Page 3 of 3

Posted: Mon Oct 11, 2010 22:22
by Ufonaut22
Mille tarvis see originaal nii tugev siis tehtud on? Isegi arvan, et peaks sobima. Lahjem adapter annab max 350mA, see jälle natuke vähe. Ise arvan, et tellin selle õige millaski ära.

Posted: Mon Oct 11, 2010 22:28
by ak
Hei,

vaatasin natuke web'i ja see õige adapter peab toetama nii 4-aku laadijat kui 1-aku laadijat. 4-aku laadija voolutarve siis arvatavasti 4x suurem, kui kõik akud laevad parajasti. 1-aku laadija voolutarve paistab olema 0.3A

Et miks originaal nii võimas on? Ei tea, aga võib-olla standardiseerimise küsimus, odavam on hoda üht adaptrit sortimendis kui mitut.

AndrusK

Posted: Mon Oct 11, 2010 22:53
by Ufonaut22
Selle peale kohe ei tulnudki, et antud adapter peab toitma ka nelja aku laadijat. Kui ühe aku laadimiseks sobib 0,3 amprit, siis põhimõtteliselt sobiks isegi see 350mA adapter.

Posted: Mon Oct 11, 2010 23:22
by mart63
titan wrote:Akude paralleelselt laadimine on võrreldav ühendatud anumate printsiibile, mis meil tuttav füüsikast. Sellest on siin foorumil ennem ka juttu olnud koos viidetega välismaisele foorumile, kus asja olemus ilusti lahti seletatud on.
Minule ikkagi natuke segaseks jäänud, mis saab kui täis ja tühi aku paraleeli panna? tühja laetakse ju lubatust kõvasti suurema vooluga?

Posted: Mon Oct 11, 2010 23:42
by Ufonaut22
Ja mind huvitab ikkagi, kas need micro akud lähevad ka üle laadides põlema?

Posted: Tue Oct 12, 2010 8:14
by titan
mart63 wrote:
titan wrote:Akude paralleelselt laadimine on võrreldav ühendatud anumate printsiibile, mis meil tuttav füüsikast. Sellest on siin foorumil ennem ka juttu olnud koos viidetega välismaisele foorumile, kus asja olemus ilusti lahti seletatud on.
Minule ikkagi natuke segaseks jäänud, mis saab kui täis ja tühi aku paraleeli panna? tühja laetakse ju lubatust kõvasti suurema vooluga?
Järjestikku ühendades läbib mõlemat akut võrdne vool ja seega rohkem täis olev aku saab kannatada, kuna pinge on lubatust kõrgem tema klemmidel.
Parallelühendusega kus pinge on mõlemal akul 4,2 V, ei teki täis akul ülelaadimist, voolu tarvitab ära tühjem aku.
Seda süsteemi kasutati vanasti akukeskustes ka autoakude laadimiseks.

Posted: Sun Oct 17, 2010 15:26
by Ufonaut22
Tegin täna sellise avastuse, et vahest on peale aku laadimist vasakule pöörlemise trim paigast ära. Üks kord võibolla kümnest esineb sellist asja. Algul panin pöörlemise paika paari nupuvajutusega, aga lihtsam moodus on võtta korra aku juhe lahti ja kohe tagasi ühendada, peale seda kõik paigas jälle. Muidu on saatjal kõik trimmid keskel, aga kui näiteks enne korrigeerisin vasakule pöörlemist, siis pealle aku laadimist hakkas kopter paremale kalduma ja tuli trim jälle keskele panna. Hästi oli näha, et trim paigast ära on õrnalt gaasi andes, siis hakkas pealmine labade paar hiljem ja tunduvalt vaiksemalt ringi käima. Harva läheb peale aku laadimsit asi paigast ära, on kellelgi veel sellist asja esinenud?

