Page 3 of 4
Posted: Sun Jun 30, 2013 14:29
by prosper
ja selle video kommentaarid loe; sorry to disappoint you. FPV isn't far enough to provide a all around carefree package. Even if I told you all my gear (Eagletree OSD, Lawmate transmitter, dpcav LC-Filter, TLRS UHF RC System), it would still take you lots of time to figure out how to set it all up to work fine. Experience is totally needed in FPV, especially if you consider flying a 600 helo (increased danger in case of a maximum credible accident, murphy doesn't sleep).
i'd strongly recommend reading the fpv-section on rcgroups.com. there are plenty of threads about antennas, transmitters, ground stations and safety.
Posted: Sun Jun 30, 2013 15:28
by henryko
Posted: Sun Jun 30, 2013 15:32
by usamees
prosper wrote:ja selle video kommentaarid loe; sorry to disappoint you. FPV isn't far enough to provide a all around carefree package. Even if I told you all my gear (Eagletree OSD, Lawmate transmitter, dpcav LC-Filter, TLRS UHF RC System), it would still take you lots of time to figure out how to set it all up to work fine. Experience is totally needed in FPV, especially if you consider flying a 600 helo (increased danger in case of a maximum credible accident, murphy doesn't sleep).
i'd strongly recommend reading the fpv-section on rcgroups.com. there are plenty of threads about antennas, transmitters, ground stations and safety.
Loomulikult käivad fpv lennu juurde veel lisaks teadmised sidesüsteemidest, kas-või selleks ,et osata ennetada levi katkemise ohtu. See aga ei puutu absoluutselt veel antud teemasse kus alles käib lendamise õppimine juurte tasandil. Olen resoluutselt vastu fbv lendamisele ilma konkreetsete lennuoskusteta !!! Mitte kunagi ei tohiks nii suurt ohu allikat (isegi t-rex 450 70-100kmh ja 2500-3000rpm on nagu saag õhus !) usaldada vaid automaatika hoolde mille töökindlusetust ma näen ,seoses oma tööle, igapäevaselt .
Soovi korral saab aga kõigest jagu ja midagi annab alati kombineerida.
Põhiline on kinni meis endis

Posted: Sun Jun 30, 2013 15:46
by usamees
henryko wrote:To: usamees
Väga hästi öeldud, põhjendatud ja oma varast toodud näide - kuid, kui peale selle stabilisatsiooni midagi erilist muud ei muutu siis milleks crashida, ehitada ca 3-6 korda (enne kui päriselt edasi-tagasi lendama hakkad) = 1 crash ~150 EUR´i selle asemel kui sa võiksid seda ennetada

?
Ok, kas ma soovin edaspidi suuremat kopterit? Ma arvan, et mitte - kaugele nagunii seda ei lase ja FPV sobiks ainult oktokopterile v hexale, mille osas praegu mõtteid mõlgutan ja ise kokku hakkan mõtlema.
Ma olen siin internetis 2-4 nädalaga rohkem lugenud ja näinud kui kunagi varem tehnikamaailmast teadsin
Tänud igatahes - ja see tugi ja hüva nõu, mis olen siit foorumist saanud on mõnikord uskumatuna näinud.
Ja muidugi mu adenaliin on laes paljalt mõttest minna ja saata oma kopter platsil 20m kaugusele ja see sealt tagasi lennutada

Küll ma jõuan. Muide 8 hakkab juba simus ka loogiline tunduma - samuti see, et toon kopteri enda ette maha...
PS! Kui siiani kokku arvutada need tunnid, mis simus veetnud olen - siis vb neid tunde kokku olla vast 3-4h ainult. Lihtsalt vahepeal viskas üle ja ei viitsinud - ja miski 10-15min päevas, iga paari päeva tagant harjutanud.
Vähe.
Tahaks igaks juhuks veel selle nn iselendaja ehk iseseisva stabilisatsiooni õpetliku külje kohta hoiatavat mainida : olen nüüdseks sudinud u pool aastat väikeste nelikopteritega ning nüüd ei saa enam üldse hakkama oma 3d kopteriga

Nende juhtimisloogika on absoluutselt vastupidine !!!
Posted: Sun Jun 30, 2013 15:48
by henryko
mhm
Posted: Sun Jun 30, 2013 16:25
by usamees
henryko wrote:Siis tundub nendega lihtsam olevat kuna loogika veel praegu puudub 3D´ga


Jah just täpselt , Sul on selles osas õigus. Hilisema võimaliku soovi muutuse kohaselt on aga topelt raskem !
Kui oled 3d masina üle kontrolli saavutanud on see kirjeldamatu tunne ! See masin mis on seadistatud ägedaks 3d lennuks ei püsi ise paigal murdosa sekunditki aga kuuletub 100% vaid sulle. On absoluutselt juhitav igas asendis ja igasse suunda ( vaid kopterile omaselt ka mitmes suunas korraga )! Säärase või isegi vaid pooleldi selliselt häälestatud kopteri juhtimine on puhas ning kirjeldamatu nauding, sest vaid sina ise liigutad teda õhus . Tunne on sarnane nagu liigutaksid teda platsi kohal, sõna otseses mõttes, oma lihaste kätega (tundub kui füüsiline kontakt,sest ise ta ei suuda ennast üldse hoida) .
Multikopterite ja stabiliseeritud kopterite juhtimisel hoiab kopter vägisi sulle vastu ( nagu : ma tean mis teen , ära sega ) . Neid tuleb kuidagi pidevalt sundida .

