Minu esimene lennuk.

Kõigest mis teiste alateemade alla ei mahu
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

mina kasutan casco 5 min epot

55.- ehituse abc-s, 2-süstla sees
kogun vanu vene lennukimootoreid
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Tänud jällegi kõigile, kes nõuandeid on jaganud. Nimepidi nimetama ei hakka.

Pakk laeplaati on ostetud. 8tk 50x50cm ja olgu see paksus tal 5 või 4.5 mm, vaatame hiljem.

Imelik, et UHU Por on müügil ainult Mikromaailmas. Sealt saan ma seda homme peale lõunat. Daibohh, kui keegi peaks minema ja minu eest kõik ära ostma.

Uut lennukit ehitama hakates on mul otsustatud ainult see, et talle tulevad eleronid, sabasse pöördetüüri ei tule (kuna elektroonikat ei jagu). Kere pikkus üle 50cm ei saa olla ja tiibadega on hoopis jama...

1) Tiibade hulk - mulle hirmsasti meeldivad kahetiivalised aga kuna tuleb esimene kaldtüüridega lennuk, siis biplaan pole just prioriteet.
2) tiibade asetus - üla-ala-kesk? Kaldun ülatiivalise poole, kuna selliseid olen juba ehitanud.
3) Profiil - Padusirge, Profiiliga, või kleebin ribid vahele ja teen alt sileda (mida aeglastele mudelitele vist eriti ei soovitata).

Kui kellelgi on mingeid soovitusi, siis andke tulla. Lähen lennukite jooniseid uurima. Või mustandit joonistama.

Sitkust ja jõudu soovides,


daapn
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

daapanile ütleks, et ehitasin samast plaadist 1m pinnaulatusega mudeli. üleeile sai ka proovitud - väga hea.
50cm on kindlasti vähevõitu...
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

vana wrote:daapanile ütleks, et ehitasin samast plaadist 1m pinnaulatusega mudeli. üleeile sai ka proovitud - väga hea.
50cm on kindlasti vähevõitu...
Härrased aga väidavad siin, et UHU-Por liimiga saab kaks plaati liimida kokku. Tegelikult on mul plaan kumbki tiib teha eraldi osana. Vajadusel panen tiivad V-kujuliselt kokku. Ehk saan hakkama?


daapn
Even
Posts: 66
Joined: Tue Apr 17, 2007 18:22
Location: Tallinn

Post by Even »

UHU Por liimiga EI saa liimida 2hte plaati külgepidi kokku, ei hoia kinni, selleks ikka epo..
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

5mm depronit serv-servaga kokkuliimimine on jama, eriti, kui lõige on 90 kraadi. Libamisi lõigatud plaadi puhul on asi vähe parem. Hea on kasutada nn. "ülekatet". Tiiva ühenduskoht jääb nagunii kere sisse, ka kere tuleb kahest 50cm tükist ülekattega kokku kleepida (kama, millega).
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Nüüd on tõe selgitamise koht...
Even wrote:UHU Por liimiga EI saa liimida 2hte plaati külgepidi kokku, ei hoia kinni, selleks ikka epo..
varem on kirjutatud aga...
AndresO wrote:
daapn wrote: Siis tuleb oma lennuki konstrui mõelda nii, et alla 50x50cm oleks iga detail, kuna sellel plaadil on servad kumerad ka...
Mina olen need kumerused äralõiganud ja 2 plaati servapidi kokkuliiminud.
daapn wrote:Mis selle hea liimi mark on ka?
AndresO wrote:Liim on UHU Por.
Vt ka http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t ... ht=uhu+por ja kasuta foorumi otsingut.

Ise ostsin ka viimasel talvel Mikromaailmast, Tallinnas Peterburi mnt-l. Maksis 25...30 kr.

