Komplekteerime soodsa T-Rex 450 kopteri.

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Mina panin alguses servost swashi minevad lingid T-Rex SE manuali järgi, pärast timmisin vinkli järgi paika swashi. Arvan, et veidi lühemad võb ka teha kuid mulle tundus, et negatiivse nurga juures jäi swashile liikumiseks liiga vähe ruumi. Aga enne seda kontrolli ikka järgi kas nende kolme cykliku servode sarved on ühtmoodi horisontaalsed kui servod on keskasendis, muidu ei tööta pitch õigesti.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Panen vahelduseks mõned kasulikud lingid, mis puht juhuslikult googlest näkku kargasid väikseid otsinguid tehes. Tunduvad magusad ja teemakohased.

Turnigy 9X seadistamine T-Rex 450 tarvis (HK450)

http://rctech.blogspot.com/2011/03/turn ... setup.html

HK 450 V2 build instructions

http://rctech.blogspot.com/2011/03/hk-4 ... tions.html
T-Rex 450V2, AXN Clouds-Fly
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Swashi ja muude pearootori kangide seadistamise ajaks panin pitch curve 0,50,50,50,100. Siis ei pea trottle kangi väga täpselt keskel hoidma. Ja seal teisel saidil (...build instructions) oli näha mootori küljes peitpeaga kruvid- vahetasin need M3X5 hex peaga kruvide vastu, sest peitpeaga kruvid kopteri mootorikinnituse küljes eriti hästi ei püsinud (teiste sõnadega- mootor hakkas loksuma, õnneks mitte lennu ajal :? )
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Täna nii kaugel omadega, et kopteri peaks koos olema ja sai korra ka välja viidud ja nõksu maast üles tõstetud ja siis potsaki tagasi vastu muru ja ruttu tuppa tagasi :lol:

Image
T-Rex 450V2, AXN Clouds-Fly
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Õnnitlused! Bluesmell väitis, et nende labadega mis sul pildil selle kopteri küljes on, ei ole soovitav lennata kuna juhitavus pidavat väga kehv olema. Ma seepärast ei hakanudki nendega proovima ja panin kohe boonusena saadud CF labad külge.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

trebla wrote:Õnnitlused! Bluesmell väitis, et nende labadega mis sul pildil selle kopteri küljes on, ei ole soovitav lennata kuna juhitavus pidavat väga kehv olema. Ma seepärast ei hakanudki nendega proovima ja panin kohe boonusena saadud CF labad külge.
Ma nendega ei kavatsegi minna lendama, said vaid põnevuse mõttes külge kruvitud. Korraks viisin küll tegelt kopteri välja taga hoovi kuna ei suutnud uudishimust võitu saada ning tegin oma esmalennu. Korraks tõmbasin gaasi üles ja kopter tõusid mõned sendid ja meetrid ning siis potsatas maapinnale tagasi. :lol: Sellest tänaseks piisas kuna muru oli paari päevaga taas jõudu võtnud ning hoovis pole ka ruumi testimiseks. Kõige rohkem pigem vaevab see, et kopteri sain ju kokku küll, aga see anamootia seal juures ei ole küll sedavõrd selge, et iseseisvalt kõigele lahendusi leida ja oma soove mõõda reguleerida. Kujutan ette, et ilma õpetusteta poleks isegi puldi seadistusi suutnud paika panna. Lennuki sain praktiliselt mõne tunniga täiesti karbist välja ja lendama, aga kopteriga ikka vaevasin ennast päevi. Loodan, et hetkeline seadistus on enamvähem ja end koheselt puruks ei kuku kuhugi. Swashi üritasin paika panna miski tööriistaga, mis sai tellitud ning ülejäänud lingid said mäletamist mööda manuali järgi seadistatud ning siis omakorda silmaga üle, et kõik loodis omadega oleks. ESCi sain ka täna progeda spetsiaalse kaardiga ja panin seal ka asjad enamvähem paika. Mootor ja kõik labad ning liikuvad osad peaksid liikuma nagu ette nähtud on. Teha oleks veel vaja niipalju, et kõik poldid üle käia keermeliimiga ja veel siit ja sealt kopter üle vaadata. Gyroga ei oska hetkel nagu suurt midagi ette võtta, panin nii nagu ühel oli omal õpetuses ja saba liikumisele said piirangud pandud, et servo ei kragiseks ning käiks võimalikult ühest äärest teise. Samuti sai gürole reverse pandud, et õigesti liikumine toimuks. Eks finlessi videode järgi enamasti sai lõpus asjad üle vaadatud.

