Page 3 of 3
Cesna 182
Posted: Sat Mar 19, 2011 19:34
by särts
Teen sellele teemale pakkumise:tehke uus alafoorum-kaklusklubi.Asi lugeja/jälgija/kasutaja jaoks lausa nõme!Ei propageeri suitsetamist aga tehke üks rahupiip ja lahendage see asi selle foorumi tavasid jälgides.Tervitustega särts.
Posted: Sat Mar 19, 2011 19:53
by Tommikuld
Ää ole kuri
See E-flite Apprentice igati korralik ja lendab nagu linnuke.
Seda vastuvõtjat pole saand proovida veel, ta mul nüüd blade 400 peal seda niguinii kaugele ei lase aga kui jälle lennuvalmis on siis jalutab ja vaatab mis teeb kui kaugele saab minna.
Kui juba kiitmiseks läks siis kiidaks ka Messerschmitt Bf-109G PNP
seda mudelit
suutsin ta korra 5 ja siis peale liimimist 6 jupiks lasta aga ikka oma lollusest
nüüd jälle kokku liimitud ja lendab jälle.
DX6i kohapealt igati rahul kui selle poteka ka ära saab vahetada eks siis katseta.
Posted: Sat Mar 19, 2011 20:14
by ik
äkki on lihtsam antenni korpus vahetada ?
Posted: Sat Mar 19, 2011 20:28
by JazZ
Mina ei olegi kuri ja siin foorumis võib võõrale mulje jääda et kakeldakse, aga mina küll seda kaklemiseks ei nimetaks.
Mind lihtsalt natuke häirisid need mitme inimese väited siin et RTF mudelid ei lendagi, see nüüd päris tõsi küll ei ole. Jah ma olen nõus et enamus need hiinast tellitavad või siis hiina päritolu euroopas mingi europärasema nimega müüdavad asjad ei lenda just kõige paremini. Ja mul on lausa kahju et neid müüakse/ostetakse, sest need võtavad paljudel üldse isu ära selle alaga tegeleda. Aga paraku on ka toimivaid RTF komplekte, nii et paluks mitte kõike maha teha kuhu RTF karbile on kirjutatud.
Posted: Sat Mar 19, 2011 20:31
by JazZ
Tommikuld wrote:Seda vastuvõtjat pole saand proovida veel, ta mul nüüd blade 400 peal seda niguinii kaugele ei lase aga kui jälle lennuvalmis on siis jalutab ja vaatab mis teeb kui kaugele saab minna.
Ära seda nüüd kopteriga küll testima hakka, prooviks ikka kuidagi ohutumalt. Ja kui ise ei viitsi, siis saada mulle ja ma lasen ära kontrollida, aga see võtab siis paraku rohkem aega.
Merit RC
Posted: Sat Mar 19, 2011 21:40
by aviaator
Lugedes neid arutlusi leidsin , et sekkun aruteludesse kuna just täna hommikul pakkisin lahti ja koostasin ning lendasin oma kunde palvel Merit RC biplaani Wacoga.
Lisan sellest ülevaated ja fotod ka oma blogisse , mida ma kavatsesin teha olenemata antud arutelust.
Olles oma hobi ja kaubandusliku hobi korras kokku puutunud paljude RTF mudelitega , pean ütlema et selle tehase toodang lennuomadustelt ja tehasepoolse töö pärast muretsema ei pea.
Kõik oli korralikult ehk inimese poolt kokku pandud kes on ka enne lennukit näinud.
Hommikul läksin Raadi lennuväljale , kiire kontroll start ja u 2 meetri pärast ta lendaski , ei mingeid üleloomulikke pingutusi.
Võib olla mootor võiks kibedam olla , kuid samas on ta konstrueeritud aeglase lendajana ja seda ka on, kõik manöövrid teeb ilusti ära.
Aga tootjaid on palju ja leida neist kõige kvaliteetsem , see on raske.
Abikaasa kokkuvõte peale lendu: ( ma arvasin et ka sellega tuleb mingi jama , nagu vahest nendega on)
Vot ei tulnud
Minu soovitus, kui soovite midagi osta siis kõigepealt peaks endale selgeks tegema mis teid paelub.
