Page 2 of 2

Posted: Tue Nov 27, 2012 10:13
by varustaja
Mõõtsin paadi kiirust ja gps näitab paadi kiiruseks 40 kmh.
Sõiduaeg 5000mah lipoga 48min. :shock:

Posted: Tue Nov 27, 2012 12:11
by priitom
Sa kasutad ju 3S akut, 30C? 50 minutit sõitu on jõhkralt palju, mis on muidugi hea.

Posted: Tue Nov 27, 2012 20:39
by varustaja
priitom wrote:Sa kasutad ju 3S akut, 30C? 50 minutit sõitu on jõhkralt palju, mis on muidugi hea.
3s ja 50c kaal 480g

Posted: Tue Nov 27, 2012 20:47
by Oehh
varustaja wrote:3s ja 50c kaal 480g
kergema aku puhul jääb vist paat juba liiga kergeks ja ebastabiilseks?
Nagu lennukil, nii ka paadil on raskuskese oluline.
Ja liiga kerge paat ei istu piisavalt vees -eriti veel kiirust arendades.

Palju paat kaalub? Ja kuhu see CG jääb?
Paadi CG asupaik on vist küll rohkem katse-eksitus meetodiga seotud kui lennukil? Või on siiski mingeid reegleid?

Posted: Tue Nov 27, 2012 22:30
by varustaja
Oehh wrote:
varustaja wrote:3s ja 50c kaal 480g
kergema aku puhul jääb vist paat juba liiga kergeks ja ebastabiilseks?
Nagu lennukil, nii ka paadil on raskuskese oluline.
Ja liiga kerge paat ei istu piisavalt vees -eriti veel kiirust arendades.

Palju paat kaalub? Ja kuhu see CG jääb?
Paadi CG asupaik on vist küll rohkem katse-eksitus meetodiga seotud kui lennukil? Või on siiski mingeid reegleid?
Sõidab kerge akuga ka edukalt aga suure aku eelis on jah see, et paat istub sügavamal vees ja kruvi ei tõmba pinnalt õhku vahele. Kui aku peal siis on raskusjaotus vööri ja ahtri vahel enam vähem keskel. kaalu on paadil koos suure akuga 1,4kg. Aku on ahtris mootor koos regu ja jahutussüsteemiga on ees. Vahetasin 35mm kruvi suurema 40mm kruvi vastu.
Image
Image

Posted: Wed Nov 28, 2012 4:40
by priitom
Oehh wrote:
varustaja wrote:3s ja 50c kaal 480g
kergema aku puhul jääb vist paat juba liiga kergeks ja ebastabiilseks?
Nagu lennukil, nii ka paadil on raskuskese oluline.
Ja liiga kerge paat ei istu piisavalt vees -eriti veel kiirust arendades.

Palju paat kaalub? Ja kuhu see CG jääb?
Paadi CG asupaik on vist küll rohkem katse-eksitus meetodiga seotud kui lennukil? Või on siiski mingeid reegleid?
Seda tüüpi paatidel, millel kruvi põhja all asub, pole raskust vaja. Mul endal sama süsteem ja kergema akuga on isegi parem sõita, sest masin on vilkam/kiirem (35C lipo-ga).
Raskust on vaja neil paatidel, millel kruvi(d) paadi põhjaga tasapinnal- need, mis tohutult vett üles pritsivad.

Mulle jääb hetkel mõistmatuks, kuidas on võimalik 50C akuga 50 minutit sõita, 40mm kruviga....... :shock:
See peaks sul 10-20 minutiga tühi olema. Sa seisad paadiga 30 minutit kohapeal ja 20 minutit sõidad? :D

Posted: Wed Nov 28, 2012 10:10
by varustaja
priitom wrote:
Oehh wrote:
varustaja wrote:3s ja 50c kaal 480g
kergema aku puhul jääb vist paat juba liiga kergeks ja ebastabiilseks?
Nagu lennukil, nii ka paadil on raskuskese oluline.
Ja liiga kerge paat ei istu piisavalt vees -eriti veel kiirust arendades.

Palju paat kaalub? Ja kuhu see CG jääb?
Paadi CG asupaik on vist küll rohkem katse-eksitus meetodiga seotud kui lennukil? Või on siiski mingeid reegleid?
Seda tüüpi paatidel, millel kruvi põhja all asub, pole raskust vaja. Mul endal sama süsteem ja kergema akuga on isegi parem sõita, sest masin on vilkam/kiirem (35C lipo-ga).
Raskust on vaja neil paatidel, millel kruvi(d) paadi põhjaga tasapinnal- need, mis tohutult vett üles pritsivad.

Mulle jääb hetkel mõistmatuks, kuidas on võimalik 50C akuga 50 minutit sõita, 40mm kruviga....... :shock:
See peaks sul 10-20 minutiga tühi olema. Sa seisad paadiga 30 minutit kohapeal ja 20 minutit sõidad? :D
48 minutit üsnagi agressiivset sõitu 8)
Raskust on vaja küll, tõestatud värk. Kerge aku ja 40mm kruviga hakkab pinnalt õhku vahele tõmbama ja tekib miksri efekt.

Posted: Wed Nov 28, 2012 13:38
by priitom
Sul on mingi öko-süsteem sellel paadil. Kust su aku pärit on muidu? Äkki on hea algallikas.

Mis paadi kaalu puutub, siis raskus tuleb kasuks ainult tuulise ilmaga- muus osas on kergem, kergem ja keeergem ainult parem. Suve lõpus käisin sõbraga jõe peal: tuul oli tugev, jõe peal olid korralikud lained. Lainetel sõit on muidugi ohtlik, aga paati kummuli lükkavaks teguriks oli ikkagi tuul. Üldse ei ole lahe, kui paat keerab kummuli laia jõe peal- õnneks minu oma koperdas pikali suht kalda lähedal, nii, et mu vend tõmbas ühel korral paadi spinninguga kaldale. :)

Posted: Wed Nov 28, 2012 21:16
by varustaja
Akud on ebayst. Mul oli ka juhus harku järvel, et paat läks kummuli ja tuul hakkas järve keskele kandma. Kuna mul on 40mm kruvi mis teeb korralikult tuult, siis panin gaasi põhja ja tüüriga suunasin õhku ja paat sõitis õhu jõul minuni.

Posted: Mon Feb 11, 2013 18:08
by varustaja
Kas on kuidagi võimalik panna paadile selline keresisene antenn millel levi ka oleks?

Posted: Mon Feb 11, 2013 22:57
by Ervin2
kui sul paadi kere pole süsinikust siis soovitaks kasutada 2,4 G aparatuuri - luhikesed antennid ja odavad vastuvõtjad (mõtlen siis spektrumit või oranget - viimast eriti,kuna odav)
35-40 MhZ osas proovi antenn mööda paadi sisekülge liimida ja vaata kuidas leviga on !!!???

Posted: Mon Feb 11, 2013 23:33
by varustaja
Aga kas mingit võimendiga antenni pole saada, mis võtaks toite vastuvõtjast? Süsteem on mul 40mhz

Posted: Tue Feb 12, 2013 0:21
by Oehh
Mis sellel vertikaalsel antennil viga?

Posted: Tue Feb 12, 2013 10:02
by cuprum
varustaja wrote:Aga kas mingit võimendiga antenni pole saada, mis võtaks toite vastuvõtjast? Süsteem on mul 40mhz
Võimendad siis mida? Paadi kere sees ringi huitavat müra vääää? :oops:

Kui kere just väga elektrijuht pole, siis võiksid *proovida* antenni laotamist piki keret, müraallikatest eemale. Aga, levitesti pead siis kindlasti tegema, ning maksimumi ära palun oota!
Parimat lahendust ("mastiga" välja) siin juba soovitati.

Posted: Tue Feb 12, 2013 17:43
by priitom
Minu omal on antenn plastikust kere peale just niimoodi laotatud, nagu cuprum soovitas - jookseb tagantpoolt ninna ja tagasi. Levi sellisel juhul u 500m, rohkem mitte.

Posted: Tue Feb 12, 2013 19:41
by Ropka
antenn võiks ainult ühtepidi sirgu olla

Posted: Tue Feb 12, 2013 20:01
by [J]
ropka wrote:antenn võiks ainult ühtepidi sirgu olla
Toetan Ropkat, sest ka madalatel sagedustel toimib signaali polarisatsioon nagu ikka. Väga vales suunas antenni osad saateantenni suhtes pole efektiivsed.
Võiks olla suunatud taevasse ja saatja antenn samuti vastavalt püsti.

Posted: Tue Feb 12, 2013 20:54
by varustaja
Selge siis ikka teen ikka uue vertikaalse antenni!

Posted: Tue Feb 12, 2013 21:46
by Riho
varustaja wrote:Selge siis ikka teen ikka uue vertikaalse antenni!
Mis paadist jutt käib?

