Page 2 of 2

Posted: Fri Mar 20, 2015 17:22
by Gerry
Teibid asendasingi kaablirihmadega ära, näeb tõesti parem välja ja paremini fikseeritud ka kogu kaabeldus, enam ei häiri niiväga.

Too prop adapterite link ei viinud mind kuhugi peale "not found" lehe, aga kõlavad huvitavalt+vajalikult.

Sai FPVmarkolt ära tellitud ka järgnevad asjad:
- Turnigy 5X pult + RX - otsustasin esimeseks puldiks midagi eriti lihtsat võtta
- Lipo alarm ekraaniga
- Gemfan SF 10X4.5 Prop 2x CW ja 2x CCW - hetkel hunnik 9x4.7 proppe varutud aga soovin ka suuremad testida
- XT60 emane+isane 2paari - aku, akulaadija ja pdb pistikuteks
- 10cm kleepiv krõpsuriba - aku ja quadi vahele, sest pelgalt ümberthoidva krõpsuribaga paneks aku ilmselt jooksu
- 10cm male-male FC-RX kaablid 5tk

Posted: Fri Mar 20, 2015 20:05
by FPVmarko
Jah täname, pakk läks ja pm 12 tunni pärast hommikuks kohal 8)
Võtan ka siis sõna, ehk tulevikus mõnele ideedeks abiks.

Väga hea kui viitsitakse ja on aega selliseid teemasid teha.
Mant esimeseks odavaks kopteriks valitud täitsa hea. Afro regud küll tiba kallimad aga see-eest SimonK juba peal (mitte küll alati kõige uuem) + pistikud otsas mis päästab jootmistöödest. Pool maailma ja ka ma ise fännan täis n-fet F seeria (20A, 30A) regusid kuhu SimonK peale susata http://images107.fotki.com/v71/photos/7 ... 30A-vi.jpg

Taolisi metallraame pean algajale parimaks kuna tugev, kerge ja soodne (ka varuosad). Käib veel kokku ka. See X525 on neist kõige kergem juhul kui need saatanlikult rasked jalad eemaldada. Üks hea kaalu/tugevuse nipp ka mootorid kinnitada otse metallile, puurides paar auku http://images15.fotki.com/v1626/photos/ ... 295-vi.jpg
Nii saab selle raami alla 200gr ehk poole kergemaks! Nii kerget sama suurt raami teist juba raske leida.
Gerry wrote:Peab tõdema, et puhtalt kaabeldamise jaoks ei kõlba see raam mitte kusagile, uurin juba mis raamile tulevikus liikuda võiks (lähikuudel) et saaks võimalikult viisakalt kõik komponendid ja kaablid paigaldada.
Kõlbab kõlbab. Peab vaid paar m lisakaablit hankima regude paigutuseks. Kaabel muidugi tõstab hinda ja lühendab grammike lennuaega nagu iga lisavidin lennumasina küljes. Minu stiilinäited soliidsest välimusest nende raamidega (x550 meeldib rohkem):
Image
http://fotki.com/markoklubi/multikopterid/525/
Image
http://fotki.com/markoklubi/multikopterid/x550-kk2-pan/
Image
http://fotki.com/markoklubi/multikopterid/nazakopter/

Ruumipuudusel saab veel keskele ehitada lisakorruseid.
Multikopterile üleüldse soovitan ESC käpa otsa mootori lähedale. Nii jääb keskel rohkem ruumi ja häireallikad FPV tehnikast ja RX antennist eemal. Ka mass tiba paremini jagatud. Samuti kaabelduse kogupikkus lühem kui regud keskel oleks.

Teine kergem/odavam variant jätta regud ikka käpale aga katta ära laiema sleevinguga http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... eeving.jpg

pohjakas wrote:kas aku lahjaks ei jää? escid olid sul max 30amprit ehk kui 4x siis 120amprit kokku. vabandust kui midagi valesti läks :)
Regud võivad ka 4x100A olla, tähtis ikka see mida mootor imeb ja vastavalt sellele on aku võimsuse valik. 3700mAh puhul peaks Sul aku olema vähemalt 25C mida ta ka on niiet probleeme pole (3.7x25=92A).

Kuna hinnavahe pole suur siis aku võinuks ka suurem/lahjem olla, näiteks 3s 5000mAh (kergem ehk 20-25C) peab andma Sul 20 min hõljumist välja, no 10" propiga kindlasti.