Sellest ka häda 3d kopterile üle minnes ,et ei oska peale sundimise enam idagi teha. Aga hoida on hoopis vaja.

Posted: Sun Jun 30, 2013 20:28
by henryko
Natuke huumorit ka siia teadusliku jutu keskele:
http://youtu.be/yT_p_U6gyS8
Posted: Sun Jun 30, 2013 21:32
by Riff
Väga tubli!
Milliseid throttle kõveraid sa kasutad? Milline on sul labanurga kõver?
Posted: Sun Jun 30, 2013 23:11
by henryko
hmm
Posted: Mon Jul 01, 2013 9:37
by Klots
Äkki midagi sellist kasutada? Normal seades natuke negatiivset labanurka oleks hea, kui lendad tuulega, et on mis sind maapinnale lähemale tõmbaks kui peaks vaja olema. Vaata lihtsalt,et normal seades ja idle up seades labanurga kurvid kattuksid kangi keskpunktist ülespoole, sest kui sa vahetad õhusolles ühest teise, on üleminek sujuv. Sama ka throttle kurvi kohta, siis ei tule üllatusi. Ise alustasin ka nende kurvidega. Idle up seades ei pea olema throttle kurv täiesti lineaarne, kuna 0 kraadipeal on labal takistus nagunii väiksem. Loodan,et väga puusse ei pane

Eks targemad parandavad kui vaja.
Throttle:
Normal: 0-50-80-90-100
Idle Up: 100-90-80-90-100
Labanurk:
Normal: 40-45-50-75-100
Idle up: 0-25-50-75-100
Posted: Mon Jul 01, 2013 10:10
by qwerty009
henryko wrote:
Ok, kas ma soovin edaspidi suuremat kopterit? Ma arvan, et mitte - kaugele nagunii seda ei lase ja FPV sobiks ainult oktokopterile v hexale, mille osas praegu mõtteid mõlgutan ja ise kokku hakkan mõtlema.
FPV jaoks on optimaalne siiski quad, tri või kui soovid rohkem mootoreid, siis ehk ka Y6. Hexa ning octa on tuulele tundlikumad.
3D ning stabiliseeritud lendamine on muidugi 2 täiesti eri asja, kuid kui stabiliseeritud variant (filmimine, fotograafia, FPV) huvi pakub, siis Hubsan X4 tuleb odavalt kätte ning on palju lõbusam, kui simu. Kui sellega 8't sõidad, oskad seda ka iga teise asjaga.
FPV puhul on eelnevatest kasvõi 3D lennuoskustest muidugi vähe kasu, peab pea nullist lendama õppima - asi tahab harjumist, et tekiks kauguse ja ruumi tunnetus.
Posted: Mon Jul 01, 2013 11:12
by henryko
Jep, õigus qwerty...
Posted: Mon Jul 01, 2013 11:25
by henryko
Tänud Klots
Posted: Mon Jul 01, 2013 12:47
by Klots
henryko wrote:Tänud Klots, aga ma ei jaga veel seda asja puldis...
Kui inglise.keelt jagad siia youtubis õppevideosid üleval kuidas miskit sättida jne. Aga kasutusjuhend kätte ja julgelt näppima uurima aitab ka.
Posted: Mon Jul 01, 2013 13:04
by Riff
Throttle:
Normal: 0-50-80-90-100
Idle Up: 100-90-80-90-100
Labanurk:
Normal: 40-45-50-75-100
Idle up: 0-25-50-75-100
Soovitan kasutada sirget throttle "kõverat" pöörded arvutad ning valid vastavalt labadele. Lihtsama lennu korral 2600 rpm (450 seeria)
(peahammasratta hammaste arv / mootori hammasratta hammaste arv) x aku elementide arv x aku elemendi pinge x mootori kV = pearootori kiirus (rpm e min-1)
Lipol võid võtta 3,7V/element arvutuste juures, NB ! täis lipo on 4,2V/element
Aku elemente on sul tõenäoliselt 3
kV ~3400-3700 ? vaata mootori pealt
Käivitamisel kasutada soft start, heli mode
Laba nurgad võiksid olla -4; 0 ; +8 võid alustada ka -2 ; 0 ; 6-7 (NB! laba nurgad on vaja ära mõõta ning seejärel paika sättida).
Googelda ning otsi Finless Bob või mõne teise 450 build video, juhendmaterjali on piisavalt.
Raimo
Posted: Mon Jul 01, 2013 13:10
by henryko
mhm
Posted: Mon Jul 01, 2013 13:28
by Klots
Riff wrote:Throttle:
Normal: 0-50-80-90-100
Idle Up: 100-90-80-90-100
Labanurk:
Normal: 40-45-50-75-100
Idle up: 0-25-50-75-100
Soovitan kasutada sirget throttle "kõverat" pöörded arvutad ning valid vastavalt labadele. Lihtsama lennu korral 2600 rpm (450 seeria)
(peahammasratta hammaste arv / mootori hammasratta hammaste arv) x aku elementide arv x aku elemendi pinge x mootori kV = pearootori kiirus (rpm e min-1)
Raimo
Kas 2600rpm liiga madalaks ei jää? Mul 500 klassi omal on headspeed ~2700rpm. Äkki 2800-3000rpm? Aga seda saab proovida kumb tundub parem. Vahest madalama headspeediga võib rootor nö võnkuma hakata
Minuarust täiesti toimiv kalkulaator on netis ka headspeedi kohta olemas:
http://heli.dacsa.net/calcv3/
Posted: Mon Jul 01, 2013 14:09
by Riff
2600 min-1 on 450 klass kopteri hõljutamiseks piisav.
500-ne on sul siis päris äkiline püss. Enda oma jooksutan 2300 rpm juures ning on ka suhteliselt äkiline. Ning gov annab lisa vajamineva.
Posted: Mon Jul 01, 2013 15:56
by henryko
Ma ei ole oma Castle linki kätte saanud
Posted: Mon Jul 01, 2013 16:31
by henryko
Mul tuli siin eile selline asi ette, et FBL pea labahoidjad olid lahti end ise kruvinud.
Posted: Mon Jul 01, 2013 16:54
by Riff
Kannad liimi keermele, eemaldad näpuotsa või muu esemega üleliigse. Liim peab jääma ainult keerme põhja ja mitte peale.
Võta kõik lahti ning pane uuesti kokku. Saad väga hea ülevaate, kopteri olukorra üle ning kui midagi peaks järgmise lennu ajal juhtuma - võid ainult iseennast süüdistada

Posted: Mon Jul 01, 2013 18:48
by henryko
Posted: Mon Jul 01, 2013 19:08
by KristoR
henryko wrote:Ma ei ole oma Castle linki kätte saanud, seega on üsna raske pöördeid kruttida regul... Ja 450´l võiks ikka need kõrgemad olla tõesti. Hetkel on 3200 rpm.
Mina hõljutan oma 450 kusagil 2300rpm juures...
Niisama lendan 2400-2700 rpm
Vähe kiirema lennu jaoks kasutan 2700-3000rpm
Ja siiani ei ole tunnet ,et oleks rohkem pöördeid vaja kuna mingeid trikke väga ei tee... kuigi vaikselt üritan. Aga nende vigurite jaoks mida ma õpin on 2700-3000rpm piisav.
Pöördeid otseselt mõõtnud pole aga kuna 3030rpm on max pööretel siis gaasikõvera järgi umbes nii mul need pöörded olla võiks.
Ehk siis minu arvates 3200 pööret on vaikselt hõljutamiseks liiga palju... mitte ,et hõljutada ei saaks...lihtsalt kopter on selle võrra äkilisem.
Posted: Mon Jul 01, 2013 19:11
by henryko
eem
Posted: Mon Jul 01, 2013 19:18
by KristoR
Ütleme nii ,et algul kui ma suurt midagi sellel alal ei jaganud siis ajasin ka igasugu numbreid taga. Nüüd aga on tunde järgi paigas ja ega väga ei huvita palju neid pöördeid on.
Kui pöörded liiga maas siis ei taha kopter enam eriti kuhugi liikuda... ehk siis mingi hetk võib sul vasak kang täitsa põhjas olla aga kuna pöördeid ei ole siis kopter ka õhku ei tõuse.
Kuid mida vähem on pöördeid seda kauem kestab aku ja seda aeglasemalt kopter liigub...
EDIT: Tegin katse ja minul lendab kopter 70% gaasiga hõljutades ilusti. Kui võtta ,et 3000rpm on max siis 70% juures võiks olla 2100rpm. Seda päris nii lihtsalt arvutada ei saa kuid laias laastus ta sinnakanti võiks jääda.
Posted: Mon Jul 01, 2013 20:29
by henryko
Nojah
Posted: Mon Jul 01, 2013 20:56
by henryko
hmm
Posted: Mon Jul 01, 2013 21:01
by trebla
R48 on nö laagriliim, enamjaolt siis kasutusel laagrite fikseerimiseks laagripesadesse, et nad juhuslikult pöörlema ei hakkaks ning laagripesa loperguseks ei sööks.
Posted: Mon Jul 01, 2013 21:08
by henryko
mhm
Posted: Mon Jul 01, 2013 21:16
by KristoR
450SE manualis on pea kõik laagrid sellega vaja panna... Usun ,et V2 puhul võiks samamoodi olla.