Page 14 of 16
Posted: Tue Jun 08, 2010 22:25
by tarvo
Tikklakk wrote:nii sai siis helikale korra hääl sisse aetud aga raip kukub jõhkralt raputama...kui lased korra throtli alla ja anna uuesti gaasi siis toimetab normaalselt?
http://www.youtube.com/watch?v=3g7WMOKKsyQ
või peaks algul kiiremini tuurid üles ajama et asi vibrama ei hakkaks akki keegi oskab nõu anda?
2.asi see speed controller turning 40A selle ripub veel üks juhu kuhu saab aku balanceri otsa ühendada kas see peaks ka ühendatud olema või niisma ilu pärast?
Või mis veel parem oleks kui keegi paides akki saaks mu kopteri üle vaadata suht juhm sellel alal:( aga pisik on see ei tahaks seda kohe ära tappa kui kopter lendu ei saagi
Kui sa seda balanceri otsa ei ühenda, siis regu ei saa üksikuid aku elemente jälgida ja peab piirduma kogupinge jälgimisega. Vaevalt sul nii kallid akud on, mida nii hellalt peaks kohtlema, aga kui ühendused klapivad ja juhtmed ulatuvad, siis see ilmselt liiga ei teeks.
Kas see vibreerimine ei või olla pigem juhuslik ja eelkõige sellest, et niimoodi kinni kopter aheldatud?
Posted: Tue Jun 08, 2010 22:36
by KristoR
http://www.hobbyking.com/hobbycity/stor ... oduct=3729 Midagi sarnast ?
Ma arvan ka pigem ,et labad liiga tugevalt kinni... Samas kui kopter maa küljes korralikult kinni ja labanurgad väga suured pole võid proovida ka järsemalt pöördeid tõsta ja vaadata kuidas siis on...
Mäletan ,et endal oli ka kunagi sarnane jama aga mis sest sai ei teagi... siis keegi soovitas ka tuima näoga sellest kohast üle minna vms... mitte oodata ja vaadata kuidas kopter väriseb.
Posted: Mon Jul 05, 2010 22:00
by tarvo
Mis te arvate, kas rootoripea (CopterX komplekt) peaks ka laiali lammutama, et lihtsalt kruvisid kontrollida. Või proovin vaid kruvisid ükshaaval välja keerata ning siis koos keermeliimiga kohe tagasi? Nii ilmselt päris kõigele ligi ei pääseks muidugi.
Posted: Tue Jul 06, 2010 0:29
by Bluesmell
Oma kogemused näitavad seda, et gravitatsioon võidab enne, kui see, kas kruvi vahel on liimi või mitte...
tarvo wrote:Mis te arvate, kas rootoripea (CopterX komplekt) peaks ka laiali lammutama, et lihtsalt kruvisid kontrollida. Või proovin vaid kruvisid ükshaaval välja keerata ning siis koos keermeliimiga kohe tagasi? Nii ilmselt päris kõigele ligi ei pääseks muidugi.
Posted: Tue Jul 06, 2010 9:49
by tuupola
tarvo wrote:Mis te arvate, kas rootoripea (CopterX komplekt) peaks ka laiali lammutama, et lihtsalt kruvisid kontrollida. Või proovin vaid kruvisid ükshaaval välja keerata ning siis koos keermeliimiga kohe tagasi? Nii ilmselt päris kõigele ligi ei pääseks muidugi.
Kui tahad kiiresti teha proovi ükshaaval keerata kruvisid ja kui läheb liiga lihtsasti lahti kasuta keermeliimi. Kui tahad korraligult teha lammuta pea esiteks laiali
Posted: Tue Jul 06, 2010 11:11
by ints
mis puutub tuuletundlikusse, siis lisaks igayhe personaalse hinnangu ja kopteri/raadio seadistuse ei maksa unustada rootoripea ehitust.
iga kqrgkvaliteetse disainiga rootoripea on tegelikult kompromiss stabiilsustaotluse - sh. tuulepuhangu automaatne kompenseerimine, mitte segi ajad staatilisustatlusega a la lama- ja juhtimisagiilsuse taotlemise vahel. ja igas realisatsioonis on neist yks vqi teine ja nende kombineerimine erinevalt qnnestunud.
lamal näiteks eriti huvitavalt - ei ole tuulekorrigeerimise ega ka juhtimisagiilsusest taotluslikult midagi järel, see-eest lendab tuulevaikses keskkonnas pea iseenesest. Asi on staatiline.
Stabiilsustaotluse all pean silmas, et rootoripea suudab järsule tuulepuhangule ise vastu astuda. See on abiks fai hqljutamisel, kui sa pisike hype on probleem.
Samas akrobaatika jaoks oleks vaja agiilsemat rootoripead.
Yheks oluliseks teguriks, mis rootoripea vastavat käitumist mqjutab on delta3. Rydiger Feil proovis asja lahendada selliselt, et pööretest sqltuvalt lylitas rootoripea delta3-me. Hea idee, aga paraku osutus mitte piisavalt hästi töötavaks.
Posted: Tue Jul 06, 2010 23:09
by tarvo
Ma ei suuda leida praegu infot, et kuidas saada kätte peaülekande alumisest rattast Aligni juhendi järgi siis "one way bearing shaft". Jooniste järgi see ei peaks seal väga tõsiselt kinni istuma, kuid ei taha väga tulla välja. Mul on tarvis seda natuke keerata, sest augud ei klapi. Auke pole väljast isegi näha.
Posted: Wed Jul 07, 2010 1:18
by tarvo
Sain asjale jõuga lähenedes lahenduse - lükkasin mõlki vajutamise vältimiseks selle "toru" sisse peavõlli ning keerasin kummiriba abil ta liikuma.
Posted: Wed Jul 07, 2010 21:26
by KristoR
Ei saa päris täpselt aru mida sa kätte/paika ei saa(ei saanud)
Aga on olemas näiteks selline asi
http://www.amainhobbies.com/product_inf ... moval-Tool
Posted: Wed Jul 07, 2010 21:48
by tuupola
"one way bearing shaft" mitte "one way bearing"
Posted: Wed Jul 07, 2010 22:44
by tarvo
tuupola wrote:"one way bearing shaft" mitte "one way bearing"
Jah, mitte laager ise, vaid see "toru" (alumise ratta küljes), mis tollesse ühesuuna laagrisse läheb. Aga jah, selle sain liikuma ikkagi suhteliselt kergelt.
Posted: Thu Jul 15, 2010 1:27
by tarvo
Kas keermeliimistatud (näiteks Loctite 243) kruvid peavad kindlasti olema raskemini lahti võetavad? Ma ühe kruviga paar korda katsetasin, kuid ei saa eriti aru, et liimiga kruvi raskemini lahti tuleks. Mul liim küll vist "parim enne" aastaga üle, kuid see vast ei mõjuta.
Posted: Thu Jul 15, 2010 23:53
by tarvo
Ma ei saa kahjuks oma Copterx-i mitmeid kruvisid kuidagi lahti. Pole muidugi ka neid Jaapani standardi järgi ristpea kruvikaid (ilmselt need kruvid selle järgi on, sest igasugused Philipsid liiga hästi ka ei istu). Teab keegi, milline kruvikas sinna sobiks (konkreetselt näiteks raami kruvid)? On teistel ka seda häda olnud ja mida tehtud? Ei tea kas need kruvid on siis punase keermeliimiga kinni pandud?
Posted: Fri Jul 16, 2010 0:19
by mart63
Proovi neid jootekolviga otsast kuumutada enne keeramist, vahel aitab teha keermeliimi pehmemaks.
Posted: Fri Jul 16, 2010 2:04
by motokrosser
Punane keermeliim on kruvi reaalselt kinnikeeramise jaoks.
Avada saba teda pmst ainult kuumaga.
Sinine on, aga keeeravateks kruvideks.
Posted: Fri Jul 16, 2010 23:57
by tarvo
Paari kruviga proovisin kuumutamist uuesti ning tõesti aitas. Proovisin varem ka, kuid ilmselt polnud piisavalt kannatlik, et korralikult kuuma anda.
Posted: Sat Jul 17, 2010 12:54
by lauri
Seda nn
sinist keermelukustit lahti kruvimisel väga tunda pole. Ta pigem "tihendab" kui liimib. Keermelukusti peamine eesmärk on see, et kruvid ja poldid vibratsiooniga lahti ei tuleks.
Ise kasutan juba mitu aastat sellist pulka (ühta ja sama). Kõige mugavam lahendus, mida tean. Pole vaja kuskilt midagi tilgutada, vaid tõmbad kruviga sellelt üle ja valmis.
Ja meeldetuletuseks ka seda, et keermelukusti EI TOHI plastikut puudutada. Enamik lukusteid SULATAB ja lõhub plastikut - kes ei usu, tehke proovi.
Posted: Mon Jul 19, 2010 0:50
by titan
motokrosser wrote:Punane keermeliim on kruvi reaalselt kinnikeeramise jaoks.
Avada saba teda pmst ainult kuumaga.
Sinine on, aga keeeravateks kruvideks.
Päris nii see ikka pole. Värvi järgi erinevate tootjate keermeliime üldistada ei saa.