Muidu lennuaja pikendamiseks esimene idee - asenda need rasked vedrujalad miski kergemaga (ümarad ziptied) omal valikul kas käpa otsa või juba keskosa lähedale miskit pulgad. Sel juhul 10" ja 5000 akuga ennustaks juba 25min hõljumist (akualarm seada 3.5 - 3.4v kanti).
Aga miks mitte ka üldse ilma jalgadeta asju ajada ja minut kuni mitu pikemat lendu nautida iga kord.

Gerry wrote:Kas MultiWii PRO FC? Või tasub esimesele quadile rohkem kui poole odavam KK2.15 võtta, sest nagunii lendab minema ühel hetkel?
Vastupidi: algajal lendab kahtlane Gepsaju enne minema kui KK2. Eriti veel kõige odavam GPS aju mille usaldus ja tööle saamise lihtsus kipub olema raskemast puust. MW/APM teemaga peab kasutaja ise paras spets olema või selleks saama, et asi normaalselt toimima saada. Ja ka siis ei tasu kaugele lasta.
KK2 jt 'lollide ajude' äralendu ei kujuta ette, võibolla siis kui piloot puldi gaasikangi otsa tukkuma jääb. OK siis ka kui kaugele lased ja suunad segi - lased maha ära. Või levi kaob. Siis aga tuleb leidmisel kasuks kui miskised pasunad peal. Ka FPV aitab lennu ajal masina tagasi tuua, olemas ka igasugu tracking seadmed ja isegi telemeetria side puldiga aitab kadunud masina suunda scannida.
Siia kogunenud juttu tuntumatest GPS ajudest: https://docs.google.com/document/d/1wni ... sp=sharing
Gerry wrote:Testri kasutamine ja muud kergemad elektroonikaga seotud tegevused ei ole mulle võõrad, Pi baasil on kõikvõimalike asju kokku joodetud ja tööle programmeeritud seega natukene tean mida teha.
Sel juhul hea põhi all ja APM (2.7) võid soodsaks GPS ajuks ette võtta julgelt. Omas hinnas vastast pole.

Levoo wrote:Asenda prop-adarterid, mis kinnitatakse kruvidega otse mootori peale. Pika võlliga on häda selles et võll läheb väga lihtsalt kõveraks kui kopter ei maandu just kõige paremini
Soovitus õige ja kui adapterite hind mõistlik võib teha. Soodsam poolhea variant on lihtsalt võllid lühemaks lõigata, et adapter oleks terve alumise osaga mootoriga kontaktis. Ühesõnaga nihutada allapoole, et paljast võlli näha ei jääks.

Posted: Fri Mar 20, 2015 20:47
by Gerry
Tänud pika ja eriti põhjaliku vastuse eest. Sain piltide pealt palju inspiratsiooni.

Jalad olen mõelnud keerata 90c kraadi alla, vedrud juba kaotasin ära kuna ei näinud neil mõtet. Kaablite pikendamisele mõtlesin (kaalusin ka kaablite läbi torude viimist ja escide kahe plaadi vahele paigutamist), kuid otsustasin asja kõigepealt lendama saada, enne kui omaloomingut elektroonika kallal tegema hakkan, siis on vähemalt teada kas mina keerasin peeti või olid asjad peetis.

Afrod valisin puhtalt netist kogutud arvamuste baasil ja arvestusega, et kui esimese masina üle elavad saab neid ehk ka järgmisel ehitusel kasutada, sellest ka kohe 30A.

Nii suur kaaluvõit jalgade kaotamisega ja mootorite ümberpaigutamisega on tõsiselt ahvatlev, ma pean sellele mõtlema kindlasti tulevikus.

Aju osas teen esimesed õppimised KK peal ja tulevikus mõtlen (hetkeseisuga) APM 2.7 + GPS peale, kõige rohkem sooviks kõrgusehoidmist saada...

Mootorite võllid on algusest peale häirinud, ilmselt mingi moment võtan ette ja lõikan nad parajamaks, näeks viisakam välja ka + väike lisatugevus.

Akusid plaanin nagunii lähiaegadel mitmeid juurde hankida ja eks siis saan eri mahtudega katsetada.

Väikese... s.t. suure vea tegin tellides need plastmassist puksid ajule korruse ehitamiseks ühest poltide ja mutritega majandavast poest... Sai võetud varuga (sest palju nad ikka maksta saavad) 20tk neid... Need läksid aga üllatuseks 12€ maksma, oeh jah.

