Page 3 of 4
Posted: Sat Jan 05, 2013 23:55
by tikka
Blizzard wrote:Teine asi, huvitav, kui kopter levist väljas õhus ripub, siis kui tundlik ta tuulele on? Ehk siis kui palju suudab imeõrn tuuleõhk (väga täpne ühik) seda aku tühjaks saamiseni (ehk siis ca 4-5 min) liigutada? Kõik arvestused on umbes, sest paar minutit kulus ikka, kuni lõplikult läinud oli ja arvestades seda, et koos GoPro kaameraga on lennuaeg sinna 6 minuti kanti.
Õhus rippuv kopter peaks edasi liikuma ligikaudu tuule kiirusega. Vaatasin EMHIst 29 detsembri andmeid ja Viljandis oli keskmine tuul ca 1,0m/s. See peaks olema mõõdetud 10m kõrgusel. Kõrguse kasvades see tugevneb ja põhjapoolkera maismaa kohta kehtib lihtne pöidlareegel, et 600m tuul on 10m omast kaks korda suurem ja suunaga +30 kraadi päripäeva. Kui tuule kiirus on 1,5m/s, siis 5min katab kopter 450m. Tegemist on muidugi suure üldistusega. Sellel päeval oli ka udu. See viitab inversioonile ja sellisel juhul võib vabalt olla nii, et maapinnal on tuulevaikus, aga kõrgemal on tugevus paarkümmend meetrit sekundis.
Kui kopteri asukoht probleemide tekkimisel oli teadmata, soovitan kaardile joonistada suure ala, võttes algpunktiks enda asukoha ning otsida kõigepealt sealt, kus ta tõenäoliselt võib olla.
Äkki aitab, kui võtad ühendust näiteks Viljandi jahimeestega ja paned kopteri leidmise eest väikese vaevatasu.
Posted: Sun Jan 06, 2013 2:29
by Blizzard
ArdiK wrote:kyylik wrote:aga kui teha ise mega palju pilte ,,ei tea kas sellest olex abi? ehk leiax õhtal neid sirvides mõne vihje vms.mida ehk silm ei suutnud kohe avastada`?
Kui saaks minu guadile kaamera külge ja õhust erinevate kohtade peal pilte siis see võiks tegelikult üsna kasulik olla ju!?!
Ja no ehk leiaks ka olukorrale vastavad jalavarjud. Mis kell minek on?
Minu number 58379974
Muidugi võiks olla aga selleks on kaamerat vaja, minu oma on kopteri küljes ja rabas.
Millal on minek, see selgub hommikul, pidevalt ei jõua tormata, nii et mingi 10:30 või 11.
Posted: Sun Jan 06, 2013 2:33
by Blizzard
Ilmselt on seal videos valesti kirjutatud, või on teised sagedused. Minu info pärineb tootja manualist ja netipoodidest, kus seda saatjat müüakse. Kirjas konkreetselt "amazing 1+ km". Kes teab, kui palju see + on, 25 on ju ka tegelt 1+.
Posted: Sun Jan 06, 2013 2:42
by Blizzard
tikka wrote:Blizzard wrote:Teine asi, huvitav, kui kopter levist väljas õhus ripub, siis kui tundlik ta tuulele on? Ehk siis kui palju suudab imeõrn tuuleõhk (väga täpne ühik) seda aku tühjaks saamiseni (ehk siis ca 4-5 min) liigutada? Kõik arvestused on umbes, sest paar minutit kulus ikka, kuni lõplikult läinud oli ja arvestades seda, et koos GoPro kaameraga on lennuaeg sinna 6 minuti kanti.
Õhus rippuv kopter peaks edasi liikuma ligikaudu tuule kiirusega. Vaatasin EMHIst 29 detsembri andmeid ja Viljandis oli keskmine tuul ca 1,0m/s. See peaks olema mõõdetud 10m kõrgusel. Kõrguse kasvades see tugevneb ja põhjapoolkera maismaa kohta kehtib lihtne pöidlareegel, et 600m tuul on 10m omast kaks korda suurem ja suunaga +30 kraadi päripäeva. Kui tuule kiirus on 1,5m/s, siis 5min katab kopter 450m. Tegemist on muidugi suure üldistusega. Sellel päeval oli ka udu. See viitab inversioonile ja sellisel juhul võib vabalt olla nii, et maapinnal on tuulevaikus, aga kõrgemal on tugevus paarkümmend meetrit sekundis.
