Page 3 of 4
Posted: Wed Mar 16, 2011 15:57
by JazZ
No see kuidas labad on sõltub sellest kus Sul gaasi kang on. Gaasi kang all peavadki labad nii olema (nagu pildil), tegemist ju CP kopteriga.
Kui Sa gaasi kangi liigutad, siis ei juhtu midagi?
Servod surisevadki koguaeg, see on kõigil FBL kopteritel nii.
Kehva on muidugi siis kui nad üritavad minna kaugemale kui mehaaniliselt võimalik, siis ära küll piina neid nii. Pane throttle hold peale ja proovi vasakut kangi ülesse liigutada, liiguvad servod ülesse?
Väidetavalt on mõned RTF komplektid tehasest tulnud valesti Bind'ituna, ehk siis saatja on Bind'itud computer modes. Seega kui miskit ei toimi, siis proovi uuesti bind'ida nii nagu kasutusjuhend ette näeb non-computer saatjale.
Kui hakkama ei saa, siis võid vabalt minuga ühendust võtta, näiteks Skype kaudu.
EDIT: Ainult üks servo läheb alla? Pildil paisavad küll kõik all olema. Natuke rohkem infot oleks abiks, seega võta palun ühendust minuga.
Posted: Wed Mar 16, 2011 16:02
by businessman
JazZ wrote:No see kuidas labad on sõltub sellest kus Sul gaasi kang on. Gaasi kang all peavadki labad nii olema (nagu pildil), tegemist ju CP kopteriga.
Kui Sa gaasi kangi liigutad, siis ei juhtu midagi?
Servod surisevadki koguaeg, see on kõigil FBL kopteritel nii.
Väidetavalt on mõned RTF komplektid tehasest tulnud valesti Bind'ituna, ehk siis saatja on Bind'itud computer modes. Seega kui miskit ei toimi, siis proovi uuesti bind'ida nii nagu kasutusjuhend ette näeb non-computer saatjale.
Kui hakkama ei saa, siis võid vabalt minuga ühendust võtta, näiteks Skype kaudu.
Eks proovisin siis uuesti ja seekord andsin gaasi ka, aga kõigepealt hakkab saba mootor pöörlema. Peab üsna palju rohkem andma, et pearootor ka tööle hakkaks. Mingi hetk hakkab see küll tööle aga õhku tõusta ei suuda ja kui gaas päris lõppu suruda jääb pearootor lihtsalt seisma.
Posted: Wed Mar 16, 2011 16:12
by JazZ
Kõik 3 servot surisevad koguaeg. Kui kopterit liigutada, siis veel rohkem, sest nad üritavad kohe korrigeerida.
Vasakut kangi liigutades peaksid kõik 3 servot korraga liikuma.
Paremat kangi liigutades peaks swashplate kalduma kangi liigutamise suunas.
FBL kopteriga õhku tõustes ei tohi maas paremat kangi näppida, muidu keerad kohe külili kopteri.
Posted: Wed Mar 16, 2011 16:15
by businessman
Muutsin ka eelmist posti.
Küsimus veel, et kas see pearootor peaks vabalt pöörlema või mitte kui seda hammasratast pöörata?
Nine Eagles'i kopteril liigub küll täiesti vabalt, antud kopteril mitte.
Posted: Wed Mar 16, 2011 16:35
by JazZ
businessman wrote:Muutsin ka eelmist posti.
Küsimus veel, et kas see pearootor peaks vabalt pöörlema või mitte kui seda hammasratast pöörata?
Nine Eagles'i kopteril liigub küll täiesti vabalt, antud kopteril mitte.
Pearootor pöörleb vabalt, mootor on see mis takistab. mCP X'i pearootorit on üsna raske ringi keerata.
Ka see on normaalne et saba rootor hakkab enne tööle kui pearootor.
See enam normaalne ei ole et pearootor seisma jääb kui vasaku kangi päris ülesse lükkad. Samas muidugi kui Sa akut täis ei laadinud, siis on see ka normaalne. Karbis on akud tühjad.
Posted: Wed Mar 16, 2011 16:37
by businessman
Akud eelnevalt ikka täis laetud. Praegugi näitab veel 4.11V.
Posted: Wed Mar 16, 2011 17:09
by JazZ
businessman wrote:Akud eelnevalt ikka täis laetud. Praegugi näitab veel 4.11V.
