja seda kõrvaldada ei õnnestunud, siis tellisin ka uue mootori ära, nüüd ei ole muud kui ainult oodata.

Posted: Thu Jul 05, 2012 22:29
by trebla
Sorri, ei saanud pihta mis plaadiga sa mootori toite ühendasid? Kas see on see plaat kuhu regude toiteotsad ühendatakse? Ja kas põles maha regust ajusse minev juhe või siis regu toitejuhe?

Posted: Thu Jul 05, 2012 22:51
by tonu.tootsen
trebla wrote:Sorri, ei saanud pihta mis plaadiga sa mootori toite ühendasid? Kas see on see plaat kuhu regude toiteotsad ühendatakse? Ja kas põles maha regust ajusse minev juhe või siis regu toitejuhe?
regu ja aju vaheline juhe põles maha, ühendus oli selline nagu olema peaks, aju külge regu väike pistik, mootori toide ikka seal kuhu panna annab, kuskile jõuga ei pressinud, vastuvõtja juhe ajju(+- ja signaal)

Posted: Thu Jul 05, 2012 23:30
by Oehh
Olen püromaan :)
Näita tossavaid varemeid.

Posted: Thu Jul 05, 2012 23:43
by tonu.tootsen
Oehh wrote:Olen püromaan :)
Näita tossavaid varemeid.
Image

Posted: Fri Jul 06, 2012 7:41
by felch
Kas sama kontroller töötab nüüd korralikult ?

Posted: Fri Jul 06, 2012 9:39
by tonu.tootsen
felch wrote:Kas sama kontroller töötab nüüd korralikult ?
vana aju kohta ei oska midagi öelda,

Posted: Fri Jul 06, 2012 11:32
by aretaja
tonu.tootsen wrote:
felch wrote:Kas sama kontroller töötab nüüd korralikult ?
vana aju kohta ei oska midagi öelda,
kui juba sellised voolud sealt läbi käisid, siis on üsna ebatõenäoline :D

Posted: Fri Jul 06, 2012 12:54
by Aredx
Aga mullest need voolud läbi käisid? Kas sellepärast, et kõikidel escidel oli punane juhe ühendatud plaadiga?

Siis oskan sellest enda quadi juures hoiduda :roll: -..

Posted: Fri Jul 06, 2012 14:33
by tonu.tootsen
Aredx wrote:Aga mullest need voolud läbi käisid? Kas sellepärast, et kõikidel escidel oli punane juhe ühendatud plaadiga?

Siis oskan sellest enda quadi juures hoiduda :roll: -..
ei tea aga sellest kyll mitte

Posted: Fri Jul 06, 2012 14:36
by Aredx
või kuidas see lühis võis tekkida?

Posted: Fri Jul 06, 2012 14:44
by cuprum
Aredx wrote:Kas sellepärast, et kõikidel escidel oli punane juhe ühendatud plaadiga?
Kõikide ESC-ide (hmm, täpsemalt õeldes mitme BEC-i) poolt tehtavate toidete omavahel kokku suramine ei ole just Hea Mõte(tm). Sellel teemal on siin foorumis vast üsna mitmeid kordi jahutud. Lühikokkuvõte - kui läheb õnneks, siis võibolla ei märkagi midagi. Kui ei lähe õnneks, siis mõni ESC/BEC põeb isiksuse kahestumist - arvab, et on praepann, ning kuumeneb. Kui läheb s****ti, siis maagiline suits lahkub mõnest osalisest. Kui aga mõni BEC "kärssama" peaks, siis on vahetevahel ka täiesti võimalik, et akupinge (11V) leiab tee 5V juhtmetesse. Igatahes, kui ülevalpool olevaid pilte vaatasin, siis jäi küll silma, et ühte servootsa oli külastanud miskit natuke suurema pinge ja võimsusega, kui seda tavaline BEC-itud 5V.

Posted: Fri Jul 06, 2012 15:20
by Aredx
et mina saaks sellest hoiduda, siis millest peaksin niisuguse juhtumi puhul hoiduma? Jah, kõikidel escidel v.a ühel lõigata punane juhe ära?

Posted: Fri Jul 06, 2012 15:25
by trebla
Võid lõigata aga kavalam oleks see keskmine juhe koos kontaktiga pistiku korpusest välja sikutada, siis saad hiljem vajaduse korral seda regu mujal kasutada ilma tinutamistööid ette võtmata. Kontakti saad pisikese kruvikaga stopper naga peale vajutades kätte. Kindlasti isoleeri see kontakt õnnetuste vältimiseks termokahaneva toruga ära. Teadmiseks: ESC on kiirusregulaator ja BEC on toitestabilisaator. On olemas ainult ESC seadmeid ja ainult BEC seadmeid. Ülalpool toodud jutt käib olukorra kohta kus sul on mitu ESC+BEC seadet kopteril peal. Ja eemaldada on vaja see plussjuhe mis on koos signaalijuhtmega pistikus mitte see mis peaks akusse minema :)

Posted: Fri Jul 06, 2012 15:25
by Scoop
Mina ei ole küll enda omal midagi ära lõiganud. Kõik ESCid jooksevad plaati sisse.

Posted: Fri Jul 06, 2012 15:51
by Aredx
Trebla: Jah, toda mõtlesingi mis läheb plaadile. Kui lõigata selle läbi mis läheb akusse, siis vaevalt et see vätk töötaks :D

aju

Posted: Mon Jul 09, 2012 22:26
by tonu.tootsen
täna mõtlesin, et võiks natuke kopteriga tegeleda, installeeriisin maha ja uuesti peale atmeli programmeerimise draiveri, peale seda uuendasin terve aju edukalt, siis mõtlesin, et mis seal ikka proovime vana veel, lasi vanal ajul, mis ma arvasin, et on läbi põlenud, softi uuendada. Nüüd on arusaamatus küll suur, algul kui viskas flashtool errorit, võis see asi olla seotud arvutiga mitte ajuga. Enne kui laadisin maha ja installeerisin draiverid ei lasknud arvuti tervel ajul flashtooliga andmeid uuendada.