Page 3 of 16
Posted: Sun Feb 22, 2009 22:00
by ints
Põlevadki läbi. Ilmselt oli Sul konkreetse ESCi BECi jaoks seal taga ikka liiga suur koormus, nagu kahtlustasin. Osta CastleCreationsi normaalne ESC asemele.
Posted: Sun Feb 22, 2009 22:33
by mrtn
no ma kaldun arvama et lasin mingi väga suure vea sisse! kuna ma pold ju talle programmeerinud isegi mitme voldine aku taga on jne. et sealt hobbykingist siis turningy plush 30 amprine osta no seda kiidavad seal küll kõik foorumid!
Posted: Sun Feb 22, 2009 22:35
by mart63
30a on küll alampiir. Ma isiklikult alla 40a ei paneks, endal trex 450 se v2 kloonil Turnigy Plush 60A ja scorpion 2221-6, aga see ka üks võimsamaid mootoreid.
Posted: Sun Feb 22, 2009 22:46
by [J]
Mootoreid ja ESC-sid tasub testima hakata algul ilma koormuseta (tühijooksul) ja tühijooksuvoolud on lihtsalt mõõdetavad.
Nii väikestel koormustel suitsuni on raske jõuda ning võimalikud vead paistavad õigel ajal välja.
BEC-i kuumenemist servode töö korral saab näpuga katsuda.
Kui kõik toimib võib juba hammasrattaid külge riputada ...
Minul kõik Hiina kolu on oma ülesannetega siiani hakkama saanud. Põhjus on ehk ka see, et päris huupi pole ostnud.
Posted: Sun Feb 22, 2009 22:53
by mrtn
jah no ma pidin ikka ise midagi totaalselt valesti tegema! aga ma ei saa aru mis see ubec täpsemini on ja kuhu see veel käib ja kas mul siis seda polnud vaja?
Posted: Sun Feb 22, 2009 22:55
by mrtn
Posted: Sun Feb 22, 2009 23:01
by mart63
See regu sobib väga hästi. Kolm Turnigy plush regu mida omanud olen on küll kõik vigadeta ja töökindlat tööd teinud..
Posted: Sun Feb 22, 2009 23:05
by [J]
ESC sees on BEC - teeb aku pingest vastuvõtjale sobiva pinge. UBEC on tegelikult sama asi, ainult suurema kasuteguriga (teeb vähem sooja).
Kas oli ka eraldi UBEC ?
Eraldi BEC-i või UBEC-i korral tuleb vastuvõtjasse minev punane juhe lahti ühendada, muidu tekib lühisring. Kui nii oli, on ESC ehk terve ja kärssasid BEC-id.
Posted: Sun Feb 22, 2009 23:17
by mrtn
no mul on(oli) selline
https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOB ... oduct=6458
no nagu sealt loen on bec sisseehitatud ikka jah! no ma ei tea ma pean nüüd asjasse süvenema veel ,et mõni ütleb et viskas suitsu välja aga töötab edasi??!!
Posted: Sun Feb 22, 2009 23:26
by ints
Valesti saab teha seda, et ostad kokkusobimatud/valesti dimensioneeritud asjad.
Väga üldjoontes ja veidi lihtsustades:
- esiteks, pead valima mootori, mis antud rakenduse jaoks sobiks. Sh., kopteri korral akude elementide arv (pinge!);
- teiseks, mootor seab teatud nõuded (eelkõige, mitu amprit peab voolu välja kannatama) ESCile. Lisaks, osad ESCidega integreeritud BECid kannatavad suuremaid voole (= suudavad toita suuremat kogust servosid jms.) kui teised. Lihtsalt, konkreetse tootja valikul pead veidi spetsi vaatama;
- lõpuks, kui õige ESC valitud saad selle järgi teada, millised peavad olema akud (viimaste valimisel oluline peale lubatud tühjakslaadimisvoolu ja elementide arvu (pinge/vool) arvestada ka kaalu ja mõõtmetega
.
- kui tundub, et sobiva aku kaal ei sobi, st. elementide arv (pinge) peaks muutuma, alustad algusest, kuini leiad sobiva (kompromissi).