Ma ise ei oska veel sõna sekka öelda, kuna pole toda va UHU-Por liimi oma silmaga näinud.

daapn
Even
Posts: 66
Joined: Tue Apr 17, 2007 18:22
Location: Tallinn

Post by Even »

No, kui sa paned UHUga serv serva vastu kinni ei jää ta elusees üksteise külge... Võibolla mingi ülekatmise teel saab.... Serv servaga mitte mingil juhul
AndresO
Posts: 146
Joined: Mon Feb 12, 2007 10:32
Location: Tallinn

Post by AndresO »

Täitsa sirget pinda pole jah liiminud. Sai tehtud täisnurgsed 'tapid', nii 3...5 cm laiad ja 1 cm sügavad. Kaks plaati kohakuti ja korraga läbilõigatud. Hoidis kinni küll ja kannatas ka painutamist.
Nii jah ei ole mõtet teha, kui kahe poolega tiib, et liitekohad jäävad mõlemal kohakuti.
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Tühja sest liimimisest nüüd...


Ma jõudsin oma joonisesurfamisega nii kaugele nagu...

http://foamfly.ready2flyplanes.com/gall ... _Fuselage/

Ma võtan selle kasutusele. Eriti selle tõttu, et mu esimene mudel oli peaaegu samasugune. Vist strateegilistest kohtadest tsipsa laiem elektroonika asjus. Vaevalt, et ma neid sakke viitsin välja lõigata, lihtsam on vist ikka kleepida. Aga seda ma veel mõtlen.

Ma kuidagi ei suuda välja mõelda, mis ma tiibadega teen.

Kas eleronide puhul V-kuju on vajalik?

Äkki teeks tiiva midagi sellist:

http://www.stechflug.com/50296894d10aad ... 65008.html


daapn
Even
Posts: 66
Joined: Tue Apr 17, 2007 18:22
Location: Tallinn

Post by Even »

Eleronid saavad olla vist V tiival ja sirgel tiival, kõrvadega tiivale vist eriti ei panda. Sirget tiiba on palju kergem teha kui profiiliga, kõvasti vähem aega võtab.
Ja muidu ma nägin veel Ehitus Services 6mm rohekat depronit.(mart63 vist koguaeg kasutab). 1 pool on mustriga teine sile. Plaadid üsna suured ja hind oli 31 eek tükk.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Kasutan küll jh, enamasti panen tiivale männiliistu ette ja taha ka vahel ka küllalt jäik. Nende plaatide suurused ja hind on varieerunud. Viimati oli 29.-/tk ja 150cmx 80cm umbes, aga ma ise ostsin Järve Key-st mitte Abc-st.
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Mes, Sa Mart, neist rohelistest plaatidest ehitad ka?
Männiliist on siis nagu balsa aseaine vä?

Keerad aga selle triibulise külje sisse poole ja läheb käiku küll?
Ma ise tegin oma kahe esimese mudeliga täpselt nii.
Samas see roheline oli mingi 5 või 6mm paks eksole? Kaks tükki kokku lajatada on kohati liiga paks või mis?


Jee!


daapn
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Ma sellest 6mm-sest teinud ainult lapikuid tiibu, ühest kihist, see triibuline allpool, ja mändi kasutasin lihtsalt tiivale jäikuse lisamiseks, ainult depron klapiks ülesse tiivad kokku:D
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

aga miks mänd? balsat kästakse ju panna? on mänd palju odavam või kergemini saadav? ja üldse, kust seda saab? www.puumarket.ee või midagi sellist?


daapn
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Kullost, seal täpselt 1m pikkused liistud eri mõõdus, tavaliselt panin ette serva 5mmx3mm ristlõikega ja vahel pooles tiivaulatuses alla ja üles 2mmx10mm. Balsa ei anna kindlasti sellist jäikust.
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Kas see on väga rumal mõte, et ühel eleronil panna sarv juhtlati ühendamiseks üles ja teisel alla? ja siis mõlemad latid sama servo külge sama haru külge ühendada.