Posted: Tue Feb 12, 2013 21:56
by Oehh
Riho wrote:Mis paadist jutt käib?
Ei tea. Vbl punasest 8)

Posted: Sat Feb 16, 2013 0:07
by varustaja
Riho wrote:
varustaja wrote:Selge siis ikka teen ikka uue vertikaalse antenni!
Mis paadist jutt käib?
Mõlemast paadist tegelikult :) hetkel saab punane uuenduskuuri.

Posted: Tue May 07, 2013 17:21
by varustaja
Mis võib põhjustada 2,4ghz süsteemil viivitust? St. kui lasen throttle kangi nulli siis paat sõidab julgelt 5 sek täisgaasil edasi. Servo pööramine on ka kuidagi nihkesse läinud viimasel ajal. Kui servo juhe keskelt pooleks läheb ja ma need otsad omavahel kokku joodan, kas see võib servo reaktsiooni aeglustada?

Posted: Tue May 07, 2013 17:39
by ufo
varustaja wrote:Mis võib põhjustada 2,4ghz süsteemil viivitust?
Nu see toimubgi nii, et lased gaasi maha aga mootor töötab veel mingi aeg,
see kõik tingitud mootorist see vajab lihsalt harjumist ;) -
Kuigi 5sekundit on liiga palju .

Posted: Tue May 07, 2013 17:59
by Climatix
varustaja wrote:Mis võib põhjustada 2,4ghz süsteemil viivitust? St. kui lasen throttle kangi nulli siis paat sõidab julgelt 5 sek täisgaasil edasi. Servo pööramine on ka kuidagi nihkesse läinud viimasel ajal. Kui servo juhe keskelt pooleks läheb ja ma need otsad omavahel kokku joodan, kas see võib servo reaktsiooni aeglustada?
ma usun et on raadioga/vastuvõtjaga midagi viga, äkki hakkab ära surema ? Proovi äkki mõnd muud saatjat.

Posted: Wed May 08, 2013 10:10
by varustaja
Climatix wrote:
varustaja wrote:Mis võib põhjustada 2,4ghz süsteemil viivitust? St. kui lasen throttle kangi nulli siis paat sõidab julgelt 5 sek täisgaasil edasi. Servo pööramine on ka kuidagi nihkesse läinud viimasel ajal. Kui servo juhe keskelt pooleks läheb ja ma need otsad omavahel kokku joodan, kas see võib servo reaktsiooni aeglustada?
ma usun et on raadioga/vastuvõtjaga midagi viga, äkki hakkab ära surema ? Proovi äkki mõnd muud saatjat.
Kas sama asi võib tuleneda sellest, et samal ajal läks saatja aku indikaatortuli kollaseks?

Posted: Wed May 08, 2013 11:40
by ufo
varustaja wrote:
Climatix wrote:
varustaja wrote:Mis võib põhjustada 2,4ghz süsteemil viivitust? St. kui lasen throttle kangi nulli siis paat sõidab julgelt 5 sek täisgaasil edasi. Servo pööramine on ka kuidagi nihkesse läinud viimasel ajal. Kui servo juhe keskelt pooleks läheb ja ma need otsad omavahel kokku joodan, kas see võib servo reaktsiooni aeglustada?
ma usun et on raadioga/vastuvõtjaga midagi viga, äkki hakkab ära surema ? Proovi äkki mõnd muud saatjat.
Kas sama asi võib tuleneda sellest, et samal ajal läks saatja aku indikaatortuli kollaseks?
See viitas saatja aku tühjenemisele mis võib mõjuda ja võib ka mitte mõjuda .

Posted: Wed May 08, 2013 15:29
by varustaja
ufo wrote:
varustaja wrote:
Climatix wrote: ma usun et on raadioga/vastuvõtjaga midagi viga, äkki hakkab ära surema ? Proovi äkki mõnd muud saatjat.
Kas sama asi võib tuleneda sellest, et samal ajal läks saatja aku indikaatortuli kollaseks?
See viitas saatja aku tühjenemisele mis võib mõjuda ja võib ka mitte mõjuda .
See pole uudis mida see tuluke näitab. 8)

Posted: Wed May 08, 2013 19:20
by Võsalendur
Lae saatja aku täis ja kui probleem kaob ning enne järgmist tühjenemist uuesti ei avaldu löö käsi kokku ja tee kaks kukerpalli + tagurpidi tirel:D

Posted: Thu May 09, 2013 9:45
by cuprum
Failsafe / hold ?!?