Kui mootor eeldab võimsamat (suuremale voolule ehitatud) ESCi kui Sul reaalselt on, põleb ESC maha. Kui ESC imeb akudest rohkem voolu kui need kannatavad lähevad akud tuksi (LiPode korral võib kaasneda leek ja plahvatus;). Samas, isegi lühises brushless mootor ei põleta ESCi maha. Tegelikult, eeldusel, et vool ei kasva lubatust suuremaks (st. labad/prop ei koorma rohkem ja ESC on valitud sobiv) on suht võimatu ESCi rikkuda, kui Sa teda just väga eriskummaliselt ei lühista, ise paranda, vette kasta vms. Seda, et voolud on kasvanud liiga suureks näed töötavast peast ampertangide või kraadiklaasi abil
Rohkem midagi väga valesti teha ei saa - vähemalt ei tule pähe, mida saaks;) Peale aku lühistamise (mis mõjub akudele). Mootori ülekoormamise (suuremad labad, mootor/võll/labad ei liigu vabalt, liiga pikad labad või liiga suured labanurgad kopteril, vale prop lennukil vms.).
Kuna lennukimehed reeglina ei ole 100% kindlad, milline on nende lennukile sobiv mootor ja propeller, siis lennukite puhul on selguse saamisel möödapääsmatu ampertangide olemasolu. Kopteri korral on märksa kergem -> eeldusel, et Sa tead, mitu elementi (pinge) ja milliseid labasid kasutad (labanurgad on muidugi ka olulised, aga jätame selle hetkel kõrvale), võid toetuda kaasvõitleja soovitusele (foorumid!) mootori/pinioni valimisel. St., 5s aku korral valitakse üks mootor, 6s aku korral aga võibolla teine. Võibolla mootor on isegi sama, aga pinion kindlasti mitte... Igal juhul tähendab see erinevat max. voolu, seega ilmselt erinevat ESCi. Ja akude tühjakslaadimisvoolu.
I.
Posted: Sun Feb 22, 2009 23:36
by mrtn
no ma valisin selle järgi esci mida nagu hobbycity ühe võimaliku valikuna selle mootori juurde soovitas ja täpselt sama komplektiga on foorumis kokku pandud kopterid ja kiidavad!
Kui nüüd järgi mõtlen siis mul ikka see gaasi trimm tundub et on keskel siis 0 asendis vist,kui keskele panin siis hetk hiljem hakkaski mootor tööle! Ja ma kardan ,et hommikul kui mootor ootamatult tööle hakkas kukkus kopter põranda ja laua vahele ning ei lasknud rootoril ringi käia enam ja gaasi maha saamisega oli mul ka mõneks sekundiks probleeme! Kuna mootor ei jõudnud pöördeid ülessegi saada enne kui külili kokkus siis äkki põletaski esci maha! Mingi tärin käis ka ja ma arvasin et lasi hammakal hambad maha aga see oli ikka mootor mis üritas tööle hakata. ühesõnaga jah enne tuleb ära oodata programeerimiskaart siis peale progemist mootor ilma hammakata läbi proovida ja siis hammakad külge.
Posted: Sun Feb 22, 2009 23:40
by ints
Sinu regu kohta on kommenteeritud:
I didn't test at 30A but deriving from the MOSFET types I would suggest to use it only for short bursts at 30A. Continuous rating should be about 22..25A.
TRex 450-ga (labad 325mm), originaal motor (3550KV), soovitatakse 35A ESCd. 3S setupis. Hetkel ei viitsind täpsustada, kas seejuures kasutatakse 12T või 13T pinionit (150T pearatas). Mis Sul vastavad parameetrid on?
Lohutuseks, vastavad tootja mootorite kohta on mainitud räigeid kõrvalekaldeid specist, st. ntx. rcgroup raporteerib sama tootja ühe teise mootori kohta:
Using my standard test stand set-up, with a Markus 45A ESC which is 4s capable, I ran some no-load tests: I am no longer surprised when cheap Chinese motors vary from the stated Kv, but this one may take the cake - ~2800Kv, rather than the stated 2350Kv… THAT is a significant difference, which could ruin your whole day if you propped it for 2350KV… and found it drew so much more than you expected, and fried your ESC! [Peak Effic. estimates an even higher Kv - 2856Kv.... no wonder an HC reviewer got a surprise when it drew 38A on 3s when he stuck a 6x4 APC E on it].
Posted: Sun Feb 22, 2009 23:48
by mrtn
no kuna mul pold labasid küljeski ja mootor ei jõudnud töölegi hakata siis... ehk ei saand ikka sellest olla .
Cheap chinese mootor on imelik mõiste! Praktiliselt kõik mootorid tulevad ju hiinast ? mulle tundub see turningy ikka suht korralik mootoritootja olevat. No mu tunne põhineb webis surfamisel ,kus näeb tõesti ilma ühegi tootja nimeta juba fotol üliodavat muljet jätvate mootoritega.
