Page 15 of 16
Posted: Tue Aug 17, 2010 21:44
by titan
Ära nendest etteantud lingipikkustest kinni hoia.
Throttle kangi keskasendis hoia labad nullis ja kõik mixeri hoovad ning swach täpselt risti peavõlliga. Seejuures vaata, et puldis pich curved ka 50% oleks keskmises punktis.
Servo hoovad ka kõik keskel ja risti peavõlliga. Vajadusel korrigeerid sub-trimmiga või tõstad hamba jagu edasi.
Pärast veendu, et mõlemad labad keskasendis nullis oleksid.
Ja nii ta peab lendama, kui need tingimused on täidetud
EDU!
Posted: Fri Aug 20, 2010 15:47
by Wreckie
Ehk kellelgil esinenud sarnast probleemi:
Võtan sabarootori labad ära, panen throttle kangi põhja, ei ühtegi vibratsiooni, jookseb puhtalt. Panen labad külge, panen throttle 50% peale, juba tunda üsna suurt ja häirivat vibratsiooni. Labade balansseerimine ei aita.
Posted: Fri Aug 20, 2010 17:09
by tuupola
Aga kui võtad sabarootori lavad ära ja 50% throttle? Kui suur vibratsioon? Kas oled kindel et see ei ole tail wag?
Posted: Fri Aug 20, 2010 17:32
by Wreckie
EI ole, see on vibratsioon, mis tekib pöörlemisest, hoian kopterit kõvasti käes, pealabad eemaldatuna.
Posted: Fri Aug 20, 2010 21:03
by aretaja
laagrid sabas korras kõik ikka w?
Posted: Sat Aug 21, 2010 10:26
by Wreckie
Ikka, ma ei näeks põhjust, miks võiks laagrid vibratsiooni tekitada? Suht neutraalsed jupid vibratsiooni tekitamises ju.
Posted: Sat Aug 21, 2010 12:51
by tuupola
Äkki põhjus on mujal aga see on näha ainult kui hoiad koptrid tugevasti kinni. Võta lavad ära ja proovi samamoodi kui proovid labadega.
Posted: Sat Aug 21, 2010 17:13
by titan
mõni võll peab ikka kõver olema, kui ilma labadeta selline vibra, või on flybar tasakaalust väljas.
Posted: Sat Aug 21, 2010 17:36
by tuupola
Kui võll on korras ja ikka vibratsioon siis proovi vahetada uus tail rotor hub.
Posted: Thu Aug 26, 2010 21:25
by tarvo
Oskab keegi öelda, kas Futaba GY401 güro võiks panna ka otsa peale sabatoru klambri alla? Kui panna ta pikali, siis on teda ebamugavam seadistada, kuna "nägu" jääb vastu maad.
Posted: Thu Aug 26, 2010 21:39
by KristoR
Kui ma nüüd ei eksi siis mida lähemale peavõllile gyro on seda parem...
Posted: Fri Aug 27, 2010 18:23
by tarvo
Aga ma ikkagi ei saanud aru, et kas võib servo (Futaba GY401) panna "püsti" serva peale. Et nägu jääks kopteri saba suunas.
Posted: Fri Aug 27, 2010 18:46
by aretaja
su jutust on väga raske aru saada. Ükskord paigaldad gürot, hiljem juba servot. Äkki teed mingi pildi, joonise, vms.
Posted: Fri Aug 27, 2010 18:58
by felch
Ei, güro peab olema pikali, nägu ülespoole. Ta tunneb vaid liikumist selle telje ümber, mis läheb "pealt" ehk potede poolt "alla". Veidi pildimaterjali ja juttu:
http://www.raptortechnique.com/gy401-dx7.htm
Posted: Fri Aug 27, 2010 20:00
by tuupola
tarvo wrote:Aga ma ikkagi ei saanud aru, et kas võib servo (Futaba GY401) panna "püsti" serva peale. Et nägu jääks kopteri saba suunas.
Ei. Üks gyro mõõtab angular velocityd ühe nurga alt. Kui sa paneks gyri püsti nii et nägu jääks saba suunas siis see mõõtaks aileron nurga angular velocityd. . Aga see kõig in liiga raske seletada minu kehva eesti keelega
Posted: Fri Aug 27, 2010 21:38
by tarvo
aretaja wrote:su jutust on väga raske aru saada. Ükskord paigaldad gürot, hiljem juba servot. Äkki teed mingi pildi, joonise, vms.
Kirjutasin valesti. Mõtlesin ikka gürot. Aga sain vastuse, et güro jaoks on väga oluline, millises sihis ta panna. Välismaiseid foorumeid vaadates on see segaseks jäänud, sest seal vahel on jäänud mulje, et pane kuidas tahad, teine jälle arvab, et on suund oluline jne. Aga eks inimesed kasutavad erinevaid gürosid ja võib-olla ka sellest selline jutt.
Posted: Sat Aug 28, 2010 10:38
by felch
Güro mõte ongi selles, et tunda ära ja vastu võidelda mingis kindlas suunas (telje sihis) liikumisele. Kui tahad hoida saba paigal, siis pole ju mõtet reageerida ka nt. kallutamisele - siis nt. edasi liikumisel keerataks ka saba. Seda sa ju ei taha.
Erinevate gürode tundlikkuse telg on erinevas suunas, sellest ehk segadus. Aga selline telg on alati üks per güro ehk ta ei tohi tunda pöördliikumist teistes suundades.
Jah, on ka 2 ja isegi 3-teljelisi gürosid aga ka nende puhul peab sensor olema orienteeritud õigesti. Muidu keerab kohe uppi (kui nt. autopiloodi elevator sisendisse saabub hoopis aileron güro signaal, on crash kindel).
Kui nüüd güro on küll oma tundlikkuse teljega selles asendis et reageerib õigele liikumisele, jääb ikkagi paika seade reevers (või mitte seada). Güro pööramine ümber tundliku telje 180 muudab väljundi "märgi" vastupidiseks. Nt. tolle Futaba puhul keerab potede poole alla.Tulemus: kui saba hakkab vasakule kalduma, antakse ses suunas hoogu juurde (kuigi peaks just teistpidi reguleerima) ja jällegi on crash käes. Reeversi jaoks on gürol enamasti lüliti olemas.
PS. Saad ju asju laua peal ka kontrolida. Pane vastuvõtjale güro järgi ja sinna omakorda servo. Kalluta gürot ja näed, mis pidi liikumisel servo reageerib. Ja ka sedda, kas õiges suunas (kas vaja reversi nuppu näppida).
Posted: Sat Aug 28, 2010 11:42
by ak
Hei,
lisaks veel juurde sellise info, et kuigi güroskoobil pole kaugeltki ükskõik, mis pidi ta on, võib teda siiski panna pea allapoole. Siis ta mõõdab ikkagi õiget telge, aga kuna väljundsignaal on teistpidi, siis tema reverse switch tuleb lükata teise asendisse.
Ehk siis, sabaservona kasutatava GY-401 nägu võib olla nii ülevalpool kui allpool, see on ok. Aga, külili ta ei tohi olla.
AndrusK
Posted: Sat Aug 28, 2010 11:47
by tarvo
Jah, ma saan asjast tegelt aru küll. Mõtlesin välja ka, kuidas güro toimimises veenduda. Lihtsalt seda nagu ei mõelnud, et tehnliselt ei saa hästi teha gürot, mis ise aru saab, millise telje liikumist ta peaks takistama. Kuna gürol on see initsialiseerimine, siis mõtlesin ehk, et ju ta siis teeb kindlaks, mismoodi ta on pandud, aga sel juhul peaks ta tahtma saba pööramist initsialiseerimise käigus, et saada aru, mis telge sa tal juhtida palud.
