Page 2 of 2

Posted: Mon Oct 28, 2013 20:14
by pohjakas
teeks väikse vahepala :) palju akusid on tühjaks hõljutud vahepeal. video on selle päeva teine aku siis.
http://www.youtube.com/watch?v=kCGzI1vg7Xo
mis ma ikka oskan muud õelda kui lendan nagu algaja :D

Posted: Mon Oct 28, 2013 23:04
by henryko
Väga äkiline - exposid võiks nats kurvida...

Posted: Mon Oct 28, 2013 23:35
by trebla
Ei soovita üldse exposid kasutada, välja arvatud sabal. Expo tapab "tundliku" sõrme. Pärast kulub pikk aeg, et korralikult lendamine kätte saada. Või siis lähed koaksiaali või multirootori peale :lol:

Posted: Tue Oct 29, 2013 1:15
by pohjakas
mis need expod on? :lol:

Posted: Tue Oct 29, 2013 9:52
by Stayazz
pohjakas wrote:mis need expod on? :lol:
Ära muretse! Lenda ilma neid.

Tehniliselt expod teevad sinu sticks vähem tundlikud keskel. Mis teeb kopteri cyclic ja rudderi liikumised sujuvam. Iga kanali expo seadistatakse eraldi. Praegu see saab sulle aidata, aga kopter tundub rohkem nagu zelees.

Lihtsalt tööta rudderiga sujuvam. :) Sinu hoveri oskused on juba hea. Tail in - on kõige lihtsam ülesanne/orientatsioon, mis sul on juba ok. Proovi nüüd teha piruetit (360') ja tuua kopter tagasi tail in hover-isse. Aga tee seda mingi 5-8 meetri kõrguses. Ja võtta mingi suurem plats selleks, mitte metsas. Hea simu (Phoenix4 voi RF6.5) oleks kasulik selleks ka. Tasuta simulaatorid töötavad ka hästi alguses.

Edu! :D

P.S. Et kopter oleks aeglasem võid proovida D/R (Dual Rates), neid on vaja ka eraldi seadistama.

Posted: Tue Oct 29, 2013 10:47
by pohjakas
ahaa... ei kangid on mul juba uimasemaks timmitud ja kangide max asend on ka väiksemaks toodud(puldist). sry,pole ennast igasuguste nimetuste ja lühenditega veel kurssi viinud. :)
kas keegi teab peast õelda,et kas minu ESC'i saab programeerida nii,et põõrded vaikselt pihta hakkaks.? kas panen pildi asjast?
link: http://www.rchelicopterfun.com/blade-450.html

Posted: Tue Oct 29, 2013 10:57
by Stayazz
pohjakas wrote:ahaa... ei kangid on mul juba uimasemaks timmitud ja kangide max asend on ka väiksemaks toodud(puldist). sry,pole ennast igasuguste nimetuste ja lühenditega veel kurssi viinud. :)
kas keegi teab peast õelda,et kas minu ESC'i saab programeerida nii,et põõrded vaikselt pihta hakkaks.? kas panen pildi asjast?
link: http://www.rchelicopterfun.com/blade-450.html
Ei, E-Flite regud ei saa programeerida. Seal on 1 ainuke tumbler (peidetud shrink tube all) millega saad teha 6v pinge elektroonikale (5v asemel), aga sinu sabaservo seda kindlasti ei taha. :) Et teha vähem RPMi, seadista oma Throttle Curve. Mis saatja sul on?
Kui DX6i siis seal on ainult 3 variandi (kui ma paneks neid, kui oleks algaja):
Normal: 0-50-60-70-70
Idle Up: 90-90-90-90-90
Hold: 0-0-0-0-0

NB! Selle reguga on selline asi, et pärast 75 voi 80 (ei mäleta täpselt, aga sa võid seda kuulda) ta näeb ja annab välja lihtsalt 100% gaasi.

Posted: Tue Oct 29, 2013 11:23
by pohjakas
ma kasutan Turnigy 9x.
mul throtle curve 0.50.72.72.72
ja pich curve on. 30.45.60.70.75
seda viimast asja ma ei tea jälle :)
ja teiste sirge on pisut sujuvamaks muudetud.
vist nii:
D/R&EXP
CH RUDD
D/R 100
EXP 065
-----
CH aile /CH elev
D/R 100
EXP 045
---------------------
millest ma aru ei saa on mingi(REVO/CV) ? seal kõik 50%

Posted: Tue Oct 29, 2013 12:49
by trebla
pohjakas wrote:ma kasutan Turnigy 9x.

seda viimast asja ma ei tea jälle :)
ja teiste sirge on pisut sujuvamaks muudetud.
vist nii:
D/R&EXP
CH RUDD
D/R 100
EXP 065
-----
CH aile /CH elev
D/R 100
EXP 045
---------------------
millest ma aru ei saa on mingi(REVO/CV) ? seal kõik 50%
Throttle hold (elektrikopteritel ka throttle cut) on selline vigur mis hoiab su kopteri tiiviku paigal sõltumata throttle kangi asendist. Sinu puhul peaks siis olema puldil mingi lüliti alla progetud see funktsioon, mis tekitab 0 gaasikõvera. Kahjuks pole mul sellist pulti ja ei oska täpselt menüüsi nimetada. Spectrumil näiteks on see vist samas kohas kus kõik throttle curve-d asuvad. Mina pean oma WFLY09 puldil panema paika kõigepealt Throttle cut menüüst lüliti ja siis saan kõverate menüüst pitchi kõvera paika panna.

Expo on sul sabal liiga suur, sellega tekib selline jama, et alguses nagu ei reageeri üldse, annad kogu aeg kangi juurde ja siis paneb järsku tiirutama. Üle 30 expot sabale ei soovita, umbes 12-15 protsenti teeb liikumise ilusasti lineaarseks, alla 8 teeb keskkoha juba veidi tundlikumaks. Mina kasutan sõltuvalt kopterist sabal 8-15 expot ja 90-120 dualrate, ele-aile expo on 0 ja dualrate 75-90-100 sõltuvalt vajadusest, kui siin vahepeal hakkasin expot kasutama siis ei suutnud enam tükk aega korralikult lennata, sest kopteri kuuletumine kangile muutus ebaühtlaseks, panin uuesti 0 ja kõik oli jälle super :D

Revo mix on selline funktioon, kus pöörete suurenemisega antakse ka rohkem ühele poole sabatüüri signaali, et kopteri nina ära ei ujuks. Head lock güro puhul (mis sul ka nähtavasti on) seda funktsiooni ära kasuta, see on rate mode jaoks, kuid ma pole seda kunagi vajanud.

Posted: Wed Oct 30, 2013 23:23
by bondikene
Stayazz wrote: Normal: 0-50-60-70-70
Idle Up: 90-90-90-90-90
Hold: 0-0-0-0-0
See on see 3 asendiga lüliti - ID. Saad programmeerida mixeri nii et igas olekus on erinev kurv.
Näiteks ID0 asendis on throttle õhkutõusmise kurv, ID1 asendis lendamise kurv, ID2 asendis 3d kurv jne.

Sellinne programm on olemas nagu eePe - seal saab mixeri ja kurvide ja lülititega mängida - https://code.google.com/p/eepe/

Posted: Wed Oct 30, 2013 23:29
by trebla
Throttle holdi lüliti peaks küll olema erinev Flight mode (Normal, idleup jne) lülitist, siin on nii mitmelgi juhtunud õnnetus, et idleup-i asemel pannakse sisse hoopis throttle hold ja kui autorotatsioon pole käpas ongi kräss tulemas.

Posted: Wed Oct 30, 2013 23:31
by pohjakas
sellest mix lülitist saan aru jh,aga ma hetkel jätan selle puutumatta. on ka eraldi komele kanalile lülitid kust saan ka vajadusel pisut uimasemaks või vastupidi muuta. mul tegelt on need pandud aga mul ei tule nad kunagi meelde kui lendama lähen :) see mix lüliti on hea jh kui kunagi oskused suuremad on siis saab sinna 3D vajadustele midagi seadistada.

Posted: Wed Oct 30, 2013 23:46
by trebla
Kolme eradi Dualrate lülitit on suht tüütu kasutada, kui just pole erisoovi peenhäälestamiseks. Olen pannud kõik kolm kanalit sama lüliti alla, samuti on võimalik Dualrate funktsioon ka flight mode lüliti asendiga siduda, see on selleks hea ,et kui sul juba kopter nii käes, et tead kui ergas peaks kopter mingis lennureziimis olema, saad üle klõpsuga kõik seaded korraga paika panna.

Posted: Wed Oct 30, 2013 23:57
by pohjakas
flight mode?- minu puldil muidugi ei ole sellist asja menüüs,nagu ma vaatan. kas ma jään millestgi ilma?

Posted: Thu Oct 31, 2013 1:56
by bondikene
Vabandust, 9xr peal on lüliti kõrvale kirjutatud ID, 9x peal on vist siis midagi muud?
Sellelt pildilt ei loe kahjuks välja ka - Image

Posted: Thu Oct 31, 2013 6:48
by nemo
bondikene wrote:Vabandust, 9xr peal on lüliti kõrvale kirjutatud ID, 9x peal on vist siis midagi muud?
Sellelt pildilt ei loe kahjuks välja ka - Image
9XR menüüs on ID, aga puldil on kiri AUX3 lüliti all ning lüliti küljel F-E LND

Posted: Thu Oct 31, 2013 8:28
by pohjakas
aa see on see sama ''mix'' lüliti,seal on muidugi kõrval kiri ka olemas ''F.mode'' . tundub loogiline jh,et mix ja flight mode samad asjad.
THRO HOLD ma kasutan THRO CUT lülitina (nagu seal kirjasgi on),et vastu molu ei saaks labadega aku ühendamise ajal :) (mul ta -30)

Posted: Fri Nov 01, 2013 14:11
by pohjakas
no teeks ühe asja veel selgeks,nimelt GYRO'l olevad võimalused.
mis nupp mida teeb.
viimasest saan aru see on normal ja reverse -servole.
aga mis on DS ja is Std?
ja mida see pööratav reguleerib?
Image
aitäh :)

Posted: Fri Nov 01, 2013 15:07
by Kpe
DS ja Sts on vastavalt digi servo või analoog servo lüliti. Ehk siis, et digiservo saba juhtima ja lüliti DS asendisse.
Trvl on siis travel limit ehk EPA. Saba servo liikumise ulatust ei tohi puldist reguleerida. Puldis EPA ikka 100%. Et vajadusel siiski servo liikumise ulatust piirata kasuta Trvl`i gyrol.
Kuidas Sa üldse siiani lennata said?!
Edu!

Posted: Fri Nov 01, 2013 16:54
by trebla
Seda DS-STS nuppu pole mõistlik niisama klõpsida, sest kui sul on sabas tavaline analoogservo või standard digitaalservo, võib see lihtsalt maha põleda. Häda ja õnnetus kui see juhtub lennu ajal- tulemuseks on dervishilaadne nähtus, mille tervelt maa peale toomine on suht ebatõenäoline, eriti algajale. Servodel on selline parameeter nagu refresh rate, mida kahjuks eriti ei avaldata paljude tootjate poolt. Standardservodel (juhtimpulsiga 1-2 ms, keskmine asend 1,5 ms ehk 1520 us) on see analoog- ja standard digitaalservodel 50-80 hertsi, kiirematel digiservodel 280 ja ka 333 hertsi (Hz). Lühema pulsipikkusega (näiteks keskasendiga 760 us) saab refresh rate veel kiirem olla. Sinu güro annab STS asendis välja 70Hz ja DS asendis 270 Hz. Servol peaks see siis olema sama või kiirem kui gürol vastavas reziimis.

Servo liikumisulatust nagu kpe ütles, reguleerigi sellest Trvl nupust. Selleks lülita güro gain rate moodi ning dualrate 100%. Siis hoides rudderi kangi vaheldumisi kummaski äärmises asendis, reguleeri seda nuppu nii, et sabarootori võllil liikuv muhv kuhugi vastu ei pooks, muhvi otsa ja takistuse vahele peab jääma vähemalt 0,2-0,5 millimeetrit. Tavaliselt hakkab pooma korpuse, mitte rootori pool.