Kujutan ette, et kõige targem oleks kopteriga kellegi Tartu inimese poole pöörduda, kes asjada korralikuks kursis on ning siis vaataks minu jupatsi kah üle ja kui tundub, et on tõesti lennuvõimelike, siis ehk prooviks ta lendu ka saada. :roll: Said tellitud treening telikud ka, aga jumal teab kuna need veel saabuvad ja ilma nendega eriti ise ei julge midagi teha.
T-Rex 450V2, AXN Clouds-Fly
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

Aga selleks kõigeks ongi Helicambil kopterikliinik, et kõik oma küsimustele vastuse saaks.
Abi võib saada ka teistelt üritustelt... kohe tulemas Varstu/Ridalipäevad jne...
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Igatahes, kui leidub Tartus mõni tore inimene kellel oleks aega ja isu kopter üle vaadata, siis võiksite kindlasti endast märku anda. Ei taha eriti uskuda, et sellisena ta hetkel kohe väga lennuablas oleks. Algajal ikka õnnestub enamasti midagi silma vahele jätta või midagi jällegi valesti seadistada. Ning esimest kopterit päris kohe katki ei tahaks lennata, rohkem rõõmu temast pigem toa kaunistusena.
T-Rex 450V2, AXN Clouds-Fly
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Treeningtelikud saab edukalt ise teha:
http://live.hot.ee/gallery/show_image?id=2120771
http://live.hot.ee/gallery/show_image?id=2120772

Materjaliks võtsin 7mm läbimõõduga duralalumiinumtoru (seinapaksus vist 0,4-0,5 mm), otstes on treening golfipallid mida müüakse golfivarustuse poodides, 6 tk pakis, pakk maksis 25 krooni.

Risti keskosa on treitud 20mm alumiiniumist aga võib ka puuklotsi panna, samuti võib alumiiniumtorude asemel ehituspoest puitvardaid kasutada.[/url]
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Sai siis midagi kiirelt kodus ette juhtuvast kraamist kokku klopsitud, peaks kärama küll alguseks.

Materjal :

* Vana teleri antenn.
* Lauatennise pallid.
* Sträpsid + kuumaliim.

ImageImage

Nüüd aga kiirelt kuniks ilma jagub hekki lõikuma ja ehk kui ka muru saab niidetud, siis korra saab treening koibadel katsetada, et mis ja kuidas ta üldse soovib käituda.
T-Rex 450V2, AXN Clouds-Fly
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Imetore! Proovisin kunagi erinevate vardapikkustega ja 400-se kopteri jaoks tundub mugav vahemik olevat 50-70cm, pikematega oli veits ebamugav lennata.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
Kpe
Posts: 660
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:16
Location: Tallinn

Post by Kpe »