Õnnestus täna täitsa tasuta hankida ka korralik pehmendusega täidetud alumiiniumkohver kus sees hakkavad elama siis kõik vajalikud asjad, v.a. kopter ise, sest nii suur see kohver paraku pole.
Kui viimased jubinad käes ja peal siis lisan pilte jälle.

// Mind huvitavad VÄGA need jalad mis seal albumis X525 all on, pean endalegi taolised aga võimalikult kerged hankima.

Posted: Fri Mar 20, 2015 22:40
by FPVmarko
Gerry wrote:Mind huvitavad VÄGA need jalad mis seal albumis X525 all on, pean endalegi taolised aga võimalikult kerged hankima.
Taolised jalad pole kahjuks kerged. Kasutada vaid reaalsel vajadusel ehk kui gimbal hargivahel on. Samuti pole kaarekesed teab mis tugevad.
Kui mujalt maailmast või kasutatult ei leia siis mu pakutav valik:

16€ http://images60.fotki.com/v361/photos/7 ... ing-vi.jpg
185gr universaalsed multikopteri jalad. Vibravähenduseks kummipuksid ja all tugevdus mis ei lase jalgadel laiali vajuda. Värvilised vahutorud aitavad kaasa suuna tajumisel. Ülemised Glasfiber torud 12mm.

25€ http://www.rc-fever.com/xaircraft-x650- ... -gear.html
142gr Carbon fiber kerged universaalsed multikopteri jalad. Vibravähendusega elastsed kummipuksid. Ülemistele torudele (9mmx300mm) hea gimbal külge klõpsata. Kaared nylon-plast.

25€ http://images60.fotki.com/v367/photos/7 ... eCF-vi.jpg
90gr moekad T-kujuga Carbon fiber kerged universaalsed multikopteri jalad. Jämedam toru 16mm (pikkus24cm), alumised 10mm (pikkus24cm). Transpordiks lihtsalt eemaldatavad.
Kerged küll aga pole ka gimbali torukesi sellisel süsteemil. Saab muidugi eraldi juurde võtta aga gimbalini ilmselt veel aega?

Posted: Fri Mar 20, 2015 23:12
by Juhani
Multikopterile üleüldse soovitan ESC käpa otsa mootori lähedale. Nii jääb keskel rohkem ruumi ja häireallikad FPV tehnikast ja RX antennist eemal. Ka mass tiba paremini jagatud. Samuti kaabelduse kogupikkus lühem kui regud keskel oleks.
Hetkel ei suuda leida õiget viidet aga olen kindel, et nägin ühes ESC manualis kaablite pikendamise õpetust. Seal lubati aku juhtmeid pikendada ainult juhul kui vahetult ESC ette kondekaid juurde paned. Siin muidugi võib aidata ka see, et kui ESC on üle dimensioneeritud siis ka samas proportsioonis kondensaatorid.

Posted: Fri Mar 20, 2015 23:20
by Juhani
Akusid plaanin nagunii lähiaegadel mitmeid juurde hankida ja eks siis saan eri mahtudega katsetada.
Su algselt valitud 3,3Ah aku on päris hea kompromiss. Kui hakkad juba ringi kihutama siis proovi 2,2Ah akusid. Kaalu võit annab parema kiirenduse ja juhitavuse.

Posted: Fri Mar 20, 2015 23:31
by Oehh
FPVmarko wrote:Üks hea kaalu/tugevuse nipp ka mootorid kinnitada otse metallile, puurides paar auku http://images15.fotki.com/v1626/photos/ ... 295-vi.jpg
See nelikant toru on sellise kinnituse jaoks tiba pehme.
Poldid kipuvad selle toru kokku pingutama ja üsna kiiresti sakutab poldid ja mootorid loksuma.
Selle vastu peaks aitama nelikant toru sisse paksuse poolest täpses mõõdus kõvemast puidust klots liimida (veel enne aukude puurimist).
Võib ka mingid distantspuksid sisse panna aga ilmselt tülikam ja kaaluvõitu ei anna võrreldes puitklotsiga.

Posted: Sat Mar 21, 2015 14:31
by Gerry
Tundub et oleksin pidanud sellisesse pealtnäha lihtsasse toimingusse nagu prop adapterite kinnipingutamine rohkem süvenema. Nimelt esimese katselennu lõpus lahkus üks propeller omateed ja kerge 2m kukkumist sai kätte. Kõik jäi terveks õnneks.

Paraku kõiki adaptereid üle pingutades läksin vist hoogu ja keerasin ühe puruks, nüüd on kiiremas korras uut tarvis, ega kellelgil ei vedele neid?

