Page 3 of 4

Posted: Thu Jan 16, 2014 22:59
by Riff
1:10 ja 1:10 skaalal on ikka vahe sees

Image

Posted: Fri Jan 17, 2014 0:28
by Oehh
1:1 ja 1:1 on ka vahe :wink:
Image

Posted: Fri Jan 17, 2014 0:29
by Riff
:lol:

Posted: Thu Jan 23, 2014 12:20
by Riff
Puuduvad vidinad hakkavad ehk nüüd siia poole lõpuks liikuma, hetkel veel Fidjis, kuid nüüdseks on tracking staatus tekkinud 8) . Päris pikalt olen saanud oodata juba.

Eile õhtul sai Slash-i terve esitelg juppideks võetud. Sellel autol on enamvähem sama palju juppe kui kopteril. Sai välja vahetatud kõik laagrid, puhastatud mustusest jne. Sellise uue mehhanismi lahti kiskumine on hea mälu trenn. Mul olid küll kõik joonised olemas, kuid proovisin mälu järgi kokku panna – õnnestus väga hästi.

Osad laagrid olid rohkem kulunud oad vähem, kuid suhteliselt ok olukorras. Ei hakanud igat laagrit eraldi inspekteerima, vahetasin lihtsalt kõik uute vastu. RC Bearings.co.uk müüb komplekte erinevatele mudelitele üsna mõistliku hinnaga võrreldes kohalike laagrite müüjate või just auto mudelitega tegelevate ettevõtete hindadega. Transpordile kulus 4 päeva.

Posted: Thu Jan 23, 2014 23:31
by Riff
Paar pilti uuest liikurist:
Image

Image

Auto raam ning elektroonika karp on sama laiusega, peaks saama ideaalselt elektroonika karbi korpuse alla ära peita. Ainult töötav funktsionaalsus on hea, kuid võiks ka välimust olla.

FPVMarkolt sai hangitud uus 6Ah 2s nano-tech aku, istub ideaalselt pesas.

Posted: Thu Jan 30, 2014 0:59
by Riff
Auto liigub ja päris hästi, maja ees sõiduteel sai esimesed sõõrikud ka tehtud :)

Balsat oli hea lõigata ning liimida, kuid tundus niivõrd hõbluke. Vaigu ja klaasriidega katmine tundus liialt tülikas.

Praegune variant on palju parem. Lasen valmistada kinnituskronsad ning saan elektroonika karbi uuele raamile väga hästi paigutatud.

Posted: Fri Jan 31, 2014 21:10
by Riff
Ei jõudnud mina enam oodata regusid, sai hangitud lähemalt.

Uueks reguks on Losi MSC12L

Operation..............................Proportional forward, proportional
reverse with braking delay
Input Voltage ........................4-cell (4.8 volts) to 6-cell (7.2 volts)
DC NiMH/NiCd or 2S LiPo (7.4 volts)
Peak Current ........................1000A Forward and 350A Backwards
Continuous Current ..............250A Forward and 125A Backwards
Full-On Resistance ...............0.0014 Ohms Forward
0.0028 Ohms Backwards
Frequency ............................1kHz
BEC output ...........................5V DC, 1 amp max. at 7.2V
Overload Protection..............Thermal
Dimensions ..........................1.575in x 1.575in x 1.063in
(40mm x 40mm x 27mm)
Weight ..................................1.87 oz (53 g)

Posted: Fri Jan 31, 2014 23:54
by Riff
Image

El. kilbi kronsa tuleb umbes selline. 2 tk, vasakule ja paremale poolele.
Image

ESC sai seadistatud crawler režiimi peale - kohene suuna muutus, ei ole pausi.

Posted: Sun Feb 02, 2014 22:51
by Riff
Leidsin huvitava DC-DC muunduri, kuni 40A @ 5V. Sisend 4,5-13,8V
https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/asse ... ng_tds.pdf

Image

Uuel regul on juhtsüsteemile väljund 5V ja max 1A, millest jääb kindlasti väheks.

Posted: Wed Feb 05, 2014 11:19
by Riff
Alguses sai muidugi teaduslikul eesmärgil proovitud, milline on liikuri läbivus, kuid peagi muutus see ...

Image

Madalamad taimed, peenra äärsed üleminekud jne olid kõik lumega kaetud, mis moodustasid huvitava, kuid ühtlase maastiku peale lumesadu. Paar päeva tagasi olnud jäävihma muutis aga pehme lumevaiba jäiseks driftimise rajaks. Ma ei mäletagi, millal mul viimati nii palju lusti oli, tundsin ennast väikese poisikesena.

Järgmine nädal saan kilbi kinnitamise kronsteinid kätte. 2mm al lehest, lisa mass ca 2x30g.

Posted: Sun Feb 09, 2014 0:26
by Riff
Proovin oma kunagist 45A dlux ESC 5,5V 6A BEC kasutada toiteks. Kui ei toida ära, alles siis hakkan midagi juurde tellima.

Posted: Sun Feb 09, 2014 16:07
by Riff
Täna sain GPS kupli 3D mudeli tootmestamisega mässata. Mihklil hakkab asi ka käppa saama, printer seadistatud ning iseärasused teada.

Posted: Sun Feb 09, 2014 17:09
by Riff
Üks paras kuppel tast tuleb - edevuse hind :)

Image

3D print enne seadistust
Image
Alumine jupp, mille külge GPS moodul kinnitub.

Posted: Wed Feb 12, 2014 16:46
by Riff
Image

Posted: Wed Feb 12, 2014 17:19
by priitom
Sa oled ikka õige inimene, Riff. Panustad custom-projekti palju raha ja aega. Nii peabki :)

Posted: Wed Feb 12, 2014 22:18
by Riff
Kui juba teed midagi, siis tee see korralikult. Ma ei jääks vähemaga rahule.

Posted: Wed Feb 12, 2014 22:43
by Riff
Ka koostamine peab olema ergonoomiline
Image

Külje detailid istuvad ideaalselt, piklik ava abiks. Alla tuleb nylock mutter.
Image

Jään traat antenni lahenduse peale. Pildil on näha antenni toorikut
Image

Kere poste on vaja natuke tõsta, kuid ei midagi hullu
Image

Posted: Thu Feb 13, 2014 0:23
by Riff
Image

Hakkab juba looma.

Mihkli (MihkelP) 3D printimine on ka ilmet võtmas. Alumine pool on valmis, kuppel veel teha. Alumine pool on prinditud 0,2mm sammuga, kuppel tuleb 0,1mm sammuga.
Image

Posted: Fri Feb 14, 2014 22:05
by Riff
Image

Image

Posted: Sat Feb 15, 2014 9:40
by priitom
Mis sellise kerakujulise olluse printimine euroopa rahas maksab?

Posted: Sat Feb 15, 2014 21:02
by Riff
Esimestel juppidel on kokkuleppe hind. Hinnastamine ei ole veel lõplikult paigas, seega peab ootama Mihklilt seda infot. Oleme koostoos asja ajanud - mudel ja stl info minu poolt ning printeri seadistus, soft, printimine jne MihkelP poolt.

Posted: Wed Feb 26, 2014 21:29
by Riff
Image

Image

Posted: Sat Jul 12, 2014 14:23
by Riff
Nüüdseks juba 2 mootorit läbi põletanud. Viimasest tuli lausa sinist tossu välja.

Sai katsetatud automaatrežiimiga, sõitis vastu seina ning andis pöördeid palju jaksas - kuni tuli tossu...

Posted: Sat Jul 12, 2014 23:55
by trebla
Riff wrote:Nüüdseks juba 2 mootorit läbi põletanud. Viimasest tuli lausa sinist tossu välja.

Sai katsetatud automaatrežiimiga, sõitis vastu seina ning andis andis pöördeid palju jaksas kuni tuli tossu...
Kasuta negatiivset tagasisidet, see võib anda positiivseid tulemusi :wink:

Posted: Sun Jul 13, 2014 23:24
by Riff
Ultraheliandurit ei olnud veel kahjuks tööle rakendanud - oleks saanud toimunud kokkupõrget vältida...

Posted: Mon Jul 14, 2014 10:32
by trebla
Lihtne ja kiire lahendus oleks põrkeandur- paned stange külge lülititega põrkeraua, lülitite signaali on ju Arduinoga suht lihtne tõlgendada.

Posted: Mon Jul 14, 2014 13:06
by Riff
Tead küll, mida selle tagant järgi tarkuse kohta öeldakse.

Tegin esimesi autonoomse liikumise katsetusi ning tegin nö step by step, et võimalikud vead tuleksid varakult välja...

Võiks ju öelda, et esimesed vead tulidki välja ning esmane eesmärk on täidetud. "Kill" lülitit on vaja, et saaks hädaolukorras kõik voolud maha, isegi man režiimis olles.

Posted: Mon Jul 14, 2014 16:16
by Riff
" Sai katsetatud automaatrežiimiga, sõitis vastu seina ning andis pöördeid palju jaksas - kuni tuli tossu..."

Täpsustan toimunud olukorda:
1. auto liikus gps abil ette määratud trajektoori mööda;
2. juhtisin autot läppari ja juhtmevaba side kaudu, pult oli lisaks kõrval maas;
3. auto liikus ning tegi oma "ringe";
4. olin liikunud autoga rohkem keset hoovi, kus oli rohkem ruumi, auto jätkas oma toimetamisi;
5. pult oli uue asukoha suhtes eemal maas, läppar süles, kust sai muuta ühe klahvi vajutusega sõidurežiimi;
6. auto muutis ühel hetkel suunda ning pani kiiresti ajama puldi suunas, sõitis üle puldi (pult oli nüüd kangid alla poole), vajutasin kiiresti man režiimi peale (vaikimisi jääb seisma selle peale, suhteliselt samaaegselt puldi kukkumisele), kuid selle asemel, et seisma jääda lülitus ümber "auto" -> "man" nupp puldil ning throttle kang libises põhja... auto leidis vähemalt kodu üles ning andis suitsusignaalefektiga märku, kuhu järgi tulla - nii vinge on see liikur :lol:

Täna juba naeran toimunu üle, tegelikult süsteem töötas, tegi ringi ära ja tuli koju tagasi... kui nüüd oleks ka laup tuju nii hea olnud

Posted: Thu Jul 17, 2014 13:02
by Riff
Vahepeal leidsin ja rakendasin töötava lahenduse ka toiteprobleemidele:
Image
http://www.banggood.com/APM2_6-ArduPilo ... 17310.html

Pean kindlasti meeles pidama, et kui saan uue mootori kätte, seadistada sidur rohkem libisevaks.

Kompassiga on vaja midagi leiutada. Hetkel asub kompass APM plaadil, mis on mootorile liiga lähedal. Kompass küll töötab, kuid annab veateate halva signaali kohta. Kas on lootust ferriitse materjaliga magnetvälja tagasi suunata või summutada? Ei tahaks lisa välist kompassi väga panna, kui saab teisiti.

Posted: Thu Jul 17, 2014 14:45
by indur
Minul on magnetvälja varjestamisel head kogemused selle asjaga:
http://www.ebay.co.uk/itm/160613440162? ... 2749.l2649

--
terv,
Indur