Antenn vast liiga pehme. Murdub kergesti....
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Kpe wrote:Antenn vast liiga pehme. Murdub kergesti....
Paremat polnud kodust võtta ja selliseks väikeseks katsetamiseks ma arvan piisab küll. Kujutan ette, et korralikult kukkuda ja õige nurga alla, siis polegi väga vahet, kas on ehitatud treening telikud sinna puidust pulkadele, plastikule või metallile, puruks lähevad ikka. Mingi korralikum alumiinium toru või kandiline latt vast on muidugi parem variant ja tugevam, just nagu eelpool viidatud linkidel, aga sellist peab jälle ostma minema. Aga no ei oska kosta, sellise piraka kopteriga pole veel võimalust olnud kukkuda ja loodan, et niipea ei tule seda ka. :)
T-Rex 450V2, AXN Clouds-Fly
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

tava ehituskaupluses müüakse tavaliselt alu toru 5...10mm diameeter, k-rautas olen näinud ning ka bauhofis
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Kui ehituspoest, siis Bauhofist, K-Rauta's on alumiinium hirmkallis. Bauhausis on suurem valik, kuid tiba kallim kui Bauhofis, torud ja muud profiilid on seal kõik anodeeritud alumiiniumist.

Treeningtelikule on alumiinium siiski suht pointless materjal, raske ja pehme.
Pigem kasutada klaasfiibrist vardaid, odavamad kui süsis ning on ka painduvamad, ei murdu nii kergelt.
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Mingi aeg tagasi sai üks selline komplekt ära tellitud, seniks kuni see pole saabunud käib vast hetkeline nikerdus kah.
Image

Homme plaanis muru ära niita, siis nagu saaks ehk natukene proovida taga hoovis, aga ega seal palju ruumi pole ehk targem ikkagi kuhugi platsile ronida. Ei tea, kui karmi moodi ta tuikuma ja kõrvale kalduma hakkab. Igatahes sai hiljuti uus kaamera ostetud, seega mis iganes ka ei juhtu, saab vast jäädvustatud :lol:
T-Rex 450V2, AXN Clouds-Fly
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

trebla wrote:Õnnitlused! Bluesmell väitis, et nende labadega mis sul pildil selle kopteri küljes on, ei ole soovitav lennata kuna juhitavus pidavat väga kehv olema. Ma seepärast ei hakanudki nendega proovima ja panin kohe boonusena saadud CF labad külge.
450 klassil kasutan mina selliseid labasi ja väga hea juhitavus: http://www.helikraft.com/Rotor+Blades/M ... -2%29.html

Kindel ja kvaliteetne kaup ning hea hinnaga ka.
Lennutan sama firma labadega ka 600 seeria kopterit.
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Kasutasin varem ka seda süsinikust treeningalust aga tundus liiga vedel olevat ja jäi pidevalt muru sisse kinni. Sellepärast duralumiiniumist aluse tegingi. Tavaline alumiinium on jah pehme aga duralumiinium vetrub järsemal laskumisel täiesti piisavalt. Kaalub see krempel ka alla 45 grammi. Jõulude aeg, kui külmaga lasi güroteip ennast kopteri küljest lahti, sai alus ka laksu aga kõveraks ei läinud, ainult pisike mõlk sees. Kopteri vigastused olid muidugi tõsisemad :(

Aga eks see kõik ole muidugi igaühe enda otsustada ja maitse asi missugust telikut kasutab :)
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

ise panin stock treeningjaluse puhul tähele ebameeldivat vibra - resonants. Treeningjalusest olen loobunud, kuid kasutasin treeningjaluse palle talveperioodil (panin otse kopteri jaluse külge), et kopter ei vajuks lume sisse nii lihtsalt.

Ehk stock jaluse kaikad võiksid olla jäigemad
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Oi pergele, tundub et hakatis on täiesti lennusuuteline. Täna sain enda pisikese hoovi peal proovida ja kohe tuleb välja, et vaja on suuremat platsi kus ka muru niidetud kenasti. Loomulikult lõppes kogu üritus sellega, et lõpus tõmbasin gaasi kogemata liiga üles ja kopteri pani kohemaid heki kõrgusele ja siis oli juba nii minul, kui ka arvatavasti kopteril endal "junn" jahe ja siis suutsin ta tuua tiba madalamale, aga maandus pooleldi ikka heki najale. Muud nagu ei tundu olevat, kui et üks oma vingest antenni telikust murdus peaaegu pooleks ning Canopyt hoidev pikk naga ka paindus kaasa. Njaa, vähemalt on teada, et asi enamvähem lendab ja peab nüüd simulaatori kõvasti nagistama.

