Page 3 of 3

Posted: Sun Nov 15, 2009 0:28
by mrtn
mis ma algaja jaoks expo panen ? 50 %
ja kolm kanalit ikka kõik ju st. va. throttle?
mis õige protsent on mida kasutatakse?

Posted: Sun Nov 15, 2009 0:37
by felch
Manuaalid vist esmalt üle 25% ei soovita. Las mõni kogenud piloot vaatab alguses setingud üle ja siis selgub õige number.
Exp. setting annab kangi kiirel liigutamisel alguses servo liikumisel viite (tegelikult mitte viite ajaliselt vaid lihtsalt vähema reaktsiooni) ja kui juba äärde minemas oled, läheb tüürpind samuti äärde. Ehk siis kiire vehkimine kangiga summutatakse mõnevõrra. Nagu eksponentfunktsiooni graafik ikka: http://www.mathsrevision.net/alevel/pages.php?page=24.
Kasulik...
Gaasile pole exp. eriti vaja.

Posted: Sun Nov 15, 2009 0:45
by mart63
Enamasti ei lase saatjas kolmandale (gaasi) kanalile expot pannagi. Kuna sul on futaba saatja siis kangi keskkoha ümbruse tuimemaks muutmiseks vaja panna negatiivne väärtus, a'la -25%
Manualis 35.'nda lehe alguses sellest juttu.

Posted: Sun Nov 15, 2009 0:58
by mrtn
TEHTUD! no panin -40% kuna muidu nagu üldse ei mõju aga eks see ole homme näha!
kõige suurem mure homne tuul! tundub et tuleb u 5 ms.
kas sellega kannatab sõita?

Posted: Sun Nov 15, 2009 9:54
by cuprum
mrtn wrote:TEHTUD! no panin -40% kuna muidu nagu üldse ei mõju aga eks see ole homme näha!
kõige suurem mure homne tuul! tundub et tuleb u 5 ms.
kas sellega kannatab sõita?
Hmm, kust Sa tead, et ei mõju? Õhus ju vist veel käimata ;)
Asi selles, et lendamine ning väline vaatlus võivad teinekord ikka väga erinevaid tulemusi selle koha pealt anda.

Mis tuulesse puutub, siis seda "Kollasel" isegi rohkem lubati - aga loodame, et ta liig puhanguline ei tule (6.1 / 8.2 üle lagendiku kella 12 paiku, keeramisi pole ette näha)

Posted: Sun Nov 15, 2009 17:10
by mrtn
Nii , platsil käidud lennuk lennutatud! Hea teada ,et pikk reguleerimis ja ehitustöö on asja ette läinud. :) Puudu oli aga kindlasti (üllatus üllatus) piloteerimisoskustest! Aga tänu proffidele jäi lennuk terveks ! Tänud Cuprumile ,et viitsis mul silma peal hoida ja näpunäiteid jagada , temata oleks olnud 100% selle lennuki matused täna!

Posted: Mon Nov 16, 2009 22:52
by martc
See pole cuprumil esimene ASW mis sättida ja ära päästa......... :oops:

Posted: Tue Nov 24, 2009 14:19
by mrtn
ega keegi täna ju ei ole kollasel? hea vaikne ilm! lähen vist u paari h pärast !

Posted: Tue Nov 24, 2009 23:24
by mrtn
nii käisin kollasel...esimene katse asw 15 plaaneriga : lennu pikkus 0,5 sek
tiivad küljest ,plast polt pooleks,kinnitused katki. järeldus :aileronid töötavad tagurpidi :roll:

teine katse : lennu pikkus 5 min,nägu naerul ,esimene maandumine perfektne!

kolmas katse: lennu pikkus 13 min ,nägu väga naerul ,kogematta snatchrolle 2tk. lend lõppes kerge kräshiga (disorientatsioon) puru rudder ja muud nipetnäpet!
kokkuvõttes esimene lend iseseisvalt , jube kaif ,hea meel kohe kodus parandada ja uuesti proovima minna aga no asja võtmeks oli tuule puudumine! tuulega ikka täitsa teine lugu.

Posted: Wed Nov 25, 2009 18:19
by mrtn
kui nüüd siis tulevikule mõelda ja tahta midagi võimsamat osta mootoriks ,siis mis proppi peaks mõtlema? hetkel on originaal ja see on 9x5 et ma saan aru ,et propist tuleb pihta hakata ja mootor ning regu osta siis juba vastavalt sellele?

sest olen aru saanud ,et kui ostan lihtsalt võimsama mootori oma 9x5 propile siis see ei anna mittemidagi juurde?!

Posted: Wed Nov 25, 2009 18:55
by Ervin2
Motocalc ja Drive calculator abiks ehk.
Aga sellel masinale on 12x6,5 prop enam kui küll,mingi Turnique sk 3542 1000 pööret/per volt mootoriga ja 40A ESC ga 3 purki lipot läheb üles ka selili või püstloodis.
Mis mootor hetkel seisab peal seal?

Posted: Wed Nov 25, 2009 19:07
by mrtn
hetkel 9x5 prop, robbe 2827/26 mootor ,18 amp robbe regu ja 3 purki 2200 lipo

Posted: Wed Nov 25, 2009 22:13
by Ervin2
pane Drive calculator arvutisse ja vaata igaks juhuks võimalikke propivariante.
Esialgsel vaatamisel 10x8 sobib,tõmmet 711g ja isegi 12x6,5 aga viimase puhul vool on 14,5A,mootor kannatab 14,tõmmet kusagil ca 972g.

Praeguse konfiga on sul tõmmet ca 514g.

Posted: Thu Nov 26, 2009 23:35
by mrtn
vabandan ,prop on hoopis 9x6