Proovige selle lennukitüübi omadusi simulaatoris, kas või odavas hiina omas.
Küsige foorumist nõu.
Lugege üle interneti ( ka välismaiseid ) ülevaateid ja youtube videosid nendest.
Kui olete selle läbi teinud leidke müüja kes suudab teie ostetud kaubale ka varuosi ja tuge pakkuda .
Kõike paremat
Aivar
Posted: Sat Mar 19, 2011 21:53
by prosper
No mis ma kostan
RTF on ju tegelikult iga lennuk kes lennuks valmis on
See et ta karbis kuskilt kohale saabub pole veel tegu lendava objektiga. Ja nagu vana teadja mees rääkis et ärge uskuge kõike mis kirjutatud on, sest puukuuri ukse peale oli kord hui kirjutet aga puud olid sootuks seal sees.
Putitada neid lennuks on ikka tore tegevus küll ja kui tegu on balsa puudega siis veel paremaks läeb.
Posted: Sat Mar 19, 2011 22:40
by [J]
MM-võistluste finaalides on väga suur osa lennukitest just RTF-id. Hinnal on küll paar nulli rohkem, kuid paremini lendavaid üldse teha ei osata.
Minu arust teatud hinnast edasi hakkavad RTF-id järjest paremini lendama.
Teemas on lihtsalt terminoloogiasse liiga lõdvalt suhtutud.
Kuidas nimetada üliodavaid väga halvasti lendavaid RTF lennukeid, mis tegelikult pole tihti RTF?
Posted: Sun Mar 20, 2011 22:31
by juksrace
RTC - Ready To Crash?
Posted: Sun Mar 20, 2011 22:40
by Riff
OT
RTF plussid
*saad töötava mudeli, kõik on olemas ja üldjuhul enamvähem ok
*saad arusaama, kas see hobi on sinu jaoks või mitte, enamvähem mõistliku raha eest (sel hetkel)
RTF miinused
*need jupid, mis seal küljes on on vahest kehva saadavusega
*peagi avastad, et soovid midagi paremat
Posted: Mon Mar 21, 2011 10:08
by imm
Posted: Sun Apr 03, 2011 11:13
by Jorgan
Vahepeal siis nauditud lennuki remontimist, kuna hobi on uus ja huvitav siis ei kannata rumal inimene oodata. Vaja ikka tuulise ilmaga penost lennuk lenndu lasta. Väga lihtsalt saab toota elektri mootori võlli puuridest.
Läbimõõdud kõik õiged ja ilusad sirged.
Kohe on valmis saamas ka meil üks Beaver (elektrikas esialgu).
Omale on plaanis järgmiseks suveks tellida Cessna 185 (Plast+balsa).
Bensiini mootoriga ja tiiba temal 2,2M. Aga ennem sõidan selle penoka ribateks. Annaks jumal ainult ilma ja vabu päevi
Posted: Tue Apr 05, 2011 15:08
by urmas25
eks poed kes pakuvad oma rc tooteit pingutavad päris kõvasti ,et toime tulla ja sellpärast propakeeritakse ostma just nende pakutavaid tooteid ,tehes maha kõik mis tuleb väljastpool eesti piiri.
miks sa nii arvad
Posted: Tue Apr 05, 2011 15:16
by aviaator
miks sa niimoodi arvad ? Aivar
Posted: Tue Apr 05, 2011 20:14
by urmas25
kui kõik need kes mujalt ostavad näiteks hobby kingist siis oleks eesti hobipoodidel märksa rohkem kundesi.samas kui sama toode kuskilt euroopa poest koos saatmisega tuleb odavam kui meie eesti poest miks peaks siis rohkem maksma.
Posted: Tue Apr 05, 2011 22:04
by ik
urmas25 wrote:kui kõik need kes mujalt ostavad näiteks hobby kingist siis oleks eesti hobipoodidel märksa rohkem kundesi.samas kui sama toode kuskilt euroopa poest koos saatmisega tuleb odavam kui meie eesti poest miks peaks siis rohkem maksma.
