Page 3 of 5
Posted: Mon Jul 16, 2012 0:06
by priitom
Hääl on küll tige, aga ma arvasin, et astub kiiremini edasi. Miks ta teise video lõpus, vee peal, seal kõrkjates pärast ukerdas ja kuidagi tuulele vastu ei taht tulla? Kas tuul oli lihtsalt üle?
Mulle endale tundub, et see õhkpadi on liiga kõrge. Seepärast lendab kergesti uperkuuti, aga samas madala padjaga ei läheks jälle üle mügarike.
Palju sõiduaega on? 22,2v ?
Posted: Mon Jul 16, 2012 9:23
by varustaja
Astub kiiremini edasi, palju kiiremini aga polnud ruumi gaasi peale keerata muidu poleks see lõppenud väikese avariiga. Gaas oli kogu video vältel umbes ühe neljandiku peal, muidu oleks asi sellise väikse tee peal halvasti lõppenud! Veepeal vänderdas sellepärast, et servo on liiga nõrk ja hakkab loperdama kui tuule vastu sõita, see EDF-i tuul on nii tugev, et servo ei jõua hoida ja vajub läbi. muidu oleks ilusti tulnud üle tiigi aga ei saanud otse sõita
Sõiduaeg on umbes 8min.
Posted: Mon Jul 16, 2012 23:57
by varustaja
Otse on peaaegu võimatu sõita! Kindlasti peab servo mõne tugevama vastu välja vahetama. Siinkohal võiks keegi soovitada mis suunas vaadata. Oli vist servodemaailmas ka analoog ja digitaal servod?
Seniks väike slaalom
http://www.youtube.com/watch?v=8n1YulHN ... e=youtu.be
Posted: Tue Jul 17, 2012 4:52
by priitom
Siin foorumi quadide, kopterite ja lennukite meres on ikka tõsiselt hea ka natuke madalamal hõljuvat sõiduvahendit vaadata -
Osta mingi 1:10 / 1:8 rc auto servo, 3-5kg tõmbega. Analoog või digitaal.. minu arust on siin ainult kiiruse vahe. Seega vali, mis kiiremini reageerib.
Posted: Tue Jul 17, 2012 9:27
by primaat
.....aga mis teda otse peaks hoidma,sul ju tõukemootor plaadi sees kui nii võib ütelda,pole midagi mis õhku otse juhiks.Ehk proovid tõukemootori kuidagi mingite plaatide külge panna,justkui lennukil sabatüür.Segane see asi sai aga ehk saad aru mida ma mõtlesin.Praegu liikumise suunas ju lausa risti plaat,õhuvooluga risti. .....krt teab kas abi oleks aga mõtle selle peale.
Posted: Tue Jul 17, 2012 10:27
by varustaja
primaat wrote:.....aga mis teda otse peaks hoidma,sul ju tõukemootor plaadi sees kui nii võib ütelda,pole midagi mis õhku otse juhiks.Ehk proovid tõukemootori kuidagi mingite plaatide külge panna,justkui lennukil sabatüür.Segane see asi sai aga ehk saad aru mida ma mõtlesin.Praegu liikumise suunas ju lausa risti plaat,õhuvooluga risti. .....krt teab kas abi oleks aga mõtle selle peale.
No hetkel on kaks tüürilaba mis peaks laskma otse sõita, kuid esiteks servo on lahja ja teiseks on need tüürid tehtud palsast ja need on ajapikku kõveraks tõmmanud!
Nüüd on mul plaanis teha selline toru mida saab servoga liigutada ja mis juhuks õhujuga. Plaan teha analoogne nagu see mis sin müügil [/img]
http://www.ebay.com/itm/Lander-Thrust-V ... 1e6b63dfd3
Posted: Tue Jul 17, 2012 10:34
by primaat
Ehk paraneb aga kas plaadile,milles tõukemootor on ,ei anna teha mingeid õhuavasid.Saan aru et tugevus kannatab.Ma üritaks ajutiselt kinnitada mingi kiilu taolise asja ja kindlasti et oleks kõrgemal kui hõljuk,st.vabas õhuvoolus.
Posted: Tue Jul 17, 2012 11:33
by cuprum
Pole küll kõige odavam lahendus, aga - güro
Posted: Tue Jul 17, 2012 13:46
by varustaja
cuprum wrote:Pole küll kõige odavam lahendus, aga - güro
Kuidas see güro toimima hakkaks sellise masina puhul? Kas siis kui masin hakkan külge ette ajama hakkab güro automaatselt tüüriga mängima ja ajab ise otseks? Mis selline odavama otsa güro maksaks ?
Posted: Tue Jul 17, 2012 13:53
by cuprum
varustaja wrote:
Kuidas see güro toimima hakkaks sellise masina puhul? Kas siis kui masin hakkan külge ette ajama hakkab güro automaatselt tüüriga mängima ja ajab ise otseks? Mis selline odavama otsa güro maksaks ?
Yep, nii ta võiks toimida. Gürode hindu aga peaks küsima ilmselt kopteriässadelt - võibolla mõnelt saaks isegi prooviks laenata, või meeldimise korral ka odavamalt osta.
