Page 2 of 3
Posted: Sun Mar 10, 2013 16:23
by prosper
Oi kui kahju! Kas tegid pildi ka ENNE ja PÄRAST. Nii ilus kopter oli.
Posted: Sun Mar 10, 2013 21:37
by trebla
Riff wrote:Hoiduge PU geel matist meie ilmastiku puhul! Niiskus oli sattunud geelmati ja gyro vahele, tulemus on väga libe kontaktpind. Isegi takjateibist ei olnud kasu.
Gyro pani kopteri pealt ajama ning tulemust võite ise arvata...
Pigem ikkagi asi külmas ilmas, need kahepoolsed teibid lasevad -8 kraadi ja pideva vibra ning rootori tuule juures väga kergesti lahti, minu esimene kräss Esky Belt kopteriga toimus samal põhjusel. Üle 5 minuti külmas muutub juba riskantseks. Sama jama võib juhtuda ka väga palava ilma korral. Sellest ajast saadik tõmban kummirõngaga güro igaks juhuks üle. Väga suurt pingu pole hea panna ja pole vaja ka. Kergest survest teibile pisab, et ta horisontaalselt nihkuma ei hakkaks.
Posted: Thu Mar 14, 2013 12:34
by Riff
Võtsin kopteri uuesti ette ning hindasin kahjusid.
Kuna FB pea sai ka viga natuke, siis mõtlesin proovida uuesti FBL peale minna ja 3GX tööle rakendada. Põhjus oli lihtne, need jupid olid mul juba olemas, ei ole vaja tellima hakata midagi.
Posted: Fri Mar 15, 2013 10:17
by Riff
Eile sai natuke nokitsetud ning lisaks mõned varuosad tellitud.
Ega ma tegelikult FB pead ei igatse taga. FBL meeldib palju rohkem, pea ehitus on tunduvalt lihtsam, vähem liikuvaid osi, parem hooldada jne.
Nüüd madistan 3GX seadistustega.
Posted: Fri Mar 15, 2013 14:20
by Riff
prosper käsi ei tõusnud haavatud linnust pilti tegema
trebla eks seda peab jälgima. Niiskus sai tekkida PU ja gyro vahele kuna liikusin õue ja siis tuppa, mitu korda. Temperatuuride erinevus ja õhuniiskus tegid oma töö ära.
Posted: Wed May 08, 2013 8:58
by Riff
Viimati sai kopter ära cräshitud. Vahepeal sai tellitud uued jupid, kuid ei ole leidnud aega kopteri uuesti kokku panemiseks ega seadistuskte tegemiseks.
Soovib ehk keegi mind selle juures aidata?
Posted: Wed Jun 26, 2013 16:47
by Riff
Kopteri ehitus jätkub
Posted: Wed Jun 26, 2013 21:19
by Riff
Uus FBL pea on tulemas:
Lugesin erinevaid arvustusi ning Tarot oma tundub olema populaarsem ja parem võrreldes Align omaga.
http://www.oomodel.com/tarot-tl480252-4 ... 64078.html
Posted: Sat Jun 29, 2013 22:15
by Riff
Väike vahepala:
700W trimmer, programmeeritav ning puldist juhitav (kiirus) kasvõi 1km kauguselt
Posted: Sat Jun 29, 2013 23:25
by prosper
Ei noh
Millega Sa habet ajad?
RC teema on ikka ELUSTIIL
Posted: Sun Jun 30, 2013 12:36
by henryko
Nüüd on jäänud veel seesugune asi teha nagu Husqvarna ja muud tipptehnoloogial põhinevad iseniiturid on
Ehk siis maa ala paika panna kus niidab ning käib ise laadimas kuuri all kui aku tühjemaks hakkab saama...
Posted: Thu Jul 11, 2013 11:43
by Riff
Sain lõpuks uue pea kätte. Esmapilgul tundub täitsa ok. 0 asend on isegi ära märgitud, teeb ehk seadistuse lihtsamaks ja kiiremaks.
Üks ähmane foto:
Posted: Thu Jul 11, 2013 23:26
by Riff
Pea juppideks võetud ja kohe uuesti kokku. Kvaliteet tundub päris hea olevat.
Üle pika aja oli vaja otsida juhend pea koostamiseks
Eile õhtul sai pea kokku pandud ja kopteri külge ühendatud. Madal pea näeb sexy välja
Proovin nv mõned pildid teha, ehk saan lendu ka juba.
Posted: Sun Jul 14, 2013 22:26
by Riff
3GX seadistus on ikka ajamahukas. Baasseadistus sai tehtud, nüüd vaja täppisseadistustega edasi mina.
NB! Tarot FBL pea 0 asendi markerid on head, kuid valesti märgitud. Mõte on hea, kuid kasutada ei saa.
Posted: Sun Jul 14, 2013 22:36
by Oehh
Riff wrote:NB! Tarot FBL pea 0 asendi markerid on head, kuid valesti märgitud. Mõte on hea, kuid kasutada ei saa.
Ma pole küll kopteriteadlane aga kas labade iseärasusest ei või "0-nurk" veidi erineda?
Et kui kasutada sama tootja poolt "heaks kiidetud" labasid siis 0-kraad oleks paigas?
Posted: Sun Jul 14, 2013 22:47
by Riff
Labad on sümmeetrilised.
Erinevust on näha labahoidja juures juba, et ei ole 0 kraadi, ei ole paralleelne maapinnaga.
Posted: Sun Jul 14, 2013 22:58
by Oehh
Riff wrote:Erinevust on näha labahoidja juures juba, et ei ole 0 kraadi, ei ole paralleelne maapinnaga.
Et, siis: "postaralis kak polutše..., no polutšilas kak vsegda"
Posted: Sat Jul 20, 2013 15:10
by Riff
Kopter lendab!
Pean mainima, et 3gx ei ole algajatele, kuid töötab päris hästi. Väike kopter võrreldes klass suurema kopteriga on ikka paganama äkiline. Saaks nüüd ka korralikult kogu võimsuse labadesse. Kopter võiks olla parem "pitch pump" juures. Milline on hea eesti keelne vaste?
Lennust klippi ei saanud, kuid siin on klipp kopterist enne lendu murul:
http://www.youtube.com/watch?v=KtZJE2mGGac
Posted: Sat Jul 20, 2013 15:54
by Wreckie
Kuidas Taroti peaga rahule võib jääda? Hinna poolest iseenesest suht sama, mis Aligni oma vist.
Posted: Sat Jul 20, 2013 15:56
by Riff
Peaks mainima, et päris hea. Leidsin netist align dfc kohta rohkem negatiivset ning rohkem positiivset tarot dfc pea kohta.
Tarot raud on täpne, laagrid üllatavalt head. Täna peale kahte lendu võin soovitada. Ainult üks puudud oli - ühe labahoidja laba kontaktpinnale oli töötlemisest jäänud kraad, pidin selle eemaldama väikese viiliga. Tarot laagri ja feathering shaft lahendus meeldib mulle rohkem.
Samas kuna ma ei ole proovinud align pead ei saa lõplike järeldusi teha.
Posted: Sat Jul 20, 2013 21:41
by Riff
Mis läheb ülese, peab ka alla tulema...
Tegin väikese cräshi, muutusin liiga julgeks. Väike koperdis on mõnusalt äkiline, lausa kutsub trikke tegema. Kaotasin orientatsiooni ploomipuus. Throttle hold on õnneks näpus ning midagi hullu ei juhtunud.
Posted: Sun Jul 21, 2013 18:07
by Wreckie
Eks ploomipuu mõnevõrra pehmem ka kui maapind
, annab natuke järele.
Posted: Mon Jul 22, 2013 16:17
by Riff
Kopter on taas korras. Lennuvõimet saan kontrollida, kui ilm paraneb - tugev tuul ja vihm...
Posted: Tue Aug 20, 2013 14:01
by Riff
Lõplik konfiguratsioon:
*ESC K-Force/Platinum 40A
*FBL kontroller Align 3GX v3.1 + Spektrum DSM2 sat
*Kallutusmehhanismil Align DS410M x3
*Saba servo Futaba S9257 x1
*Mootor Align 450MX 1700kV
*Akud Nano-tech 1300mAh 6s 35-70C
*Tarot DFC FBL pea
*Align 3G labad
*Lisa 3300uF 16V kondensaator servo I/O-s
*Täis metallist saba süsteem, TT
*Metallist aku alus
*Metallist saba servo hoidja
*Metalist kallutusmehhanismi suuna ning gyro hoidja
*Metallist saba toe klambrid
*Saba toel metalist jäikuse sild
*Saba servo varras teras CF komposiit, üks tugi
*11/12/13T kaldhammas mootoril
*121T kaldhammastega peamine hammasratas - kopter ei ole enam nii lärmakas, lisaks on selline ülekanne efektiivsem
*Align uus must ja tugevam TT ülemineku hammasrattad
jne
lisaks erinevaid varujuppe (hammalad, FBL jupid, erinevad võllid jne)
Vahetan v-o 450-se jaluse uuesti 500-se jaluse vastu kuna lennuplatsi katab looduslik muru - ei ole just väga tasane.
Kuna nüüdseks on kopter valmis, siis on plaan kopter müüki panna.
Kui keegi peaks kartma 6s lahendust, siis seda ei ole vaja karta. Süsteem saab olla äkilisem 3s süsteemiga võrreldes maksimaalse throttle väljundi jures, kuid ei pea alati max püüdma. Üldjuhul on 6s lihtsalt efektiivsem ning tarbib ~2x vähem voolu.
Oskate nõu anda, milline võiks müügihind olla?
Posted: Tue Aug 20, 2013 14:13
by Wreckie
palju rahulikult lennates lennuaega saab?
Kaldhammakad on märgatavalt efektiivsemad?
Posted: Tue Aug 20, 2013 14:23
by Riff
Rahulikku lendu ei ole sellega teinud veel
ei oska öelda, natuke kiirem lend andis aga 3,5 min.
Ülekande efektiivsuse vahe on mõned protsendid, müra tase erinevus aga väga suur.
Posted: Tue Aug 20, 2013 14:26
by Wreckie
Ega sul üht kaldega Main geari ning mootorihammakat üle pole
?
Posted: Tue Aug 20, 2013 14:38
by Riff
On üle küll, kuid koos eelpool nimetatud komplektiga
Posted: Tue Aug 20, 2013 14:47
by Wreckie
Vahetaks endal hea meelega tavalised välja
, kui soov müüa, siis PS-iga hind.
Posted: Sun Sep 29, 2013 11:59
by Riff
Proovisin taas 450-sega lennata, ikka kuidagi uimane...
gaasikõver oli:
normal - 65% (2992 min-1) õhkutõus
idle1 - 80% (3680min-1)
idle2 - 90% (4100min-1)
Muutsin idle2 100% (4600 min-1) peale, alles nüüd ärkas kopter ellu, pidin lisama 10% expot.
Vaatasin, et akud võtavad päris hästi koormust vastu. Tegin natuke kiirema lennu:
7,5 min, aku oli kergelt leige, pinge peale lendu 3,69 - 3,70 V/element
6min, aku oli kergelt leige, pinge peale lendu 3,77 V/element
3 min lennu puhul oli aku pinge 3,89 V/element.
Kokkuvõtteks võib öelda, et 5:30 on turvaline lennuaeg, võid veel minuti jagu lennata peale häiret.
Hea valik on:
normal - 65% (2992 min-1) õhkutõus
idle1 - 100% (4600 min-1)
idle2 - ei ole vaja
Rahuliku hõljutamise juures on ka 65-70% täitsa ok, üsna nuditud lennurežiim.
Kiiretel kurvidel esineb natuke saba liputamist, vaja seadeid muuta natuke.
See väike putukas on äkiline, see mulle juba meeldib. Pean 450-se jaluse vahetama uuesti 500-se jaluse vastu, muru peal on halb maanduda nii väikese jalusega, pinnas on ebaühtlane.