Potensiaalne lennutaja juures...
ja selle video kommentaarid loe; sorry to disappoint you. FPV isn't far enough to provide a all around carefree package. Even if I told you all my gear (Eagletree OSD, Lawmate transmitter, dpcav LC-Filter, TLRS UHF RC System), it would still take you lots of time to figure out how to set it all up to work fine. Experience is totally needed in FPV, especially if you consider flying a 600 helo (increased danger in case of a maximum credible accident, murphy doesn't sleep).
i'd strongly recommend reading the fpv-section on rcgroups.com. there are plenty of threads about antennas, transmitters, ground stations and safety.
i'd strongly recommend reading the fpv-section on rcgroups.com. there are plenty of threads about antennas, transmitters, ground stations and safety.
prosper wrote:ja selle video kommentaarid loe; sorry to disappoint you. FPV isn't far enough to provide a all around carefree package. Even if I told you all my gear (Eagletree OSD, Lawmate transmitter, dpcav LC-Filter, TLRS UHF RC System), it would still take you lots of time to figure out how to set it all up to work fine. Experience is totally needed in FPV, especially if you consider flying a 600 helo (increased danger in case of a maximum credible accident, murphy doesn't sleep).
i'd strongly recommend reading the fpv-section on rcgroups.com. there are plenty of threads about antennas, transmitters, ground stations and safety.
Loomulikult käivad fpv lennu juurde veel lisaks teadmised sidesüsteemidest, kas-või selleks ,et osata ennetada levi katkemise ohtu. See aga ei puutu absoluutselt veel antud teemasse kus alles käib lendamise õppimine juurte tasandil. Olen resoluutselt vastu fbv lendamisele ilma konkreetsete lennuoskusteta !!! Mitte kunagi ei tohiks nii suurt ohu allikat (isegi t-rex 450 70-100kmh ja 2500-3000rpm on nagu saag õhus !) usaldada vaid automaatika hoolde mille töökindlusetust ma näen ,seoses oma tööle, igapäevaselt .
Soovi korral saab aga kõigest jagu ja midagi annab alati kombineerida.
Põhiline on kinni meis endis
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
henryko wrote:To: usamees
Väga hästi öeldud, põhjendatud ja oma varast toodud näide - kuid, kui peale selle stabilisatsiooni midagi erilist muud ei muutu siis milleks crashida, ehitada ca 3-6 korda (enne kui päriselt edasi-tagasi lendama hakkad) = 1 crash ~150 EUR´i selle asemel kui sa võiksid seda ennetada?
Ok, kas ma soovin edaspidi suuremat kopterit? Ma arvan, et mitte - kaugele nagunii seda ei lase ja FPV sobiks ainult oktokopterile v hexale, mille osas praegu mõtteid mõlgutan ja ise kokku hakkan mõtlema.
Ma olen siin internetis 2-4 nädalaga rohkem lugenud ja näinud kui kunagi varem tehnikamaailmast teadsin
Tänud igatahes - ja see tugi ja hüva nõu, mis olen siit foorumist saanud on mõnikord uskumatuna näinud.
Ja muidugi mu adenaliin on laes paljalt mõttest minna ja saata oma kopter platsil 20m kaugusele ja see sealt tagasi lennutadaKüll ma jõuan. Muide 8 hakkab juba simus ka loogiline tunduma - samuti see, et toon kopteri enda ette maha...
PS! Kui siiani kokku arvutada need tunnid, mis simus veetnud olen - siis vb neid tunde kokku olla vast 3-4h ainult. Lihtsalt vahepeal viskas üle ja ei viitsinud - ja miski 10-15min päevas, iga paari päeva tagant harjutanud.
Vähe.
Tahaks igaks juhuks veel selle nn iselendaja ehk iseseisva stabilisatsiooni õpetliku külje kohta hoiatavat mainida : olen nüüdseks sudinud u pool aastat väikeste nelikopteritega ning nüüd ei saa enam üldse hakkama oma 3d kopteriga
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Nende juhtimisloogika on absoluutselt vastupidine !!!
henryko wrote:Siis tundub nendega lihtsam olevat kuna loogika veel praegu puudub 3D´ga
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kui oled 3d masina üle kontrolli saavutanud on see kirjeldamatu tunne ! See masin mis on seadistatud ägedaks 3d lennuks ei püsi ise paigal murdosa sekunditki aga kuuletub 100% vaid sulle. On absoluutselt juhitav igas asendis ja igasse suunda ( vaid kopterile omaselt ka mitmes suunas korraga )! Säärase või isegi vaid pooleldi selliselt häälestatud kopteri juhtimine on puhas ning kirjeldamatu nauding, sest vaid sina ise liigutad teda õhus . Tunne on sarnane nagu liigutaksid teda platsi kohal, sõna otseses mõttes, oma lihaste kätega (tundub kui füüsiline kontakt,sest ise ta ei suuda ennast üldse hoida) .
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Multikopterite ja stabiliseeritud kopterite juhtimisel hoiab kopter vägisi sulle vastu ( nagu : ma tean mis teen , ära sega ) . Neid tuleb kuidagi pidevalt sundida .
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Sellest ka häda 3d kopterile üle minnes ,et ei oska peale sundimise enam idagi teha. Aga hoida on hoopis vaja.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Natuke huumorit ka siia teadusliku jutu keskele: http://youtu.be/yT_p_U6gyS8
Last edited by henryko on Wed Feb 03, 2016 12:55, edited 1 time in total.
Äkki midagi sellist kasutada? Normal seades natuke negatiivset labanurka oleks hea, kui lendad tuulega, et on mis sind maapinnale lähemale tõmbaks kui peaks vaja olema. Vaata lihtsalt,et normal seades ja idle up seades labanurga kurvid kattuksid kangi keskpunktist ülespoole, sest kui sa vahetad õhusolles ühest teise, on üleminek sujuv. Sama ka throttle kurvi kohta, siis ei tule üllatusi. Ise alustasin ka nende kurvidega. Idle up seades ei pea olema throttle kurv täiesti lineaarne, kuna 0 kraadipeal on labal takistus nagunii väiksem. Loodan,et väga puusse ei pane
Eks targemad parandavad kui vaja.
Throttle:
Normal: 0-50-80-90-100
Idle Up: 100-90-80-90-100
Labanurk:
Normal: 40-45-50-75-100
Idle up: 0-25-50-75-100
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Throttle:
Normal: 0-50-80-90-100
Idle Up: 100-90-80-90-100
Labanurk:
Normal: 40-45-50-75-100
Idle up: 0-25-50-75-100
FPV jaoks on optimaalne siiski quad, tri või kui soovid rohkem mootoreid, siis ehk ka Y6. Hexa ning octa on tuulele tundlikumad.henryko wrote:
Ok, kas ma soovin edaspidi suuremat kopterit? Ma arvan, et mitte - kaugele nagunii seda ei lase ja FPV sobiks ainult oktokopterile v hexale, mille osas praegu mõtteid mõlgutan ja ise kokku hakkan mõtlema.
3D ning stabiliseeritud lendamine on muidugi 2 täiesti eri asja, kuid kui stabiliseeritud variant (filmimine, fotograafia, FPV) huvi pakub, siis Hubsan X4 tuleb odavalt kätte ning on palju lõbusam, kui simu. Kui sellega 8't sõidad, oskad seda ka iga teise asjaga.
FPV puhul on eelnevatest kasvõi 3D lennuoskustest muidugi vähe kasu, peab pea nullist lendama õppima - asi tahab harjumist, et tekiks kauguse ja ruumi tunnetus.
Soovitan kasutada sirget throttle "kõverat" pöörded arvutad ning valid vastavalt labadele. Lihtsama lennu korral 2600 rpm (450 seeria)Throttle:
Normal: 0-50-80-90-100
Idle Up: 100-90-80-90-100
Labanurk:
Normal: 40-45-50-75-100
Idle up: 0-25-50-75-100
(peahammasratta hammaste arv / mootori hammasratta hammaste arv) x aku elementide arv x aku elemendi pinge x mootori kV = pearootori kiirus (rpm e min-1)
Lipol võid võtta 3,7V/element arvutuste juures, NB ! täis lipo on 4,2V/element
Aku elemente on sul tõenäoliselt 3
kV ~3400-3700 ? vaata mootori pealt
Käivitamisel kasutada soft start, heli mode
Laba nurgad võiksid olla -4; 0 ; +8 võid alustada ka -2 ; 0 ; 6-7 (NB! laba nurgad on vaja ära mõõta ning seejärel paika sättida).
Googelda ning otsi Finless Bob või mõne teise 450 build video, juhendmaterjali on piisavalt.
Raimo
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne
; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kas 2600rpm liiga madalaks ei jää? Mul 500 klassi omal on headspeed ~2700rpm. Äkki 2800-3000rpm? Aga seda saab proovida kumb tundub parem. Vahest madalama headspeediga võib rootor nö võnkuma hakataRiff wrote:Soovitan kasutada sirget throttle "kõverat" pöörded arvutad ning valid vastavalt labadele. Lihtsama lennu korral 2600 rpm (450 seeria)Throttle:
Normal: 0-50-80-90-100
Idle Up: 100-90-80-90-100
Labanurk:
Normal: 40-45-50-75-100
Idle up: 0-25-50-75-100
(peahammasratta hammaste arv / mootori hammasratta hammaste arv) x aku elementide arv x aku elemendi pinge x mootori kV = pearootori kiirus (rpm e min-1)
Raimo
Minuarust täiesti toimiv kalkulaator on netis ka headspeedi kohta olemas: http://heli.dacsa.net/calcv3/
2600 min-1 on 450 klass kopteri hõljutamiseks piisav.
500-ne on sul siis päris äkiline püss. Enda oma jooksutan 2300 rpm juures ning on ka suhteliselt äkiline. Ning gov annab lisa vajamineva.
500-ne on sul siis päris äkiline püss. Enda oma jooksutan 2300 rpm juures ning on ka suhteliselt äkiline. Ning gov annab lisa vajamineva.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne
; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ma ei ole oma Castle linki kätte saanud
Last edited by henryko on Wed Feb 03, 2016 12:56, edited 1 time in total.
Mul tuli siin eile selline asi ette, et FBL pea labahoidjad olid lahti end ise kruvinud.
Last edited by henryko on Wed Feb 03, 2016 12:56, edited 1 time in total.
Kannad liimi keermele, eemaldad näpuotsa või muu esemega üleliigse. Liim peab jääma ainult keerme põhja ja mitte peale.
Võta kõik lahti ning pane uuesti kokku. Saad väga hea ülevaate, kopteri olukorra üle ning kui midagi peaks järgmise lennu ajal juhtuma - võid ainult iseennast süüdistada![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Võta kõik lahti ning pane uuesti kokku. Saad väga hea ülevaate, kopteri olukorra üle ning kui midagi peaks järgmise lennu ajal juhtuma - võid ainult iseennast süüdistada
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne
; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mina hõljutan oma 450 kusagil 2300rpm juures...henryko wrote:Ma ei ole oma Castle linki kätte saanud, seega on üsna raske pöördeid kruttida regul... Ja 450´l võiks ikka need kõrgemad olla tõesti. Hetkel on 3200 rpm.
Niisama lendan 2400-2700 rpm
Vähe kiirema lennu jaoks kasutan 2700-3000rpm
Ja siiani ei ole tunnet ,et oleks rohkem pöördeid vaja kuna mingeid trikke väga ei tee... kuigi vaikselt üritan. Aga nende vigurite jaoks mida ma õpin on 2700-3000rpm piisav.
Pöördeid otseselt mõõtnud pole aga kuna 3030rpm on max pööretel siis gaasikõvera järgi umbes nii mul need pöörded olla võiks.
Ehk siis minu arvates 3200 pööret on vaikselt hõljutamiseks liiga palju... mitte ,et hõljutada ei saaks...lihtsalt kopter on selle võrra äkilisem.
Hirobo EVO 50//T-rex 600FBL //T-rex 450SE //Gaui EP550* // Honey bee king II*//Lama V4*
Ütleme nii ,et algul kui ma suurt midagi sellel alal ei jaganud siis ajasin ka igasugu numbreid taga. Nüüd aga on tunde järgi paigas ja ega väga ei huvita palju neid pöördeid on.
Kui pöörded liiga maas siis ei taha kopter enam eriti kuhugi liikuda... ehk siis mingi hetk võib sul vasak kang täitsa põhjas olla aga kuna pöördeid ei ole siis kopter ka õhku ei tõuse.
Kuid mida vähem on pöördeid seda kauem kestab aku ja seda aeglasemalt kopter liigub...
EDIT: Tegin katse ja minul lendab kopter 70% gaasiga hõljutades ilusti. Kui võtta ,et 3000rpm on max siis 70% juures võiks olla 2100rpm. Seda päris nii lihtsalt arvutada ei saa kuid laias laastus ta sinnakanti võiks jääda.
Kui pöörded liiga maas siis ei taha kopter enam eriti kuhugi liikuda... ehk siis mingi hetk võib sul vasak kang täitsa põhjas olla aga kuna pöördeid ei ole siis kopter ka õhku ei tõuse.
Kuid mida vähem on pöördeid seda kauem kestab aku ja seda aeglasemalt kopter liigub...
EDIT: Tegin katse ja minul lendab kopter 70% gaasiga hõljutades ilusti. Kui võtta ,et 3000rpm on max siis 70% juures võiks olla 2100rpm. Seda päris nii lihtsalt arvutada ei saa kuid laias laastus ta sinnakanti võiks jääda.
Hirobo EVO 50//T-rex 600FBL //T-rex 450SE //Gaui EP550* // Honey bee king II*//Lama V4*
R48 on nö laagriliim, enamjaolt siis kasutusel laagrite fikseerimiseks laagripesadesse, et nad juhuslikult pöörlema ei hakkaks ning laagripesa loperguseks ei sööks.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit