Page 2 of 2

Posted: Sun Feb 23, 2014 19:08
by Marek
Väikelennukid lendavad ka madalamal ja koperdajad lausa maanduvad kuhu tahavad (nagu uudistes loeme) aga kuidagi peame ära mahtuma ja arvestama peab ka mudelistidega. Terve pirita rand on suvel seljakotilendajaid täis. Keelata on lihtne aga mõistlikud lahendused peaks välja käima. Ei taha ju keegi rikkuja olla aga kunstlikult on hetkel seda väga paljud.

Posted: Sun Feb 23, 2014 19:17
by Erki.K
Mehed tundke hobist rõõmu!
Hobid siiski mõeldud meeltlahutama mitte vastupidi.
Mõni kes tahab sõitku kasvõi kosmosess oma aparaadiga ja kui vahele jääb siis tehke trahvi :)

Posted: Sun Feb 23, 2014 20:42
by kyylik
kui juba teemast käisid läbi lubade küsimine jne..kui keeruline see eestis on? on keegi proowin? ml oli plaanis tglt suvel v.nata hiljem saata kaamera mingite pallidega kõrgele..algul ei punnitax mingi karmile kõrgusele,taimeriga paneks palli lõhkema.ma mingipärast arvan et seda ei lubata ültse :(

Posted: Sun Feb 23, 2014 22:08
by tikka
[J] wrote:Minu meelest see kõrguse probleem on rohkem algajate, kes oma mõnesaja meetriga kelkima hakkavad, tekitatud kunstlik probleem. Mingit massilist üle 150 meetri lendamist tegelikult ei toimu ja võrreldes
Massilist kõrglendamist tõenäoliselt ei toimu, aga tegemist on ikkagi reaalse probleemiga. Kogenud harrastajad võibolla kelkima ei kipu, aga mulle on mulje jäänud, et niivisi lennutamine on nende arvates täiesti normaalne tegevus. Kiire otsimine netis ja tulemuseks paar näidet, mis vist ei ole algajate tehtud:
http://www.youtube.com/watch?v=dZVNGW9LgK0
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... WkXJfQIgUA
Olen Piibel või kollasel lennutamas käies rohkem kui üks kord näinud, et inimene istub autos ja juhib kuskil kaugel asuvat lennukit.

Ma ei usu eriti, et mudelistidele sellisest tegevusest uusi piiranguid kehtestatakse. See ala on juba reguleeritud või reguleerimisel. Pigem hakkavad inimesed oma tegude eest vastutama.

Posted: Sun Feb 23, 2014 23:08
by yhuubert
kyylik wrote:ml oli plaanis tglt suvel v.nata hiljem saata kaamera mingite pallidega kõrgele
Erinevalt mudelitest on selle asjaga lihtne selles osas, et lennureeglites on selle kohta eraldi peatükk mehitamata vabalennuõhupallid. Ilusasti detailselt lahti kirjeldatud nii reeglid kui protseduurid.

Just sama detailsusega peatükki oleks vaja ka mudelite ja droonide kohta, saaks elu lihtsamaks. Seniks võiks Lennuamet teha aga ühe seletava ringkirja, mis selgitaks lahti üldsõnalist lennureeglite paari punkti mudelite osas.

Posted: Sun Feb 23, 2014 23:39
by Marek
tikka wrote:Olen Piibel või kollasel lennutamas käies rohkem kui üks kord näinud, et inimene istub autos ja juhib kuskil kaugel asuvat lennukit.
Selles osas on sul õigus ja ega enamus siinseid seda heaks ei kiidagi (reguleeritud õhuruumis ja eriti lennuväljade vahetus läheduses). Samas kuskil kontrollimata õhuruumis võiks selline asi mingil määral lubatud olla ja mitte ainult nendel, kel PPL taskus vmt. Vähemalt võiks olla piisavalt lihtne moodus sellest teatada ja lennujuhtidega kokku leppida. Kui eralendurid võivad telefoni teel lennuplaane esitada, siis võiks sama mugav variant olla ka mudelistidel. Mõelgem sellele määruste vorpijad :)
jõudu!