Paljude KIT-ga tuleb hiinast kaasa punane keermeliim, mis on ka ilma soojata avatav
Seega tuleks enne liimi kasutamist tema omadusi täpsustada ja arusaamatuse korral valida mõni teile ning vajalikke omadusi omav liim.
Milleks ise oma elu teha raskeks
Posted: Wed Jul 21, 2010 12:37
by tarvo
Kas sabarootori labanurga muutmise liigendid peavad kindlasti väga sujuvalt ja ühtlaselt liikuma? Minu copterx-i oma on natuke ebühtlane (võtab kuskilt natuke kinni vist). Probleem on nende liigenditega, mis sabarootori võlli peal liiguvad. Kahjuks on nende kruvid taas kord ekstra kõvasti kinni liimitud. Proovisin neid mõõdukalt kuumutada, kuid ilmselt liiga vähe. Samas seal ju plastikut, mistõttu ma kardan, et kõvasti kruvi kuumutades saab metalliga ühenduses olev plastik liiga. Kas tasub nende plastikhoobade sulamist karta, kui nende vastas olev metallosa kuuma saab?
Posted: Wed Jul 21, 2010 15:13
by tuupola
Nii sujuvalt kui võimalik. Aga ei minul ka
täiestli ühtlane ole
Posted: Wed Jul 21, 2010 20:49
by KristoR
kui sa tahad ,et sul kopter vabalt lendaks siis peavad ka kõik detailid vabalt liikuma...lendab ta ka kui sul asjad päris õieti pole...
Posted: Thu Jul 29, 2010 1:19
by tarvo
Ma ei saa aru, kas tõesti ma ainuke, kellel Copterx-i kruvidega suur probleem - lihtsalt ei saa mõnda kruvi lahti. Ei ole asi selles, et pea ära rikutud juba, kuid lihtsalt ei püsi kruvikas sees, kui nii kõvasti vaja keerata.
Paljud kruvid on kuumutamise peale ikka lahti tulnud, kuid mõned on väga ebamugavad ja ei tule. Mul pole vist ka päris õiget kruvikeerajat - seal on ristpea kruvid, kuid ehk on nad JIS standardi järgi? Teab keegi?
Kuidas teistel kogemus Copterx-i kruvidega. Millist kruvikat olete kasutanud?
Mul praegu küllaltki suur pettumus selles kopteris just puhtalt kruvide tõttu. Enamik asju saab tehtud, kuid mõne asja jaoks (näiteks linkide pikkuste seadmiseks) on ikkagi vaja mõni kuuli kruvi kindlasti lahti võtta. Või kas tõesti on asi vaid tööriistas, et täpselt õige kruvikaga pole häda? Kuskil pole aga kirjas, mis kruvi see täpselt on, samas ei tea ka kust kiirelt saada JIS kruvikat. Endal mul palju erinevaid Philipsi kruvikeerajaid, kuid ei ole ükski päris ideaalne neile kruvidele.
Posted: Mon Aug 02, 2010 23:07
by tarvo
Täna tuli meelde, et mul on üks Hirobo kopterikomlektiga kaasatulnud kruvikas, siis mõtlesin seda probleemsete kruvide peal proovida. Ja üllatus oli, et need kruvid tulidki lahti. Kahjuks mul seda ainult üks suurus, et vaja oleks ka suuremaid. Vaatasin, et Dealextreme pakub igasugu odavaid komplete. Huvitav, kas nenende ristpead võiks olla JIS standardi järgi?
Näiteks see komplekt:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30601
Posted: Mon Aug 02, 2010 23:14
by tuupola
Mina ei ostaks DealExtreme tööriistu. Kehv kvaliteet. Aga näiteks see:
http://shrt.st/kee
Posted: Sun Aug 08, 2010 10:09
by inimene.
Mul selline mure, et kopter hakkab räigelt pöörlema, kohe kui helikopter õhku tõuseb. Saba servo liigutamise peale kopter eriti üldse ei reageeri (õhus), kuid maa peal ja kätevahel paistab gyro ja saba servo normaalselt tõõtavalt. On ehk veel kellegil olnud sarnast probleemi.
Kopteriks hk450 ,
saba servo ja
gyro
Posted: Sun Aug 08, 2010 10:51
by rallikas
inimene. wrote:Mul selline mure, et kopter hakkab räigelt pöörlema, kohe kui helikopter õhku tõuseb. Saba servo liigutamise peale kopter eriti üldse ei reageeri (õhus), kuid maa peal ja kätevahel paistab gyro ja saba servo normaalselt tõõtavalt. On ehk veel kellegil olnud sarnast probleemi.
Kopteriks hk450 ,
saba servo ja
gyro
Vaata, et güro ja sabarootor õigetpidi toimiks.
Esiteks proovi kas kangi paremale-vasakule liigutades liiguvad sabarootori labad ikka õigele poole. Kui see korras vaata, et güro õiget pidi toimiks. Liiguta saba ja kui güro neid valetpidi liigutab, lülita see DIR nupp teist pidi.
Posted: Sun Aug 08, 2010 20:33
by Trex
Saba pootor pöörleb valetpidi,ehk rihm on valesti.
Posted: Tue Aug 17, 2010 14:40
by tarvo
Vastavalt Finlessile seadistasin swashi servode lingid veidike pikemaks, kui Aligni juhendis (umbes +1 mm), sest muidu kipub swashplate ikkagi võllil oleva rõngaga kokku puutuma. Swashi mix-i väärtus on mul küll palju suurem - ligi 70 protsenti, kuid muidu ei andud piisavalt suurt labanurkade vahemikku. Mõõtsin küll prognoositavat labanurkade vahemikku enne ülemisi hoovastikke tsentreerimata, kuid ilmselt see ikkagi ulatust ei mõjuta?
Nüüd siis aga probleem: nimelt on "seesaw mixer armid" liiga pikad. Mul oleks vaja minimaalset pikkust veel vähendada, et saaks nad keskel paralleelseks muude värkidega. Vaadates Aligni juhendit, siis nende pikkused peavad olema kuskil 42mm, kuid jooniselt on näha, et see ongi enamvähem minimaalne pikkus, reguleerimisruum on põhiliselt pikemaks. Huvitav miks nad ei tee nii, et lingid oleks reguleeritavad soovituslikust pikkusest nii lühemaks kui pikemaks enamvähem sama palju? Kas ma pean tõesti neil jupi maha lõikama ja võib-olla keeret siis ka juurde keerama või võib järeldada, et mul on swashplate liiga kõrgel keskasendis (50% pitch)? Kui palju teil on ruumi raami ja swashplate'i alumise serva vahel, kui swashplate on keskasendis (50 pitchi)?
Posted: Tue Aug 17, 2010 17:16
by tarvo
Kas ei ole mitte nii, et kui labahoidjate linkide (need kõige lühemad) pikkused paika panna juhendi järgi, siis peaks seesaw mixer arm olema ilusti risti peavõlliga labanurga 0 kraadi puhul? Ehk selle järgi võiks panna seesaw mixer armi varda paika sõltuvalt siis swashplate täpsest asukohast.
Finless Bob teeb igatahes vastupidi, et paneb paika kõigepealt seesaw mixer armi vardad (niiet mixer armid oleks swasplategiga paralleelsed) ning siis korrigeerib labahoidja linki, kuna eelmine tegevus mõjutab ka labahoidjat.
Kuigi loogiliselt ei tohiks siis enam vaja olla labahoidja linki korrigeerida, kuna juhendis peaks ju olema antud pikkuse selliselt, et seesaw mixer arm oleks 0 kraadi labanurga puhul ilusti niiöelda paigas. Samas miks seda ikkagi sedapidi teha, kui labahoidja linkide pikkused on juhendis antud ja nende pikkused ei tohiks ju sõltuda servodest (muutuv sõltuvalt konfist)?
Suhteliselt keeruline jutt ilmselt aga ühesõnaga lühidalt on mu küsimuse selline: Kui juhendi järgi panna paika labahoidjate linkide pikkused, kas siis 0-kraadise labanurga puhul peaks olema seesaw mixer arm niieöelda paigas (risti peavõlliga), ehk siit järelduks, et selle järgi võiks nüüd seada selle lingi pikkused, mis läheb seesaw mixer armist swashplate'i? Kuigi ma tegelikult ei saa sellestki aru, miks ka swaslate'i kõrgus (50 protsenti pitchi) pole täpselt antud juhendis, sest see ei tohiks ju servodest sõltuda. Servodest peaks sõltuma raadioseaded.
Posted: Tue Aug 17, 2010 17:40
by tarvo
Miks ma kõike seda nii küsin on sellepärast, et mul on seesaw mixeri vardad justkui liiga pikad. Kui ma nüüd nad lühemaks teeks ja paneks seesaw mixer armid niimoodi paika, nagu Finless näitab, siis peaks korrigeerima tuntavalt ka labahoidjate linkide pikkusi, mis tundub imelik. Need võiks ju juhendis olla üsna täpsed reaalsele olukorrale, kuna neid ei tohiks miski mõjutada (v.a blade tracking, mis selles etapis veel ei määra).