Posted: Sun Oct 17, 2010 17:20
by JazZ
Esiteks, akut külge ühendades peab kopter olema sileda pinna peal paigal (liikumatu) kuni kabiinis punane tuluke süttib. Sellel ajal kalibreeritakse gyro. Kui sellel ajal kopter liigub, siis võib igasugu probleeme tekkida, see tõenäoliselt seletab ka Sinu mõni kord esinevat probleemi.

Teiseks, täis laetud aku pinge on alguses kõrgem ja üsna lühikese aja pärast langeb natuke ja siis on suhteliselt sama kuni lennu lõpuks päris järsult ära kukub (milleni tegelt lennata ei tohi). Otsi google'st LiPo aku tühjaks laadimise graafikut et näha pilti.
Ühesõnaga ei ole mõistlik trimmi seadistada kohe peale lendu tõusmist vaid natuke hiljem. Jah, alguses paarkümmend sekundit värskelt laetud akuga lennates siis kisub kuhugi poole aga see läheb umbes 20 sekundi pärast üle kui aku pinge on natuke langenud.
Kogu see värk ongi nii ja sinna ei saa suurt midagi teha. Kehtib kõigi coaxial tüüpi kopterite puhul vähemal või suuremal määral.

Posted: Mon Oct 18, 2010 17:46
by Ufonaut22
Ausaltöelda olen käes aku juhtme ära ühendanuk küll, aga edaspidi ühendan kindla pinna peal.
Lennanud olen täpselt viis minutit nagu soovitasid ja siis aku ära vahetanud, teisega ka jälle viis minutit, seejärel laen mõlemad täis ja lendan uuesti.
MCX-iga tundub see viis minutit nii lühike aeg ja jaksu lennata oleks veel kõvasti, aga pole kauem lennanud. Hiinaks tuli juba enne viit minutit ise alla, aga tundus nagu lendaks kauem :lol:

Posted: Fri Oct 29, 2010 0:12
by Ufonaut22
Mul tekkis akude kohta paar küsimust, kas akusid peaks uuesti laadima, kui need on niisama ühe päeva kapis seisnud? Nimelt ühe akuga hakkas kopteri kabiinis tuluke vilkuma, kui lennatud oli napilt 4 minutit, et aeg lend lõpetada. Kas kopter annab kuidagi ise märku kui aku otsa hakkab saama? Laadisin aku uuesti täis ja viie minuti möödudes enam sedasi ei teinud. Või hakkab aku juba otsa saama, samas olen lennanud ka päris tublisti. Muidu laadisin eelmisel õhtul akud täis? Olen lennanud jutti 5 minutit nagu Jazz soovitas ja üle pole kordagi lennanud. Aja arvestamiseks kasutan mobiili taimerit. Adapteriga voolu võrgust laadides tundub nagu aku saab ka rutem täis?

Posted: Fri Oct 29, 2010 10:53
by JazZ
Ei pea uuesti laadima kui aku on mõne päeva seisnud. LiPo akude isetühjenemine on pea olematu.
Samas kui tead et akud jäävad pikemaks ajaks seisma (> kui nädalaks), siis ei ole kasulik neid täis laadida enne seda. Lipo akut tuleks hoida nominaalpinge juures, nii säilivad nad kõige paremini.
Kui Su akud juba surema hakkavad, siis pead Sa olema ikka väga kõvasti lennanud. Minu vanimad akud on mingi paar aastat vanad ja neid on laetud umbes 200 korda ma arvan. Kuigi jah, üldjuhul vist Lipo'd kestavad 100-150 laadimist.

Posted: Fri Oct 29, 2010 18:32
by Ufonaut22
Aga kas kopteril hakkab kabiini tuluke vilkuma, kui aku hakkab tühjenema? Pole nii kaua kordagi lennanud, et seda oma silmaga näha. Millegipärast hakkas vilkuma, kui lennatud oli kuskil 4 minutit.

