Page 3 of 5

Re: ei ole ikka hea

Posted: Sat Jul 28, 2012 15:19
by tonu.tootsen
Climatix wrote:
tonu.tootsen wrote:proovisin kopterit käes hoides, üks mootor ei taha ikkagi tuure üles võtta
hmm. Rcgroupsist üks soovitas veel seda:
if you have done esc calibration via the board and some still spin slower than others then try using the trims to balance the motor startup. If you can't trim it out and want to stick with v4.7 then you may have to switch to a modded version of it linked to above (1540 version).

Peaaegu kasutasin seda moditud versiooni kuid sain kõik õieti tööle enne.
Igastahes siin on see link kust saad selle versiooni:
http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... count=2076
See esimene fail peaks õige olema.
Flashi ära ja vaata mis siis teeb.
ei saa ikka paremaks, proovin trimmidega paika saada.

kuidas trimmi seadistada

Posted: Sat Jul 28, 2012 15:25
by tonu.tootsen
x-ina ei taha tagumine parem mootor teistega üheaegselt töötada

Posted: Sun Jul 29, 2012 11:13
by Scoop
"Lazy 4th motor" sündroom, Googles peaks infot olema. Päris paljudel see probleem olnud, RcGroupis ka läbi käinud korduvalt.

halb ilm

Posted: Sun Jul 29, 2012 14:38
by tonu.tootsen
Scoop wrote:"Lazy 4th motor" sündroom, Googles peaks infot olema. Päris paljudel see probleem olnud, RcGroupis ka läbi käinud korduvalt.
praegu on väga tuuline väljas, sellel momendil kui tuul vaibus sai proovitud,
see versioon tundub veidike parem aga ikka kipub 4 mootor laisaks jääma, aga otsin vastust ;)

Posted: Sun Jul 29, 2012 15:12
by Oehh
Ma teeks veel sellise loomkatse, et paneks kopteri maha, mingi ca15-kraadi all, selle hilineva mootoriga all. Et siis gürosid stardis veidi petta.
Ja võib-olla ka teistpidi - hilinev mootor üleval ja vaataks mis siis juhtub? :roll:

Kui teaduslik arstiabi ei aita pöördutakse ikka sensitiivi poole :)

Posted: Sun Jul 29, 2012 15:29
by tonu.tootsen
Oehh wrote:Ma teeks veel sellise loomkatse, et paneks kopteri maha, mingi ca15-kraadi all, selle hilineva mootoriga all. Et siis gürosid stardis veidi petta.
Ja võib-olla ka teistpidi - hilinev mootor üleval ja vaataks mis siis juhtub? :roll:

Kui teaduslik arstiabi ei aita pöördutakse ikka sensitiivi poole :)
Proovisin seda, erilist ei muutu midagi, horisontaal asendis käitub sama moodi, kuid huvitav on see, et õrnalt gaasi andes hakkavad 3 mootorit tööle (4. käivitu kohe), gaas maha ja siis annan jälle õrnalt gaasi, hakkavad kolm mootorit tööle (2. mootor ei taha käima minna) ja jälle gaas maha ja jälle õrnalt gaasi 4 mootorit hakkavad korraga tööle.

video

Posted: Sun Jul 29, 2012 16:18
by tonu.tootsen
see peaks minu probleemi paremini kirjeldama
http://www.youtube.com/watch?v=s3V6S_mK ... e=youtu.be

Posted: Sun Jul 29, 2012 16:30
by trebla
Tundub asi olevat seotud güroskoopide võimendusega (gain). Ma pole küll kursis kuidas neid saaks sinu aparaadil sõltumatult häälestada.

Posted: Sun Jul 29, 2012 17:11
by k3rpzor
Võta mootoritelt pidur maha ja vaata, kas läheb äkki paremaks.

Posted: Sun Jul 29, 2012 18:59
by tonu.tootsen
k3rpzor wrote:Võta mootoritelt pidur maha ja vaata, kas läheb äkki paremaks.
ei läinud paremaks

Posted: Sun Jul 29, 2012 19:26
by felch
Videoid vaadates ja foorumeid lugedes jääb tõesti mulje, et saatja trimmide seadmine võiks probleemi lahendada. Kas ei aidanud?
Ja kas 4.5-s on sama jama? ESCid kalibreerisid ikka läbi kontrolleri plaadi või igaühe eraldi (peaks tegema kõiki koos ja kontrolleri plaadi kaudu)?

PS. Koodis on lõik:

Code: Select all

	;--- Limit the lowest value to avoid stopping of motor if motor value is under-saturated ---

[b]	b16ldi Temp, 102.4   	;this is the motor idle level[/b]

	b16cmp MotorOut1, Temp
	brge ma40
	b16mov MotorOut1, Temp

ma40:	b16cmp MotorOut2, Temp
Kui seda väärtust (102.4) muuta ja siis uuesti kompileerida ning kivisse kõrvetada?

PS/2. Ega keegi ei tea, kus on LCDga plaadi lähtekood saadaval ?

Posted: Sun Jul 29, 2012 20:53
by k3rpzor
Kas lennata oled proovinud? See kui üks mootor hiljem hakkab tööle ei tohiks mõjutada. Raskuskese kopteril paigas? Mingeid mixe ega asju ei ole puldil peal? Kui ta natuke kaldub, siis selle peaks saama trimmimisega kõrvaldada.

Posted: Sun Jul 29, 2012 21:13
by tonu.tootsen
k3rpzor wrote:Kas lennata oled proovinud? See kui üks mootor hiljem hakkab tööle ei tohiks mõjutada. Raskuskese kopteril paigas? Mingeid mixe ega asju ei ole puldil peal? Kui ta natuke kaldub, siis selle peaks saama trimmimisega kõrvaldada.
Käis kohe üle võlli

Posted: Sun Jul 29, 2012 21:44
by k3rpzor
Kas aju on õigesti peal ja näitab sõidusuunda?
Aju peal on poted pandud umbes poole peale? Puldis on Dual rates : Aileron 20% Elevator 50% Rudder 80% .

Kui kõik nii on siis peab kuskil lühis või midagi olema. Kas see mootor reageerib ikka kopteri liigutustele. Võta propellerid maha ja proovi kas see mootor reageerib kopteri liigutustele.

Posted: Sun Jul 29, 2012 21:45
by k3rpzor
Samuti vaata, kas ta reageerib ikka õiget pidi. Äkki on lihtsalt gyro reversis.

Posted: Sun Jul 29, 2012 22:48
by felch
Ja muidugi ei tee paha veenduda, et mootorid on ikka õigetes kanalites. Ise nägin tervelt 1/2h vaeva enne kui avastasin et 2 kanalit olid miskil põhjusel vahetuses....
Sama kehtib proppide ja mootorite pöörlemise suundade kohta!
Veel korra üle kontrollida ei tee mitte paha.

Posted: Sun Jul 29, 2012 23:26
by rreims
Olen ka jamanud KK4.7 firmware ning lazy mootoriga ja ei saanudki 4. mootorit käima. Põhjuseks väga algelised ESCd millel, puudus kalibreerimise funktsion...

Aga töötas Minsoo Kim v2.5 firmware. KK flashtoolis täiesti olemas, soovitan proovida.

P.S. Minsoo Kimi puhul on mootorite järjestus plaadil vähe teine, päripäeva ring:

Image

katselend

Posted: Mon Jul 30, 2012 11:23
by tonu.tootsen
Palju lennata väga ei saanud, rohkem kulus aku, et timmida aga tundub, et võib isegi asja saada. Proovisin gürodest regullida, algul tegin nagu eelnevalt õpetati. Ajul gürod nulli, siis saatja sisse ja gaasi kang alla, kopterile aku külge, siis vilkus led mõned sekundid ja aku küljest. Gürod keerasin kõik umbes 50% peale. Ah jaa, unustasin mainida, et enne kui välja läksin, proovisin läbi aju regusid kalibreerida. Kuuulasin ära kokku 6 piiksu ( piiks x2, piiks piiks x2 ja piiks piiks piiks x2) ja gaasi kang nulli.
Läksin siis välja, dual rate seatud nagu eelpool soovitatud ja hakkasin proovima, kord tahtis küljele üle võlli minna kord üle oma esinina, selle probleemi sain gürodega lahendada aga otse üles ei taha väga tõusta, tundub et trimmimine võib aidata aga gaas on jõle äkiline, kas seda saab kuidagi muuta?