No mina ostan võrreldava hinna puhul eesti poest (s.t kui vahe on 10-20%). Puhtalt seepärast,et oleks see pood olemas ja kui mul mingit pisiasja kiiresti vaja on, nagu proppi,servot v lülitit, saan selle nädalat või kuud ootamata kätte.
Boonusena muidugi veel see,et saan asja rikke korral tagasi viia,et hiinasse midagi saatma hakata peab see katklläinud asi ikka päris kallis olema.
Posted: Wed Apr 06, 2011 11:55
by urmas25
nojah mõni pisike lüliti või mini servo siis küll.
Posted: Wed Apr 20, 2011 17:46
by Jorgan
Hei! Mitu protsenti panakse miksides elen/rud.? Või on see ikka igal lennukil oma. Mis oleks minimaalne %?
Posted: Wed Apr 20, 2011 18:31
by Jorgan
Vabandust tegu ikkagi aileronidega.( Vist )
Posted: Wed Apr 20, 2011 19:12
by mart63
Elerone pöördetüüri miksida pole tarbis. Midagi head ei tee ning pigem tõstab läbivajumise võimalikkust.
Posted: Wed Apr 20, 2011 22:59
by Jorgan
Mis moodi siis saab keerata nii,et lennuki esiosa ei võtaks suuna maapoole. Tahaks seda kuidagi lihtsustada,et ma ei peaks ise lennuki nina tõstma poole keeramise pealt. (Keeramisel ei kasuta sabatüüri mida vist ei tee enamus).
Posted: Wed Apr 20, 2011 23:02
by mart63
Nina tõstmist automaatseks küll ei saa teha. Mis mõttega üldse?
Kallutad ja kaldes olles muidugi "tõmbad" kõrgustüüri, et lennuk pööraks/säilitaks kõrgust, sedasi lennukid lendavadki..
Posted: Thu Apr 21, 2011 8:38
by cuprum
mart63 wrote:
Kallutad ja kaldes olles muidugi "tõmbad" kõrgustüüri, et lennuk pööraks/säilitaks kõrgust, sedasi lennukid lendavadki..
Nu sõltub lennukist, piloodist ja lennu stiilist
Kui ma õieti mäletan, siis Kyosho "kõik ühes" karpidel oli küll just sellise miksingu tarbeks jumper - tõsi, seal võis kohata ka põõrdetüür->kõrgus miksingut (kuna osal masinatest eleronid hoopistükkis puudusid).
Isiklikult eelistaksin nüüd küll ilma miksinguta hakkama saada, kuna näiteks tagurpidi lennates see automaat ju hoopis vastupidi käitub
Kui aga vääääga kange tahtmine eksperimenteerida, siis miks mitte. Alustad 10% ja kui võimalik, siis ka miksing mingi lüliti/lennureziimi alla. Käid õhus korra ära ja proovid. Kui tundus parem olema, siis maandud ja paned 20% peale ning proovid uuesti. Varem või hiljem jõuad sellise olukorrani, kus suurendamine "enam paremaks ei tee" - ühtlasi oled kogunud ka lennutunde ja lisaks kogemust, kuidas üks konkreetne seting lennuki käitumist muudab. Lisaks veel ka kogemus, kuidas halvasti käituva lennukiga toime tulla. 10% võiks olla paras samm, mis sellist rahulikku mudelit veel mitte mingis suunas juhitamatuks ei muuda - samas tunda võiks juba olla, et mis suunas juhitavus muutub. Samas - kui katsetama hakkad, siis vali sobiv vaikne ilm.
Posted: Thu Apr 21, 2011 12:49
by Jorgan
Jah kogemust mull veel ei ole,et tagurbidi lennata. Tahakski oma jaoks assja vähe lihtsamaks teha. Eks ma täna õhtul peale tööd lähen ja hakkan katsetama.
Tänud!
Posted: Thu Apr 21, 2011 12:50
by mart63
Otstarbekam on kohe õigesti lendama õppida. Selliste mikside katsetamisega on just suurem võimalus midagi ära lõhkuda..
Posted: Thu Apr 21, 2011 14:13
by Jorgan
Lõhkumise alal olen ma juba meister
Lihtsalt tahaks proovida. Kui on selline võimalus välja mõeldud siis peaks ta ka midagi lihtsustama. Ma arvan,et ei ole see niisama välja mõeldud.
Õnneks on minu lennuk penost, lihtne parandada. Mootori võllid lähevad nagu soojad saiad. Kuna maandumisega on veel probleeme aga saame üle.
Posted: Thu Apr 21, 2011 23:25
by Jorgan
Sai siis täna õhtupoolikul peale tööd lennutamas käidud. Tagajärjed siis üks murdunud prop ja üks mootori võll. Lennutamisega erilisi probleeme ei ole aga maandumisega küll. Kui see mees kellel on Floater-Jet tuleb Viljandisse Minimaailma kaema siis ole hea ja võta ta kaasa. Ma hetkel kasutaja nime ei mäleta. Plaan tuleval nädala kah see tellida. Ehk saab selle lennukiga lihtsamalt maandumist harjutada. Tahaks lihtsalt korra proovida
Ah jaa esimene maandumine õnnestus teised kaks mitte. Pole lihtsalt harjunud veel kaugust hindama.
Posted: Fri Apr 22, 2011 7:54
by cuprum
Jorgan wrote:
Ah jaa esimene maandumine õnnestus teised kaks mitte. Pole lihtsalt harjunud veel kaugust hindama.
Khmm, aga miks siis ei harjuta?
Võtad kätte, ning esmalt proovid kõrgemalt, siis järjest madalamalt - rahulikult ja täpselt piki maandumisrada lennata. Niimoodi paarkümmend korda teinud, siis peaks päris lihtne olema lennata miski poole meetri kõrgusel sujuvalt raja kohal. Järgmine kord võtad lihtsalt gaasi natukene rohkem maha & ei panegi tähele, kuis rattad juba täiesti õiges kohas maas.
Just nii ongi - võtad kätte ja lähed konkreetset harjutust tegema
Posted: Tue Apr 26, 2011 18:14
by Jorgan
Täna siis peale tööd hakab Cessna ümber tegemine. Ära tüütab see kolmerattaline. Mulle tunndub,et millel on kaks ratast ees paraleelselt on oluliselt lihtsam maanduda erinevatele maapinndadele. Kaua ma sõbra lennukit lõhun.
Vana elektri mootor on nüüd siis peale neljandat võlli vahetust prügimäe kaup. Enam ei jää tsentrisse. Tahaks ikka Minimaailma ajaks õppida maanduma.
Meil paar huvitavat lennukit veel. Kas on mõtet neid kaasa võtta Minimaailma üritusele kui me ise neid õhku veel saata ei julge.
Üks Beaver 1.5m tiiba.
Üks lihtsalt lennuk ja täna saabus siis 2,4m Beaver aga seda valmis ei jõua.
Posted: Thu Apr 28, 2011 23:43
by prosper
Kui ausalt rääkida siis ma olen kõik lennukid mis karbis ostetud ümber ehitanud. Ja nii ka cessna 182 Art-tech. Esiteks läks komplekt Li-Po peale üle. Selleks oli vaja uut kiiruseregulaatorit kuna originaal oli vaid NiMh akule. Siis aku, mis nüüd 1800mAh Li-Po. Ei saagi aru miks originaalis nii lahjad akud on. Seejärel vahetasin rattad. Kuna Calmato rattad tundusid mulle ka liiga pisikesed siis võtsin need ja panin Cessnale ja Cessna rattad omakorda Kyosha Piperile. Ütlen et nüüd tõuseb ja maandub muru pealt ja on väga hea lennuaparaat. Täna ei saanud kuidagi platsilt minema.
Tuult päeval parasjagu ja nii sai praktiliselt kerge gaasiga maandutud 45 kraadise nurga all vastu tuult otse kolmele rattale. Ka tõus oli lihtne ,suts ja õhus. Väga lahe lennuk ütleks.