Posted: Fri Nov 01, 2013 20:51
by Riff
Kui soovid aga, et kopteri saba liiguks üliaeglaselt ehk sul on ülivinge ja kiire servo ning soovid kiirust natuke maha keerata, siis säti puldist travel väärtuseid 100%-st väiksemaks ;)

Posted: Sat Nov 02, 2013 11:38
by pohjakas
No nagu fasthobbis.eu leht näitab siis on Digiservoga ikkagist tegemist.
http://www.fasthobbies.eu/eflite-gram-d ... -4450.html
GYRO'l nupp on ka DS asendis,niiet see on ok.
Ja nagu maakeeli aru saan siis see pööratav (Trvl)reguleerib servo käigu pikkust jh.

Posted: Sun Nov 03, 2013 16:06
by pohjakas
pohjakas wrote:tekkis küsimus seoses simulaatoriga, nimelt pildil oleval USB jubinal peaks minuarust küljes olema lüliti mida aga pole. kas eksin või mitte?
------------------------------------------------


Image


Image
olen nüüd jälle üritanud aga ei lase ikka ühtegi teist plaadil olevat simut pelada. tegin ka video RealFlight käivitamisest:
http://www.youtube.com/watch?v=4yJOt1fzPlY
tundub,et see nupp peaks seal ikka olemas olema. :(

Posted: Mon Nov 04, 2013 1:14
by FPVmarko
Teeme siis asja korda.
Kordan veel, et lüliti unusta ära :D enamus uued ongi ilma.
Antud juhul põhjus softis, täpsemalt Win7.

Nii selgus mu katsetusest sellesama 8-in-1 komplektiga. Jamasin pool õhtut aga lahenduse sain. Pool aega muidugi sai simus G4-ja lastud üle hulga aja :D
Niisis proovisin XP masinas ja kõik töötab. Win7 peal aga ei taha käivituda kõige tähtsam asi FeiYing Simulator Launcher.

Nagu üldiselt kõigil neil X-in-1 simudel esimene asi kui plaadi sisse paned - on vaja peale installida pisike softike: kaustas 'PengFeiSim' asi nimega SimLauncher2011_EN.exe
See ongi tarkvaraline 'lüliti' millega win taskbarilt eri simusid valida.

Aga hetkel lahendus see, et deinstalleeri kogu krempel. Kopeeri terve CD sisu oma kettale. Seal seadista mõned exed jooksma WinXp compability reziimis ja saab asja. Eelkõige just see Simulator Launcher.

Siis installi kõik otsast pihta oma kettalt ja peab töötama. Realflighti install tiba keerulisem kuna seal tuleb uuenduspaketid ka peale lasta ja koode toksida. Selle pikema jutu panen PS-ga.

Posted: Sun Dec 29, 2013 13:46
by pohjakas
nii hakkas toimima tõesti :wink:

Posted: Tue Jul 08, 2014 18:55
by pohjakas
oleks vaja abi kopteri labanurga sirgeks ajamisel kuna omal puudub veel selline vidin millega seda täpselt teha(hetkel on silmajärgi aretatud),või on kellegil müüa labanurgamõõtjat?
kas võin panna carbon labad mis on pisut lühemad kui piuidust labad?

Posted: Tue Jul 08, 2014 23:39
by trebla
pohjakas wrote: kas võin panna carbon labad mis on pisut lühemad kui piuidust labad?
Kui proovid panna teistsuguseid labasid, kontrolli, et labajuure (see ots kust kinnituspolt läbi käib) paksus on rootori labahoidjale sobiv. Laba ei tohi hakata labahoidjat laiali painutama, samuti ei tohi labahoidjat kinnituspoldi abil otsast kitsamaks painutada. Labajuurt ei tohi ka hakata õhemaks viilima. Need kõik tegevused viivad vähemalt selleni, et sa labade trackingut enam kunagi paika ei saa. Labade pikkus võrreldes puitlabadega sentimeeter-siia sinna erilist rolli ei mängi senimaani kui nad ikka ühepikkused on ja sabarootorisse sisse ei sõida :lol: