Page 3 of 3

Posted: Mon Feb 12, 2007 10:42
by mart
Seespidisel kasutusel on toime kogusega vördelises söltuvuses.
Peab teadma, mida teed.

Posted: Fri Feb 16, 2007 23:20
by ints
Juhiksin siiski tähelepanu, et kui kütus pole päris ise segatud tasub enne After Run õlide jms. kasutamist natuke ka kütusetootja käest uurida... Näiteks CoolPoweri kasutamisel EI OLE VAJA / EI OLE SOOVITAV midagi muud teha kui meeles pidada:

1) korra paaki pumbatud kütus ei käi kanistrisse tagasi
2) säilitamiseks pole paaki mõtet kütust sisse loksuma jätta - silikoonvoolikud leotab pehmeks ja pärast poolaastast seismist on paak plekiline ja kütust veel ebamugavam sealt eemaldada kui kohe peale lennutamist
3) kütust (metanooli) ei tohi seespidiselt tarbida, sh. silma ajada jms.
4) muid reegleid / vajadusi vist polegi ;-)

Ehk siis: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=700

I.

PS. Kastoorõli, erinevalt kütusest ja sünteetilistest õlidest on ilmselt tõesti tänapäeval pigem seespidiseks tarbimiseks ;) ;) ;)

Posted: Sat Feb 17, 2007 12:46
by Submarin
viimane lend oli mul eelmise aasta lõpus, lasin pagi tühjaks ja panin lennuki seisma. Seisab....on mul veel lootust ta kevadel käima saada?

Posted: Sat Feb 17, 2007 13:23
by mart63
Miks mitte:D

Posted: Sat Feb 17, 2007 15:54
by Ropka
Submarin wrote:viimane lend oli mul eelmise aasta lõpus, lasin pagi tühjaks ja panin lennuki seisma. Seisab....on mul veel lootust ta kevadel käima saada?
mis ta siis käima ei lähe. Mootorit pole mõtet lahti ka nokkida...nii igaks juhuks. Paned kütuse sisse ja käima, kogu lugu
ka 20 aastat seisnud mootorid lähevad käima.

Kullos pakutavale kütusele pole mõtet misgit sodi juurde kallata, kõik töötab niigi, sh ka kastoori, kõik teavad ju et sünt. ja mineraalõlisid autodes kokku ei valata.

PS. ka kütust on mul silma pursanud, ei olnud üldse hea, õnneks olid abivahendid käepärast kohe.

Posted: Sat Feb 17, 2007 16:48
by lauri
Kasulik nipp on igasugu voolikuid kokku ja lahti ühendades silmad kinni hoida... olen omal nahal kogenud ja õppinud! Alati pritsib tilga või paar kütust, halvemal juhul silma... pole mitte hea tunne ja kindlasti ka üpris kahjulik! Teine kogemus on lennuki mootorit timmides ja seda näiteks ise käest visates, väljaheitegaasid panevad silmad ikka väga vastikult kipitama, nii et lendamine teinekord ei tulegi välja! Paaril korral nii juhtunud, et pidanud kohe maanduma tulema ja silmi pesema. Seetõttu oleks kanister vett kindlasti abiks kaasas hoida alati.

Tänapäeva mootorid käivituvad väga hästi, kui küünlal toide ja kütus jõuab karterisse. Talvel muidugi teine lugu, mootor külm ja käivitub kehvasti. Seetõttu tuleks alati käivitada ainult sooja mootorit. See ka säästab mootorit, sest külmast peast käib kolb väga tihedalt ja kulutab mootorit.

Posted: Sat Feb 17, 2007 17:06
by Kuno
Mul seisis üks mootor (MDS 6,5) 16 aastat kapis ja käivitus peale uue kütusega läbiloputamist kohe.
Probleemi ei ole vaja üle tähtsustada.Nagu Ints juba mainis,tänapäevase kütuse kasutamisel ei ole vaja mingeid erilisi liigutusi teha,kui mootor on mõne aja seisnud.Vastupidi-peab arvestama,et piiritusel ja bensiinil töötavate mootorite õlid on erinevad,ei segune omavahel ja võivad anda teadmata koosmõjusid.Kevadel on soovitav enne esimest käivitamist mootor lihtsalt värske kütusega läbi loputada.Kui mudel seisab kapi otsas või lae all,on soovitav,et karburaatori ja summuti avad oleks suletud,et tolm sisse ei pääseks,ja see on kõik.

