Jah täname, pakk läks ja pm 12 tunni pärast hommikuks kohal
Võtan ka siis sõna, ehk tulevikus mõnele ideedeks abiks.
Väga hea kui viitsitakse ja on aega selliseid teemasid teha.
Mant esimeseks odavaks kopteriks valitud täitsa hea. Afro regud küll tiba kallimad aga see-eest SimonK juba peal (mitte küll alati kõige uuem) + pistikud otsas mis päästab jootmistöödest. Pool maailma ja ka ma ise fännan täis n-fet F seeria (20A, 30A) regusid kuhu SimonK peale susata
http://images107.fotki.com/v71/photos/7 ... 30A-vi.jpg
Taolisi metallraame pean algajale parimaks kuna tugev, kerge ja soodne (ka varuosad). Käib veel kokku ka. See X525 on neist kõige kergem juhul kui need saatanlikult rasked jalad eemaldada. Üks hea kaalu/tugevuse nipp ka mootorid kinnitada otse metallile, puurides paar auku
http://images15.fotki.com/v1626/photos/ ... 295-vi.jpg
Nii saab selle raami alla 200gr ehk poole kergemaks! Nii kerget sama suurt raami teist juba raske leida.
Gerry wrote:Peab tõdema, et puhtalt kaabeldamise jaoks ei kõlba see raam mitte kusagile, uurin juba mis raamile tulevikus liikuda võiks (lähikuudel) et saaks võimalikult viisakalt kõik komponendid ja kaablid paigaldada.
Kõlbab kõlbab. Peab vaid paar m lisakaablit hankima regude paigutuseks. Kaabel muidugi tõstab hinda ja lühendab grammike lennuaega nagu iga lisavidin lennumasina küljes. Minu stiilinäited soliidsest välimusest nende raamidega (x550 meeldib rohkem):
http://fotki.com/markoklubi/multikopterid/525/
http://fotki.com/markoklubi/multikopterid/x550-kk2-pan/
http://fotki.com/markoklubi/multikopterid/nazakopter/
Ruumipuudusel saab veel keskele ehitada lisakorruseid.
Multikopterile üleüldse soovitan ESC käpa otsa mootori lähedale. Nii jääb keskel rohkem ruumi ja häireallikad FPV tehnikast ja RX antennist eemal. Ka mass tiba paremini jagatud. Samuti kaabelduse kogupikkus lühem kui regud keskel oleks.
Teine kergem/odavam variant jätta regud ikka käpale aga katta ära laiema sleevinguga
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... eeving.jpg
pohjakas wrote:kas aku lahjaks ei jää? escid olid sul max 30amprit ehk kui 4x siis 120amprit kokku. vabandust kui midagi valesti läks
Regud võivad ka 4x100A olla, tähtis ikka see mida mootor imeb ja vastavalt sellele on aku võimsuse valik. 3700mAh puhul peaks Sul aku olema vähemalt 25C mida ta ka on niiet probleeme pole (3.7x25=92A).
Kuna hinnavahe pole suur siis aku võinuks ka suurem/lahjem olla, näiteks 3s 5000mAh (kergem ehk 20-25C) peab andma Sul 20 min hõljumist välja, no 10" propiga kindlasti.
Muidu lennuaja pikendamiseks esimene idee - asenda need rasked vedrujalad miski kergemaga (ümarad ziptied) omal valikul kas käpa otsa või juba keskosa lähedale miskit pulgad. Sel juhul 10" ja 5000 akuga ennustaks juba 25min hõljumist (akualarm seada 3.5 - 3.4v kanti).
Aga miks mitte ka üldse ilma jalgadeta asju ajada ja minut kuni mitu pikemat lendu nautida iga kord.
Gerry wrote:Kas MultiWii PRO FC? Või tasub esimesele quadile rohkem kui poole odavam KK2.15 võtta, sest nagunii lendab minema ühel hetkel?
Vastupidi: algajal lendab kahtlane Gepsaju enne minema kui KK2. Eriti veel kõige odavam GPS aju mille usaldus ja tööle saamise lihtsus kipub olema raskemast puust. MW/APM teemaga peab kasutaja ise paras spets olema või selleks saama, et asi normaalselt toimima saada. Ja ka siis ei tasu kaugele lasta.
KK2 jt 'lollide ajude' äralendu ei kujuta ette, võibolla siis kui piloot puldi gaasikangi otsa tukkuma jääb. OK siis ka kui kaugele lased ja suunad segi - lased maha ära. Või levi kaob. Siis aga tuleb leidmisel kasuks kui miskised pasunad peal. Ka FPV aitab lennu ajal masina tagasi tuua, olemas ka igasugu tracking seadmed ja isegi telemeetria side puldiga aitab kadunud masina suunda scannida.
Siia kogunenud juttu tuntumatest GPS ajudest:
https://docs.google.com/document/d/1wni ... sp=sharing
Gerry wrote:Testri kasutamine ja muud kergemad elektroonikaga seotud tegevused ei ole mulle võõrad, Pi baasil on kõikvõimalike asju kokku joodetud ja tööle programmeeritud seega natukene tean mida teha.
Sel juhul hea põhi all ja APM (2.7) võid soodsaks GPS ajuks ette võtta julgelt. Omas hinnas vastast pole.
Levoo wrote:Asenda prop-adarterid, mis kinnitatakse kruvidega otse mootori peale. Pika võlliga on häda selles et võll läheb väga lihtsalt kõveraks kui kopter ei maandu just kõige paremini
Soovitus õige ja kui adapterite hind mõistlik võib teha. Soodsam poolhea variant on lihtsalt võllid lühemaks lõigata, et adapter oleks terve alumise osaga mootoriga kontaktis. Ühesõnaga nihutada allapoole, et paljast võlli näha ei jääks.