Page 13 of 16
Posted: Sat May 29, 2010 16:22
by Riff
õhus peaks olema ~4-5 min
Posted: Sat May 29, 2010 16:47
by pipercub
hõljutada, nii 0,5m-1m kõrgusel, sain tulemuseks 9 minutit. 2200mAh
Heas korras kopter peaks Align'i originaalakuga üle 10,5 min hõljuma, 30C akuga 12-14 min.
Posted: Sat May 29, 2010 21:18
by Wreckie
Ega mul see aku parim pole, mis sa ikka 120 kroonisest saad tahad
. Muidu tuul ka segas palju, pidin pidevalt gaasiga mängima. Kui väga tahta, saaks 10 ka vast kätte.
Posted: Sun May 30, 2010 17:36
by pipercub
Tuul ei tohiks 450 kopterit hõljutamisel peaaegu üldse segada.
Võibolla rootori pöörded liiga väiksed?
Posted: Sun May 30, 2010 18:01
by Riff
udusulge ka tuul üldse ei mõjuta, puhub otse mööda ja jääb täiesti puutumata...
Posted: Sun May 30, 2010 20:55
by JazZ
Mismoodi need C'd lennuaega mõjutavad?
Ja siin kirjutatud lennuajad on ka minu jaoks müstilised... Mitu protsenti mahtuvusest teil veel akusse jääb peale 12 minutilist hõljumist? Pinge liiga madalale ei lange?
Posted: Sun May 30, 2010 20:56
by Trex
pipercub wrote:Tuul ei tohiks 450 kopterit hõljutamisel peaaegu üldse segada.
Võibolla rootori pöörded liiga väiksed?
Segab küll ja kuidas veel.Täna isegi 700 al andis tunda
Posted: Sun May 30, 2010 20:59
by Wreckie
Trex wrote:pipercub wrote:Tuul ei tohiks 450 kopterit hõljutamisel peaaegu üldse segada.
Võibolla rootori pöörded liiga väiksed?
Segab küll ja kuidas veel.Täna isegi 700 al andis tunda
Mingilmääral ikka segab. Niipalju muidugi ei sega, et lennata ei saa, aga vahel võtab kuidagi tuule alla ja viskab natukene üles-alla.
Posted: Sun May 30, 2010 21:20
by Riff
siit see udusule jutt tulebki, mida väiksem ja kergem kopter, seda tundlikum tuule suhtes... eelmine post oli irooniat täis
Loogiliselt mõeldes tühjakslaadimise võime ei tohiks mõjutada lennuaega, kuid vaadates C definitsiooni ja sõltuvust muudest teguritest, siis on seoud lennuajaga. Tegin endale exceli kalku teooria põhjal, millest näeb hästi, kui kiiresti peaks aku tühjenema teatud A juures... võin selle kuhugile siia ülese laadida, saate ka vajadusel üle tsekata/kasutada
Posted: Sun May 30, 2010 21:28
by Wreckie
Riff wrote:siit see udusule jutt tulebki, mida väiksem ja kergem kopter, seda tundlikum tuule suhtes... eelmine post oli irooniat täis
Loogiliselt mõeldes tühjakslaadimise võime ei tohiks mõjutada lennuaega, kuid vaadates C definitsiooni ja sõltuvust muudest teguritest, siis on seoud lennuajaga. Tegin endale exceli kalku teooria põhjal, millest näeb hästi, kui kiiresti peaks aku tühjenema teatud A juures... võin selle kuhugile siia ülese laadida, saate ka vajadusel üle tsekata/kasutada
Oleks abi.
Käisin just lennutamas. Milline lust on sellise ilmaga lennutada - päikeseloojang, hea valgus(mitte liiga ere) ja täiesti tuulevaba, oleks vaid rohkem selliseid õhtuid
.
Posted: Mon May 31, 2010 13:56
by pipercub
Kõigepealt akudest, mul on neid 4tk. Hiinakad 2200mAh ja originaal 2100mAh.