Posted: Sat Feb 17, 2007 17:12
by Submarin
Selge Härrased lihtsalt eelpood toodud (seistes tekib see ja tekib too) ajas segadusse.

Posted: Sat Feb 17, 2007 18:35
by [J]
See vägev mürk METANOOL imbub ka läbi naha suurepäraselt rakkudesse. Seepärast ei peaks ka käed metanoolist ujuma!

Posted: Sat Feb 17, 2007 19:45
by anton
Ma ei saa aru millest selline viha kastoorõli vastu? Inimkond on seda juba aastasadu kasutanud, peaks ajale vastupidanud värk olema. Erinevalt sünteetilistest õlidest, mis on väga hiljutine nähtus. Ning ajal kui paljud pingutavad rapsist biodiislit teha, on kastoorõli kasutamine ehtsaks näiteks mudellendurite hoolivusest keskkonna vastu. Kastoorõli on täiesti "biodegradable" ning looduslikult taastuv produkt.

Nali naljaks, ilmselt sünteetiline õli moodustab metalli pinnale kile ja erineva afterrun õli kasutamisel pestakse see kile sealt maha. Venelastel on vanasõna, et võiga ei saa putru ära rikkuda. Võib vaidlema jäädagi, kas see põhimõtte ka mootori puhul töötab.

Kuna juba paaki kütusest tühjaks pumpamine nii tähtis on, siis ma ikkagi arvan, et ka mootori karteri kütusest tühjaks tegemine ei ole vähem tähtis. Mootori sisemus on palju aktiivsem keskkond kui paaki sisemus. Ainus mis mootorisse peaks alles jääma on õli.

Posted: Sat Feb 17, 2007 20:16
by [J]
Kastoorõli on üks väheseid õlisid, millega saab määrida kummi ära rikkumatta kummimootoreid. See on õli, mis ei söö ega hammusta.

Posted: Sun Feb 18, 2007 0:05
by Kuno
Kastoorõli probleem on vaid tema viskoosuse sõltuvus ajast ja välisõhu temperatuurist.Kui mootor jätta seisma kastoorõliga määritult,siis kivistub õli nii ära,et mootori detailide säästmiseks tuleb sinna enne ringikeeramist kütust üsna ohtralt sisse valada,kui kasutada moodsaid sünteetilisi õlisid,siis seda probleemi ei ole.Paraleele võib tõmmata autodega-kõik moodsad mootorid tahavad sünteetilist määrdeõli saada,ei taha keegi mineraalõlidest rääkida,kuigi on olemas ka väga kvaliteetsed mineraalõlid.Probleem looduslike määrdeainetega on selles,et nende püsivus exteemsetes oludes ei ole garanteeritud.Samas ei saa väita,et elektrimootoriga lennukid oleks väga keskonnasõbralikud-mõelge sellele,kuidas elektrit meil toodetake.Nagu näete,roheline jutt teemal viib välja täieliku absurdini.

Posted: Sun Feb 18, 2007 0:26
by [J]
Kuna heas vaidluses on alati kurjad oponendid siis, elektrit saaks ka keskkonda säästes, vähemalt elektrilennukile küll. Image
See on 20W-ne akulaadija, mis üldjuhul on täiesti piisav.

Mootor seisam?

Posted: Mon Apr 30, 2007 22:06
by karu
Tore kui mootor käima läheb, aga kuidas selle pärast seisma saab :roll: ?

Posted: Mon Apr 30, 2007 23:38
by lauri
blokeerid a.) kütusevoolu b.) õhuvoolu c.) mehaaniliselt pidurdad mootori seisma

eelistatud on a ja viimane võimalus variant c