Harjutamas võib temaga vaikselt käia, aga ilmselgelt oleks algajale vaja tasast pinda ning suuremat platsi, et siis vaikselt maapinna lähedal temaga hooverdada.
T-Rex 450V2, AXN Clouds-Fly
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

Hakka kohe kasutama +/- 10...12 kraadi labanurka. Jumala eest ära õpi selgeks "normal flight" reziimis, kus on -2 kuni +12 kraadi labanurk, teed sellega endale kohe alguses karuteene. Õpin hetkel seda asja ümber.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Riff wrote:Hakka kohe kasutama +/- 10...12 kraadi labanurka. Jumala eest ära õpi selgeks "normal flight" reziimis, kus on -2 kuni +12 kraadi labanurk, teed sellega endale kohe alguses karuteene. Õpin hetkel seda asja ümber.
Ma ei tea ise ka hetkel mis labanurk mul on, sai selle pitch gaugega mõõdetud, aga mina sain mingid imelikud numbrid. Panin vist 0 kraadi alla, kui gaas on maas vms. Ei ole veel eriti kursis laba nurkadega ja nende timmimisega.
T-Rex 450V2, AXN Clouds-Fly
User avatar
Kpe
Posts: 660
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:16
Location: Tallinn

Post by Kpe »

Riff wrote:Hakka kohe kasutama +/- 10...12 kraadi labanurka. Jumala eest ära õpi selgeks "normal flight" reziimis, kus on -2 kuni +12 kraadi labanurk, teed sellega endale kohe alguses karuteene. Õpin hetkel seda asja ümber.
Vaidleksin vastu.
Mõlemat peab valdama! Idle-up - iga on lihtne alguses hõljutades kopter lihtsalt ära lõhkuda. Normal mode - st hakkab kõik ikka pihta.
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Mina panin esialgu nii throttle kui ka pitchi kõverad nagu Trexi juhendis olivad. Hetkel olen rahul, kuna ei tea paremat tahta :D

Loodetavasti on sul mehhaaniliselt labanurk õigesti pandud, ehk kui kõik servod on keskel (v.a. subtrimmimise vajadusel) siis labanurk on 0.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

trebla wrote:Mina panin esialgu nii throttle kui ka pitchi kõverad nagu Trexi juhendis olivad. Hetkel olen rahul, kuna ei tea paremat tahta :D

Loodetavasti on sul mehhaaniliselt labanurk õigesti pandud, ehk kui kõik servod on keskel (v.a. subtrimmimise vajadusel) siis labanurk on 0.
Mul sai just nii pandud, et labanurk on 0, siis kui throttle kang on asendis null ehk tühikäik. Saigi vist valesti siis ? Peab olema 0 ikka siis, kui kang on keskel ?

Mina panin ka T-rex juhendi järgi, vähemalt selle 0 nurga ja seal on kirjas, et kui throttle on low, siis on pitch 0 labadel. Nii sai kah.

THR Curve sai kah juhendi järgi : 0 40 65 85 100%

Kuidas on labanurkade õige seadistamine?

Praegu muutsin nii, et Throttle kang :

All : -6
Keskel : 0
Üleval : +7

Lugesin mingit artiklit, kus justkui soovitab algajale, kes lihtsalt tahab vaikselt hooverdada Pitch vahemikku low -3 ja high +8.

Muutsin hetkel menüüst pitch curve ja panin järgmised seadistused :

35 40 50 75 100

Sain low stick nüüd -2 ja high stick on +7

Olen vähegi õigel teel või läksin omadega täiesti metsarajale ?

