Posted: Sun Apr 22, 2007 15:12
Sai siis täna Piibel käidud ja 1800-se tiivaulatusega Katana 140 õhku tõstetud.Liigutab seda looma 35 ccm bensiinimootor.Esialgsed muljed vägevad.Ilm ei olnud esmalennu jaoks just kõige parem-tuul oli puhanguline ja suht tugev,päästis see,et suund oli täpselt piki rada-see tegi ürituse võimalikuks.Selle mudeli juures märkasin Kolja ja Maksimi poolt varem mainitud tugevaid raadiohäireid-oma elu üritasid elada gaas,so 3 kanal ja pöördetüür,so. 4 kanal,kõrgus ja eleronid jäid nagu paika,seal tõmblusi ei märganud.Võiks ju ajada bensumootori kraesse,aga seda juhus vaid raja Aegviidu poolses otsas ja ka mitte igal ringil,seega on vist põhjus kuskil mujal.Hiljem üritasin Pitts-iga teha kontrolllendu,kuid seda loopis tuul seal metsa kohal nii tugevasti,et ei olnud võimalik mingeid järeldusi teha,kas kummalised poognad olid põhjustatud tuule või raadiohäirete poolt.
Lennuk sai "tehaseandmete" poolt lubatust 1,6 kg raskem-huvitav kust hiinlased selle lubatud kaalu võtavad?Püüdsin küll igati kaalu säästa,jättes mõned lennuomadust mitte mõjutavad detailid panemata.Mootor on küll u 500 g raskem,kui ette nähtud aga kusagilt on märkamatult lisangunud 1,1 kg.Lennuomadusi ilmselt see lisakaal oluliselt ei mõjuta,kuna võimsusvaru on sellline,et holisontaallend toimub ca 1/3 gaasiga,võibolla ehk lennukiirus pisut kasvas,aga võrreldes 1400 ste tiibadega mudelitega on see oluliselt võiksem.Ja muidugi kütusekulu- see on esialgsetel umbkaudsetel hinnangutel 3X väiksem,kui 7,5 ccm OS Maxil!Ja seda veel sissetõõtamata mootoril!
Lennuk sai "tehaseandmete" poolt lubatust 1,6 kg raskem-huvitav kust hiinlased selle lubatud kaalu võtavad?Püüdsin küll igati kaalu säästa,jättes mõned lennuomadust mitte mõjutavad detailid panemata.Mootor on küll u 500 g raskem,kui ette nähtud aga kusagilt on märkamatult lisangunud 1,1 kg.Lennuomadusi ilmselt see lisakaal oluliselt ei mõjuta,kuna võimsusvaru on sellline,et holisontaallend toimub ca 1/3 gaasiga,võibolla ehk lennukiirus pisut kasvas,aga võrreldes 1400 ste tiibadega mudelitega on see oluliselt võiksem.Ja muidugi kütusekulu- see on esialgsetel umbkaudsetel hinnangutel 3X väiksem,kui 7,5 ccm OS Maxil!Ja seda veel sissetõõtamata mootoril!