Page 3 of 3
Posted: Thu Mar 24, 2011 20:20
by Marek
Kodumaine toodang
Bauhause´s müüakse auto tuuleklaasi katet 6 eur. Kaks seda katet ja head tutvused ja ongi custom made kott olemas
Posted: Fri Mar 25, 2011 0:21
by Ervin2
Milliste mõõtudega see kate on?
Posted: Fri Mar 25, 2011 2:17
by Marek
Mõtled originaalis, see tuuleklaasi kate? Siis 135 cm lai ülevalt ja 105 lai alt, kõrgus 70 ja lisaks veel kõrvad.
Posted: Sun Mar 27, 2011 19:49
by Marek
Sbachi stap liimitud ja uus paagi sisu paigas. Lõpuks sain lennuki täisvarustuses kaalule. Tühikaal 4000 g
, kütusega siis kuskil 4,2 kg!!!
Posted: Mon Mar 28, 2011 9:37
by Keks
Ootame siis ilma, nii tahaks õhus teda juba näha
Posted: Mon Mar 28, 2011 16:36
by mart63
Kaal seletab nii mõndagi..
Posted: Thu Mar 31, 2011 9:15
by Ropka
kas kere sees vineeritükkide liitekohad üle ka liimisid?
millega?
Posted: Thu Mar 31, 2011 11:10
by Marek
Goldwingsi tooted peaks olema piisavalt kvaliteetsed, et midagi üle ei pea liimima, eks paistab.
Posted: Thu Mar 31, 2011 11:24
by lauri
Marek wrote:Goldwingsi tooted peaks olema piisavalt kvaliteetsed, et midagi üle ei pea liimima, eks paistab.
Ma loodan, et seda ei pea lähima poole aasta jooksul tsiteerima...
Posted: Thu Mar 31, 2011 15:54
by Marek
2 aprill võib tulla Sbachi esmalend Piibe mnt-l (maanteel siis).
Posted: Sat Apr 02, 2011 18:12
by Marek
Esmalendu kehvade tingimuste tõttu lennuväljal siiski ei toimunud. See-eest sai mootorit käiatud veidi jälle. Seekord oli meeles ka tahhomeeter külge ühedada. Tühikäik 1500 - 1600 pööret. Mõneks sekundiks proovisin ka täisgaasi: 7200 pööret. Peale paagitäit töristamist 2000 - 5000 pööretega sai ka 7300 pööret kätte. Prop ikka 19/8. Segukruvisid pole veel kordagi puutunud. Nii nagu tehases oli nii on. Õhtul võtan küünla maha ja vaatan kas ehk pole segu liiga rikas olnud. 1600 pöörde peal on vibra ikka päris suur aga 2000 on täitsa talutav ja asfaltil väga ei liikunud - noh veidi siiski. Muru peal peaks kohal seisma. Vot.
Posted: Mon Apr 11, 2011 19:11
by Marek
Viimane mootori sissetöötamine ja erinevad testid enne lendu tehtud.
Posted: Mon Apr 11, 2011 19:49
by mart63
Peab ikka tugev tahtevõime olema - sõidad linnast välja, kruvid lennuki kokku, sõidad natuke ringi ja siis puhastad mudeli, pakid autosse ja sõidad koju tagasi..
Posted: Mon Apr 11, 2011 21:06
by Submarin
tehke järgi või makske kinni
Posted: Mon Apr 11, 2011 21:20
by titan
mart63 wrote:Peab ikka tugev tahtevõime olema - sõidad linnast välja, kruvid lennuki kokku, sõidad natuke ringi ja siis puhastad mudeli, pakid autosse ja sõidad koju tagasi..
Ajavad asja põnevaks, peksavad hinda üles...
Posted: Wed Apr 13, 2011 10:50
by Marek
12.04.2011
Maiden flight edukalt seljataga. Mõned tähelepanekud:
- esimene lennuk, mille esmalennul ei pidanud ühegi tüüri trimmi korrigeerima;
- mootor töötas hästi, jõudu palju;
- eleronid minu jaoks liiga tundlikud, kuigi puldist oli piiratud käiku ja expo + 40 aga lihtsalt servosarved nii pikad, et ainult tarkvara seadistamine ei olnud piisav - servosarved tuleb lühemaks teha;
- raskuskese liiga taga, selle tõttu ka kõrgustüür jube tundlik, kuigi selle servosarv oli lühem kui kaldtüüridel. Kusjuures manuali järgi oli raskuskese paigas - pean seda siiski veel kontrollima, sest mõõtmistehnikaid on vähemalt kaks, enne kui manuali veel sõiman;
- komposiittelikuraam läbis vastupidavuse testi. Kuna raskuskeseme probleemide tõttu oli maandumine raskendatud, sai telik vähemalt kaks väga kõva laksu, nii et läbipaine oli kohutav vaadata;
- tõenäoliselt tuleb kasutada pöördetüüri ja kõrgustüüri mix-i, sest tundus, et pöördetüüri rohkemal kasutamisel kisub nina korralikult alla;
- läbivajumise test näitas, et lennuk variseb rahulikult ja on varisemises juhitav.