Posted: Sun Feb 22, 2009 23:51
by ints
Normaalsed ESCid saavad aru, kui Sul mootor ei pöörle. Näiteks CastleCreations
Kahjuks pole Sinu poolt mainitud tootega enne kokku puutunud, seega ei oska arvata, kui nutikas tarkvara tollel on.
Aga arvan siiski, et suure tõenäosusega oli see lihtsalt praak mootor või ESC või mõlemad.
Nagu ma juba enne mainisin: ka minu hiinakad olid kõik kõige õigemad ja õigelt dimensioneeritud jne. Aga see ei takistanud neil kõigil tühikäigul maha põleda. Ja üldiselt on teada, et hiina brushlessid ja ESCid on saast. Mis muidugi ei takista asjaolude õnnelikul kokkulangemisel nende kasutamist. Aga ma soovitaks neid osta ikka vähemalt kahekaupa
Ei tule kõik mootorid hiinast. Kõik hiina mootorid tulevad hiinast
Väga paljud et mitte öelda enamus normaalseid mootorid tulevad Saksamaalt (Plettenberg, Kontronik, Hacker, Köhler/Actro, Lehner jne.), USAst (Razor jne) jne. AXI tuleb aga näiteks Tsehhist. ISEGI kui mõni neist kasutab mõnda hiina tehast (ei tea et kasutaks - kui siis Hacker?), siis kvaliteedikontroll on ilmselt vähe teine.
Odav hiina mootor on heal juhul ylalnimetatute kloon, halval juhul kohalik käkerdis. Kahjuks.
I.
Posted: Sun Feb 22, 2009 23:53
by lauri
Hiina asjade puhul tuleb teada, mida ostad. Enamik kaupu toodetud hiinas. Ka on kallite brändide kaupa hiinast võimalik otse saada Fiegao, Hobbywing jt nime all - odavalt
Posted: Mon Feb 23, 2009 20:29
by mrtn
tuju läks ära rsk. homme võtan asja jälle käsile!
Posted: Wed Apr 08, 2009 12:38
by mrtn
noniiii....jupid hiinast kohal! Ei läinud aastatki! nüüd esc peal ja servod toimivad kui,edasi läheb mu jaoks keeruliseks! labanurga mõõtmine ,puldi seadistamine ,mootori taha ühendamine?!?! vajaks abi! keegi asjatundja äkki vaataks üle enne kui jälle tuba suitsu täis?
Posted: Wed Apr 08, 2009 15:52
by lauri
Ma ei väsi kordamast, et Trex450 täielik (!!!) ehituse õpetus videote kujul on olemas siin:
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=11373
Kuskil veebis oli ka juhend labanurga mõõtja ehitamiseks. Ilma on suht keeruline asja seadesse saada. Ehk on Fasthobbies ja HPI meestel see 100-kroonine jubin kohapeal ka olemas?
Varem või hiljem pead asja nagunii endale selgeks tegema. Miks mitte kohe
Posted: Wed Apr 08, 2009 15:54
by mart63
Posted: Wed Apr 08, 2009 16:43
by JazZ
lauri wrote:Kuskil veebis oli ka juhend labanurga mõõtja ehitamiseks. Ilma on suht keeruline asja seadesse saada. Ehk on Fasthobbies ja HPI meestel see 100-kroonine jubin kohapeal ka olemas?
Kusjuures ei ole :(
On küll tellitud, aga siiani pole saadetud...
Posted: Wed Apr 08, 2009 16:53
by mrtn
ei no labanurga mõõtja on välja prinditud ,lamineeritud ja täiesti töökorras! Lihtsalt sealt maalt kus tuleb esc mootori taha ühendada ja servod 0 asendisse ja servokäppade regull ja puldi seadistus siis seal nagu asi liiga keeruline!
Posted: Wed Apr 08, 2009 16:55
by mrtn
probleemiks ka see ,et helifreaki videod on küll tehtud futaba 7c puldiga kuid paljud asjad om märkimata jäetud, näiteks kust ma tean kummas asendis mul puldil gaas maas on? ma arvan et eelmisele esc ile saigi saatuslikuks see! ja siis swashplate liikumine ja mis servo kui kaugele ja kuhu poole liikuma peab....hmm
Posted: Wed Apr 08, 2009 16:59
by mrtn
et mis hetkel see pitch peab kuipalju olema jne. seal tulevad 10 meest oma videote ja täiesti eri suundadesse jutuga! kellele meeldib -10 pitch kellele +10 pitch? ma ei saagi lõpuks aru mis algajale kõige parem on ja mis momendil see peab olema? gaasikõverad? kas gaas peab 0 asendist hakkama gaasi andma vms. olen helifreaki videod tunde vaadanud aga sealt kogu pilti ikka täitsa selgeks ei saa, olen ka teisi videosi ja õpetusi lugend.