Kui kopteri asukoht probleemide tekkimisel oli teadmata, soovitan kaardile joonistada suure ala, võttes algpunktiks enda asukoha ning otsida kõigepealt sealt, kus ta tõenäoliselt võib olla.
Äkki aitab, kui võtad ühendust näiteks Viljandi jahimeestega ja paned kopteri leidmise eest väikese vaevatasu.
Tänan info eest. Täpsustuseks olgu öeldud, et udu oli hommikul. Mina läksin lendama ca 13:30 paiku ja siis oli nähtavus täiesti selge. Kui kopter leitud siis saab ka pilte. Kui see 450 on õige siis saab see kopter olla ainult ühes kohas ja see kolmnurk on ka läbi otsimata. Homme ongi esimesena see nurk plaanis.
Vaevalt, et jahimehed looduskaitse alale ja veel vähem rappa tahavad tulla aga kui keegi kopteri leiab siis vaevatasu on suht loogiline. Mingi raha ikka kuskilt leiab.
Posted: Sun Jan 06, 2013 9:22
by primaat
Valesti,kahtlen sest see info on pärit katsetustelt.Ei hakka enam otsima aga järgmine katsetus oli 6 km ka 200 mW vigeosaatjaga. 5,8 oli sagedus ja pole ju kuskil manuaalis kirjas et pildi saab kätte 65 km kauguselt aga ometi ta nii on.
Posted: Sun Jan 06, 2013 16:51
by k3rpzor
Mis antenne kasutasid? Kui neid tavalisi, mis saatja ja vastuvõtjaga kaasa tulevad, siis nende max kaugus 200 mW korral on 500m. Kaugemale minnes muutub pilt olematuks. Rabas on see number arvatavasti veel väiksem.
Posted: Sun Jan 06, 2013 19:19
by Blizzard
Tänanegi kord siis tühja otsitud. Ca 6 km ja kolm tundi rabas, kui olukord poleks nii masendav siis oleks praegusel ajal rabas lausa lahe, eriti, kui peab teisele mehele tee otsimiseks ca meetri sügavuses vees sumama jne.
Aga ausalt ma ei oska enam kuskilt otsida ja kahekesi katab korraga nii väikse ala. Eile oli veel üksi otsima pakkuja (ma väga tänan) aga hommikul oli liigu tuuline, et tema kopteriga ülesse minna ja pealegi tuli teine abiline nii ootamatul, et ei hakanud abipakkujat pool 11 pühapäeval ülesse ajama. Kellel aega ja tahtmist ja sportlikku huvi siis seletan täpselt, kus potensiaalne leiukoht on.
Kui keegi kopteri rabast ära toob või annab hästi täpse asukoha, sellele rahaline preemia!
Panen siia ka oma GPS rajad, ainult eilne käik mis põhimõtteliselt oli radadest risti üle jäi salvestamata, muidu kõik otsingud näha, nagu ka lennu algus ja umbmäärane trajektor!
EMHI andmetel oli lennu päeval tuul järgmine: kell 13:00 puhus 0,8 m/s 206 kraadi ja kell 14:00 0,9 m/s ning 145 kraadi. EMHI mõõdab Viljandi linnas ja lennu asukoht on ca 25 km Viljandist loodes.
Posted: Sun Jan 06, 2013 19:21
by Blizzard
k3rpzor wrote:Mis antenne kasutasid? Kui neid tavalisi, mis saatja ja vastuvõtjaga kaasa tulevad, siis nende max kaugus 200 mW korral on 500m. Kaugemale minnes muutub pilt olematuks. Rabas on see number arvatavasti veel väiksem.
Raba on lage, nii et väiksem ei tohiks olla? Aga kasutasin tavalisi 5,8 Ghz pulkasid, mis kaasas olid.
Posted: Sun Jan 06, 2013 20:18
by felch
Võib-olla ma ei märganud aga...mis oleks kui paneksid viimase video üles? Äkki keegi oskab aidata. Ma ise kindlasti mitte, olen Tallina linnavurle
aga on ju ka teisi.
Minu kopteri crashi probleem sai just teiste abil ja viimast videot vaadates lahendatud (kui vastus käes, jäi vaid imestada, mix ma ise ilmselget asja ei näinud...).
