Page 4 of 5

Posted: Wed Jun 11, 2008 10:28
by Ervin2
Jah,kurvaks teeb selline asi,seda enam et mul on teine ka nüüdseks olemas juba,ei tea kas üleüldse karp lahti võtta,või panna kohe müüki !

Posted: Wed Jun 11, 2008 11:04
by [J]
Mulle on kõige harjumatum vastuvõtja 10x suurem voolutarve (kuni 80 mA), mis tegelikult pole eriti probleem. Kõik muud hädad jäävad küll sama kaugele kui torm Marsil.
Põnev on veel suvel vihmasaju ajal töökaugust testida. Äkki saan tehtud!

Posted: Wed Jun 11, 2008 11:08
by ak
Hei,

soovitaks ikka karbist välja võtta ja kasutama hakata. Kuumaprobleem ei tohiks Sind mõjutada, sest kui vastuvõtja sureb 73 kraadi juures ja Lipod kannatavad ainult 60 kraadi, siis enne põleb Su lennuk LiPode thermal runaway tõttu ära kui vastuvõtja seisma jääb.

Mis puutub pingesse, siis see külg lihtsalt peab korras olema - minu jaoks tähendab see lihtsalt seda, et BEC peab impulsstoitega olema, siis minu konfides probeeme pole. Kui BEC on lineaarne, siis võib juba gyro (suure voolutarbija) lisamine ka PPM vastuvõtja puhul servod spontaanselt tantsima panna (Arcusel komistasin alguses selle otsa).

AndrusK

Posted: Wed Jun 11, 2008 12:15
by Ervin2
Nojah,arvan et minu mudelitele esialgu peale servode ja mootori muud suurt peale ei tule ja akud on tavaliselt suht korralikud.
Eks siis proovin ikka järele.

Posted: Mon Jun 16, 2008 10:11
by mcmatrix
Viimaks tuli siis HorizonHobby postipakk koos tasuta vastuvõtjaga.

Posted: Wed Jun 18, 2008 16:28
by Ervin2
Nüüd siis ka Spektrum käes.
Nagu ma aru sain tuleb vastuvõtja ja saatja eelnevalt omavahel tuttavaks teha.
Mulle jäi protseduur pisut ebaselgeks,eriti just se bind plugi kasutamine,kuna mul pole lülitit vahel,kuhu selle peaks sellisel juhul ühendama?

Posted: Wed Jun 18, 2008 17:02
by pipercub
Toite ots suvalisse vabasse pesasse, Blind ainult BATT/BLIND pesasse. Vastuvõtjal on kõik toiteotsad omavahel ühendatud.

1. Blind plug vastuvõtja BATT pesasse
2. vastuvõtjale toide peale
3. hoida Trainer tumblerit ja saatja sisse lülitada
4. jätkata Traineri hoidmist kuni vastuvõtja tulukesed lõpetavad vilkumise ja pidevalt pölema jäävad, seejärel lasta Trainer vabaks
5. eemaldada Blind plug ja kõik välja lülitada

Posted: Wed Jun 18, 2008 18:50
by MagnusL
Sattusin täna sellise huvitava leiu peale:
http://www.rcuniverse.com/forum/fb.asp?m=7621739

Posted: Wed Jun 25, 2008 0:15
by ints
Rahustuseks: see FASST vastuvõtjate kuumuskindluse probleem on siiani esinenud vaid kusagil Florida/Arizona vms. troopikapäikese all kinnises lennukikopruses nn. kasvuhooneefekti tingimustes.

Esiteks siis: jah, probleem eksisteerib ja seda suudetakse taasesilekutsuda;
Teiseks: normaalsetes tingimustes ja asjast aimu omades (=mõistlik installatsioon) ei ole see ilmselt sisuline, sest mudeli sisemust nii kuumaks ajada pole mõistlik ka muudel põhjustel. Lennutusplatsil tuleb mudelid lõõskava päikese eest niikuinii varju viia.

Väidetavalt saaks probleemist üle vaid military spec. komponente kasutades, aga teadagi kuipalju need (rohkem) maksavad.

Spectrumi toite/resetid on minu teada juba rohkem kui aasta tagasi lahenduse leidnud. Aga selge on see, et toitesüsteem võiks olla korralik anyway.

Korralik toitesüsteem võiks siis tänapäeval koosneda 2s LiIon akust plus vastavast pingealaldist. Näiteks üks parimaid on Scott Gray Reactor/ReactorX. Või siis Fromeco vastav jubin, või sakslaste (Helitron) vastavad jubinad...

Terv,
I.

Posted: Wed Jul 09, 2008 16:45
by Ervin2
2,4 G aparatuuri paigaldamine elektrikale (Proxima II).
Image

Image

Posted: Mon Jul 21, 2008 9:37
by prederik
Paistab, et DX6i on juba paljudel kasutusel. Kui pikk tema äraproovitud tööraadius on komplektis oleva vastuvõtjaga?