Esiteks originaal Align,20C, kõige kergem. Siis Flightmax 25C ja 2tk Turnigy 30C akut.
Viimased on saadud 6S aku pooleksjagamisel.
20C kaalub kõigega umbes 170g ja 30C 200g. 30C akudes olid sees tootja poolt 20C nimetatud elemendid.
Üldisemalt - kaalu näitab tegeliku vooluklassi ära.
Minu kogemus näitab, et reaalses elus saab raskemast akust alati rohkem lennuaega kätte.
Cut-off on Aligni kontrolleri vaikeväärtusel. Enne lõppu hakkab saba liputama ehk teiste sõnadega pöördeid kõigutanma.
Tuulest. 450 kopter püsib erilise kõikumiseta õhus sellise tuulega, millega ma 8,5kg lennukiga hakkan ennast ebamugavalt tundma.
Jutt hõljutamisest ja aeglasest liikumisest.
Kontroller ja mootor on Align 450SE V1 originaalid, labad 325mm, pinion 12 või 13 hammast, mehhaanilised seaded ja saatja kurvid manuaali järgi.
Veidike on "Normal"i peal poole gaasi pöördeid tõstetud, et üleminek "Idle1" peale sujuvam oleks.
Hõljumine poole gaasi peal, "throttle" selles asendis 75-85%, labanurk 4-5deg.
Stabiilsus ja lennuaeg paistavad sõltuvat mootori pinioni valikust, seda juhul, kui muud asjad on manuaali järgi.
Posted: Mon May 31, 2010 14:15
by pipercub
Tuulega lennnutamisest veel:
Mul töökaaslane lennutab 27g putukat väljas tuulega:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... x_%28V2%29
Omal HK250 lendab ka siis, kui vahukaid enam välja ei taha võtta.
Teine asi on vanemad koaksiaal- ja fixed-pitch kopterid. Need muutuvad tõesti õues esimese tuulehooga juhitamatuks.
Posted: Mon May 31, 2010 14:17
by Riff
mina ei tea, mis imemasinad teil on, kuid enda 450 kopter ei ole eriti tuulega sinapeal... v-o on asi hoopis selles, kuidas keegi tõlgendab ja millises mastaabis tundlikust...
Posted: Mon May 31, 2010 15:21
by lauri
Trex 450SE mida kunagi lennutasin oli üllatavalt stabiilne ka tugeva tuulega. Loomulikult puhangud jms ei tule kõne alla, kuid kui oli ühtlaselt puhuv 5m/s või isegi tugevam tuul julges täiesti ringi tiirutada. Flybarile olid pandud lisaraskused, muud erilist polnud tehtud, käigud isegi liiga suured 3D jaoks, kuigi selili ei lennanud
Futaba GY401 hoidis saba ristituules kenasti 20+ sekundit paigal ilma et oleks pidanud ise korrigeerima.
Posted: Mon May 31, 2010 15:50
by mart63
Tuult talub 450 suuruses kopter vaid ikka üle keskmise kõrgete pearootori pööretega. Enda 450 kloon oli ka 6-8m/s tuules mõnusasti lennutatav, rootoripöördeid oli ka muidugi ~3300rpm. (Scorpion HK2221-6 V2
)
Posted: Mon May 31, 2010 15:59
by titan
Riff wrote:mina ei tea, mis imemasinad teil on, kuid enda 450 kopter ei ole eriti tuulega sinapeal... v-o on asi hoopis selles, kuidas keegi tõlgendab ja millises mastaabis tundlikust...
See on paljudest teguritest mõjutatav: rootori pöörded, labade profiil, flybari kaal ja kopteri enda ning puldi seadistused.
Posted: Mon May 31, 2010 16:41
by Riff
mul on võrdluseks tuulepuhangud, mitte ühtlane ja pidev tuul...
Posted: Mon May 31, 2010 17:20
by mart63
Sama siin, ega linnas muud polegi.