Proovi uuesti bind'ida:
Binding Procedure for Non-Computer Radio (DX4e, DX5e)
1. Disconnect the flight battery from the helicopter.
2. Power off the transmitter and move all switches to the 0 position.
3. Connect the flight battery in the helicopter. The 3-in-1 Control unit LED flashes after 5 seconds.
4. Push in on the trainer switch or button while powering on the transmitter.
5. Move the rudder control stick to full left after the transmitter LED lights flash twice.
6. Release the trainer switch button. Continue to hold the rudder control stick to full left until the blue
LED on the 3-in-1 control unit is solid.
7. Release the rudder control stick.
8. Push in on the trainer switch button. The blue LED on the 3-in-1 control unit flashes to confirm the
helicopter is in non-computer mode.
9. Disconnect the flight battery and power the transmitter off.
Posted: Wed Mar 16, 2011 17:32
by businessman
Bindisin selle uuesti ära. Enam see rootor seisma ei jää kui throttle lõppu lükata kuigi kuulmise järgi võtab tuure natuke maha küll. Küll aga õhku ei saa. Kui gaasi anda läheb perse vastu maad ja kui gaasi rohkem anda tahab see koheselt põhimõtteliselt tagurpidi salto teha. Seega ei julge maast lahti ajada võib-olla kukub kohe tagurpidi pearootori peale või peakski erinevalt kaasas olevast videost selle järsku kohe kõrgele tõstma ja lootma äkkist jääb õhku püsima mitte ei kuku tagurpidi surnuks?
Posted: Wed Mar 16, 2011 17:53
by JazZ
businessman wrote:Bindisin selle uuesti ära. Enam see rootor seisma ei jää kui throttle lõppu lükata kuigi kuulmise järgi võtab tuure natuke maha küll. Küll aga õhku ei saa. Kui gaasi anda läheb perse vastu maad ja kui gaasi rohkem anda tahab see koheselt põhimõtteliselt tagurpidi salto teha. Seega ei julge maast lahti ajada võib-olla kukub kohe tagurpidi pearootori peale või peakski erinevalt kaasas olevast videost selle järsku kohe kõrgele tõstma ja lootma äkkist jääb õhku püsima mitte ei kuku tagurpidi surnuks?
Vasak kang põhjas jääb aeglasemaks kindlasti, sest koormus on suurem, seega ka see on täiesti normaalne.
Nimodi jutu põhjal on jube raske midagi tarka öelda. Kas kange liigutades swashplate liigub õigesti? Vasak kand all on labanurk negatiivne? Kas vasak kang keskel on labade nurk 0 kraadi ja swashplate on horisontaalne? Kas vasak kang üleval on labade nurk positiivne? Kas paremat kangi liigutades kaldub swashplate õigele poole? Kui vastused on jah, siis ma ei näe probleemi miks ta ei peaks sirgelt tõusma.
Nagu ma ütlesin, FBL kopteril ei tohi maas olles paremat kangi väga liigutada, sest muidu ta üritabki kohe kuskile keerata kui maast lahti saab. Samuti on tähtis et alus mille pealt tõused oleks sile.
Posted: Wed Mar 16, 2011 18:24
by businessman
See on praegu täpselt nii, et kui kõik seisab paigal, siis on swashplate horisontaalne ja kõik on kena ja kui paremat kangi liigutada, liigub kõik selles suunas kuhu peab. Kui aga anda gaasi kaldub swashplate järjest rohkem tagasi, täpselt nagu suruks paremat kangi alla, kuigi seda ei puutu keegi ja seepärast kopter hakkabki järjest rohkem taha kalduma, mida rohkem gaasi anda.
Posted: Wed Mar 16, 2011 18:28
by JazZ
businessman wrote:Kui aga anda gaasi kaldub swashplate järjest rohkem tagasi, täpselt nagu suruks paremat kangi alla, kuigi seda ei puutu keegi ja seepärast kopter hakkabki järjest rohkem taha kalduma, mida rohkem gaasi anda.
See on imelik. Gaasi kangi liigutades peaks swash liikuma ainult ülesse alla, mitte kalduma kuhugi poole.
Juhtub see siis ka kui throttle hold on peal ja Sa lihtsalt gaasi kangi ülesse alla liigutad. Ja kaldub kohe nii palju taha et on silmaga näha?