Äkki aitab.
Samas...peab kahuks arvestama ka asjaoluga, et kopter on ...juba leitud. Ainult et leidja ei taha sellest rääkida (või ei tea, kellega rääkida).
Kooliajal läks kaduma plaaner. Kahtlustasin sama aga tõestust loomulikult ei ole.
JA...kui seal kuskil on mingi veekogu, siis Murphy seaduse järgi leiad kopteri selle põhjast. Video põhjal saaks ehk oletusi teha.
Posted: Sun Jan 06, 2013 20:47
by [J]
Pildi järgi varjab stardipaika tuule eest metsatukk, mistõttu seal õiget tuule suunda tunnetada tundub päris keeruline.
Pildile võiks joonistada ka tuule suuna. Kas see tõesti ühtib otsimise suunaga ?
Posted: Sun Jan 06, 2013 21:18
by titan
mis oleks kui paneksid viimase video üles?
See pilt on vist koos kopteriga lumes, ootab ilusti mälukaardil.
Oli see sama aparaat koos sama puldiga?
http://www.helipal.com/storm-drone-ff-f ... m-rtf.html
Peale 2,4Mhz-le üleminekut pole mul ja teistel levi probleeme esinenud, kuigi algul tundub nii vahetult peale crashi. Hilisem inspektsioon tuvastab ikka tehnilise vea.
Posted: Sun Jan 06, 2013 22:04
by Blizzard
felch wrote:Võib-olla ma ei märganud aga...mis oleks kui paneksid viimase video üles? Äkki keegi oskab aidata. Ma ise kindlasti mitte, olen Tallina linnavurle
aga on ju ka teisi.
Minu kopteri crashi probleem sai just teiste abil ja viimast videot vaadates lahendatud (kui vastus käes, jäi vaid imestada, mix ma ise ilmselget asja ei näinud...).
Äkki aitab.
Samas...peab kahuks arvestama ka asjaoluga, et kopter on ...juba leitud. Ainult et leidja ei taha sellest rääkida (või ei tea, kellega rääkida).
Kooliajal läks kaduma plaaner. Kahtlustasin sama aga tõestust loomulikult ei ole.
JA...kui seal kuskil on mingi veekogu, siis Murphy seaduse järgi leiad kopteri selle põhjast. Video põhjal saaks ehk oletusi teha.
Kui mul oleks see video kuskil siis küll ma oskaks seda ise ka lugeda aga pilt on ainult minu peas ja midugi GoPro kaamera mälukaardil nagu hr titan arvas!
Seal on kraave jalaga segada aga need on siiani kõik jääs va üks jupp aga seal tundub kopterit mitte olevat.
Mis leidmisesse puutub siis seda ma ei usu, raba peale saab kõige lähemalt vaid ühest kohast ja seal on ainult meie jäljed. Teised suunad on üle ujutatud. Pealegi suurem osa inimesi kardab raba nagu tuld - shrekid vms.
Posted: Sun Jan 06, 2013 22:07
by Blizzard
[J] wrote:Pildi järgi varjab stardipaika tuule eest metsatukk, mistõttu seal õiget tuule suunda tunnetada tundub päris keeruline.
Pildile võiks joonistada ka tuule suuna. Kas see tõesti ühtib otsimise suunaga ?
Tuule suunad on antud kraadides. Vaata kompassi või mõtle sellele, et kraade on 360. Kui hätta jääd siis mine vaata EMHI lehelt. Palun ärge arvake, et tegu on rumala inimesega! Ma tunnen loodust, kaarte, kraade ja kompassi, asimuudist rääkimata. Rumalad küsimused võik jääda küsimata. Aitäh
Posted: Sun Jan 06, 2013 22:09
by priitom
titan wrote:mis oleks kui paneksid viimase video üles?
See pilt on vist koos kopteriga lumes, ootab ilusti mälukaardil.
Ma arvan, et felch pidas silmas crashi-eelset viimast lendu, et selle pealt kopteri vigu otsida. Ehk siis viitab sellele, et kopteril võis juba enne crashilendu mingi viga küljes olla.
VÕI
soovis ta näha videot, mis on mõne recorderiga salvestatud (näiteks dvr või läppar).., mida kahjuks ei olnud.
Posted: Sun Jan 06, 2013 22:10
by Blizzard
titan wrote:mis oleks kui paneksid viimase video üles?
See pilt on vist koos kopteriga lumes, ootab ilusti mälukaardil.
Oli see sama aparaat koos sama puldiga?
http://www.helipal.com/storm-drone-ff-f ... m-rtf.html
Peale 2,4Mhz-le üleminekut pole mul ja teistel levi probleeme esinenud, kuigi algul tundub nii vahetult peale crashi. Hilisem inspektsioon tuvastab ikka tehnilise vea.
Täpselt sama asi. On üks asi mis häirib. Aku oli täis laetud ja kui õhku tõstsin siis tegi kopter ühe piiksu. Tavaliselt seda pole olnud. Kuna aga edasi oli kontroll siis ei pööranud sellele tähelepanu.
Ikkagi, peaasi on kopter ülesse leida ja siis uurida!
Posted: Sun Jan 06, 2013 22:50
by felch
Jah, kui rumal minust. Mõistagi on saladuse võti kuskil rabas mälukaardil...
Levi kohalt - oli sarnane mure tähetorni ümber lennates. Juba algul käitus masin kuidagi imelikult aga lõpuks siiski kuuletus. Hiljem, kupli kohal olles enam ei kuulanud! Juhuslikult sain side ja siis tõmbasin kähku alla. Maamuna peal olles hingasin kergendatult ja sirutasin käe et kopterit võtta. Ja... ta käivitas mootorid ja pani täisgaasiga minema....vastu puud (suurt midagi ei juhtunud, lendasin hetk hiljem jälle). Ilmselt jõudis max. gaasi pakett mille andsin pidurdamiseks peale eriti kiiret laskumist kuidagi kajana jälle kohale???
Käisin hiljem läpakaga ümber torni ja leidsin probleemsest kohast raadiovõrgu mis oli siiski liiga nõrk, et probleeme tekitada. Hiljem meenus, et kopteril oli sisse lülitatud 2,4GHz videosaatja (pult samal sagedusel). Enam pole riskinud seda trikki korrata.
Nojah, ega need targutamised ei aita kopteri leidmisel tuhkagi....
Hoian pöialt igatahes. Imesid juhtub - kellelgi olla meteoriit kah otse auto kapoti peale sadanud. Ja sealt edasi läbi mootori emakese Maa embusesse... Hetkel ei suuda enam sündmuse videot leida.
Posted: Sun Jan 06, 2013 23:51
by tikka
Blizzard wrote:Tänane päev ei andnud mingit tulemust, sai suuskadega 3,5 h siksakitatud ja ei midagi. Ei tea mis see ilm nüüd teeb, äkki kukkus nii proppideni lumme, et ei näegi enne sula, samas GoPro oli kõige all ja ei usu eriti sellist sukeldumist.
Kui lund on palju, siis su GPS rajad tunduvad olevat liiga kaootilised. Igatepidi risti, mõnda ala oled käinud mitu korda läbi, samas on ca 50m laiuseid läbikammimata kohti. Ma soovitaks teha nii, nagu su kollane rada. Paralleelselt kraavidega ja piisava tihedusega, et lumes olev kopter märkamata ei jääks.
Eks sa ise tead paremini sealseid maastikuolusid. Ei taha siin niisama targutada, aga ma ei saa kahjuks ka nii kaugele ise appi tulla.
Posted: Mon Jan 07, 2013 0:17
by Blizzard
tikka wrote:Blizzard wrote:Tänane päev ei andnud mingit tulemust, sai suuskadega 3,5 h siksakitatud ja ei midagi. Ei tea mis see ilm nüüd teeb, äkki kukkus nii proppideni lumme, et ei näegi enne sula, samas GoPro oli kõige all ja ei usu eriti sellist sukeldumist.
Kui lund on palju, siis su GPS rajad tunduvad olevat liiga kaootilised. Igatepidi risti, mõnda ala oled käinud mitu korda läbi, samas on ca 50m laiuseid läbikammimata kohti. Ma soovitaks teha nii, nagu su kollane rada. Paralleelselt kraavidega ja piisava tihedusega, et lumes olev kopter märkamata ei jääks.
Eks sa ise tead paremini sealseid maastikuolusid. Ei taha siin niisama targutada, aga ma ei saa kahjuks ka nii kaugele ise appi tulla.