EDIT :

Käisin väljas ka proovisin korraks, nüüd on asi nagu tagasihoidlikum ja korra sain tal kanni ka maast lahti, et suutsin isegi natukene manööverdada. Eks need katsed ikka näevad välja nii, et kopter tuleb korraks maast lahti ja siis kaldub kuhugi ära ja seejärel muidugi gaas maha ning siis jälle tassin algpositsioonile ja uuesti. Põhiline rakusmoment hetkel on ta korralikult enda ette hõljuma saada madalale, kas kaldub kohe kuhugi eemale või siis on start liiga järsk. Eks see väikeses tagahoovis 450 katsetamine üks paras jant ole.
T-Rex 450V2, AXN Clouds-Fly
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Peab vahet tegema swashplate seadistustel ja lennureziimidel (normal, idle1,2,3).

Kõigepealt peab olema swashplate seadistus korrektselt tehtud- servode keskasendis ja servokangide horisontaalasendis peab swash ja juhendis märgitud kangid olema horisontaalsed ning labanurk 0. Selle reguleerimise ajaks on hea panna pitchi kõver 0,50,50,50,100.

Kui see on kõik kombes siis võib juba lennureziimi seadistusi teha. Normal asendis oleks siis hõljumiseks vaja mootori võimsust 65% ja labanurka 5 kraadi, aga throttle kang peaks olema keskasendis. Et need asjad omavahel klappima saada ongi need kõverad välja mõeldud :)
Mul on siis normal asendis seaded nii:
Throttle kang all - throttle 0%- nurk 0 kraadi (50%)
kang veerandi peal- throttle 40%- nurk umbes 2 kraadi (54,7%)
kang keskel- throttle 65%- nurk 5 kraadi (71,6%)
kang kolmveerandi peal- throttle 85%- labanurk (85%)
kang põhjas- throttle 100%- nurk 9 kraadi (93,5%)

Seadistad nii, et näiteks paned nurgamõõtjale 5 kraadi peale ja siis keerad pitchi kõverat niikaua kuni laba nurk ongi 5 kraadi throttle kangi keskasendis olles. Ja nii edasi.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Tänud info eest. Swash peaks nagu olema omadega normis, servo sarvedega tegelesin tükk aega, et algul kõik mehhaaniliselt klapiks ja hiljem sai natukene subtrimmiga swash paika pandud, edasi lasin finlessi video järgi enamasti ja seadistasin pea ära. Ilmselt peab siis proovima neid labanurkasid, sinu nurgad tunduvad olevat nagu manuali järgi pandud, vähemalt sarnased numbrid mul meeles. Ma lasin ühe artikli järgi, kus nagu oli mõeldud seadistus rohkem algajatele.
T-Rex 450V2, AXN Clouds-Fly
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Seal manualis ongi algajate seadistused :) Suure tuulega lennates soovitatakse throttle alumises asendis labanurk väikesesse miinusesse lasta, muidu kopter jäävat õhku. Tundub, et mina nii tugeva tuule kätte pole sattunud, et kopterit allapoole ei annaks tuua vajadusel 8)
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Allapoole suunava jõu vajadust märkasin ühel talvepäeval suvilas LAMA V3-ga tiirutades. Kõrgemal ikka tuult oli ja kopter läks otsejoones metsa poole, isegi sõimamine ei aidanud :) Lõpuks kukutasin ta lihtsalt lumehange sest puu otsa ronida ei tahtnud. 1 saba tugi tahtis pärast kokkusulatamist.
On ikka küll vahest vaja midagi, mis sunniks kopterit laskuma (peale gravitatsiooni).
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

No aga tegemist on algajatega kes lendavad esialgu madalalt :)
3 m/s tuulega oli võimalik rahulikult allapoole tulla 0 nurgaga.
Ja kolmandaks on Lama V3 fixed pitch kopter mille labanurk on kindlalt üle 5 kraadi :D Endalgi on tuul selle kus kurat viinud, vana saba on nii mitu korda parandatud, et pidin eelmine aasta uue ostma 8)
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Post Reply