Ja kas keegi oma lennuki on puu taha ka lasknud või ei ole asi nii hull, et kui puu taga, siis kohe side lõpp? :)

Posted: Mon Jul 21, 2008 10:27
by [J]
Futabaga oli nii, et saatja II korrusel toas laual ja minnes vastvõtjaga mööda linnatänavat (vahel ka majad) hakkas signaali kaotama kusagil 150 meetri peal.
Põõsas platsil mõjuks alles sadade meetrite kaugusel - nii kaugel ja madalal meelega ei lennata.
Signaali kadumisel tüürid muidugi ei tõmble, nagu FM-signaali korral.
Lühiajalist signaali kadumist lennus ei pruugi märgatagi.

DX6i kohta oleks huvitav kuulda.

Posted: Tue Aug 05, 2008 20:45
by Kristjan
Sain ka 14MZ FASST mooduli ja vastuvõtja kätte. Kuna mul puldi soft oli aastast 2006, siis tuli kõigepealt netist uus soft tõmmata, pulti ära installida ja alles siis tundis mooduli ära.

Esimesel võimalusel uurin nüüd kuidas 2.4GHz videosaatjad seda FASSTi segavad või ei sega ja kui kaugelt.

Posted: Tue Aug 05, 2008 23:05
by lauri
WiFi ruuter 1m raadiuses igatahes segab väga edukalt - ei tööta FASST.

Posted: Tue Aug 05, 2008 23:39
by ak
Hei,

kui Wifi router on 3m kaugusel, siis probleeme nagu pole. Kuigi, kui mõtlema hakata, siis ühe vastuvõtja bind'imiseks läks vaja 2 üritust, võib-olla wifi segas siis.

AndrusK

Posted: Thu Aug 07, 2008 22:39
by Kristjan
1W videosaatja ei seganud 10cm kaugusel FASST vastuvõtjast ega ka 10cm kaugusel FASST saatjast. Tegin erinevaid katseid.

Käisin ka telliskivi seinte taga sedasi, et videoprillid olid peas ja kaamerafilmis koguaeg kopteri kaldeautomaati. Häireid ei esinenud ei videopildis ega ka saatja/vastuvõtja töös.

??
lauri wrote:WiFi ruuter 1m raadiuses igatahes segab väga edukalt - ei tööta FASST.
Millest ta 1m kaugusel oli?

K.

Posted: Thu Aug 07, 2008 22:46
by lauri
WiFi ruuter oli vastuvõtjast umbes meetri kaugusel, saatja umbes 20m kaugusel. Side kadus, kui vastuvõtja jõudis wifi ruuteri lähedale (oli rc-auto peal)!

Videolingiga peaks kehtima sama asi ju, et videolingi saatja on vastuvõtjast maksimaalselt meetri kaugusel, kuid mudeli saatja on mitmesaja meetri kaugusel. See teeb signaalitugevuste erinevuse ju vähemalt mitmetuhande kordseks.

Posted: Thu Aug 07, 2008 23:00
by Kristjan
Autodel on täpselt sama FASST süsteem?

Posted: Thu Aug 07, 2008 23:13
by lauri
Ei tea, kas täpselt sama... puudub täpsem info, Futaba ei levita seda FASSTi kohta väga.

Mingi väike variant on ka see, et minu jutt käib Spektrumi kohta, kuid mälu järgi oli ikkagi tegu FASST-iga. Probleeme oli kahel mehel ja ühel neist oli üpris kindlasti FASST.

WiFi on teatavasti 2.4GHz seade. Sinu 1W video link eeldatavasti töötab mõnel teisel sagedusel, niiet tegelikult siiski tegu erineva olukorraga :roll: Ma ei pannud kohe tähele, et sul nii võimas video link - eeldasin, et see sul ka 2.4GHz.

Posted: Fri Aug 08, 2008 7:57
by tola555
lauri wrote:WiFi on teatavasti 2.4GHz seade. Sinu 1W video link eeldatavasti töötab mõnel teisel sagedusel, niiet tegelikult siiski tegu erineva olukorraga
Videosaatjal on arvatavasti mingi kanali valimise nupp? Wifi ruuteritel saab näiteks korraga 3 seadet kasutada nii, et ükski ei sega teisi.
http://paradigma.pt/ja/slog/wp-content/ ... el-map.JPG
http://bp3.blogger.com/_pzC_7PLtN-0/RjZ ... nels+1.gif
Channel overlap on märksõnaks. Kanalid kattuvad osaliselt. Puldid-vastuvõtjad võib küll olla teine teema.

Posted: Fri Aug 08, 2008 23:42
by [J]
Minul Asuse wifi ruuteriga häiret tekitada ei õnnestunud ja platsil oleks ma töötava wifi korral pigem õnnelik kui hirmul.
Vastuvõtja läheb leigeks küll (80 mA x 5V = 0,4W). Seepärast ma ei imestagi, miks 2,4 GHz väljalülitatud vastuvõtja kuumeneb päikese käes tavalisest hullemini (foorumites imestatakse) - korpus peabki olema parem soojusjuht.
Igatahes 2,4 GHz läbimurre oli ootamatult kiire ja minu meelest lõplik.

Posted: Fri Aug 08, 2008 23:57
by lauri
2.4GHz on reeglina toimiv ja ülimalt mugav ning ka häirekindel. Samal ajal näiteks rc-autode maailma tipud kasutavad veel väga suures osas "vanu" sagedusi.

Eelmisel nädalal toimunud onroad 1:10 EM-il kasutad 10 finalistist kõigest 2 2.4GHz. Samal ajal tõenäoliselt kõik mehed on aparatuuride osas sponsitud ehk siis võta ja kasuta mida tahad - tasuta.

Väidetavalt põhjuseks siiski väike "delay" mis 2.4GHz puhul eksisteerib ja vanade sageduste puhul mitte.

Pildil on ühel tikkudega saatjat kasutaval mehel antenn välja tõmmatud, kuigi kasutab 2.4GHz. Põhjuseks tõenäoliselt see, et saatja oleks harjumuspärases raskus-balansis :wink:

Image
Onroad 1:10 EM 2008 electric finaal

Offroad 1:8 EM-il jäi finaal pooleli või sinna saamata 2-3 kõval mehel "tänu" Futaba FASST vastuvõtja kuumatalumatusele (võistlused toimusid Lõuna-Prantsusmaal ja Kreetas, juulis!). Finaali võitja augustas auto kere ja vastuvõtja ümbruse täielikult ära enne finaali algamist :wink:

Posted: Sat Aug 09, 2008 0:04
by arne
Kui 2.4GHz on realiseeritud mooduli abil, mis tavalise mooduli asemele läheb, siis võib mingi lisaviide tekkida küll. Aga naturaalsed 2.4GHz süsteemid nagu DX7 ja XP9303 on mõõdetavalt ja tuntavalt väiksema latentsiga kui 35MHz süsteemid. Põhjus selles, et signaali ei viida vahepeal PPM kujule, kus viide on paratamatu, vaid edastatakse paralleelselt.

Arne

Posted: Sat Aug 09, 2008 0:10
by lauri
Nujah... aga autonduses on see viite asi veel rohkem peensustesse viidud ja ei kasutata tavalist PPM-i, vaid kiiremaid PPM-i variante (mitte-standartsed).

Hetkel Sanwa/Airtronics julgeb väita, et nende 2.4GHz on sama kiire kui vana süsteem. Teiste osas vist seda niipidi ei väideta, vähemalt kõvad mehed arvavad teisiti :wink:

Lennunduses pole nii tähtis point, aga mõtlesin välja tuua siiski.

Posted: Sat Aug 09, 2008 12:19
by arne
Jaa, see läks mul tõesti meelest, et autosaatjate kaader palju lühem on.

Arne

Posted: Mon Aug 25, 2008 12:15
by [J]

Posted: Mon Oct 06, 2008 18:08
by lauri
Julgen kõigi 2.4GHz optimistide tähelepanu juhtida, et tegu pole mingi absoluutselt muretu süsteemiga :!: :!: :!: Olles viimase aasta viibinud paljudel auto-võistlustel, kus 2.4GHz on juba ammu üle 50% kasutajatel, siis olen näinud ka mitmeid probleeme nendega. Autonduse EM ja MM finaalides on kindlalt üle pooltel "vanad" süsteemid kasutusel!

Viimati olla üks masin mitte-reageerinud, kuna käsi jäi saatja antenni ning auto vahele. Ka oli probleeme viimati uue Futaba FASST süsteemiga (Futaba 4PK, kui see lennukimeestele midagi ütleb). Teada-tuntud probleem on FASST süsteemide ülekuumenemine (meie kliimas võib proleeme olla ehk vaid suvekuudel).

Seda postitust pani kirjutama Kuno plaan 35MHz maha müüa ja 2.4GHz peale üle minna. Tahan lihtsalt tähelepanu juhtida, et tuleb 2.4GHz kasutamine on mugavam ja häirekindlam, kuid muret pole seegi.

Posted: Mon Oct 06, 2008 19:10
by [J]
Neist probleemidest saab ehk mööda ja Kunol peaks edulootus täiesti eksisteerima:
http://home.online.no/~ofremmi/F3A/Even ... ipment.pdf

Posted: Wed Oct 29, 2008 1:28
by [J]
Testing Spektrum DX7 with RV 2.4 1W video system:
http://www.vimeo.com/1887756

Posted: Wed Oct 29, 2008 12:41
by Kuno
esimesed lennud 2,4ghz-iga tehtud.Maapealne levikontrolli käigus oli võimalik olulisemalt kaugemale jalutada,kui varem kogetud 35mhz puhul.Ühesõnaga,ma ei jõudnudki levist välja jalutada,kusjuures "kollasel" platsil jalutades jäi mudel juba kõrge rohu varju,so.silmside otse puudus,aga süsteem töötas.