Page 3 of 4

Posted: Thu Feb 14, 2008 1:10
by seriff
ta lõpuks tulebki kuhugi 4kg kanti.

Posted: Thu Feb 14, 2008 13:36
by Kuno
Pane kohe "saleduskuurile" - 4 kilo on ilmselgelt palju.Katsu 2,5-3 kr sisse ära mahtuda!NB!-tiivakoormatus peab jääma vahemikku 60-80 gr/ruutdetsimeetrile,muidu lendab see asi nagu õhkuvisatud kirves.Kas tiivad on juba valmis?Palju need kaaluvad?

Posted: Thu Feb 14, 2008 14:09
by seriff
tiivad pole üle kaetud muidu sõrestik valmis küll.

olen püüdnud niigi ehitada joonisest mööda mõned materjalid niigi õhemad.oleks pidanud katma 2,5 aga katsin 2 balsaga. midagi annab maga viilida aga kas just 200g seda ei tea.

üritan midagi teha kergemaks aga kui vaadata linki kust joonised sain siis seal saigi asi 4.1kg ja lendas kus juures nemad värvisid see annab kõvasti kaalu juurde.
kaalun parda tehnika üle ja vaatan mis kaal on siis.

Posted: Thu Feb 14, 2008 15:20
by seriff
uurisin nats siis kust annaks maha saada kaalu.
polegi hull se asi saab teha väikse salenemis kuuri küll.

palju siis peaks kaaluma kere kus on küljes telik+3 ratast,körgus tüür ja pöörd tüür?

Posted: Thu Feb 14, 2008 16:00
by Ropka
esiteks anna lennuki mõõdud ka, siis saab mõistlikust kaalust vähe paremini rääkida

Posted: Thu Feb 14, 2008 16:13
by seriff
mõõtudest ees pool juba juttu olnud.
tiiva ulatus 1489mm ja kere pikkus 1234mm
hetke kaal mis uue mõõtmis tulemuseks sain 650g

Posted: Thu Feb 14, 2008 17:45
by Kuno
vaatasin nats Hiina päritolu valmismudeleid - seal analoogsete mõõtudega asjad,kuni 2,9 kg.Tiiva esiserva katteks võiks isegi 1,5mm balsat kasutada,tagaosa mitte üleni katta.
Aparatuur koos servodega ja akudega kaalub mingi 400 g,mootor OS Max 46FX -346 gr,sumps ka mingi 60 gr,saime kokku mingi 806 gr,650 gr kaalus sul kere koos sabaga,seega tiibade,teliku,propi jm sellise peale jääb veel max 1,4 kr - ei olegi lootusetu.

Posted: Thu Feb 14, 2008 19:20
by seriff
suured tänud selle info eest kunole.

parda mehaanika kaal: servod 4tk,vastuvõtja,aku,paak,mootori kinnitus,spinner+propp =450g juurde veel 1 servo gaasi oma+mootor

üritan nats veel miskit muuta.

tiibadega pead sa silmas et keskelt ava jätta et mitte üleni balsaga katta se oli ka endal plaanis põhimõtteliselt nagu siin näha,kas nõrgaks ei jää? http://www.rc-network.de/forum/showthread.php?t=47798

Posted: Fri Feb 15, 2008 0:42
by Kuno
ei jää nõrgaks,oled täitsa õigel teel.

Posted: Fri Feb 15, 2008 0:44
by Kuno
ja kile kaal tuleks ka arvestada - ca 300 gr.

Posted: Fri Feb 15, 2008 19:01
by Raits
Mul oleks soovi korral Super Tiger 46 ABC müüa,hind oleks 800.- eek-u.Lasin lennuki võssa jäi momendil üle.Mootor on sisse töötanud,suht vähe käinud,väga heas korras. GSM 5153928.Tingima ei hakka.See peaks selle mõõduga lennukile paras olema.

Posted: Fri Feb 15, 2008 19:42
by Kristoka
Raits wrote:Mul oleks soovi korral Super Tiger 46 ABC müüa,hind oleks 800.- eek-u.Lasin lennuki võssa jäi momendil üle.Mootor on sisse töötanud,suht vähe käinud,väga heas korras. GSM 5153928.Tingima ei hakka.See peaks selle mõõduga lennukile paras olema.
Antud mootor jääb sellele lennukile nõrgaks.
Kristo

Posted: Fri Feb 15, 2008 19:42
by seriff
mootori kohapealt mõtlen nats.

nii siis lennuk oli väiksel salenemis kuuril ja nüüd kaalub koos taga sabaga 600g.

200g vähem mis ennem,hakkab juba looma.