PS. Vana indiaanlane ajaks muidugi enne elektroonikaga mängimist mehhaanika nii vinksu-vonksu, kui saab
Posted: Tue Jul 17, 2012 15:10
by rallikas
Posted: Tue Jul 17, 2012 15:12
by primaat
Posted: Tue Jul 17, 2012 20:04
by varustaja
Esialgu proovin tõukemootori kinnitusplaadi äärtest 6cm maha lõigata, et tekiks need augud ja kiilud mis õhku juhiks otse! Teen uue roolisüsteemi ja kui siis ka otse ei sõida otse siis panen güro peale.
Mis andmeid ma gürode puhul jälgima pean?
Posted: Tue Jul 17, 2012 22:21
by priitom
Vist peab "head-lock" güro olema, kui ma ei eksi, sest saba sellel ju pole. Gürode kasutamine hõljukitel on tegelikult nüüdseks üsna levinud, juutuubis palju videosid sellest.
Posted: Wed Jul 18, 2012 21:17
by varustaja
Kuna mu masinal pole ohtu taevast alla sadada siis ostsin odavama otsa güro.Eks paistab, kuidas see ennast õigustab.
http://www.ebay.com/itm/220752273710?ss ... 1497.l2649
Posted: Thu Aug 16, 2012 3:33
by varustaja
Loobusin 6s lipo süsteemist ja soetasin samaväärse 3s lipot tarbiva edfi+ ESC.
Millegipärast 6s lipoga läks mootor nii kuumaks, et sulatas mootorikinnitus raami ära ja korraldas paraja kaose.
Jõudu annavad hetkel 3x 5000mah 50c lipod, kuid hõljuki peal kasutan neid ükshaaval ( ühe aku kaal on 470g). Sõiduaeg 1 akuga on umbes 7min sõiduaega arvestades, et taga on pidevalt kaks edf-i on see päris hea tulemus.
Millalgi lisan uued pildid uuest tõukemootori lahendusest! Güro töötab ka väga hästi, juhitavusega probleeme pole enam!
Posted: Mon Sep 03, 2012 0:07
by varustaja
Täna testisin isetehtud alumiiniumist mootorikinnitust (tõukemootori oma)
Selle lühikese video jooksul suutis mootor nii kuumaks minna, et sulatas kinnituse läbi plastik edf-i korpuse
See peaks olema viimane lastehaigus mis sõitu segab, seega andsin näppudele valu ja tellisin alumiiniumist EDF-i korpuse.
Video
http://www.youtube.com/watch?v=FHNplUOe ... e=youtu.be
Uus korpus
Posted: Mon Sep 03, 2012 1:14
by priitom
Hakkab päris korraliku massina mõõtu välja andma juba. Lase tootmisesse - küll ostjaid jagub
Posted: Mon Sep 03, 2012 10:06
by varustaja
priitom wrote:Hakkab päris korraliku massina mõõtu välja andma juba. Lase tootmisesse - küll ostjaid jagub
Eks hakkab looma jah, tootmise mõte käis endalgi peast läbi
Sõita on sellega vägev, liiva pealt merele- merelt randa tagasi ja üle liivast künka, mlle tulemuseks oli umbes 2m õhulend!
Posted: Tue Sep 04, 2012 0:19
by Oehh
Tippklassi mudelitel kipub hind arendustöö käigus väga kõrgeks minema
Ta võib küll seda väärt olla aga hinnatundlik klientuur vaatab ikka HK poole ja arendab ja modib ise edasi.
Posted: Tue Sep 04, 2012 5:14
by priitom
Oehh wrote:Tippklassi mudelitel kipub hind arendustöö käigus väga kõrgeks minema
Ta võib küll seda väärt olla aga hinnatundlik klientuur vaatab ikka HK poole ja arendab ja modib ise edasi.
Nii on. Tegelikult on mudeliste ju suures laastus kahte sorti: need, kes ostavad ainult nö Out-of-the-box mudeli, ja need, kes ostavad kokku monteerimist vajava või täiustamist vajava mudeli.
Ma ise kuulun kindlalt viimasesse rühma, sest isetehtud on hästi tehtud!
Varustaja projekt on üsna haruldane, kuna suure skaala kiiresti sõitvaid hõljukeid väga ise ei tehta, ega toodeta? Kulukas ja ilmselt ebapraktiline, kui sellega just hommikul lapsi kooli ei sõiduta või..
Posted: Fri Sep 07, 2012 15:11
by varustaja
priitom wrote:Oehh wrote:Tippklassi mudelitel kipub hind arendustöö käigus väga kõrgeks minema
Ta võib küll seda väärt olla aga hinnatundlik klientuur vaatab ikka HK poole ja arendab ja modib ise edasi.
Nii on. Tegelikult on mudeliste ju suures laastus kahte sorti: need, kes ostavad ainult nö Out-of-the-box mudeli, ja need, kes ostavad kokku monteerimist vajava või täiustamist vajava mudeli.
Ma ise kuulun kindlalt viimasesse rühma, sest isetehtud on hästi tehtud!