Kas sa bind'imise käigus seda proovisid:
8. Push in on the trainer switch button. The blue LED on the 3-in-1 control unit flashes to confirm the helicopter is in non-computer mode.
Hakkas vilkuma see tuluke?
Posted: Wed Mar 16, 2011 18:33
by businessman
JazZ wrote:businessman wrote:Kui aga anda gaasi kaldub swashplate järjest rohkem tagasi, täpselt nagu suruks paremat kangi alla, kuigi seda ei puutu keegi ja seepärast kopter hakkabki järjest rohkem taha kalduma, mida rohkem gaasi anda.
See on imelik. Gaasi kangi liigutades peaks swash liikuma ainult ülesse alla, mitte kalduma kuhugi poole.
Juhtub see siis ka kui throttle hold on peal ja Sa lihtsalt gaasi kangi ülesse alla liigutad. Ja kaldub kohe nii palju taha et on silmaga näha?
Kas sa bind'imise käigus seda proovisid:
8. Push in on the trainer switch button. The blue LED on the 3-in-1 control unit flashes to confirm the helicopter is in non-computer mode.
Hakkas vilkuma see tuluke?
Täpselt nii. Silmaga on näha, et see kaldub päris palju. Ei tea nüüd täpselt kas swashplate'i tagumine ots seisab paigal ja ainult esiots tõuseb kuigi arvata võib.
Vajutasin jah trainer nuppu ja tuluke hakkas vilkuma. Olen igaks juhuks mitu korda proovinud bindida.
Posted: Wed Mar 16, 2011 18:45
by JazZ
See on imelik, välistaks veel ühe asja... Ega puldil paremal kangil mõnda trim'i pole pandud (kogemata). Trim'i ei tohi sellel kopteril kasutada ja teoreetiliselt võib vist tekitada sellise probleemi.
Et siis gaasi kangi liigutades, liiguvad ainult 2 esimest servot? Aga kui Sa paremat kangi liigutad ette-taha, siis liiguvad kõik 3 või seisab see tagumine ikka paigal?
Posted: Wed Mar 16, 2011 18:54
by businessman
JazZ wrote:See on imelik, välistaks veel ühe asja... Ega puldil paremal kangil mõnda trim'i pole pandud (kogemata). Trim'i ei tohi sellel kopteril kasutada ja teoreetiliselt võib vist tekitada sellise probleemi.
Et siis gaasi kangi liigutades, liiguvad ainult 2 esimest servot? Aga kui Sa paremat kangi liigutad ette-taha, siis liiguvad kõik 3 või seisab see tagumine ikka paigal?
Ausalt öeldes need trimid keskel ei ole. Karbist võttes oli iga trim natuke keskkohast kuskil suunas mõne väikse sammu võrra liigutatud (Elevator veidi allapoole, rudder veidi paremale ja aileron veidi vasakule tsentri suhtes) ja ise ei ole neid rohkem näppinud, kui ainult throttle trimi viisin alumisse asendisse.
Paremat kangi ette-taha liigutades liiguvad kõik kolm. Proovisin korra uuesti ja kui gaasi anda liiguvad esimesed kaks kõigepealt ülespoole ja mingit hetk liigub see tagumine ka natuke teistega kaasa, aga selleks ajaks juba esimesed niipalju tõusnud, et swashplate tahapoole päris palju kaldu.
Posted: Wed Mar 16, 2011 19:21
by JazZ
Proovi trimmid keskele panna, fbl koperil neid vaja ei ole.
Posted: Thu Mar 17, 2011 12:01
by JazZ
Oleks huvitav teada kas trim'i eemaldamine lahendas probleemi või mitte?
Posted: Thu Mar 17, 2011 13:28
by businessman
JazZ wrote:Oleks huvitav teada kas trim'i eemaldamine lahendas probleemi või mitte?
Sai nüüd korra proovitud ja ütleks, et see isegi aitas, kuigi tundub et mõni trim oli asjapärast peal, sest nüüd kisub ühele küljele. Huvitav, et netist uurides oli nagu mainitud, et kõik kopterid on eelnevalt testitud ja seega ootaks, et kohe asi vastavas seades, minu omal aga ei istu miski.