Posted: Mon May 31, 2010 18:04
by Trex
Tublid olete ,aga tahaks teid kollasel tuulega näha
Posted: Mon May 31, 2010 18:10
by titan
Riff wrote:mul on võrdluseks tuulepuhangud, mitte ühtlane ja pidev tuul...
Eks neen vallatud tuuleiilid ole meil kõigil kroonid taskust minema viind, kui tühjalt pöörlevad labad õhuauku kukkuma on jätnud. Mina eelistasin tuulevaikseid õhtuid, eelnevalt end korralikult ära OFF-itades.
Siis sarnanes rohkem siselennule
Posted: Mon May 31, 2010 18:33
by pipercub
Mõõtsin täna logeriga voolutarvet hõljutamisel.
Normali peal keskeltläbi 13A, Idle1 12A.
Paar nädalat peale laadimist seisnud ja veidike kasutatud 25C aku andis välja 1650mAh, seejärel hakkas ESC umbes 10,3V juures saba liputama.
Mitte päris täis akuga hõljus 8min.
Keskm. võimsus oli ~140W.
Rootori pöörded:
Normal 3100 - 2950
Idle1 2850 - 2750
Posted: Tue Jun 01, 2010 9:09
by Riff
Sain kopterile uued servod (MKS DS470 cyclik) ja mootori (Turnigy 2836 3700kV) külge ja ei saa enam laba nurkasid paika
. Hetkel siis laba nurgad full 3D akrobaatika jaoks justkui seadistatud
+-12kraadi. Tahan saada laba nurkadeks 0, +5 ja + 12 kraadi. Jändasin mehaanikaga, servo varred kõik 90 kraadi jne, CCPM pulgad ka kõik ühe pikkuse peal ning horisontaalsed. Asusin siis puldi kallale, et softiga sättida liikumised paika, kuid ei õnnestu kuidagi õiget seadistust saada. Kas keegi saab aidata?
Lisaks on kuri kahtlus et eelpool mainitud 3700kV mootor on tegelikult kiirem või siis vana 3800kV mootori oli märgitust aeglasem. Uue mootoriga on meeletult jõudu ja kiirust vanaga võrreldes. Lõppkiiruste juures aga märkasin ühte väga ebameeldivat nähtust, saba hakkas vibreerima, sellist ei ole varem juhtunud (vana mootoriga mitte). Justkui saba labad on erineva massiga v midagi taolist. Tegemist ei ole gyrost tingitud vibreerimisega.
Kas keegi saab õpetada, kuidas neid asju saaks sättida ja samas vaataks ka kopteri üle, et kas kõik on ikka õigesti. Algne komplekt oli RTF ehk kõik oli juba paika sätitud, pisi sättimistega sain hakkama, kuid labanurk ja +-12 kraadi on müsteerium minu jaoks... süsteem on normal modes ehk mitte ID v sport jne.
Abi juures pean silmas seda, et keegi näitab, kuidas neid asju saab sättida, siin kirjavahetust pidades ei ole nii efektiivne, tahaks lendama juba...
Posted: Tue Jun 01, 2010 12:20
by titan
Abi juures pean silmas seda, et keegi näitab, kuidas neid asju saab sättida, siin kirjavahetust pidades ei ole nii efektiivne, tahaks lendama juba...
Mis puldiga sul tegu?
Eks kollasel ole see kokkusaamiskoht, eks seal saaks keegi üle vaadata lendude vaheajal, kui just puldi manuali uurima ei pea hakkama.
Mina sinna täna ei tule, aga õhtuti keegi ikka vast on.
Kui viitsid, võid homme ka Kiili tulla.