Posted: Mon Feb 24, 2014 20:45
by martc
kyylik wrote:kui juba teemast käisid läbi lubade küsimine jne..kui keeruline see eestis on? on keegi proowin? ml oli plaanis tglt suvel v.nata hiljem saata kaamera mingite pallidega kõrgele..algul ei punnitax mingi karmile kõrgusele,taimeriga paneks palli lõhkema.ma mingipärast arvan et seda ei lubata ültse :(
kyylik paneb rate keelt............

lennuameti selgitus reeglite osas

Posted: Tue Feb 25, 2014 21:46
by yhuubert
Ei hakka siia rispostitamata, aga panin teise teemasse pikema ametliku Lennuameti hiljutise vastuse mehitamata õhusõidukite tänaste reeglite ja lubade küsimise kohta:
http://foorum.pistik.com/viewtopic.php?p=69770#69770

Oleme siis kõik tublid ja katsume nii ka käituda. Aitäh!

Posted: Tue Feb 25, 2014 22:57
by nemo
Oli tegemist vahepeal, hobialast.
Vabandan igaksjuhuks, vist sai natuke liiga laialt oma postituses sõna võetud.
Aga tahtsin juhtida tähelepanu sellele, et kõrvalised inimesed ikkagi jälgivad meid ja kunagi ei või teada, millal ja kuidas ette kantakse ning mida veel juurde luuletatakse.
Aga oma tolle lennu kohta. Asulast väljas suurel lagedal heinamaal olin. Mobla kaasas polnud, oli ainult tahvelarvuti kaasas. Kuna ilm oli ilus ja tuul suht soodus ka tõstmise suhtes, siis tekkis tahtmine testida FrSky telemeetriat ka kõrgustes - baro abil kõrgusenäit ning rssi. Fail safe oli ennem ette seadistatud nii, et lennuk oleks liueldes langema hakanud u 30-40m raadiuses ringis. Fail safe ei rakendunud kordagi, signaal oli suht tugev.
Teise akuga lasin muidugi pärast seda lendu oma lemmik stiili, madalalt maapinda kopeerides ja selle tulemusel on siiani see kere kapi otsas ning ootab materjali ja ümberehitust.
Silmsidest seda, et näha oli lennuk tänu päikese heale asendile ning taevas sattus olema õige sinaka tooniga.
Aga üldiselt meeldib ikka lennata madalalt, eriti kisub mitmekülgne maastikureljeef - näit krossirada on üks põnev koht. Oht lennuk ribadeks lasta on suur, kui kiirus liiga üles ajada. Ka silmamõõt võib alt vedada.

Kui aga tekib tahtmine kunagi uuesti kõrglendu nautida, siis küsin luba.

Posted: Wed Feb 26, 2014 11:49
by Kpe
Hea lugeda, et teemast sai arukas ja mõistlik. Kuigi mõne jaoks tundub see vist endiselt kiunu kiskumisena.
Lendame siis ikka turvaliselt ja arvestades teistega ning igasugused "seiklused" jätame avalikust foorumist välja.

Posted: Wed Feb 26, 2014 12:09
by Kuno
Kuigi täna Lennureeglid (MKM määrus nr 61) §15 lubavad mehitamata õhusõidukeid lennutada ilma loata kuni kõrguseni 500 jalga (~152m), ei tohi seda siiski teha kontrollitavas õhuruumis, milles lendavatele õhusõidukitele laieneb §52 toodud nõuded
lugesin ja mõtlesin selle lõigu peale....no ei ole ju mõistlikult öeldud - ehk seda seadust rikub kestahes,kui tal on kokkupuuteid mingisugusegi lendava seadeldisega.....ehk siis tahes tahtmata lendame Tallinna ümbruses "illegaalselt" ja igal hetkel võib seadusesilm "kammi" turja lüüa,kui mudeli julged maast lahti kergitada :cry:

Posted: Wed Feb 26, 2014 13:05
by [J]
Kuno wrote:võib seadusesilm "kammi" turja lüüa
See number on võetud väljamaa vastavatest reeglitest ja praktiliselt lennunduseta riigis loodetavasti käitutakse selle numbriga samuti nagu kõigis teistes riikides.
Eestis kehtib MÕÕTESEADUS. Politsei kiirusemõõtjagi peab olema taadeldud ja sertifikaadiga mõõteriist.
Reaalselt mingi usutava kõrgusenäidu suudab esitada ainult heas lennukis või kopteris istuv lendur. Number, mida mitte kuidagi riigi seaduste kohaselt kontrollida ei suudeta oleks reaalsuses isegi mõõteriista olemasolul problemaatiline.
Kui lendan suure kallakuga platsil, siis mis otsast kõrgus käib? Kui lendan Pakri mäeveerul, muutub kõrgus hetkega 40 meetrit ...
Asi pole nii selge ja lihtne kui kirjutuslaua tagant esmapilgul paistab.