Posted: Mon Jul 30, 2012 13:34
by Scoop
Gaasi timmimiseks kasuta throttle curve. Pane ta laugemaks hover kohapeal ja järsemaks alguses/lõpus. Kui muidu on ütleme 0 25 50 75 100, siis mina kasutan 0 50 60 70 100 nt (ligilähedased).

Posted: Mon Jul 30, 2012 17:31
by k3rpzor
Tegelikult on KK4.7 mootorite järjestus ka hoopis teine.
Image

Posted: Mon Jul 30, 2012 23:26
by tonu.tootsen
Scoop wrote:Gaasi timmimiseks kasuta throttle curve. Pane ta laugemaks hover kohapeal ja järsemaks alguses/lõpus. Kui muidu on ütleme 0 25 50 75 100, siis mina kasutan 0 50 60 70 100 nt (ligilähedased).
mul saatjal on THRONEEDLE, millel saab väärtusi muuta, aga rohkem kui 5 muutujat
ACC
EP0
EP1
EP2
EP3
EP4

Posted: Tue Jul 31, 2012 9:15
by trebla
Sul on vist pult lennukireziimis. Aga selle THRONEEDLE asjaga sai vist ka gaasikõverat häälestada, STA oli vist olek sees/väljas ja EP0-4 peaksid olema need gaasikõvera punktid.

Posted: Tue Jul 31, 2012 11:29
by tonu.tootsen
trebla wrote:Sul on vist pult lennukireziimis. Aga selle THRONEEDLE asjaga sai vist ka gaasikõverat häälestada, STA oli vist olek sees/väljas ja EP0-4 peaksid olema need gaasikõvera punktid.
Sta-st saan aru,kuid mis see acc on?

Posted: Tue Jul 31, 2012 13:58
by trebla
Mul seda turnigy manuaali pole aga Eurgle manualist võib aru saada, et see throneedle töötab ainult kaheksanda kanaliga, niisiis ei sobi. Seal puldil peaks olema veel mingi MIX6-7 mis lubab valida sisend- ja väljundkanali ning teha kõvera ka sinna juurde. Lihtsam oleks muidugi võtta ette helikopteri reziim, proge uus mudel helikopterina ja lülita swashi mikser välja.

Posted: Tue Jul 31, 2012 23:34
by tonu.tootsen
k3rpzor wrote:Tegelikult on KK4.7 mootorite järjestus ka hoopis teine.
Image
seda järjestust ma teadsin

gürode seadistamine

Posted: Tue Jul 31, 2012 23:44
by tonu.tootsen
täna läksin karjääri ja seal oli palju ruumi, et harjutada aga lendu ikka ei saanud. Jäin jänni gürode seadistamisega, potest ei saanud paika, tahtis kõvasti üle võlli minna, jebisin ja jebisin, ei saanud asja. Manuaalist leidsin gürode reverssimist aga ei saanud sellega hakkama :(

Re: gürode seadistamine

Posted: Wed Aug 01, 2012 18:58
by tonu.tootsen
tonu.tootsen wrote:täna läksin karjääri ja seal oli palju ruumi, et harjutada aga lendu ikka ei saanud. Jäin jänni gürode seadistamisega, potest ei saanud paika, tahtis kõvasti üle võlli minna, jebisin ja jebisin, ei saanud asja. Manuaalist leidsin gürode reverssimist aga ei saanud sellega hakkama :(
Kahel mootoril oli pidur peal :D

Posted: Fri Aug 03, 2012 10:25
by tonu.tootsen
No nii, eile õhtu karjääris sain kopteri lendu,kasutasin minsoo kim 2.9 softi.läks lendu küll aga siiski vaja gaasi seadistada, maandumine on pigem kukkumise moodi,oskab keegi nõu anda kuidas gaasi kurvi seadistada?

Posted: Sat Aug 04, 2012 8:58
by Aredx
kas paari mm võrra gaasi vähendamine ei aita..?

Posted: Sat Aug 04, 2012 10:34
by felch
Kas see soft sisaldab PID-reguleerimist? KK õppevideos räägiti et kui PID-i ühe teguri (vist I ?) seade on vale, hakkabki kopter gaasile väga äkki reageerima - järsku üles ja järsku alla.