Järgmisena plaan saada raskuskese paika. Panen süütele ikka eraldi aku, raske NiCa 4se paki, nii ette keresse kui saan. Nihutan võimalusel ka vastuvõtja LiPo paki ette poole. Uued erineva sammuga (vigurlennuks ja 3Dks) ja raskemad propid tellin. Võibolla ka alumiinium koka. Servosarved teen lühemaks.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... ach-342-v3
Posted: Thu Apr 14, 2011 9:04
by urmas25
üks väga hea lehekülg .erinevad makseviisid.
http://www.cyclonetoy.com/
Posted: Thu Apr 14, 2011 9:29
by tarts
Marek wrote:
- tõenäoliselt tuleb kasutada pöördetüüri ja kõrgustüüri mix-i, sest tundus, et pöördetüüri rohkemal kasutamisel kisub nina korralikult alla;
See võib raskuskeskmest ka olla. Vaata siit:
http://www.hot.ee/f3a/nipid.htm
Posted: Thu Apr 14, 2011 9:31
by Marek
Võin öelda, et raskuskese oli väga vales kohas, ei hakka numbreid kommenteerima, häbi hakkaks
Soovitan lihtsalt kõigile, usaldage siiski manuali (vähemalt Goldwingi oma) ja mõõtke korralikult ja mitu korda. Ime, et tervelt alla sain.
Posted: Fri Apr 15, 2011 15:26
by tiit
Posted: Sat Apr 16, 2011 3:49
by Marek
Tänud! Jah, oleks vaid kuhu 50%lsit panna
Igastahes minu pisem versioon nüüd valmis uueks katseks. CG paigas, isegi 5 mm eespool manuali soovitusest. Süütel eraldi aku. Pardaaku koht vahetatud võimalikult ette. Servosarved lühemad. Rattavoolundid panin ka peale. Samuti On/Off lüliti. Väikese lisana saan nüüd jälgida millal süüde sees on ja kui palju on süüteakut järel. Paigutasin UBECi ka ümber ja sellelt näeb pardaaku seisu. Mardi kaudu sai kaks uut propi tellitud. Kahjuks on osa elektroonikat süütele liiga lähedal aga eks teen kaugustesti ja loodan feriitrõngastele ja 2.4 GHz süsteemile.
PS! KÜSIMUS SERVODE KOHTA! Millest see on, et muidu liiguvad servod hästi aga viimased millimeetrid ühele või teisele poole max asendisse ja keskasendisse liiguvad aeglaselt!!!??? Takistust tüürides ei ole ja seda teevad kõik need servod.
Viimased uuendused:
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... ach-342-v3
Posted: Sat Apr 16, 2011 6:11
by lauri
Marek wrote:PS! KÜSIMUS SERVODE KOHTA! Millest see on, et muidu liiguvad servod hästi aga viimased millimeetrid ühele või teisele poole max asendisse ja keskasendisse liiguvad aeglaselt!!!??? Takistust tüürides ei ole ja seda teevad kõik need servod.
Kui sa liigutad tüüri, siis nii see ongi, tuleb õlgade pikkuse suhte muutumisest ja on elementaarne füüsika
. Kui sa servot näpu vahel ringi ajad, ei tohiks sellist asja küll olla.
Posted: Sat Apr 16, 2011 11:16
by tulnuk
Expo funktsioon oligi pultidel minuteada osaliselt just selle pärast välja mõeldud, et õlgadest tulenevat ebalineaarsust vähedada.
Posted: Sat Apr 16, 2011 11:22
by Marek
See füüsika loeks äärmistes asendites aga mitte keskel! Midagi muud on ikka viltu. Proovisin expo maha võtta aga ei miskit, ikka sama.
Posted: Sat Apr 16, 2011 12:06
by tarts
Osad servod ongi sellised. Eriti BlueBird'i mittedigiservodel on see viga. See oleneb servo protsessori algorimist. Mõned servod viskavad veidi üle(overshoot) ja siis liiguvad õigesse asendisse, teised aeglustavad end enne lõppu liiga palju(undershoot).
Samas ei saa välistada, et see raadio viga pole(kuigi ei usuks Spektrumilt sellist asja) Siis minul oli küll nii, et ühe teatud vastuvõtjaga oli sama asi, enne seismajäämist liigub väga aeglaselt, vahetasin vastuvõtja ära ja kõik oli jälle väga kiire ja täpne.
Posted: Sat Apr 16, 2011 12:53
by lauri
Sain Mareki probleemist valesti aru. Aga kisu üks servo lennukilt välja ja hakka katsetama.
Posted: Wed Jun 01, 2011 9:27
by Marek
Eile sai lennukit lõpuks täpse kaaluga kaalutud:
täis paagiga 5,02 kg (tühja paagiga 4,75 kg) - Võiks kergem olla. Lisa aku süütele võiks olemata olla, aga siis ju CG paigast ära.
10 liitrit käidud. 19/8 propiga 7630 p/m max ja tühikäik 1700 (kuid kaua nii ei käi ikka). Kordagi veel segukruvisid timminud ei ole, nii nagu tehasest tuli nii on. Kütus on Castrol täissünt 2T 1/33 suhtes.