Page 3 of 3

Posted: Mon Dec 10, 2007 17:28
by arne
Martin Kopplow lahkab teemat kas viskeka stabikas on parem panna sabatoru alla või peale. Pealepanijate väide on see, et siis on stabikas tiiva "downwashist" väljas.

Antud teemaga seondub niipalju, et väga hästi on näha kuidas tiib suunab õhuvoolu allapoole. Mida suurem on kamber ja seega tõstejõud, seda suurema nurga all õhuvool allapoole suundub.

http://www.youtube.com/watch?v=dAbloetwppU

Arne

Posted: Mon Dec 10, 2007 20:43
by lauri
Mind häirib selle videos sooritatud testi puhul asjaolu, et punase niidi kinnituskoht muutub vastavalt flapi nurgale ehk siis nö vertikaalselt on kõrvamal või madalamal sõltuvalt flapi nurgast :? See annab ju üpris moonutatud tulemuse. Niit oleks pidanud asuma tiivast taga pool KERE KÜLJES ühes kinnituspunktis ja siis näeks mingit reaalset tulemust kah. Hetkel on minumeelest tegu üpris kahtlase "testiga".

Oleks pidanud ikkagi mõõtma ja jälgima niidi nurka, hetkel jälgitakse niidi nurka pluss seda, et niidi kinnituskoht stapi suhtes muutub!

Või panen nüüd mööda?

Posted: Mon Dec 10, 2007 21:11
by tulnuk
Mnjahh, mina hakkasin jälle mõtlema sinnapoole, et kas peale eleroni serva alt välja saamist ei hakka õhk end ülespoole rullima, seda eriti klappe kasutades? Seljuhul läheks see segatud õhu piir kindlasti ülespoole, hõlmates enda alla ka stabilisaatori.

Posted: Sat Jan 12, 2008 19:13
by Nullpointer
Ei osanud mujale postitada, eBay esilehelt:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 46461&rd=1

Posted: Sat Jan 12, 2008 19:41
by Ropka
Nullpointer wrote:Ei osanud mujale postitada, eBay esilehelt:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 46461&rd=1
mingi ulmehõljuk 80-ndatest :)

Posted: Sun Jan 13, 2008 6:32
by AndrusT
Peaks tulema väiksem külgtuuleke ja sõiduk on kummuli ja tormab mootorite jõul vastu maad :?

Posted: Wed Jan 30, 2008 17:15
by Ropka
AndrusT wrote:Saan aru, et õhu kaudu mõjutab lind karbi kaalu ehk õhk kannab kaalu karbi põhjale üle. Ok, lind on kerge. Kuid kui üle minu lendab ~20 m kõrguselt AIRBUS 380 (noh see kahekordne ja kaal üle 500 tonni), kas siis õhk lõmastab mind?
nho nii muuseas...et siis milline näeb välja A380 kokpit
http://www.gillesvidal.com/blogpano/cockpit1.htm

Posted: Wed Jan 30, 2008 17:19
by arne
Natuke sellesse "miks lennukid lendavad" teemasse aga muidu lihtsalt lahe kontsept:

http://www.custerchannelwing.com/

ja

http://www.angelfire.com/va3/bythefire/

Arne

Posted: Thu Jan 31, 2008 0:56
by [J]
Sellise kujuga tiivatala tegemine on küll "enesetapp".

Posted: Thu Jan 31, 2008 18:37
by Kuno
Sellise kujuga tiivatala tegemine on küll "enesetapp".
mitte ei saa aru,miks peaks lennukil selline kõver tiib olema?

Posted: Thu Jan 31, 2008 19:25
by Submarin
Disain!

Posted: Thu Jan 31, 2008 21:05
by lauri
Lugesin selle kohta veidi, väga põgusalt. Tegelikult tundub, et kogu see teema on veidi saladuskatte all?! Mina sain nii aru, et kuna selle kumeruse "sees" asub propeller, siis üle tiiva imetakse suur kogus õhku. See põhjustab tavapärasest suurema tõstejõu (madalatel kiirustel) - ju siis rõhkude erinevus tiiva all ja peal, nagu teooria räägib. Lennuki läbivajumiskiirus väheneb ning stardi- ja maandumisteekonnad lühenevad.

Seega oluline pole mitte tiiva kuju üksi, vaid see, et tiib "ümbritseb" propellerit.

Posted: Fri Feb 01, 2008 9:59
by prederik
Ehk siis võiks olla tavaline lapik tiib, kui selle peale oleks võimalik lai ja kire õhuvool tekitada.