Posted: Wed Apr 08, 2009 17:01
by mrtn
escile ostsin ka programming cardi ,et see on ka paikka aetud ja seal peaks kõik settingud paigas olema! Nüüd ma ei tea kuidas mootori otsad ühendada kuna pole kindel kus asendis mul gaas maas ja kus peal on!kuidas seda kindlaks teha? futaba 7c siis puldiks
Posted: Wed Apr 08, 2009 17:28
by mart63
mrtn wrote:escile ostsin ka programming cardi ,et see on ka paikka aetud ja seal peaks kõik settingud paigas olema! Nüüd ma ei tea kuidas mootori otsad ühendada kuna pole kindel kus asendis mul gaas maas ja kus peal on!kuidas seda kindlaks teha? futaba 7c siis puldiks
Pane mootor mudeli kylge pinionita, siis ei saa midagi juhtuda. Enamasti peab futaba saatjatel gaasikanali (3. kanal mode 2's) reversima.
Mootoriotsad ühendad suvaliselt, kui mootor käib valetpidi, siis tõsta kaks suvalist otsa teistpidi, eksimisvõimalus puudub, lihtsalt ära enne lõpuni seadistamist pinionit külge pane.
Posted: Wed Apr 08, 2009 17:55
by JazZ
mrtn wrote:et mis hetkel see pitch peab kuipalju olema jne. seal tulevad 10 meest oma videote ja täiesti eri suundadesse jutuga! kellele meeldib -10 pitch kellele +10 pitch? ma ei saagi lõpuks aru mis algajale kõige parem on ja mis momendil see peab olema? gaasikõverad? kas gaas peab 0 asendist hakkama gaasi andma vms. olen helifreaki videod tunde vaadanud aga sealt kogu pilti ikka täitsa selgeks ei saa, olen ka teisi videosi ja õpetusi lugend.
Irw @ kellele meeldib -10 pitch kellele +10 pitch
Mulle näiteks meeldivad need mõlemad koos :) Ainult et natuke rohkem, näiteks +-12.
Okei, Sul on see asi veidi segane veel, seega oleks tõesti hea kui keegi targem aitaks ja selgitaks. Teeksin seda ise oma teadmiste piires, aga tõenäoliselt olen ma Sinust kaugel?
Üldiselt pole Sul negatiivse pitchiga suurt midagi peale hakata alguses, muidugi natuke võiks seda siiski olla, et tuulega alla saaks. Seega positiivset võiks olla umbes 10 ja negatiivset 3-4.
Aga mina soovitaks siiski kohe alguses pult nii seadistada, et kui kang on keskel siis on pitch 0.
Normal modes peaks gaas ikka 0% hakkama. Kuna ma ei tea mis pinioni Sa kasutad siis ülejäänud kurvi ei oska täpselt pakkuda.
Ära vaata kõiki videosid segamini. Vaata Finlessi t-rex 450 videod järjest ära ja ma olen üsna kindel et saad asja paika.
Posted: Wed Apr 08, 2009 18:03
by mrtn
ma asun pirital sa vist Pärnus !? novott et selle lõpuga on asjad segased aga juba sinu jutust sain palju targemaks! ühesõnaga gaas hakkab pihta 0 st ja mõjutab mootori pöördeid? ja pitch muudab labanurka ehk siis algajale ei ole negatiivseks sea vaja ajadagi äkki? või kui siis minimaalselt? ja mis asendis siis pitch ikkagist 0 peab olema?
Posted: Wed Apr 08, 2009 18:04
by mrtn
aaa sry kui kang keskel! selge
Posted: Wed Apr 08, 2009 18:05
by mrtn
pinion on mul küljes 11 aga mul olemas 11,12,13
Posted: Wed Apr 08, 2009 18:07
by mart63
Negatiivset labanurka on vaja selleks, et tuulega ka alla saaks. Ise ka ei uskunud alguses kui palju tegelikult tuul liigvähese negatiivse pitchiga maandumist takistab. 3-4 kraadi, nagu jazz soovitas, oleks mõistlik.