Posted: Tue Jun 01, 2010 12:48
by Riff
Kollasel on kül hea, kuid ega seal ei õnnestu detailselt ainult minu murega tegeleda, rahvas on sinna läinud lendama... Kui sulle sobib Kiilis ja sul on aega, siis oleks väga hea. Puldi manuaal ja muu manuaal on mul kõik olemas. Pult on hiinakas Storm seeria
http://www.helipal.com/storm-450-glass- ... ition.html seadistamine läbi arvuti
T6config softi kaudu
http://www.enjoyhobbies.biz/myfiles/new_pa7.jpg
Posted: Tue Jun 01, 2010 20:40
by KristoR
...põhimõtteliselt kui sul on +/-12 siis mehaanika poolelt on kõik korras...
Kui tahad vähemaks saada pead puldi seadistusi näppima..."Pith Curv" nupp võiks olla üks osa sellest seadistamisest.
Mul Esky HK2 puldil sai muuta puldil nendest keeratavatest nuppudest labanurka ja mootori kõverat...
Mida sul saatjal lülitid hetkel teevad? üks võiks ju güro oma olla ja teine flyghtmode oma... kas seda lülitades ei muutu ka midagi?
Posted: Sun Jun 06, 2010 11:23
by tarvo
Tellisin ikkagi Copterx 450 SE V2he ära. Eks siis varsti saab teada, kas "koonerdamine" oli mõistlik või saab algaja selle ikkagi viisakalt kokku panna ja toimima.
Posted: Sun Jun 06, 2010 11:29
by Tikklakk
niih sain siis oma saatja ka kätte aga väike probleem ei saa kuidagi swashplate liikuma nii kuidas peab ....olukord siis jargmine....
gaasi üles lükates kõik servod liikutavad ennast üles (see peaks OK olema)
vaskule kangi väänates liigub vasak servo alla ja prem üles (see peks ka OK olema)
paremale väänates siis vastupidi (see peaks ka OK olema)
kangi üles lükates 2 esimest servot lükavad üles ja tagumine alla...kas ei peaks olema vastupidi?
Posted: Sun Jun 06, 2010 11:46
by tarvo
Tikklakk wrote:niih sain siis oma saatja ka kätte aga väike probleem ei saa kuidagi swashplate liikuma nii kuidas peab ....olukord siis jargmine....
gaasi üles lükates kõik servod liikutavad ennast üles (see peaks OK olema)
vaskule kangi väänates liigub vasak servo alla ja prem üles (see peks ka OK olema)
paremale väänates siis vastupidi (see peaks ka OK olema)
kangi üles lükates 2 esimest servot lükavad üles ja tagumine alla...kas ei peaks olema vastupidi?
Kui ma õigesti aru sain, siis see peaks olema saatjas muudetav näiteks kategooria Swashplate mixing alt. Minu meelest on viga selles, kugi ma pole eriti kopteritundja.
Posted: Tue Jun 08, 2010 21:28
by Tikklakk
nii sai siis helikale korra hääl sisse aetud aga raip kukub jõhkralt raputama...kui lased korra throtli alla ja anna uuesti gaasi siis toimetab normaalselt?
http://www.youtube.com/watch?v=3g7WMOKKsyQ
või peaks algul kiiremini tuurid üles ajama et asi vibrama ei hakkaks akki keegi oskab nõu anda?
2.asi see speed controller turning 40A selle ripub veel üks juhu kuhu saab aku balanceri otsa ühendada kas see peaks ka ühendatud olema või niisma ilu pärast?
Või mis veel parem oleks kui keegi paides akki saaks mu kopteri üle vaadata suht juhm sellel alal:( aga pisik on see ei tahaks seda kohe ära tappa kui kopter lendu ei saagi
Posted: Tue Jun 08, 2010 21:46
by JazZ
Tikklakk wrote:nii sai siis helikale korra hääl sisse aetud aga raip kukub jõhkralt raputama...kui lased korra throtli alla ja anna uuesti gaasi siis toimetab normaalselt?
http://www.youtube.com/watch?v=3g7WMOKKsyQ
Pealabad ehk liiga tugevalt kinni keeratud ja ei saa oma õigesse asendisse minna?