Väljanägemise poolest cool see kindlasti ei ole...


daapn
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Pole sellist lahendust varem kohanud :lol: Aga miks ka mitte. Kuigi reeglina on siiski pandud nii, nagu siin ühel pildil, mille postitasin - lihtsam
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

ja siis mõlemad latid sama servo külge sama haru külge ühendada
arvan,et mõistlikum on otsida kahe õlaga eeblit,lahendus on praktilisem.
Kui soovid ühe õlaga eeblit kasutada,tekib mitu jama:
-eleronide käik tuleb erinev,kuna ühe traadi ühendad servo teljest kaugemale ja teise lähemale,kuna ühte auku kahte traati panna ei saa
-keeruline on ka traadi viimine tiiva peale.
Kui tõesti originaaleeblit ei leia,tee õhukesest vineerist ise uus ja kinnita väikse kruvi ja liimiga olemasoleva külge.Samas on servod nii odavaks muutunud,et äkki on otstarbekam uus servo hankida.Igasugused aretused muudavad lennuaparaadi ilmaasjata raskemaks ja kindlasti vähem töökindlamaks,kuna kõik aretused kipuvad ära lagunema.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

kasutada saab ka tekstoliitplaati (trükiplaat), mis peaks olema veidi usaldusväärsem ja paremini töödeldav, kui vineer.
Lauri Laidna - www.pistik.com
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Kuno wrote:
ja siis mõlemad latid sama servo külge sama haru külge ühendada
arvan,et mõistlikum on otsida kahe õlaga eeblit,lahendus on praktilisem.
Kui soovid ühe õlaga eeblit kasutada,tekib mitu jama:
-eleronide käik tuleb erinev,kuna ühe traadi ühendad servo teljest kaugemale ja teise lähemale,kuna ühte auku kahte traati panna ei saa
-keeruline on ka traadi viimine tiiva peale.
Kui tõesti originaaleeblit ei leia,tee õhukesest vineerist ise uus ja kinnita väikse kruvi ja liimiga olemasoleva külge.Samas on servod nii odavaks muutunud,et äkki on otstarbekam uus servo hankida.Igasugused aretused muudavad lennuaparaadi ilmaasjata raskemaks ja kindlasti vähem töökindlamaks,kuna kõik aretused kipuvad ära lagunema.
vot täpselt samu radu pidi käivad ka minu mõtted...
miks ma üldse sellist totakat süsteemi arendan? 3-kanaliga süsteem, mida ma kasutan on Kyosho oma. Sellel on kurikuulsad 5-traadiga servod. Nendel servodel on 40 sakiga võll. Ma ei usu, et ma selle otsa leian normaalseid heebleid. Servot üksi ka vahetada ei saa, kuna keegi pole veel välja mõelnud, mis moodi muu servo selle Kyosho vastuvõtja külge ühendada. Paarkend grammi raskust ei ole mingi küssa, eks ma midagi aretan. Kõige puhtam tundub siiski olevat eleronid erinevalt küljelt sama servo heebli külge ühendada. Siis lennuk võibolla ei kaldu mõlemas suunas ühte moodi aga vahe peaks olema siiski üsna väike...


daapn
User avatar
rallikas
Posts: 430
Joined: Wed Feb 28, 2007 21:11

Post by rallikas »

Aga tee hoopis selline lennuk, mis kallutab ainult eleronidega. Ühele 1 servo teisele teine servo.
tommy
Posts: 46
Joined: Thu Oct 05, 2006 23:32

Post by tommy »

>> Servot üksi ka vahetada ei saa, kuna keegi pole veel
>> välja mõelnud, mis moodi muu servo selle Kyosho
>> vastuvõtja külge ühendada

kui ma 6igesti m2letan, siis need 5 juhtmega servod k2ivad nii, et kaks juhet l2hevad mootorisse ja kolm potentsiomeetrisse. pmst v6iks proovida tavalisest servost elektroonika v2lja visata ja samamoodi yhendada ..

k
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Mardi käest küsin: kust kohast Sa seda rohelist 6mm depronit ostsid?. Käisin Järvel ehituspoes uurimas ja ei midagi...
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Siis võib otsas olla, ennemgi juhtunud. See on sellist helerohelist värvi.
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Ma käisin Järve Key-s esmaspäeval. Ega mulle muidu poleks see roheline kraam silma hakanud, kui üks pappkarp poleks lahti olnud. Ta asus parketikraami vahel. Ütleme nii, et seal, kus need laeplaadid on seinale vaatamiseks välja pandud, sellest otse põhja poole 40 meetrit.

