Page 4 of 4

Posted: Sun Mar 02, 2008 21:15
by tulnuk
Expodega mässamine on minu meelest arukas alles siis kui mudelit tunnetad ja lõdvalt õhus hoiad. Paanikamomentidel võid liigutada kangi ju ikkagi täiskäigu jagu ja seljuhul pole vahet kas on expo või mitte.

Posted: Sun Mar 02, 2008 21:50
by seriff
peangi silmas mitte servo käiku vaid puldi hoova tunnetust et mitte nii et puutud korra vaid saaks nats tuimemaks.

no nats sai kannatada,aga juba enam vähem korras.
paanikaga polnud miskit pistmist,suutsin ikka mitmest olukorrast välja tulla tänu simule aga siis kui vaatasin et päris stabiilne et toon kähku maha aga enne maha jõudmist keeras millegipärast ennast ära või vajus lihtsalt läbi.

pole hullu varsti uuesti.

Posted: Sun Mar 02, 2008 23:37
by Kuno
exponent kindlasti peale-selle mudeli juhtimine läheb oluliselt lihtsamaks.Kas nüüd tüüride käikusid vähendada,ei tea-algatuseks võiks ju prooviks 40% maha võtta (60% jätaks siiski alles),

Posted: Mon Mar 03, 2008 9:33
by cuprum
tulnuk wrote:Expodega mässamine on minu meelest arukas alles siis kui mudelit tunnetad ja lõdvalt õhus hoiad. Paanikamomentidel võid liigutada kangi ju ikkagi täiskäigu jagu ja seljuhul pole vahet kas on expo või mitte.
Hmm, esiteks oli siin juttu sellest, et mudel lendas, tõsi küll, "loperdades". Sellest teen ma järelduse, et piloot esialgu siiski kergelt "teisele poole üle" juhtis (kui võtta ainult piloodi-juhtsüsteemi suhetus ja jätta kõrvale võimalik raskuskeskme paiknemise probleem).
Expo kohapealt niipalju, et mina oma (võibolla küll mitte väga põhjaliku) kogemusega kasutaksin teda siiski algusest peale:
* Vähendab tundlikust
* Säilitab siiski tüürimise "täisvõimsuse"

+ Vähendab praeguse ilmastiku kohmetunud näppude efekti.

Tärnide tõttu IMHO just keskmine exp. abiks esimestel lendudel. Nimelt ta ei võta juhtimisest midagi ära (käikude arutu vähendamine tundmatu mudeli korral võib juhtpinnad pinnavooluse varju jätta)


Kui sõber paanika külla tuleb, siis võid ka veerandi või isegi kaheksandikuga vastu maad tulla - või hoopis käed-jalad silmadele varjuks asetada ning appi karjuda :oops:

Posted: Mon Mar 03, 2008 9:59
by Raits
Expotensiaali võiks olla 35%-50% olenevalt tüüri käikudest.Kõrgustüüri käiku ei soovita ka väga suurt panna(vähemalt esialgu).Sellel lennukil võiks seee olla u.15 mm ülesja samapalju alla.Ma olen tähele pannud ,et liiga palju kõrgustüüri viib lennuki kergesti pöörisesse.Kui sul on joonised siis peaks seal katüürikäigud antud olema.Paqne esialgu sellest u.50% ja lendamine on tükimaad sujuvam.Hiljem ,kui vaja saad vaikselt käigud suuremaks panna.

Posted: Mon Mar 03, 2008 11:21
by lauri
Liiga suurte tüürikäikudega lennukit on võimalik mõnes simulaatoris katsetada! Expo puhul peab vaatama, et seda õigesti panna... JR ja Futaba nimetavad seda täpselt vastupidi, ühel tuleb negatiivset panna, teisel positiivset expot, et kangi keskosas käiku vähendada.

Posted: Mon Mar 03, 2008 11:59
by Raits
Lauril on õigus.Piltlikult on see nii:Liigutades juhtkangi ühtlaselt ühes suunas,hakkab servo liikuma järjest rohkem.

Posted: Mon Mar 03, 2008 13:58
by Võsalendur
no käikude suuruse muutmiseks dual rate ka hea asi. saab lennu ajal lülitist seda teha.

Posted: Mon Mar 03, 2008 14:50
by lauri
Vot sellest pole mina jällegi aru saanud. Vigurlennumudelite puhul vähemalt mitte. Miks peaks olema enamvähem ühe lennurezhiimiga masinal dualrate'id kasutuses? Pigem tekitab see segadust, pead kahe erineva rezhiimiga harjuma ja alati on võimalus nupp valesse asendisse jätta (see juhtub KERGELT!) ning siis on üllatus suur, kui järsku lennuk ei reageeri või teeb seda liiga edukalt. Expo puhul on alati kasutuses maksimaalsed käigud, kuid keskasendis kangiga saab ka tüüre vähe liigutada ja täpseid juhtimisliigutusi teha.

Teatud mudelitel jällegi ei tuleks midagi kasutada. Näiteks õigel võistlus vigurlennu mudelil võibolla ei kasutaks expot üldse - ilma selleta on kangi ja tüüri suhe lineaarne ja teoorias lihtsamini "tunnetatav".

Posted: Mon Mar 03, 2008 16:21
by vana
Kui lennutamine vähe igavaks kipub minema, on
dual rate ka hea asi. saab lennu ajal lülitist seda teha
ja siis võib nalja saada...

Posted: Mon Mar 03, 2008 16:40
by pipercub
Vaatasin oma SU31 manuaali.

Eleroonid 10mm ja 30% exp
Kõrgus 15mm ja 30% exp
Pöörd 60mm ja 40% exp

Need seaded olid alguseks väga head.

Posted: Mon Mar 03, 2008 23:26
by seriff
suured tänud kui oleks varem sellist asja teadnud siis vist ei peaks hetkel liimima :lol:.

aga kui keegi targem nüüd tuleks 9.03 ridalisse siis laseks üle vaadata asja ja ka väikse tiiru teha.

juhtub kõigil aga eesmärk on ikka lendama hakata ja oma jonni ma ei jäta veel,selleks on liiga palju aega ja investeeritud ka,siis peakski ka gladiaator lae alla jääma :D

joonistes kahjuks pole käikudest juttu kui palju miski asi peaks liikuma.

Posted: Wed Mar 05, 2008 17:39
by seriff
pipercub wrote:Vaatasin oma SU31 manuaali.

Eleroonid 10mm ja 30% exp
Kõrgus 15mm ja 30% exp
Pöörd 60mm ja 40% exp

Need seaded olid alguseks väga head.
seda exp annab panna +ja - kummas suunas sul oli ja kui puldist panin peale siis suurt vahet ei saanud aru mis muutus.

Posted: Wed Mar 05, 2008 17:45
by Ervin2
Üks võimalus on muuta puldist servode lõppunkti,paned umbes - 40%,tüürid liiguvad vähem.
Puldi menuüüs tähistus vist EPA,vähemalt mul Futabal on selle märgistuse all.

Posted: Wed Mar 05, 2008 17:56
by cuprum
seriff wrote: seda exp annab panna +ja - kummas suunas sul oli ja kui puldist panin peale siis suurt vahet ei saanud aru mis muutus.
Siin kuskil juba jooksis läbi, et erinevatel firmadel see märk erineb.
Kuidas kõige parem aru saada, et värk õieti saanud? Mina toimiksin niimoodu, et paneksin expo esmalt ühte pidi peale, siis vaataksin järgi:
* Kallutaksin "kangi" miski poole või veerandi võrra
* Plõksiksin expo lülitiga

Kui nüüd expo aktiveerimisel juhtpind nullasendile lähemale kargab, siis on kõik korras.

Samuti on hea õnne ja veel parema silma korral võimalik tabada "õige" expo käik kangi aeglaselt ja *ühtlaselt* nihutades. Kui juhtpind algul justkui vastutahtmist ja aeglaselt liikuma hakkab, seejärel aga lõpus suht laksuga maksimumasendi võtab, siis on jällegi kõik korras.

Idee on ju meie puhul see, et kangi nullpunktile lähedast piirkonda "tuimaks" (loe: juhtpind liigub vähe) muuta, samas säilitades kogu võimalik liikumisulatus.

Posted: Wed Mar 05, 2008 18:02
by cuprum
Ervin2 wrote:Üks võimalus on muuta puldist servode lõppunkti,paned umbes - 40%,tüürid liiguvad vähem.
Puldi menuüüs tähistus vist EPA,vähemalt mul Futabal on selle märgistuse all.
Eeh, ka sellest on siin olnud juttu. Eesmärk oli meil säilitada kogu liikuvus kuid muuta mudel "tuimemaks".
Mis EPA-sse puutub, siis minu arvamus on see, et sellest kohast väänatakse ikka liikuvus niipaljuks, kui mehaaniliselt võimalik (või manualis/joonisel kirjas). Mudeli (lõpplikuks) tuimestamiseks on meie käsutuses Dual Rate ja osaliseks tuimestamiseks/keskosas rahustamiseks Exp.

Posted: Wed Mar 05, 2008 21:13
by Raits
Ei soovita siiski algalale suuri tüürikäike,Omast käest tean,et kangid võivad näppude all tahtmatult teinekord lõpuni liikuda.Traineriga pole probleeme,koopiad aga mis on suurema pinnakoormatusega lähevad kergesti pöörisesse.Algaja hakkab instiktiivselt lennukit päästma tõmmates kange n.ö. mõnuga peale.Kui lennuk lendab sujuvalt tekib vähem probleeme.