Posted: Fri Feb 15, 2008 20:02
by Kristoka
Kas 600g on koos tiibadega?
Kristo

Posted: Fri Feb 15, 2008 20:24
by mart63
seriff wrote:mõned pildid siis kaugel asi on ja et ehitus ikka ei seisa ja juba hakkab naeratus ka näole tulema selle peavalu juures mis siiani on olnud.

lennuki hetke kaal sellises seisus nagu pildil on 800g

Image


Image

Posted: Fri Feb 15, 2008 20:26
by seriff
täpselt nii nagu pildil ilma tiibatetta.

Posted: Tue Feb 26, 2008 17:32
by seriff
kui hästi läheb siis saab juba sellel nädalavahetusel sooritada su-26 esmase lennu :lol:
kui ei siis 09.03.2008 kuindlasti.

Posted: Tue Feb 26, 2008 19:33
by Raits
Tore,kas mõnda pilti ka saab näha ?Mis siis asi lõpuks kaalub,mis jõuallikaks sai?

Posted: Tue Feb 26, 2008 20:05
by seriff
kindlat kaalu ei oska veel öelda sest tiivad pole veel 100% valmis.
mõned uuemad pildid on pistiku galeriis.
jõuallikaks proovin 15cc mootorit mis sai kunagi tellitud.

hetkel on käsil tiiva esi profiili lihvimine mis pole just lihtne asi,siis asjad sisse õieti panna et raskuskese ka paika saaks.

aga lennutamata ei jää isegi kui selle ehitusega mööda panin siis ajame condori taeva alla.

Posted: Tue Feb 26, 2008 20:41
by Raits
Propiks soovitan 14/5,Kiirema sammuga ja väiksem läbimõõt teeb mudeli vast liiga kiireks,kuigi ei tunne seda mootorit vist siinmail veel keegi.Parima tulemuse saad ikkagi pärast katsetamist.7 ccm mootor võib aga tõesti nõrgaks jääda.See mudel on selle jaoks veidi suur,oleneb lõppkaalust.7ccm mootori puhul ei tohiks pilotaazika kaal olla üle2.8 kg.Mõõtsin oma mootori Protech 46 tõmbejõudu 12/5 propiga,saime 3.3 kg.Väiksema sammuga oleks se kindlasti vähe suuem.

Posted: Wed Feb 27, 2008 11:27
by seriff
propp on 14/6 see soovitati poest.
ja kui kaalust rääkida siis uurisin et su 31 kaal kui ostes on 4,8kg,vot võta nüüd kinni mis ja kuidas õige lendama ta peaks ikka,sest need kust joonised ja juttu sellest samast mida ehitan nemad saavutasid kaaluks 4,2kg ja mootoriks 15ccm.ja selle 4,8 kg võtsin raamatust mis oli kaasas condoriga kus valik mitmeid lennukeid.
pilotaazi ehk teeme siis condoriga mis selleks ka ette nähtud ja kaal 2.7kg.

ega se aeg polegi kaugel et teada saada kuidas lendab :D ja kas üldse lendab :?:

Posted: Wed Feb 27, 2008 12:33
by Raits
Lendama hakkab kindlasti,15 ccm veab selle õhku küll,lihtsalt tuleb aeglase lennuga ettevaatlik olla.Põhiraskus saab raske lennukiga maandumine olema.Kui asi on sirgelt ehitatud tuleb mootori nurgad paika ajada ja lasta kogenud piloodil esmalennul trimmid ning tüürikäigud paika panna.Põhiline on asja rahulikult võtta,kiirustades kaugele ei jõua.Kui on uus mootor tuleb see ka lasta maas vähemalt natukenegi sisse töötada.Kui palju ,seda vaata manuaalist.Tavaliselt tuleb rikka seguga vähemalt kolm paagitäit keskmistest pööretest veidi madalamalt käia lasta.Sissetöötamata mootor sureb kergemini õhus välja.