Mulle millegi pärast tundub, et see ei olnud nende standartne koht.


daapn
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Ma olen nüüd kuulda võtnud kahte Kuno soovitust:
Kuno wrote:Soovitus - ära ehita üldse ilma eleronideta lennukit!
Kuno wrote:Kui tõesti originaaleeblit ei leia,tee õhukesest vineerist ise uus ja kinnita väikse kruvi ja liimiga olemasoleva külge.
Uus lennuk tuleb eleronidega, kahetiivaline. Üritan sellist "pontsakat" teha. Tähtis on, et saaks ise elerone proovida. Ma pole seda isegi simus veel teinud. Aga simu on nagu alkoholivaba õlu - sealt on ainult üks samm kummist naiseni.

Servo triki lahendasin cd torni kaane lõhkumise, liimi ja kruvi abil.

Pilt pole just Tehnika maailma kaanepildi vääriline, aga Kroonikasse sobiks küll:

***selle kohapealt kustutasin oma valesti pandud pildi ära. Ropka pani selle järgmisse postitusse korrektselt üles. Vabandan jama pärast ja tänan Ropkat.***

Olge tublid!

daapn
Last edited by daapn on Thu Sep 27, 2007 12:52, edited 1 time in total.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

Image

pilt siis niimoodi
kogun vanu vene lennukimootoreid
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Tsau, tüübid!

Jooksin oma kolmanda lennuki projektiga puusse.

Avastasin asjaolu, et servod tõmblevad alati, kui mootor töötab. Komponentide omavahelisest kaugusest asi ei olene.
Kombineerimise teel (erinevad mootorid, vastuvõtjad, servod) sain teada, et mure on saatjas.

Kuna tegemist on Kyosho nuditud saatjaga, mis originaalis käib Piperite ja Cessnade sees, siis on mul olemas üks täiesti ebavajalik vidinas. Eriti arvestades, et kui mu mälu mind ei peta, siis see saatja oli pardal, kui paanikapöörde tõttu ühe lennuki nina ees vastu maad lasin. Suurim häving paistis tookord olema aku sahtel aga vist mitte ainult...

Kuna see elektroonika komplekt on minu kahe eelmise leiutisega juba edukalt õhus käinud samas konfiguratsioonis,otsustasin käesoleva projekti siiski lõpule viia ja siis prügikasti kaant kergitada.

1) Käesolev projekt valgest depronist kahetiivaline kaldtüüridega kuid pöördetüürita elukas saab valmis kas täna või siis alles novembris.

2) Ostan endale mingi saatja-vastuvõtja-kiirusregulaatori-servode-mootori kollektsiooni ja kavatsen ka edaspidi vahtplasti lõigata-voltida-kleepida oma äranägemise järgi.

3) Põhimõtteliselt olen nõus maha müüma oma Piperi ja Cessna. Need Kyosho omad, teate ju küll.

4) Ma ostan endale karmima lennuki. Elektri juurde jään kindlasti. 4 kanalit vähemalt. (Mõtlesin ka 12 kanali peale, et saaks mp3-si lennukis mängida ja aknaid üles-alla kerida ning tulesid vilgutada aga ei taha päris rullnokaks hakata). Ülejäänud parameetrid on shoppamise küssa juba.

Punkt 4 eeldab punkti 3 läbiviimist, kuna muidu pole ruumi...


Parimate soovidega,

Endiselt Teie,

Kõike head,


Lugupeetud daapn
User avatar
rallikas
Posts: 430
Joined: Wed Feb 28, 2007 21:11

Post by rallikas »

Kuidas projekt edeneb?
Post Reply