Posted: Sat Oct 30, 2010 12:40
by JazZ
Ufonaut22 wrote:Aga kas kopteril hakkab kabiini tuluke vilkuma, kui aku hakkab tühjenema? Pole nii kaua kordagi lennanud, et seda oma silmaga näha. Millegipärast hakkas vilkuma, kui lennatud oli kuskil 4 minutit.
Jah hakkab küll. Samas võib ta ka mõnel teisel põhjusel vilkuma hakata. Seega kui seda on juhtunud ainult ühe korra, siis ma ei näe probleemi. Võibolla ei laadinud laadija akut päris täis vms.

Posted: Sat Oct 30, 2010 15:56
by Ufonaut22
Tänud vastuse eest, aga küsiks veel korra lollisti, et mis põhjustel veel võib lennu ajal vilkuma hakata :lol:
Varem pole jah kordagi nii teinud ja isegi arvan, et küllap aku oli kas vähe laetud vms.

Posted: Sat Oct 30, 2010 17:43
by JazZ
Ufonaut22 wrote:Tänud vastuse eest, aga küsiks veel korra lollisti, et mis põhjustel veel võib lennu ajal vilkuma hakata :lol:
Varem pole jah kordagi nii teinud ja isegi arvan, et küllap aku oli kas vähe laetud vms.
Kui ühendus puldi ja kopteri vahel katkeb, siis pidi ka vilkuma hakkama. Kuigi seda pole ma isiklikult kunagi näinud...

Posted: Sat Oct 30, 2010 18:38
by Ufonaut22
Selge pilt :)

Posted: Sun Feb 20, 2011 20:58
by Ufonaut22
Viimasel ajal tundub nagu kopteril oleks see nn. toliet bowl effect. Kõik detailid on kopteril korralikult kinni ja täiest terved. Mõni nädal tagasi lendasin hunnikusse ja lõhutud sai sisemise varda ots. Sai vahetatud sisemine varras mcx2 varda vastu, aga ei mäleta enam kas enne ka see probleem oli või ei. Väänasin traadist püramiidi, et seda jalastega haarata. nagu seda ka näiteks lama cupilgi tehakse ja no ei saa kätte. Kopter teeb kergeid tiire mitte ei seisa paigal. Päris maadligi lennates hakkab muidugi rootori poolt tekitatud õhupööris segama, aga kõrgemal on näha, et keerutab vähem, aga sama moodi. Siin ka üks video kuidas msr keerutab http://www.youtube.com/watch?v=hirJ3SyNiRs
Võimalik, et on juba uuest saati nii olnud, aga pole enne nii täpselt üritanud kopteriga lennata. Siin ka väike jutt http://www.rchelicopterfun.com/toilet-bowl-effect.html On kellelgi mcx-iga sama probleem olnud või kuidas lihtsa vaevaga sellest veast lahti saada, kui üldse saab?
Katsetasin, kui ühele labale näiteks kaalu lisada. Huvitaval kombel läks kopter stabiilsemaks, aga vibratsioon oli kole asi selle juures :D
Näha oli kuidas kere väriseb, aga püsis isegi maadligi enamvähem ühe koha peal. See kõigil coaxiaalidel nii või on lihtsalt midagi paigast ära?

Posted: Sun Feb 20, 2011 21:31
by prosper
Vaata selle teema esimest lehte. Seal juttu swashplatest mis on lahti vajunud. Pilt ka. Ehk Sul see probleem?

Posted: Sun Feb 20, 2011 22:17
by Ufonaut22
prosper wrote:Vaata selle teema esimest lehte. Seal juttu swashplatest mis on lahti vajunud. Pilt ka. Ehk Sul see probleem?
See teema juba tuttav, aga swashplate on täitsa ok.

Posted: Mon Feb 21, 2011 0:56
by ahti66
üldiselt juhtub selline asi(TBE) kui flybar ei liigu täiesti vabalt ehk käib veidi raskelt

Posted: Mon Feb 21, 2011 19:12
by Ufonaut22
ahti66 wrote:üldiselt juhtub selline asi(TBE) kui flybar ei liigu täiesti vabalt ehk käib veidi raskelt
Flybar nagu liiguks täitsa vabalt, isegi väike lõtk on sees. Äkki ei tohiks just lõtku olla?