Teema kah: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=9984

Posted: Sat Mar 21, 2015 16:14
by rocker
Esimesest katselennust miskit liikuvat pilti ka jagada on ? :twisted:

Posted: Sat Mar 21, 2015 16:35
by Gerry
rocker wrote:Esimesest katselennust miskit liikuvat pilti ka jagada on ? :twisted:
Paraku mitte, olin üksinda ja mõlemad käed olid puldiga hõivatud. Kui uue adapteri saan siis leian ka kaameramehe kõrvale.

Posted: Tue Mar 24, 2015 14:24
by Levoo
Prop adapterite lingil väike viga sees, punkt lõpus liigne. http://www.rctimer.com/product-545.html

Posted: Thu Mar 26, 2015 14:09
by Gerry
Täna siis sain taaskord lendama, õues läks tuulega stabiilsus kiirelt käest ja tulemuseks neli purunenud proppi. Edasi katsetasin sisetingimustes ja seal tuli juba päris hästi, ainus mure, et pöörama kipub vasakule droon enda suunda, pidevalt pean tagasi sirgeks keerama teda rudderiga.

Väike GoPro2 poolt salvestatud testklipp ka, sealt näha seda suuna äraminekut natukene: http://youtu.be/GSjn4-i4WL4 (postituse hetkel video upload alles pooleli)

Posted: Thu Mar 26, 2015 20:32
by Ragnar
Mul sama raam, aga need propellerite kinnitused viskasin minema, kui hakkasid lahti tulema. Õnneks ma testsisn täitsa põranda lähedal, 25kg raskusega trossi otsas. Ei olnud õnneks kõrge kukkumine. Panin nailoniga mutrid. Ei ole enam ükski lahti tulnud.

Posted: Fri Mar 27, 2015 14:18
by Gerry
Tulin nädalavahetuseks maale, et oleks põldudevahel rohkem ruumi harjutada ja seadistusi katsetada. Hetkel olen süvenenud PI paikasaamisesse ja teen sellega teste. Esimene testlend lõppes nii, et ootamatult hakkas kergelt tibutama ja tõusis tugev tuul mille tagajärjel (lendasin lowrates modes) kaotasin kontrolli, alustuseks maandusin kuusehekki ja pärast vastu majaseina- https://www.youtube.com/watch?v=rpApn7aIza4

Ja siis veel üks eilne montaaz siseruumides tehtud katselendudest - https://www.youtube.com/watch?v=bbGfEpeh-Ac

Hetkel on kolmest proppide komplektist järel veel üks CW propeller, tundub et esmaspäeval tuleb suurem varu neid tellida.

Posted: Sat Mar 28, 2015 9:58
by mel
Suhteliselt halb koht esimesteks lendudeks, suur lage põld on sõber koos kõrge heinaga kuhu hea odav crashida ;)

kangide tundlikkust võiks ka alustuseks vähendada puldist või kontrollerist. Ise seadsin puldist ja alustasin kusagil 25 % pealt, 50 akut hiljem olen juba 110 % peal :).

praegu kannatab juba nii lennata:
https://www.youtube.com/watch?v=wvzv6-j ... h3&index=1

puude vahel läheb proppe meeletult :)

Posted: Sat Mar 28, 2015 12:49
by Gerry
mel wrote:Suhteliselt halb koht esimesteks lendudeks, suur lage põld on sõber koos kõrge heinaga kuhu hea odav crashida ;)

kangide tundlikkust võiks ka alustuseks vähendada puldist või kontrollerist. Ise seadsin puldist ja alustasin kusagil 25 % pealt, 50 akut hiljem olen juba 110 % peal :).

praegu kannatab juba nii lennata:
https://www.youtube.com/watch?v=wvzv6-j ... h3&index=1

puude vahel läheb proppe meeletult :)
Peale lume sulamist pole seda kõrget heina võtta kusagilt veel :D
Siseruumides sai lennatud, sest välitingimused olid halvad ja oodatud oli kaua esimesi lende.

Eile sai ka väljas põldudepeal käidud, läksin isegi liiga julgeks kõrgelt filmimisega ja nüüd ootan esmaspäeva, et uus raam tellida.

X525 läks sahtlipõhja varuosadena ja kolisin uuele raamile üle, teen ilmselt ka uue teema, siin juba täitsa ülekoormatud postitustega ja uuem vajalik info võib kaotsi minna kui keegi teine lugema satub.