Alguses oligigi lihtne aga nüüd, kui lund enam suurt pole, siis täpset kohta, kus oled käinud enam ei tea. Mis puutub 50 m vahedesse siis need GPS jäljed on ainult minu omad. Alati olen olnud 2 kuni 4 inimesega ja oleme liikunud suht võrdsete vahedega, nii et ala peaks olema veel rohkem läbi kammitud, kui pildil tundub. Ehk siis, kurat, kus see kopter küll on? Vabandust
Posted: Mon Jan 07, 2013 0:21
by Blizzard
[quote="felch"]Jah, kui rumal minust. Mõistagi on saladuse võti kuskil rabas mälukaardil...
Levi kohalt - oli sarnane mure tähetorni ümber lennates. Juba algul käitus masin kuidagi imelikult aga lõpuks siiski kuuletus. Hiljem, kupli kohal olles enam ei kuulanud! Juhuslikult sain side ja siis tõmbasin kähku alla. Maamuna peal olles hingasin kergendatult ja sirutasin käe et kopterit võtta. Ja... ta käivitas mootorid ja pani täisgaasiga minema....vastu puud (suurt midagi ei juhtunud, lendasin hetk hiljem jälle). Ilmselt jõudis max. gaasi pakett mille andsin pidurdamiseks peale eriti kiiret laskumist kuidagi kajana jälle kohale???
Käisin hiljem läpakaga ümber torni ja leidsin probleemsest kohast raadiovõrgu mis oli siiski liiga nõrk, et probleeme tekitada. Hiljem meenus, et kopteril oli sisse lülitatud 2,4GHz videosaatja (pult samal sagedusel). Enam pole riskinud seda trikki korrata.
Tähetorni ümbruses võib see segaja teema täitsa loogiline olla aga Soomaal, kus lähim talu on ca 1 km ja sealgi ilmselt ei elata ning esimene suurem küla on ca 15 km. Ma ei kujuta ette, mis asi seal segada oleks võinud, seda enam veel et 2,4 Ghz. Jahimeeste walkid töötavad ka kindlasti 27 Mhz peal, ja vaevalt, et neil vaatetorn keset sood 100 meetri peal õhus on.
Posted: Mon Jan 07, 2013 2:34
by Marek
Lugesin selle teema lõpuks läbi aga küsin igaks juhuks üle. Kas saan õigesti aru, et:
- sa läksid multikopteriga lendama üksi
- videoprillid peas ja propi sumina helist väljas
- pilt oli suht ok kogu aeg
- siis järsku kopter enam juhiseid ei kuulanud
- ja jäi hõljuma (tänu autopiloodile vmt)
- samas pilt oli veel ees
- siis ootasid ja koha peal üritasid kange väänata ja ehk pulti nihutada üles alla, et levi tagasi tuleks
- siis sai aku tühjaks ja koperdis hakkas kukkuma
- pilt oli veel ees-
- enne maad veidi kadus pilt
Paranda palun kui miskit valesti aru sain.
Kui see aga kõik oli nii, siis sa ju enamvähem tead kus olid, sest muidu kuidas sa koju tagasi oleks osanud lennata. Hõljumise ajal ka ehk nägid kus paikned, nt metsatukka ja nurka metsatuka või tee ristmiku ja kopteri vahel...päikese asendit jmt. Ma arvan, et kui sul see kõik meeles, siis sama moodi mingi FPV multikopteriga sama lend teha, otsida see tuttav metsatukk ja võtta nurk ja kaugus selle vahel pilti ja siis fikseerida kopteri koht.
Üks on mulle FPVst meelde jäänud. Videoprillid petavad kõrguse kõrgemaks kui tegelikult on. See kopter võib olla lähemal kui arvad.
Posted: Mon Jan 07, 2013 2:53
by Oehh
Marek wrote:...siis sa ju enamvähem tead kus olid,...
See oleks töötand ehk järgmisel päeval.
Nädal hiljem on juba raske sama teed prillide järgi lennata.
Ja tänu ilmale on ka maastik oluliselt muutunud.
Posted: Mon Jan 07, 2013 22:54
by Blizzard
Oehh wrote:Marek wrote:...siis sa ju enamvähem tead kus olid,...
See oleks töötand ehk järgmisel päeval.
Nädal hiljem on juba raske sama teed prillide järgi lennata.
Ja tänu ilmale on ka maastik oluliselt muutunud.
Marek on kõigest aru saanud, mis sellel päeval oli. Aga nagu Oehh ütles, maastik on kõvasti muutunud, lisaks kui sa lendad rabas siis on maastik ikka üpris sarnane. Ülevalt uuesti vaadates oleks ilmselt asi palju selgem küll aga kui sul on adenaliin laes a'la et "nüüd sa kukud oma masinaga alla ja jääd sellest ilma" siis toimub kõik väga kiiresti. Liiga kiiresti, et kõike ümbritsevat meelde jätta. Kui kõik mainivad, et kopter on ehk palju lähemal ja räägivad õhust vaatamisest, siis miks keegi ei taha uudishimust õhust vaatama tulla?
Vastik, et mul on just objekti lõpp ja ma ei saa kuidagi töölt see ja järgmine nädal ära. Suuna näitamiseks aga oleks aega kindlasti. Peaasi, et lund peale ei tule - vähemalt palju mitte!
Posted: Mon Jan 07, 2013 23:58
by prosper
Kui väga pahaks ei pane siis ........
http://www.youtube.com/watch?v=A4VJhroXc7s me käisime ka rabas. Ja ehk aitab see natukegi närvi rahustada. Ma tean mida Sa tunned. Lahe kui leiad oma kaamera üles. Ehk siiski meenub Sulle miskit. Edu !
Posted: Tue Jan 08, 2013 0:27
by Blizzard
prosper wrote:Kui väga pahaks ei pane siis ........
http://www.youtube.com/watch?v=A4VJhroXc7s me käisime ka rabas. Ja ehk aitab see natukegi närvi rahustada. Ma tean mida Sa tunned. Lahe kui leiad oma kaamera üles. Ehk siiski meenub Sulle miskit. Edu !
Väga lahe video! Suht sarnasel maastikul on ka minu masin. Te võiks tulla ja Soomaad ka filmida
Hetkel saab hea piloodi puhul häid kaadreid vett täis ja jäätunud metsadest ning heal juhul ka ühes droonist, keset raba.
Posted: Tue Jan 08, 2013 21:40
by ArdiK
Käisin ka täna seal rabas kondamas...3,5 tundi aga ühtegi õnnetut lennumasinat kahjuks silma ei jäänud. Täna oli täitsa hea seal liikuda. Lumi kandis ilusti peal.
Posted: Tue Jan 08, 2013 21:56
by Blizzard
ArdiK wrote:Käisin ka täna seal rabas kondamas...3,5 tundi aga ühtegi õnnetut lennumasinat kahjuks silma ei jäänud. Täna oli täitsa hea seal liikuda. Lumi kandis ilusti peal.
Ega muud pole teha, kui otsida aga nüüd tuleb järjest lund peale. Homme lubab lörtsi, vihma ja sooja, ei tea, palju lund ära sulatab, enne kui uus peale tuleb. Kus kandis sa täpsemalt liikusid?
Vähemalt suur tänu aktiivset huvi ülesse näitamast!
Posted: Tue Jan 08, 2013 22:27
by ArdiK
Käisin paremaltpoolt suht metsaäärest sinna päris taha välja ja siis veel ühe tiiru veidi metsaäärest kaugemalt .
Posted: Wed Jan 09, 2013 0:32
by Blizzard
ArdiK wrote:Käisin paremaltpoolt suht metsaäärest sinna päris taha välja ja siis veel ühe tiiru veidi metsaäärest kaugemalt .
Ise olen mõelnud, et peaks proovima veel kahte kaugemat punkti. Oletades, et lendas suht otse siis äkki on tunesinise GPS jälje kõrval kõige ülemine lagendik metsas või siis vasakul pool rohelise GPS jälje kõrval - eeldades, et äkki oli tuul üleval tiba teistmoodi ja kandist rohkem vasakule. Aga kui nendes kohtades ka pole siis oleme me kõik ilmselt pimedad :S
Samas jällegi, nende tuule arvutuste järgi, ei tohis kopter üldse nii kaugel olla ja asub hoopis kohe suure lagendiku järel peale esimest kraavi, sest see vahemik on ka suht uurimata!
Ma tahaks ka ise rabas olla
Posted: Fri Jan 18, 2013 22:40
by Blizzard
Õues on talv, ootame ilma paranemist otsinguteks!
Posted: Fri Feb 15, 2013 12:13
by Aredx
Mis saanud on siiamaani?