Page 2 of 4
Posted: Tue Jun 18, 2013 22:17
by Kpe
henryko wrote:Jah - võtsin maha osad pildid...
ja see sinise kopteri pult, mis pildil oli see on praegu laiali... mingi mootor andis otsad... klickist ostetud hiina värk. mootor koos hammasrattaga läbi... hammasratta hambad maas...ei tea kust sellist üldse saada oleks
?
Ei tegelikult ma ostsin selle sinise algselt ostetud mustale kopterile varuosadeks kõrvale lihtsalt, aga ma pidanud nii tõsiselt seda nüüd ka silmas - nüüd on varuosad käes
kusjuures mootor hakkab korra tööle, aga jääb seisma ja enam mingiaeg jälle ei hakka tööle...
Pildid:
1.
http://www.content.ee//describe/udi_rc/1.JPG
2.
http://www.content.ee//describe/udi_rc/2.JPG
3.
http://www.content.ee//describe/udi_rc/3.JPG
Ilmselt harjad läbi ja kui maha jahtub siis töötab jälle korraks...
Posted: Wed Jun 19, 2013 16:46
by henryko
hmm
Posted: Sat Jun 22, 2013 11:59
by henryko
Selgus eile, et mul polegi EXPO´sid kasutusel
Posted: Sat Jun 22, 2013 13:59
by Riff
Proovi esialgu +10
NB! Spektrum pultidel on + keskasendis tuimemaks muutmise jaoks, Futabal on vastupidi.
Posted: Sat Jun 22, 2013 14:15
by henryko
ok
Posted: Sat Jun 22, 2013 14:24
by henryko
Tänud Riff
Posted: Sat Jun 22, 2013 14:25
by Riff
NB! ele ja aile peavad olema expod samad, muidu reageerib kahtlaselt
rudd expo võib olla midagi muud.
Posted: Sat Jun 22, 2013 14:29
by henryko
mhm
Posted: Sat Jun 22, 2013 14:30
by Riff
Tee proovilend ning anna teada, kuidas tundub. Võid teha ühe lennu, maandud, muudad expot, järgmine jne kuni tundub hea.
Posted: Sat Jun 22, 2013 14:33
by henryko
ok
Posted: Sat Jun 22, 2013 14:47
by henryko
hmm
Posted: Sat Jun 22, 2013 17:37
by henryko
eem
Posted: Sat Jun 22, 2013 19:01
by prosper
Paistab ,et hambad maas. Kui arvad, et meh.viga, võta ta lahti siis näed. Neid hammakaid saad vahetada .
Posted: Sat Jun 22, 2013 19:11
by henryko
ok...
Posted: Sun Jun 23, 2013 23:46
by henryko
võtsin selle servo lahti - vaatasin üle kõik hammakad ja kuna need tundusid okeid - panin uuesti kokku tagasi ja toimis alguses...
Posted: Mon Jun 24, 2013 10:02
by cuprum
Kui "hambad" korras, siis järgmine võimalus see, et potekas "kakane"
Võimalus, et asendi tagasiside poteka takistuspind mõnest kohast (sealt, kus Sul ta jõnksutama hakkab) kas siis kriibitud või mingisuguse puruga koos, andes antud punktis "ebalineaarset" tagasisidet, ning tänu sellele siis servo loogika kord ühele, kord teisele poole arvab vajaliku olema käppa liigutada.
Posted: Mon Jun 24, 2013 10:31
by henryko
mhm
Posted: Mon Jun 24, 2013 15:15
by henryko
Nüüd töötab...
Posted: Fri Jun 28, 2013 10:31
by henryko
hmm
Posted: Fri Jun 28, 2013 12:22
by Bluesmell
Ma ei taha ära hirmutada aga et selliseid automaatikaid seadistada tuleb enne suhteliselt hästi lennata osata.
Asi nimelt selles, et seal tuleb reguleerida kolmel teljel gyro gaine, mis kindlasti on karbist väljavõttes paigast ära. Neid saab reguleerida vaid lennates katsetades. St. pead suutma hoida PALJU ebastabiilsemat kopterit kui sul hetkel see on...
Enne tuleb paika panna FBL kontroller, et kopter oleks ok lennata ja siis alles tegeleda automaatikaga. Kui kopter ise on paigast ära keerab automaatika 100% kopteri tagurpidi või muudmoodi cräshib.
Videote peal näeb kõik ilus välja kuna asi on enne video tegemist paika seadistatud.
Endal ka just üks samalaadne projekt käsil seepärast julgen sõna võtta
Posted: Fri Jun 28, 2013 13:21
by henryko
mhm
Posted: Fri Jun 28, 2013 14:29
by Kpe
henryko wrote:No, midagi pole teha... Küll ma hakkama saan - usu mind
!
On ikka teha.... Õpi lendama sellega, mis sul on. See ei ole ju kõige hullem
. Niigi on FBL peal, mis lendamise lihtsamaks teeb. Ülejäänud automaatikaga jõuad hiljem küll tegeleda. Lendama see nagunii sind ei õpeta. Bluesmelli jutt ka selles mõttes õige, et igatsugu stabiliseerivaid vidinaid lisades peab eelnevalt lennata oskama, sest mis saab siis kui see stabiliseeriv vidin saba annab?
Posted: Fri Jun 28, 2013 15:41
by henryko
Ja kui ise olen stabiliseerimisvidin kopteri taga ja otsad annan, mis siis saab :-)Ei, ma saan aru, et see FBL ja ilma stabilisaatoriteta on siin vanade seas au sees kuid andke kollanokkadele ka võimalus
Siin on ju kaks varianti, kas lõhun ära õppides või saan sama raha eest teda lennutada hoopis. Aga eks näis, ütles pime ja jooksis vastu posti.
Posted: Fri Jun 28, 2013 16:11
by cuprum
Sulle juba räägiti, mina ainult kordan...
1. Ilma selle stabiliseeriva vidinata on Su projekt (ja võimalikud crashikulud) tunduvalt väiksemad.
2. Kui niisama lennata ei oska, siis ei tea, milline peaks stabilisaatori tulem olema, ega oska seda sinna sättida
3. Kui niisama lennata ei oska, siis ei oska ammugi ka sättimiseks valesse suunda "sätitud" stabilisaatoriga võidelda.
Mis otste andmisse puutub, siis... hmm, julgen pakkuda, et Sina ise oled ikka tubli paar protsenti suurema isetaastumisvõimega, kui lennuautomaatika
Muidugi, vana mehhartoonik teab rääkida, et roboteid ei tohtivat piiritusega puhastada
Posted: Fri Jun 28, 2013 17:20
by henryko
hmm
Posted: Fri Jun 28, 2013 17:40
by KristoR
Kuidas sa lennata tahad? Või mis mõttes niisama?
Omasin kunagi KTS stabilisaatorit ja sellega lendamine oli hoopis teistmoodi kui muidu kopteriga lendamine. Siis lendasid nagu sõidaks autoga... ehk siis kui tahad ikka kopteriga lennata siis see stabilisaator väga kasuks ei tule. Muidugi tõenäoliselt on stabilisaatorid ka erinevad ja neid annab seadistada ka vähem tundlikuks.
Kokkuvõtteks arvan ,et oli üldse viga seda kasutada kuna sellega lükkasin lihtsalt edasi õigesti kopteriga lendamis oskuse õppimist.
Aga muidu kui asi toimis siis oli iseenesest väga lihtne ja muretu lennata... kohe kui kangid lahti lasid oli kopter ilusti otse ja seisis omal kohal. Lõpuks juhtus aga see ,et see stabilisaator läks lennu ajal rikki...õnneks midagi ei juhtunud.
Posted: Fri Jun 28, 2013 18:08
by henryko
Ma ei tahagi 3D´d teha
Posted: Sat Jun 29, 2013 17:33
by usamees
Hehee ! Näen siin arutelu , umbes samas teemas mis ise aastaid tagasi läbi sai käidud. Minul oli kahjuks see jama,et ei tundnud siinsest seltskonnast veel kedagi kes oleks head , mõttetutest kulutustest hoidumiseks, nõu andnud. Suutsin isegi Lama tüüpi kopterile tolle aja 10 000 kroonini viiva kulutuse teha. Tulemus seisab kenasti , spetsiaalselt isendile valmistatud ,ilusas lahtritega kohvris tänini. Kahjuks pole peale lolli näite , mõtetute kulutuste tegemise ohule, temaga midagi peale hakata. Tegelik ,selle ala nauding peab tulenema just iseseisvalt õnnestunud lennu stabiliseerimisest. See põhimõte ei muutu ka kogemuste kasvades. Sa paned end vaid aina keerukamatesse situatsioonidesse. Tegelikult võin kätt südamele pannes, kindlalt väita ,et esimestel hõljutamistel ; hiljem täpsus-hõljutamistel (näit. maha joonitud trajektoorid ja siseruumid) ja hiljem igasugune õhuakrobaatika tekitavad võrdselt sama adrenaliini hulga. Igasugused abivahendid panevad aga lennumasina väga ebanormaalselt käituma. Seetõttu puudub esiteks nii õpetav element kui lennuoskusest tulenev nauding. Aga noh, naudingut võib ju pakkuda ka kõrvalseisjatele lennusuutlikkuse demonstratsiion. Selleks võib, abiseadmetest teadmatuma publiku puhul, isegi ka kasu olla
Posted: Sat Jun 29, 2013 19:43
by henryko
Posted: Sun Jun 30, 2013 13:52
by usamees
Tore. Mina olin omal ajal ilmselt siis kas liig nõudlik või väga kohmakas. Enda lennuoskuses hakkasin kindel olema alles u 450 simu lennutunni järgselt.
Samas on tegijaid kes pärst kolme kuud on simus täitsa ok. Et simust üldse kasu oleks tuleb sääl kõvasti ringi modida( kopterid toimivad muidu nagu stabiliseeritud hexacopterid ja omavad meeletut jõuvaru ). Esimese soovitusena tuleks simu füüsika tõsta vähemalt 140%ni ja kopter teha mootori või aku poolelt ligemale 20-30% nõrgemaks. siis hakkad aru saama millal tegelikkuses ning kuidas reageerida. Lisaks peaks ümber modima stabilisaatori osa kuid seda ei tasu niisama eemalt näppima minna. Üks soovitus mida on nüüdseks ka teiste peal testitud: selle kaheksa lennu ja sujuvate pöördumiste lihvimiseks vali 3d keskkond kus saad ennast justkui virtuaalselt kopterilennu sappa riputada. Sel puhul näed otse millisel viisil sujuvuse saavutad ning näppude liigutused salvestuvad refleksideks
Muuseas: fpv lennuks ei pea tingimata sobima vaid hexacopter, see konf on populaarseks saanud pigem oma eelnevalt palju väiksemate lennukogemuse nõude tõttu. selle süsteemi miinus on ebastabiilsus tõmblevas tuules( enim kasutatavatel mitmikkopteritel ei ole võimalik muuta labanurki )
Esineb ka erandeid kuid keerukuse tõttu ei ole levinud.
siin video vanast kauglennust mägedes (ei ole minu. ussimuna kunagi viskas lingi. Selle lennu teostaja lendas kaua just 450sega väga-väga kiireid slaalomeid fpv-s nn kuusede vahel. See siin aga Henseleit):
http://vimeo.com/20015735
Igal juhul, jõudu jaksu vastupidavust ja järjekindlust soovides