Küll aga tekitab uut küsimust see, et kas see on ka sellise kopteri eripära, et lastes kangi keskele tagasi, ei lähe servod keskele tagasi Proovisin käes hoides kui throttle oli piisavalt palju peal, lükates korraks paremat kangi ette ja kohe lahti lastes, kaldub swashplate ette ja jäädes sellesse asendisse mitte pöördudes keskele tagasi kangi lahti lastes. Selleks et seda keskele jälle saada, peab kangiga vastassuunas töötama ja nii on lood parema kangi igas suunas liigutamisega. Kui throttle peal ei ole, pöörduvad kenasti keskele tagasi.
Posted: Thu Mar 17, 2011 15:12
by JazZ
businessman wrote:JazZ wrote:Oleks huvitav teada kas trim'i eemaldamine lahendas probleemi või mitte?
Sai nüüd korra proovitud ja ütleks, et see isegi aitas, kuigi tundub et mõni trim oli asjapärast peal, sest nüüd kisub ühele küljele. Huvitav, et netist uurides oli nagu mainitud, et kõik kopterid on eelnevalt testitud ja seega ootaks, et kohe asi vastavas seades, minu omal aga ei istu miski.
Küll aga tekitab uut küsimust see, et kas see on ka sellise kopteri eripära, et lastes kangi keskele tagasi, ei lähe servod keskele tagasi Proovisin käes hoides kui throttle oli piisavalt palju peal, lükates korraks paremat kangi ette ja kohe lahti lastes, kaldub swashplate ette ja jäädes sellesse asendisse mitte pöördudes keskele tagasi kangi lahti lastes. Selleks et seda keskele jälle saada, peab kangiga vastassuunas töötama ja nii on lood parema kangi igas suunas liigutamisega. Kui throttle peal ei ole, pöörduvad kenasti keskele tagasi.
Ma millegi pärast kardan et neid mCP X'e ei jõutud lihtsalt testida, taheti iga hinna eest lubatud ajaks poodidesse saada... Ja kohati jääb mulje et kui testitigi, siis tegi seda keegi kes asjast midagi ei teadnud.
FBL kopterit ei saa nii testida nagu Sa üritasid ja saadud tulemus on ootuspärane. Kui lükkad paremat kangi ette siis swash kaldub ette ja jääb ootama et kopter ka järgi läheks, tal on 3 telje gyrod. Teoorias peaks swash sirgeks ennast tõmbama alles siis kui oled kopterit ka samas suunas kallutanud.
Ainuke variant selle kopteri servosid testida on panna kopter tasasele pinnale maha (mitte käes hoida) ja throttle hold peale, siis peaks swash liikuma nagu igal teisel CP kopteril. See toimib computer saatjat kasutades, aga ma ei ole 100% kindel kas see toimib mitte computer saatjaga, sest siis miksitakse midagi kopteris.
Nii palju kui mina aru olen saanud, ei saa FBL kopteril trim'i kasutada sest kopter näeb seda kui käsku kuhugi poole kallutada ja tulemus ongi see et mingi servo jookseb kuhugi poole ära ja ootab et kopter järgi tuleks.
Erandiks on siin ainult pitch trim, mida võib kasutada, sellest saab panna nii et kang keskel oleks labade nurk 0 kraadi. Sa vist mainisid, et näppisid gaasi kangi trim'i ka? Soovitaks selle üle vaadata, sest see kang on see mille all sellel kopteril tegelikult pitch on. Seega selle trim'i peaks panema nii et kang keskel labade nurk 0 kraadi oleks.
Kui Su kopter lendab natuke paremale poole kaldus, siis ka see on normaalne, saba rootor lükkab teda nii.
Posted: Thu Mar 17, 2011 19:33
by JazZ
Posted: Thu Mar 17, 2011 20:28
by Cado
Naljakas Kit harjutamiseks
Link
Loomulikult teeb sedavõrd manööverdamise keerukamas.

Posted: Thu Mar 17, 2011 20:47
by Andu
0:39 Võttis käe värisema ka? Mõnus napikas.
Kas tal see nö. ümber keermine vajabki tegelikuses nii palju ruumi või on asi harjutamises?
Posted: Fri Mar 18, 2011 0:09
by JazZ
Andu wrote:
0:39 Võttis käe värisema ka? Mõnus napikas.
Kas tal see nö. ümber keermine vajabki tegelikuses nii palju ruumi või on asi harjutamises?