Samas siuke küsimus tekkis:
Kui mul güro on rate mode's, siis pöördtüüri paremale keerates (saba labanurk suureneb) liigub servo kaasa ainult kuskil esimesed 60 protsenti puldi juhtkangi liikumisalast, samas vasakule keerates (saba labanurk väiksemaks) liigub kogu ulatuse kaasa. GY401 ei ole ju liikumisala seadistamist mõlemale suunale eraldi. Kas güro teab siis seda, et tõenäoliselt on nullasend pisut paremale pööramise äärmisele punktile lähemal (algasendis peab ju saba labanurk olema positiivne), kui vasakule ja seetõttu ei ole paremale keerates liikumisala nii suur kui vasakule?
Posted: Wed Sep 01, 2010 21:34
by tarvo
Vaatasin, et Aligni juhendis pole näidatud, et sabalabasid hoidvad kruvid peaks keermeliimiga kinni panema. Kas seda tõesti pole vaja?
Posted: Thu Sep 02, 2010 0:01
by tuupola
Mina kasutan.
Posted: Thu Sep 02, 2010 9:03
by titan
Kui on mutrid kapronlukuga, siis pole vaja.
Posted: Thu Sep 02, 2010 10:55
by tarvo
Flybari paigaldades täheldasin huvitavat kiiksu - kui flybari kinni hoidvaid kruvisid kinni ei keera, paistab ta pealt vaadates sirge, kuid pärast kruvide mõõdukat pingutamist on kergelt kaardus. On see normaalne või see odavate kloonide jama? Mulle tundus, et ka labanurkade mõõtmine oli ebamugavam, kuna flybar polnud korralikult sirge.
Posted: Thu Sep 02, 2010 11:03
by tuupola
Flybar peaks kindlasti olema sirge. Kõver flybar põhjustab vibratsiooni.
Posted: Thu Sep 02, 2010 11:37
by usamees
flybari kõverdumiste välja timmimise kohta küsi kpe-lt
Minul liigse pingutamise korral on juhtunud raptoriga sama,et flybar vajub kaardu.
Posted: Thu Sep 02, 2010 11:57
by tuupola
usamees wrote:flybari kõverdumiste välja timmimise kohta küsi kpe-lt
Minul liigse pingutamise korral on juhtunud raptoriga sama,et flybar vajub kaardu.
Flybarless FTW!
Posted: Thu Sep 02, 2010 21:25
by tarvo
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=146660&page=3
Ma ei saa aru, mismoodi see nii on. Kas toodetaksegi selliselt, et kruvi kinni keerates surub varda kõveraks.
Posted: Thu Sep 02, 2010 21:39
by tarvo
Võtsin selle detaili (flybar control arm) küljest ära ja on näha, et see pronksist junn seal sees, mille sisse varas lükatakse, on välimisest küljest suurema auguga ja sisemisest väiksemaga (parajaga). Seetõtt paistab selge, et kruvi surub varda kõveraks.
Ei tea kas see on mõnede eksemplaride probleem või kogu Copterx-i probleem? Võib-olla on kellelgi Tallinnast pakkuda (kompensatsiooni eest muidugi) mulle asendusjuppe näiteks HK või Aligni omi?
Posted: Mon Sep 20, 2010 22:45
by tarvo
Kumb neist võiks parem olla sabaservoks:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=10522
või
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=8511
Ino-labi oma on 20g, Turnigy ainult 11g. Aligni juhend ütleb tegelikult sabaservo kaaluks 6-9g, sama foorumitest lugedes tundub, et paljud kasutavad raskemaid servosid. Kas 20g servo on 450 klassi kopterile paras või siiski pisut raske? Güro on mul isegi raskemat sorti - Futaba GY401.
Posted: Mon Sep 20, 2010 23:10
by mart63
See Turnigy servo 450-suuruses kopterile õigem.