Varustaja projekt on üsna haruldane, kuna suure skaala kiiresti sõitvaid hõljukeid väga ise ei tehta, ega toodeta? Kulukas ja ilmselt ebapraktiline, kui sellega just hommikul lapsi kooli ei sõiduta või..
Kogu see ehitus on maksma läinud umbes 700-800 € ja ei kahetse ühtegi kulutust peale algsete propellerite ja outrunnerite kombineerimist!
Mulle on hõljukid kuidagi kõige südamelähedasemad just sellepärast, et hõljuk ei vaja eritingimusi sõitmiseks. Oleks mul rohkem mõttekaaslasi saaks vb. mõne aasta pärast korraldada juba hõljukite võistlusi
Hiljuti astus mulle rannas ligi mees, kes päris kustkohast sellist kaadervärki osta saab. Vaatas mind üsna kahtlustavalt kui ütlesin, et ise ehitasin selle!
Posted: Fri Sep 07, 2012 17:02
by Oehh
varustaja wrote:
Kogu see ehitus on maksma läinud umbes 700-800 €
Ainult raudvara ja sisseostetud teenuste kohta tiba kallis?
Kas selle sisse arvutasid ka oma töötunnid?
Kui jah siis mis valemiga seda osa arvutasid?
Posted: Fri Sep 07, 2012 17:34
by varustaja
Oehh wrote:varustaja wrote:
Kogu see ehitus on maksma läinud umbes 700-800 €
Ainult raudvara ja sisseostetud teenuste kohta tiba kallis?
Kas selle sisse arvutasid ka oma töötunnid?
Kui jah siis mis valemiga seda osa arvutasid?
Ei töötunde ma sisse ei arvesta! See võib tunduda kallis, kuid kõik on loogiliselt seletatav. Palju mootoreid on ära põlenud ja propellerid tükkideks lennanud. Mitmeid kordi olen teinud ümberehitusi ja vanu süsteeme välja vahetanud! Kõige suurema põntsu panevad muidugi suured 90mm edf-id mis ei ole mitte odavad, ning vahepeal oli 6s liposi tarbiv süsteem peal mille jälle 3s vastu vahetasin. Kõik ei ole olnud algusest peale maailma targemad otsused aga lõpptulemus hakkab juba looma.
Posted: Tue Sep 25, 2012 18:26
by varustaja
Saabus uus edfi korpus. Kuid selgus, et mu praegune mootor ei istu sinna kinnituste poolest. On ehk kellelgi pakkuda kõrgete pööretega brushless mootorit. Võib olla nii outrunner kui ka inrunner. Võlli läbimõõt on 3,15 ja mootori kruvide kinnitused on 4x25mm. Mootori max diameeter võiks olla 36mm.
Pildid:
Posted: Wed Sep 26, 2012 14:01
by varustaja
Posted: Wed Sep 26, 2012 16:08
by priitom
Sa suudad kõigest jagu saada...
Pole nagu kuulnud, et keegi oleks võlli ribadeks lennutanud, aga kui pildil olev on 2mm läbimõõduga, siis võib tulem selline olla küll. Kust see mootor+võll pärit on? Ebay? Kui ebay'st hiinast tellida, siis tegelikult ei tea ju kunagi, mis sulamist asjad täpselt tehtud on. Tuntud poodidest tellides on üldjuhul alati mingi garantii olemas, sest nende eesmärk on kliente hoida.
Posted: Wed Sep 26, 2012 16:39
by varustaja
priitom wrote:Sa suudad kõigest jagu saada...
Pole nagu kuulnud, et keegi oleks võlli ribadeks lennutanud, aga kui pildil olev on 2mm läbimõõduga, siis võib tulem selline olla küll. Kust see mootor+võll pärit on? Ebay? Kui ebay'st hiinast tellida, siis tegelikult ei tea ju kunagi, mis sulamist asjad täpselt tehtud on. Tuntud poodidest tellides on üldjuhul alati mingi garantii olemas, sest nende eesmärk on kliente hoida.
Ma tellisin selle saksast ja võlli läbimõõt on 3,15mm. See murdus täpselt randi kohapealt, nagu splindi rant aga splinti seal ei käinud!
Olin õnneks paar meetrit eemal kui see juhtus, toa seinad on šrapnelli killu jälgi täis.
Posted: Wed Sep 26, 2012 18:51
by priitom
Njah.., aga mootori välimuse järgi ütleks, et härra sakslane tellis selle Hiinast. Äkki lasid liiga palju volte sellele peale või lendas mõni "võõrkeha" kesta sisse?
Posted: Wed Sep 26, 2012 19:20
by varustaja
priitom wrote:Njah.., aga mootori välimuse järgi ütleks, et härra sakslane tellis selle Hiinast. Äkki lasid liiga palju volte sellele peale või lendas mõni "võõrkeha" kesta sisse?
Voldid 11.1 nii nagu kirjas ja sisse ei lennanud ka sinna midagi! Peaaegu 60000 pööret ikkagi ja selliste pöörete juures on iga defekt kiire ilmsiks tulema.