Tegelt ei olnud väga napikas, ma olen päris labadega maad ka puudutanud ;)
Mis roll'i puudutab, siis nagu "tegijate" videotest näha võib, on see kopter võimeline ennast suht kohapeal ümber pöörama, seega asi on minus. Vahest tuleb mul ka suht kohapeal see välja, aga nagu tavaliselt, siis filmimise ajal ei tule just kõige paremini välja. Samas ei läinud seekord ka kõige kehvemini, ma olen ikka lugematu arv kordi seda kopterit tagurpidi maha pannud. Nii et arenguruumi ikka on veel.
Lakke maandumist proovisin ma esimest korda, see oli lihtsam kui ma arvasin.
Posted: Fri Mar 18, 2011 11:35
by JazZ
Andu wrote:
0:39 Võttis käe värisema ka? Mõnus napikas.
Kas tal see nö. ümber keermine vajabki tegelikuses nii palju ruumi või on asi harjutamises?
Näe seal videos flip'ib suht kohapeal (vahepeal, iga kord ei tule tal ka välja) >
http://www.youtube.com/watch?v=8coB7pAmrHE
Posted: Sat Mar 19, 2011 10:59
by JazZ
Niih, nüüd peaks küll Blade mCP X varuosasid kohapeal piisavalt olema.
http://www.fasthobbies.eu/helikopterite ... 2_192.html
Posted: Fri Apr 01, 2011 12:48
by businessman
Posted: Fri Apr 01, 2011 16:27
by JazZ
Fast Hobbies saab kauba Horizon Hobby euroopa laost.
Jah, ka meil vahetatakse need välja, aga sellega läheb natuke veel aega (1-2 nädalat), sest EU laos ei ole veel uusi labade hoidjaid.
Täpsemalt öeldes vahetatakse välja terve ülemine ots: Main Rotor Hub, Feathering Spindle ja Main Blade Grips with Bearings.
Vanad osad tahetakse tagasi saada.
Selleks et uusi saada tuleks minuga ühendust võtta (soovitavalt maili teel).
Posted: Fri Apr 01, 2011 16:37
by businessman
JazZ wrote:
Fast Hobbies saab kauba Horizon Hobby euroopa laost.
Jah, ka meil vahetatakse need välja, aga sellega läheb natuke veel aega (1-2 nädalat), sest EU laos ei ole veel uusi labade hoidjaid.
Täpsemalt öeldes vahetatakse välja terve ülemine ots: Main Rotor Hub, Feathering Spindle ja Main Blade Grips with Bearings.
Vanad osad tahetakse tagasi saada.
Selleks et uusi saada tuleks minuga ühendust võtta (soovitavalt maili teel).
Vanad tuleb omal kulul siis Pärnu saata ja uued samamoodi omal kulul Pärnust enda asupaika?
Posted: Fri Apr 01, 2011 16:40
by JazZ
businessman wrote:JazZ wrote:
Fast Hobbies saab kauba Horizon Hobby euroopa laost.
Jah, ka meil vahetatakse need välja, aga sellega läheb natuke veel aega (1-2 nädalat), sest EU laos ei ole veel uusi labade hoidjaid.
Täpsemalt öeldes vahetatakse välja terve ülemine ots: Main Rotor Hub, Feathering Spindle ja Main Blade Grips with Bearings.
Vanad osad tahetakse tagasi saada.
Selleks et uusi saada tuleks minuga ühendust võtta (soovitavalt maili teel).
Vanad tuleb omal kulul siis Pärnu saata ja uued samamoodi omal kulul Pärnust enda asupaika?
Vanad tuleks jah omal kulul Pärnu saata, muidugi võib ka otse HH EU teenindusse saata kui see paremini sobib.
Uued saadan asemele Fast Hobbies kulul.
Posted: Thu May 05, 2011 17:37
by JazZ
Uus kogus Blade mCP X'e peaks jõudma kohale juba järgmisel teisipäeval.
Posted: Fri May 06, 2011 18:04
by JazZ
Asendus labahoidjad jõudsid kohale! Seega kõik kes on FH'st Blade mCP X'i ostnud, saavad omale tasuta kogu uue ülemise otsa. Võtke palun minuga ühendust, soovitavalt maili teel.
See kehtib siis esimese partii mCP X'ide kohta. Labahoidjad millel on juba "B" täht peal on juba uue disainiga.