Page 3 of 3
Posted: Mon Jan 17, 2011 23:23
by ufo
felch wrote:Algaja1996 wrote:Uurisin järgi, parem, kui oleks auto puldiga!
Tähendab...võin laenata puldika auto ("Nikko" toode). Paraku on auto vastuvõtja 40 MHz ja mul on vaid 27 MHz pult mis suudab masinat juhtida vaid antenne teineteise vastas hoides. Kui leiad sobiva puldi, oleks juhtimine olemas.
PS. Laenamine on säärane et ... ei pea tagasi tooma. Ma pole autode fänn.
no näed kellegil läks vaja saatki ära anda
Posted: Mon Jan 17, 2011 23:30
by felch
On alati tore, kui omale tarbetu kola saab kellelegi huvilisele anda. Ja kui ta seda kasutada saab, olen ma ka rõõmus.
Proovisin autot mõnede 40 MHz pultidega aga, nagu arvasingi, need ei toiminud sest kooderi kivi oli teine (ja seega ka sideprotokoll).
Seda mainiks veel, et roolil on vaid 3 asendit (see pole servoga).
Teemaalgataja otsis servosid - mul on olemas 1 (üks ainult !) sarnane aga mitte sama tüüpi) servo. Kasutatud aga töötav. Kui huvi, saada PS.
PS. See auto on säärane:
http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/auto.JPG
Kasutab kivi PTA8977:
http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/PT%208A977.pdf
Posted: Tue Feb 15, 2011 10:05
by Algaja1996
Lõime klassivennaga punti ja auto juba liigub...Nüüd ainult kere vaja peale teha!
Vajaks abi trassi autole
Posted: Thu Feb 17, 2011 19:03
by Mardokas
Olen ka väikse mudelismi pisiku külge saanud ning nüüd ehitan oma esimest trassi autot. Mõtte sai alguse kui hakkasime töö õpetuse õpetajaga plaanima et võiks tuua vanast töö õpetuse klassist vana raja ning selle uude viia ning hakkata oma lõbuks sõitma. See rada pole suur aga asja ajab ära (2 sõidurada ning umbes 10 meetrit pikk). Aga kohe tekkis küsimus auto ehituse kohapealt. Nimelt kust võiks saada juht puldile reostaadi, ning kuidas tehakse masinate keresid (mõtlen trassi autode keresid).
Posted: Thu Feb 17, 2011 21:37
by felch
Ei tea, kuidas praegu kuid kooliajal tegime autokere paksemast paberist, värvisime ja lakkisime. Reostaadid (siis olid tõesti need kasutusel) mähkisime ise. Praegu saaks ilmselt ehitada reguleeritava väljundpingega toiteka iga raja jaoks. Reostaat on mõistagi lihtsam ja täiesti ise tehtav.
Posted: Thu Feb 17, 2011 22:36
by [J]
Kas mitte kollektormootori ESC koos odava nn. servotestriga pole just sobiv variant?
Posted: Thu Feb 17, 2011 23:16
by felch
[J] wrote:Kas mitte kollektormootori ESC koos odava nn. servotestriga pole just sobiv variant?
Kuidas signaali autole saata? Ringraja mudelitega vist tegu.
Posted: Thu Feb 17, 2011 23:30
by [J]
Ma mõtlesin, et kasvõi peos hoida ja mootorini läheb 2 juhet, täpselt nagu ka reostaadiga.
felch wrote:... saaks ilmselt ehitada reguleeritava väljundpingega toiteka
See ju ongi praktiliselt sama asi.
Posted: Sat Feb 19, 2011 14:21
by chrysler
Mulle on segane see mootori valimise teema. Kirjas on et tohib kasutada 6V mootoreid. Paljudel Nikko või kasvõi nõuka ajast alles olevatel mikromootoritel mingi voltide märgistus peal on.
Parimat Jaanus.
Posted: Sat Feb 19, 2011 21:52
by aretaja
chrysler wrote:Mulle on segane see mootori valimise teema. Kirjas on et tohib kasutada 6V mootoreid. Paljudel Nikko või kasvõi nõuka ajast alles olevatel mikromootoritel mingi voltide märgistus peal on.
Parimat Jaanus.
Mootori pinget küll keegi sul ei kontrolli, ja polegi võimalik kontrollida. Piiranguks on toitepinge, mis tuleb neljast patareist. Aga
on saada ka patareidele päääris sarnaseid LiFe ja Li-ion akusid
Posted: Mon Feb 21, 2011 19:55
by vax
Huvitav, kui suure voolutugevuse saaks neljast AA patareist kätte? Ni-CD akud peaks andma lühiajaliselt päris suure voolu...
Sisuliselt ei ole ju üks sõit kuigi pikk (sekundeid ilmselt). Äkki leiab mingi suure pöördemomendiga mootori hobbycityst, kui tahta maksimaalset tulemust.
Posted: Wed Mar 30, 2011 16:16
by hommiku kohvi
nonii:
http://forte.delfi.ee/news/auto/konkurs ... d=43009901
kuidas läks teema algatajal? kas on seal galeriis ka sinu massin näha?