Posted: Wed Feb 27, 2008 13:18
by Kuno
See 4,8 kg on kõhutunde järgi selgelt palju - seda kaalu on 2x2 meetrit F3A vigurlennu mudelid (max lubatud kaal 5 kg).Kuidas selle pinnakoormatusega ikka lood on?Katsu välja arvutada - kaal jagatud pindalaga (ruutdetsimmetrites).Kui suudad lennuki valmistada nii,et pinnakoormatuds ei ületa 80 g/ruutdetsimeetrile,siis ei ole probleemi - lennuk lendab hästi,kui koormatus tuleb 100 g/ruutdetsimeetrile,siis lendab nö "täiega" -maandumine on probleeme,proppe läheb palju ja üldse raskelt juhitav,kukub lihtsalt pöörisesse ja kui seal juba on,siis välja tulla ei taha,kuna inertsid on suured.Suure mootori puhul ilmselt raskuskeskmega probleeme ei tule,see jääb ilmsel ettepoole,kui 1/3 -1/4.Propi samm võiks ennem olla Raitsi poolt pakutud 14/5 - suure sammu puhul tekib probleem maandumisel - ei saa lennukil kiirust maha,eriti on probleem terav raske lennuki puhul -inertsi tõttu ei taha ta niigi eriti seisma jääda ja kui samm veel suur,siis ei saagi normaalselt,ilma telikut lõhkumata maha.NB!Vigurlennu mudeli puhul tuleb alati võtta kõige väiksema soovitatava sammuga propp ja proovida veel üks mõõt väiksemat sammu,propi läbimõõt valida maksimaalne.Lennukile tuleb kasuks suur staatiline tõmme,lennukiirus peab olema võimalikult väike,siis on juhtimine lihtne ja nauditav.Seda kaalu ja mootori värki jälgi väga hoolega,sest on hirmus kahju,kui oled niipalju vaeva nähtud lennuki ehitamisega ja siis ei taha see riistapuu sul eriti lennata.

Posted: Wed Feb 27, 2008 21:06
by seriff
lennuk ise on kerge aga mootor koos sumbutajaga raske.

kere sai 600g üks tiib kaalub 180g(katmata) seega 2tk 360g

kokku siis 960 g aparatuur peale 450g + siis veel kogu kile kaal umbes 300g kokku saime siis 1,710kg se pole 100% õige ja kui nüüd mootor siia juurde veel 718g

kogu kaal peaks ikka saama mingi 3kg.pole nii suurt kaalu kuhu se kupatus kõik peale panna et lõpp kaalu kätte saada.
seda teliku värki kardan ma ise ka kõige rohkem.proppe on mul kodus 3 14/6 ja teised ilmselt väiksed 12/4 ja 11/9 kas need sobiksid üldse?

Posted: Thu Feb 28, 2008 0:56
by Raits
12/4 ja11/6 on 7ccm propid,nendega lased 15 ccm mootori laiali.Super Tiger 15ccm -i juures oli vigurlennu jaoks,mida mina proovisin,kõige parem 15/4apc. Maksis muidugi ka suht palju,summat ei mäleta aga u.200.-.Sobivad 15 ccm-le veel 13/6, 12/8,13/7.On antud ka 15/8 aga seda ei jaksa ta eriti vedada.,selle võib panna ntks suurele Piperile.Muidugi eelmainitud 14/5 ja 14/6 Apc on ka head.Robbe 14/6 on ka suhteliselt jõuetu.

Posted: Fri Feb 29, 2008 11:04
by seriff
eks näis mis saab aga mul just ongi robbe propp 14/6 sest 14 muud polnud üldse poest saada tollel hetkel.ja mootori andmetes et 15/8 sammuga propp.
trimmid ja asjad paigas,veel üle vaadata raskus kese ja siis 1 paagi täis veel ära põletada nii sama,siis lendama alles.

uued pildid ka pistikus.

terv seriff

Posted: Fri Feb 29, 2008 17:30
by Raits
Seda lennukit jaksab see mootor Robbe propiga vedada küll.Mul oli 170 cm tiivaulatusega üle 4kg kaaluv lennuk,kus oli lõppvõimsuse ja parema tõmbe jaoks paremat proppi vaja.Võid isegi 15/8 proovida .

Posted: Sun Mar 02, 2008 19:14
by seriff
14/6 propp jõudis vedada küll aga ... .
miskit väga mäda laperdas ja oli üle juhitav se masin.puldist olid muidugi kõik asjad 100% mis oli ilmselt ka suur viga ja ennem ei teadnud seda aga nüüd tean et kõik 50% peale panna siis veits sujuvam se asi.

nüüd vaja ka uut proppi,kes lähi ajal kullosse läheb ja viitsiks saata siis pakkumine on tere tulnud.võtaks kohe 2tk.

Posted: Sun Mar 02, 2008 19:17
by mart63
Kas lennuk jäi terveks? Ja parem variant tüürikäikude vähendamiseks on hoovastikku muuta mitte puldist servo käiku piirata. Muidu kannatab täpsus ja samuti ka servo vääne ei lähe tüüri täiskäikku kasutusele.

Posted: Sun Mar 02, 2008 20:01
by cuprum
seriff wrote:nüüd tean et kõik 50% peale panna siis veits sujuvam se asi.
Üks asi on puldist käikusid vähendada, teine võimalus on kasutada exp'i.