Page 2 of 2
Posted: Sat Feb 03, 2007 19:40
by Ownesser
OoOo... Kiire vend oled
Kust materjale ostsid?
Miks kiil/pöördetüür/stap/kõrgustüür balsast?
Mis tugevduseks tiivale?
Kas see parketialus pole mitte väääga pehme värk? Mille sellest tegid?
Posted: Sat Feb 03, 2007 20:52
by pipercub
Balsat ei kasutanud. 4 ja 5mm laeplaadid ostsin eelmisel suvel Tartus mingist väikesest poest laojääkide müügist, hinnaga 2-3kr/tk. See oli vast 10-s koht, kust otsisin. Poola parketialune plaat sai ostetud Tartus Eedeni kaubamaja tagusest uuest ehituspoest, 5-plaadine pakk maksis ~100kr. Materjal on veidike pehme, aga mitte üleliia.
Sisetükid, stabilisaatorid ja tiibade alumine pool on valgest 5mm laeplaadist, kere ja tiibade ülemine pool hallist 3mm põrandaplaadist. Tükkide paksused said täpselt joonise järgi valitud. Põrandaplaat on ühelt poolt kergelt reljeefne, mustriga pool on sissepoole pööratud.
Tugevdusteks läks 1,5m 2mm süsinikvarrast. Vardad on paigaldatud enamvähem originaali järgi, ainult kõrgustüüri liikumatu osa oma on hingedest ~10mm eespool. Külgtüüri tugevdus on bambusvardast. Hinged on klaasniitidega pakketeibist, Tartus Zeppelini keskuse majatarvete poes maksis 39kr.
Palju jama oli seljakumerusega, EPS ei paindu nagu EPP, lõpuks murdus seljaosa pikkupidi pooleks. Kumera selja kokkusobitamine võttis pool ajast. Õigem oleks selg teha eraldi tükist. Kabiini võib huvi korral hiljem kuurde lisada. Kere tugevdusribisid peaks rohkem ka rohkem panema.
Alguses lõikasin vaba käega. Asi läks jamaks. Õigem on joonlaua toel lõigata. Mida täpsem töö, seda lihtsam kokkupanek.
Liimimiseks UHU Por ja liimipüstol. Enne liimimist olen pinnad piiritusega aktiveerinud.
Triibud tiibadel on klaasteip. Hiljem plaanin kogu mudeli läbipaistva pakketeibiga katta.
Posted: Sat Feb 03, 2007 21:02
by Ownesser
Ok, tänud... Homme hakkan kah mööda ehituspoode uurima siis... Ootan huviga lennu tulemusi
Netis surfates ei leidnud midagi nende materjalide kohta, kas oleks näiteks võimalik, et sa saadaksid mulle neid sealt?
Posted: Sat Feb 03, 2007 21:24
by Ropka
Järve KEYs on sile laedepron täitsa olemas, küllap mujalgi
Posted: Sat Feb 03, 2007 21:26
by Ownesser
Oota, kas see depron paindub kah ve?
Posted: Sat Feb 03, 2007 21:35
by Ropka
mingil määral küll, aga läheb katki ka
siiamaani on kõik shockflyerid sellest tehtud
Posted: Sat Feb 03, 2007 21:40
by Ownesser
OK, homme lähen vaatan sinna. Tänkss
Laeplaadi-parketialuse Mite esimesed lennud
Posted: Fri May 18, 2007 23:10
by pipercub
Peale pikka vaheaega õnnestus lõpuks Silent Mite depronist kloon ära proovida. Nüüdseks üle poole tunni lennatud ja muljed on kõige positiivsemad. Peaaegu kahekordne ülekaal, 375g 200g asemel, aga lendab fantastiliselt. Mille üle ei maksa imestada, sest tegu on prantslasest maailmameistri lennuki jäljendusega.
Peale 1st lendu:
Ühe vea tegin, 2st eri värvi plaadist liimitud tiival jätsin valge osa alla. Et mudeli asendit paremini näha oleks, peab hele üleval olema.
Posted: Thu May 24, 2007 20:02
by Even
Nii, mu eelmise accounti (Ownesser) parool läks meelest ära
Niiet ma tegin nüüd uue... Panen kah oma Silent Mite pildikese ülesse ja siis veel teine depronist Piperi järele tehtud lennuk. Tegin neid siin kordamööda kuidas tuju oli
Silent Mite:
Lennukaal: 250g
Tegin tervenisti 6mm ja 3mm depronist va mootorikinnitus.
Prop on praegu liiga väikene, pole parajat olemas.
Piperi jäljendus:
Kere 3mm ja 6mm depron, tiib on 6mm depron kuumaõhupüstoli abil painutatud profiili.
Lendama pole veel jõudnud kuid küll ma varsti lähen...
EDIT: SORRY et nii suured pildid.......
Posted: Thu May 24, 2007 22:03
by pipercub
Kohe hea tunne tekib, kui keegi teine ka sama asja teeb.
Mootor tundub pildi järgi küllalt suure läbimõõduga olevat, magnetjõu poolest kannataks ka kõvasti suuremat propellerit.
Kui saaks margi ja andmed, ütleks täpsemalt. Mul on pandud tähte ümberühendatud 28x10x12Tdelta mootor, mille kV=650.
14 tollised hoverdamise propellerid on praegu Hongkongist teel, seni lendan põhiliselt 9x6 propelleriga. Voolutarve on 4-5A,
jätkub üle poole tunni.
Alustamiseks oli kõige mugavam 10x4,7 slowfly propeller. Vahepeal lennutasin ka õige kiire 10x8 propiga,
aga see oli minu jaoks liiga karm.
Enne mootorlendu tuleks lennuk käest visates korralikult välja trimmida, mina sain paarikümne viskega hakkama.
Lendma peab väga ettevaatlikult, pööriseoht on suur.
Kõige rohkem on jama olnud odava parkflyeri vastuvõtjaga, kuskil 150m peal hakkavad servod värisema ja see võib lõppeda pöörisega.
Praegu on eleroonidele seatud 25% eksponent, alustuseks võib veel suurema panna.
Oma 400g mudeliga olen kiire propelleriga lennanud ka 10m/s tuulehoogudega, riskantne aga võimalik.
See-eest tuulevaikse ilmaga võib selle mudeliga nagu koeraga jalutada
.
Lisaks veel, et kui mudelid teibiga täielikult katta, siis see annab löögile vastupidavust
kordades juurde. Võtab aega, aga tasub ära.
Kõige parem veel mootori juures kahelt poolt.
Piperi kohta veel, mul keeras ülevalt ja alt söevarraste ja klaasteibiga tugevdatud tiiva otsad peaaegu kokku,
kui üks kord jäid külgedele pingutusvardad panemata. Lennukaal oli 600g.
Veel - on selline "Jedelsky airfoil" profiil, see sobiks lihtsustatud kujul kergele piperile.
Üks näide:
http://www.wurst-wasser.net/cgi-bin/sau ... sHeiperCub
Veel üks Jedelsky profiiliga piper:
http://www.electrifly.com/flatouts/gpma1120.html
Täpsem profiil:
http://www.el-fly.dk/slowfly/slowwing.htm
Posted: Fri May 25, 2007 13:34
by Even
Mootor on andmete järgi 1600 Kv ja soovitatud prop on 8x4 või 9x5. Siis veel mingid mõõtmed 22mm, voolu 6-9v ja ampreid max 8, aga mingi max Eff on 5 amprit...
See prop mis praegu on on mingine suvaline prop mis leidsin, peab paraja tellima. Mis aku sul on?
Mu mootorile sobiks kah 9x6 prop nagu sul?
Mul on kah veel üks vähe võimsam outrunner mis võtab 6-16 ampi ja peak on 20 ampi. See väiksem on küll sellele lennukile?
Prop selline?
http://shop.pistik.com/product_info.php ... 09bb87caeb
Posted: Fri May 25, 2007 18:11
by pipercub
Mootori markeeringus on esimene number tavaliselt staatori läbimõõt, teine staatori pikkus ja kolmas keerdude arv, eraldi märgitakse, kas kolmnurk- või tähtühendus. 6-9V mootor on sageli kolmnurgas(delta). 1600kV on jälle väikese mootori kohta suhteliselt vähe, viitab tähtühendusele. Midagi ei lähe mootori andmetes kokku, 1600kV mootoril läheb 2 lipoga ja 8x4 propiga vool juba 12A kanti. 9x6 sellisele mootorile ilmselt palju. Kui 1600kV on õige suurus, siis oleks sobiv propeller sellele lennukile 7x3, 8A saaks staatilise tõmbe ~350g. Minu mootoril on tema mõõtude kohta väga väike, mittestandardne kV=650. Voolu on lubatud 12A, optimaalne 8A. 12A voolu saan ma temast 11V juures välja pigistada alles 13 tollise propelleriga.
See lennuk on lihtsamalt juhitav, kui propi sammu ja läbimõõdu suhe on alla 0,5.
Aku on noname 3LiPo, kaalub koos kaitsekattega 105g, maht kuskil 1300mAh.
Posted: Sun May 27, 2007 19:43
by mart63
Ehitasin ka omale silent mite, kuna ainuke materjal mida hankida suutsin laupäeval. oli 6mm depron, siis ei saanud ma ümarat kere teha, proovisin painutada kuumaõhupüstoliga, edutult. Kõik liimimised olen teinud kuuma liimiga. Tühikaal hetkel 100g. lennukaaluks ennustan, ~350g. Pardale tuleb 1000mAh 3s lipo, ~120w, 1600kv brushless mootor, 3 x 9g servot ja 18amprine regu, vastuvõtjaks tavaline 6 kanaline standard vastuvõtja.
Posted: Mon May 28, 2007 8:52
by Even
Mis asjad need sul tiivapeal on veel ja mis hinged need sellised?
Posted: Mon May 28, 2007 9:25
by Kristoka
Hinged on seal tavaline elektroonika must teip,ja need mis tiiva peal on need on minu aru järgi selleks et oleks hea nuga teha
Kristo
Posted: Mon May 28, 2007 11:02
by mart63
Need tiivapeal ei ole hinged, lihtsalt teipisin tüürid mulje saamiseks külge ja tiiva pealsed kiilud on jah külje pinna suurendamiseks, et oleks parem nuga ehk "knife edget" teha. Tegin 2 tiiba, ühel tiival neid kiile pole, sellega lendan ka esialgu. Vb hiljem ehitan üldse biplaaniks ümber, kes teab
Depronist kohe lust ehitada, ainult lõika ja liimi
Posted: Tue May 29, 2007 23:01
by mart63
Täna sai esimesed lennud tehtud, tiivapinda ikka jube vähe, ehitasin biplaaniks ümber:P
Homme läheb katsetama.
Eleroonid 90mm laiused
Posted: Wed May 30, 2007 1:06
by pipercub
Sellel mudeli üks eripära on hästi laiad eleroonid, ligi 90mm. Piltidelt paistab, et rahvas on oma mudelitel nad väiksemad teinud.
Nii võivad lennuomadused järsult muutuda. Tasapinnalise tiivaga shockflyeritel on kaldtüür teinekord pool tiiva laiusest.
Nüüdseks olen selle mudeliga umbes 3 tundi lennanud.
Mõned momendid:
1. Enne pilotaazhi tuleb mudel põhjalikult välja trimmida;
2. Aparatuur peab absoluutselt kindel olema, pidin võbinate pärast odava vastuvõtja kalli vastu ümber vahetama;
3. Kald- ja kõrgustüüridele on hea eksponent;
4. Juhtimine peab olema "ennetav", mudeli käitumist on vaja ette näha enne manöövri alustamist.
Posted: Wed May 30, 2007 9:42
by mart63
Monoplaanina olid mul 70mm eleronid, sest joonistes elerone polnudki o.O
Ja nyyd biplaanina on 50mm kuna neid on nyyd 4
Posted: Thu May 31, 2007 16:59
by mart63
Biplaanina ei lennanud. Rebisin tiiva pealt, ja lendasin endisena, üle hinnates lennukit stallisin ühe tiivaga meetri kõrguselt vastu maad, ja tiib pooleks. LEnnuki tegin korda ja jätsin paremaid aegu ootama, prg ehitasin hoopis ühe teise imeviguri, sest eesmärk oli kodu lähedal (maja taga) lennutada, ja silent mite seda ei suutnud. Maja taga on kuskil 20m x 20x plats, ääres kõrged kased, siiamaani ainuke minu tehtud lennuk mis suudaks säärasel platsil lennata on "Hover Machine" mille idee sain rcgroupsist:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=461041
Minu oma näeb välja selline: